חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תזה בפסיכולוגיה

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/20121764 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כללי:

במסגרת חובות התואר השני נכללת עבודת התזה. בעבודת התזה התלמיד, בהנחיית אחד מחברי הסגל, נדרש להציע מחקר, לבצע אותו ולכתוב עליו במבנה של מאמר מדעי. ניתן לחלק את העבודה על התזה למספר שלבים:

  1. מציאת מנחהלתזה בהתאם לרעיון ראשוני- בשלב ראשון התלמיד נדרש למצוא מנחה לתזה. המנחהיכול להיות המנחה של הסמינר (ובהתאם, עבודת התזה יכולה להיות הרחבה של עבודתהסמינר), אחד המרצים מכלל הקורסים של התואר או כל מרצה בחוג לפסיכולוגיה.במידה וקיים רעיון ראשוני לגבי המחקר הפוטנציאלי ניתן לפנות למרצה החוקראת התחום הרלוונטי. אופציה נוספת היא לפנות לאחד המרצים ולשאול אותם האם ניתןלהשתלב במחקר שלהם בעבור תזה.
  2. הצעת תזה-לאחר מציאת המנחה, קריאת חומר רלוונטי וגיבוש אופי התזה יש להגיש את הצעתהתזה. הצעת התזה כוללת סקירת ספרות רלוונטית למחקר, רציונאל לביצוע המחקרוסקירת מהלך המחקר בפועל.
  3. ביצועהמחקר- לאחר אישור הצעת התזה ניתן לבצע את המחקר בפועל. המחקר יכול לכלולמניפולציה פשוטה אך בדרך כלל יתבסס על שאלונים מסוגים שונים או על איסוףנתונים איכותני.
  4. כתיבתהתזה- לאחר ביצוע המחקר יש לכתוב את העבודה במסגרת של מאמר מדעי.

היקף התזה: היקף העבודה משתנה בהתאם לאופי המחקר ודרישות המנחה, אבל יכול לנוע בין 20-80 עמודים. ברוב המוחלט של המקרים אין מגישים את התזה בסיום הלימודים, אלא במהלך השנה שלאחר מכן. עבור תלמידים שעושים דוקטורט ישיר הצעת הדוקטורט נחשבת כתזה.

ציון התזה: במרבית מוסדות הלימוד ציון התזה הוא ממוצע הציון שנותן מנחה התזה והציון שנותן קורא חיצוני (אחד ממרצי החוג). התזה מהווה חלק אינטגראלי מתוכנית הלימודים של התואר השני ונדרשת כתנאי מקדים למקומות התמחות רבים.

האם זה נורא כמו שזה נשמע? האמת, אפילו יותר גרוע...אבל בסוף איכשהו שורדים את זה.

טיפים:

  1. תהליך התזהלוקח הרבה זמן. על כן, כדאי להתחיל אותו כמה שיותר מוקדם, רצוי כבר ממחציתשנת הלימודים הראשונה. יש מוסדות לימודהמעודדים לבחור נושא ואף להתחיל לעבוד על הצעת התזה עוד טרם תחילת שנתהלימודים הראשונה.
  2. היחס לתזהמתחלק לשתי אסכולות. אסכולת ה"קצר והקולע": השתלבות במחקר שיצריךכמה שפחות עבודה, עם מרצה שכמה שפחות איכפת לו ובעיקר כמה שיותר מהר"לתקתק" את התזה. אסכולת ה"אם זה במילא כל כך הרבה עבודהלפחות שיהיה מעניין": קריאת המון ספרות ומחשבה על מחקר מקורי, מעבר ביןכלל המרצים עד למציאת זה שיסכים להנחות אותך, ורק אז יציאה לדרך. מדוברבשתי גישות שונות אבל בגדול, גישת ה"קצר וקולע" מוצלחת יותר...
  3. חשוב לחקור קודם לגבי אופי המנחה אצל תלמידים שעשו אצלותזה ולעשות עם המנחה תיאום ציפיות. ישנם הבדלי גישות בין המנחים בהיקף העבודהשהם דורשים מהתלמיד, במידת הזמינות שלהם ומידת ההנחיה. לכל תלמיד מתאים משהואחר, אבל חשוב לדעת לאן נכנסים.
  4. לזכור שזהלא דוקטורט. גם מבחינת מידת ההשקעה בשלב הראשון של בחירת מנחה ורעיון למחקרוגם בכתיבה עצמה לא צריך להיכנס לטירוף יותר מידי ולא צריך לכתוב מגילות.
  5. ניתן להגישאת התזה עד ל31.12 של שנת הלימודים השנייה ללא תשלום נוסף. מעבר לתאריך זהתחויבו בתשלום של קצת יותר מאלף שקל על כל שנה. עוד תמריץ לסיים מוקדם.
  6. מי שרוצהלראות איך נראית עבודת תזה יכול למצוא המון תזות בספריות האוניברסיטה זה יכוללתת רושם כללי לגבי מהי התזה ובעיקר יכול לסייע למציאת רעיונות.
פורסם ע"י פתרונות מתא"ם.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל גילון, מנהל פיתוח, פתרונות מתא"ם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פתרונות מתא"ם

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/125016 צפיות
השלב האחרון לקראת ההרשאה לעסוק בפסיכולוגיה קלינית הוא בחינת ההתמחות. בחינת ההתמחות נערכת בתום ההתמחות, לאחר שהמתמחה עמד בכל מחויבויות ההתמחות.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121778 צפיות
לאחר סיום התואר השני השלב הבא הוא שלב ההתמחות. שלב ההתמחות הוא השלב שבו עובדים במוסדות טיפוליים במטרה להתמחות בראיון, טיפול ואבחון. מבחינה מעשית, ההתמחות דומה במהותה לשלבהפרקטיקום רק שמספר הראיונות, הטיפולים והאבחונים רב יותר, וכתוצאה מכך האחריות גדלה.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/122274 צפיות
פנקס הפסיכולוגים הוא למעשה רשימה של פסיכולוגים המוכרים על ידי משרד הבריאות. הרישום נועד על מנת שיהיה מעקב ובקרה על מקצועות הפסיכולוגיה השונים ועל כן הרישום הכרחי לכלל העוסקים במקצוע. לאחר סיום התואר השני הרישום רלוונטי מכיוון שהוא נדרש על מנת לקבל מלגת התמחות המאפשרת ביצוע התמחות.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121562 צפיות
התואר השני מורכב מלימודים אקדמיים ומפרקטיקום שבמסגרתו התלמיד משתלב באחד ממוסדות הטיפול איתם עובד המוסד הלימודי. בפרקטיקום לומדים הלכה למעשה איך לטפל ולאבחן.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121334 צפיות
בכדי להיות פסיכולוג קליני יש ללמוד במגמה לפסיכולוגיה קלינית או במגמה לפסיכולוגיה קלינית של הילד. התואר השני מהווה את החלק השני בהכשרה האקדמית.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121459 צפיות
לאחר הגשת המועמדות לתואר השני ובמידה והמועמד נמצא מתאים הוא מזומן לראיונות קבלה, להערכה קבוצתית או למרכז הערכה שמטרתם לבדוק את מידת ההתאמה של המועמד למקצוע טיפולי ולמגמה הספציפית במוסד הלימודי.

מאת: פתרונות מתא"םפסיכולוגיה11/04/121866 צפיות
בעת ההרשמה לתואר שני טיפולי יש להגיש קורות חיים מפורטים הכוללים סקירה נרטיבית של ההתפתחות האישית והמקצועית. לקורות החיים מטרה כפולה: להכיר את הביוגרפיה של המועמד וללמוד על המשמעות הפסיכולוגית הנלווית לביוגרפיה זו.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196323 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196321 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196177 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196303 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196394 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196585 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196257 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica