חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם ניתן להמציא את התורה ואת מעמד הר סיני?

מאת: יגאל כהןהארה17/04/20121256 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
  1. האם ניתןלהמציא את התורה ואת מעמד הר סיני?

שאלה: האם ישנם דרכים להוכיח כי ניתנה תורה לעם ישראל מאת האלוקים? האם ניתן להוכיח שמעמד הר סיני לא הומצא  ו"הושתל" במשך הדורות?
תשובה: ישנם דרכים להוכיח כי תורת ישראל נתנה במעמד הר סיני מאת הבורא ולא יתכן שמשהו אנושי השתיל את התורה ואת סיפור מעמד הר סיני. ננסה לראות דרך אחת:
מיליוני יהודים בארץ ישראל ובעולם כולו קיימו מצוות במהלך הדורות, זו עובדה היסטורית.

וגם את הסיפור של יציאת מצרים ואת מעמד הר סיני שבו קיבל העם את התורה והמצוות האמינו מיליוני אנשים, לכן נראה בהמשך שגם לא הגיוני שמישהו הצליח להשתיל את הסיפור הזה.
("השתיל" הכוונה- הכניס את הסיפור לתוך ההיסטוריה למרות שכאילו הוא לא קרה)

לרגע נניח כי באמת לא היה מעמד כזה, וכרגע איזה אדם החליט לכתוב תורה ומנסה לתת אותה לעם שלם כדי שיקיימו אותה.

דמיין את הדבר הבא: אדם בא אלינו עם ספר חוקים וסיפורים שהוא כתב, ביניהם, ללכת עם מרובעים על הראש, חוטים בבגדים, תיבות על הדלתות, לשבות ממלאכה ביום מסוים, לא לזרוע שנה מסוימת, ועוד כל מיני "מצוות" שהוא המציא כיד דמיונו הטובה, חלקם אפילו ללא סיבה ידועה והוא אומר לנו: לא רק שעכשיו אתם מקבלים את כל מה שכתוב בספר הזה, אלא אתם גם צריכים לקבל שהייתם כרגע במעמד נשגב והאלוקים נגלה אליכם עם קולות וברקים וגם הרבה נסים קדמו למעמד זה והוא נתן לכם את הספר שאני מחזיק עכשיו, ועוד אתם צריכים לספר את זה לבניכם ושאף אחד לא יקום ויערער חס ושלום.

גם כדי "להשתיל" סיפור כזה צריך לשכנע מיליוני אנשים שהיו במעמד שלא היו בו מעולם , האם נראה לך הגיוני להצליח לשכנע עם שלם שהיו באירוע שלא היה בכלל?

בנוסף לכך באותו ספר כתוב שהוא הציל והוציא את האנשים שהוא מציג להם את הספר ואומר להם "אתם זוכרים שהוצאתי אתכם ממצרים נכון? , אתם זוכרים שעשיתי 10 מכות נכון? אני גם מבקש מיכם שתספרו לבנים שלכם שעשיתי לכם את הדברים האלה"

האם נראה לך שמשהו יסכים לקבל את דבריו לולי שהם באמת קרו?

דמיין את המשל הבא:

להלן משל ושמו: אני בכלל לא פרסי

נגיד שבא אליך אדם ומביא לך ספר שכתוב בו שאתמול הוא הביא אותך ואת משפחתך על שטיח מעופף מפרס ונגיד שבגלל זה מהיום והלאה אתה צריך לאכול כל יום 5 ראשי שום, אשתך צריכה לסרוג שטיחים, ולא ללכת יותר על שטיח בגלל שהוא נועד לתעופה.

תגיד מה שתגיד, לא יהיה לך מה להגיד, במקרה הטוב תצחק ! ותשלח אותו מעל פניך...

לעומת זאת התורה ניתנה בזמן שאנשים אכן חיו וראו את הדברים כי אחרת מקבלי התורה כבר בשלב קבלת התורה היו מגלים את הסתירה שהם לא ראו כפי שהתורה טוענת "אתם ראיתם" והיו מסרבים לקבלה.

בתורה כתוב מפורש שהעם נוכח במעמד נתינת התורה ובמעמד עשיית כל הניסים וכך כתוב בתורה:

"אתם ראיתם כי מן השמיים דיברתי עמכם" (שמות כ, יט).

"אתם ראיתם את כל אשר עשה ד' לעיניכם" (דברים טז, ט).

"אתם ניצבים היום כולכם" (דברים טז, ט)

"ה' אלוקינו כרת עימנו ברית בחורב:

לא את אבותינו כרת ה' את הברית הזאת כי איתנו אנחנו אלה פה היום כולנו חיים"

"פנים, בפנים דיבר ה' עימכם בהר מתוך האש"

האם נראה לך שאדם שיגיע עם ספר המכיל כאלה אמירות המופנות ישירות לנוכחים והם צריכים להאמין שהם היו במעמד שלא קרה ובניסים שלא היו?
ובנוסף לכך הנוכחים מצידם, צריכים לספר גם לבניהם באותנטיות רבה את הסיפור הזה כסיפור שהתרחש ולשקר להם במצח נחושה.

התורה כתובה בלשון כזו ובצורה כזו שהעם לא היה מקבלה אלא מפי משה בשעת מעשה, ולא מפי איש הבא מאוחר יותר.
אלא ודאי שהעם היה בכל המעמד הזה ובכל הניסים המסופרים בתורה, שהרי אם העם לא היה במעמד זה, מיד העם היה קם על נותן הספר ומכחיש את כל הכתוב בספר ולא מוכן לקבל אפילו מצווה אחת הכתובה בו.


זו נקודה אחת.

ועוד, גם על המספר שכביכול "השתיל" את הסיפור להוציא את עצמו מן התמונה, כדי שלא יאמרו "פלוני סיפר לנו שהיה מעמד הר סיני והיינו בו" וכו`, ואם כן, כיצד נעלם סיפורו של ה"משתיל" האלמוני? הרי תורת ישראל זוכרת מאות אלפי פרטים במהלך כל הדורות? היכן הסיפור של האדם שהופיע עם הספר?

אילו לפתע הייתה מתחדשת שמועה על התורה, ונתינתה בהר סיני באחד הדורות שבינתיים. הרי אי אפשר שמיליונים יסכמו ביניהם להפיץ את השמועה על נתינת תורה ומעמד הר סיני, שהרי כל אחד היה אומר שעניין זה חדש ולא שמע עליו.

אלא ודאי שתורה ניתנה על ידי בורא עולם במעמד הר סיני כפי הכתוב בתורה וזו נקודה שניה.

נקודה שלישית, אנשי אותו דור שכביכול בא אליהם משתיל התורה אמורים בעקבות סיפור זה להתחייב בקיום 613 שחלקם מצוות שקשה לקיימם , ובחלק מאותם מצוות אין אפילו הסבר שכלי למה לקיימם כגון פרה אדומה ושעטנז  וכדומה ועוד יותר מזה- ישנן מצוות שאם הם לא יקיימו אותם מצוות הם יתחייבו עונש מוות, לדוגמא כל מי שלא ישבות ממלאכה פעם בשבוע (שמירת שבת) יתחייב דין מוות כמו כן כתוב שם לעשות ברית מילה לכל תינוק בן 8 ימים, מי האנשים שיסכימו לקבל הלכות כאלה רק בגלל שמישהו בא וסיפר להם שהם ראו איזה מעמד, ועוד, עליהם להעביר אותו לבניהם כאמת מוחלטת?
אלא ודאי שלא יתכן שמשהו השתיל את התורה בתקופה יותר מאוחרת אלא האמת שעם ישראל במעמד הר סיני קבלו עליהם את התורה והמצוות.


נקודה רביעית היא, שה"משתיל" בעצמו כותב ב"תורתו" שלעולם לא יוכל אף אחד להמציא ולהשתיל מעמד כמעמד הר סיני.

וכך כתוב בתורה: "הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו, השמע על קול אלוקים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי", דברים ד`

ואם הוא בעצמו "משתיל" את מעמד הר סיני ומצליח בכך, איך יוכל להבטיח שלעולם לא יצליח אף אחד אחר להמציא סיפור כזה? (ובאמת לאף דת אין סיפור כזה, ועל עוצמת הסיפור הזה מבוססים גם הנצרות והאיסלאם)

נקודה חמישית- תאר לך שראש ממשלתנו יעשה מסיבת עיתונאים ויבקש מכל העם שנתחיל לחגוג מידי שנה את נצחונו על החייזרים שחדרו לארצינו, כולם יגידו לו, איפה החייזרים ואיפה הנצחון?

לכן לא שייך להתחיל להכניס לעם שלם חג כזיכרון על משהו שכלל לא היה.

חגי ישראל זה אותו רעיון:

הפעם הראשונה שחגגנו את פורים הוא שנה לאחר נס פורים.

הפעם הראשונה שחגגנו את נס חנוכה הוא שנה לאחר מציאת פח השמן והניצחון על היוונים.

הפעם הראשונה שחגגנו את חג פסח הוא שנה לאחר שיצאנו ממצרים, הפעם הראשונה שחגגנו את חג שבועות – חג מתן תורה- הוא שנה לאחר שקיבלנו את התורה מאת הבורא.

לכן חגי ישראל עצמם מעידים לנו על מתן תורה ועל ניסי יציאת מצרים.

אני, מקיים את אותן מצוות, כיון שאבי קיימן כל חייו, והרי לא מדובר בהנהגות שלפתע אי שם באמצע חייו החל לנהוג לפיהן... והוא עשה כן מאותה סיבה עצמה - שאביו קיים. אין בעיה להמשיך זיכרונות, אבל אין אפשרות להתחיל בהם אם לא זוכרים אותם בפועל, אנו נוהגים בכל אותם מנהגים "לזכר" כיון שאבותינו נהגו כן ואנו אוחזים מנהג אבותינו בידנו, אבותינו נהגו כן כי ראו את אבותיהם נוהגים בהם, וכן הלאה.

לעולם לא נתחיל לעשות מעשים כל שהם "לזכר" אירועים שאין אנו זוכרים. הראשונים שהחלו לקיים את אותן מצוות, חייבים היו אפוא להיות עדי ראיה.

נקודה שישית- בתורה מוזכר ומסופר פרטי פרטים על תקופה של כאלף שנה. האם ניתן למחוק ולהחליף תקופה כה ארוכה של ההיסטוריה באחרת, האם לדעתך ניתן להשתיל סיפור היסטוריה שאורך כאלף שנה למרות שהוא לא קרה? הרי כל מי שינסה כיום להמציא היסטוריה של אלף השנים האחרונות, מיד כל ההיסטוריונים יקומו עליו וידחו אותו.

התורה מזכירה ומספרת על משך תקופה של יותר מאלף שנה. אם היה פרט בתורה שאינו נכון היו מיד בני ישראל וכל העמים מוקיעים את הספר הזה כספר עם סיפורים שאינם נכונים, בכל ימי ההיסטוריה לא היו עוררין על התנ"ך עד כדי כך שגם הנצרות וגם האיסלם נאלצו לבנות את סיפוריהם על בסיס התנ"ך כי הוא היה ספר שאין עוררין על אמיתותו.

נקודה שביעית: בתורה מוזכרים אלפי נתונים בצורה מדויקת מאוד ועם מספרים ומקומות מדויקים וברורים ואם הכל "פיקציה" והמצאה של אדם פרטי, מדוע לדייק בפרטים, דבר שיכול להכשיל את ה"משתיל" ? הרי די בפרט אחד שייוודע שאיננו נכון, כדי להטיל כתם על אמינותו של כל הספר. כיצד בעם שלם אף אחד לא קם, או - יותר נכון: מדוע העם כולו לא קם?

מסקנה: כפי שראינו מהנקודות שלעיל שלא יתכן שמשהו יצליח להשתיל את התורה כי אף אחד לא היה שומע לו ומקבל את דבריו לכן חייב להיות שהיא ניתנה בזמן הכתוב בתורה לעיני כל ישראל ועם הניסים הכתובים בה.

שאלה זו היא אחת מתוך יותר ממאה שאלות ותשובות ביהדות וקבלה, לצפייה ברשימת השאלות המלאה כנסו לכאן - שאלות רוחניות מיסטיקה קבלה


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כמו כן הוא מנהל חנות  ספרי קודש - המציעה דיסקים וחוברות במגוון נושאים ביהדות וקבלה.

מי שרוצה מילון עברי עברי למציאת מילים נרדפות יוכל להכנס ולהוריד תוכנה למילון עברי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל כהן

מאת: יגאל כהןרשתות חברתיות22/11/121556 צפיות
כדי להבין מהו קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות, ומה היתרון הבולט בכך- ראשית חובה עלינו לדעת מהו קידום אתרים. אז נוכל לראות כי קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות היא הדרך המומלצת מבין שיטות קידום נוספות.

מאת: יגאל כהןיהדות22/11/121073 צפיות
מהו הדבר שמיחד את ספרי הקודש משאר הספרים האחרים? מדוע הם הבסיס עליו עם ישראל ממשיך בכל ימי הגלות שלנו? ספרי הקודש אלו תורת אלוקים, האלוקים נתן את התורה וחכמי ישראל בכל הדורות פירשו ונתנו לנו לטעום עוד ועוד מחכמת התורה. האם ידעת מהו הספר הנמכר ביותר בעולם כולו? לא ספר השיאים של גינס וממש לא הארי פוטר, לא ספר על עשיית כסף או לחילופין ספר על זוגיות. ובכן הספר הנמכר ביותר בעולם הוא ספר התנ"ך.

מאת: יגאל כהןהארה17/04/128538 צפיות
שאלה: אם התורה אמת מדוע יש הרבה יהודים שלא מקיימים אותה? ביניהם דוקטורים ופרופסורים ואנשים חכמים ואקדמאים? תשובה: תמצית תשובה: אם התזונה הטבעית היא הכי בריאה מדוע יש הרבה שנוהגים בניגוד להדרכותיה? אם העישון מסוכן (עד כדי כך שכתוב על כל חפיסה "העישון הורג" או "העישון מסרטן" וכו') אם כן מדוע כל כך הרבה מעשנים?

מאת: יגאל כהןרוחניות - כללי17/04/121723 צפיות
ההסבר הפשוט מדוע אלוקים נתן את התורה רק לעם ישראל ולא לכלל האנושות הוא- כי אין אופיו של עם זה שווה לאופיו של עם זה, ואין ההיסטוריה של עם זה שווה להיסטוריה של עם אחר, ואין טבעה של ארץ זו דומה לטבעה של חברתה. וכמו שכל עם יש לו "אופי" אחר, כך מתאים לו גם דרך חיים אחרת. התורה דורשת דרך חיים מסויימת ומחייבת מאוד ואלו

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/121156 צפיות
יש דעות ש"ישו" עשה ניסים לעיני העם האם אין בזה בכדי לאמת את אמונת הנוצרים? תשובה: ניסים הם לא היסוד לאמיתותה של דת. דווקא היהדות אינה מייחסת חשיבות לטיעון התרחשות ניסים כבסיס לייסוד דת. אמנם יתכן לחזק את מאמיניה של הדת על ידי ניסים, א

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/122593 צפיות
תאר לך את חיים התרמילאי שהסתבך ביער עבות, והוא מחפש את הדרך לצאת מהמבוך של היער, והנה הוא פוגש אדם שמנהיג אחריו 100 איש והם הולכים אחד אחרי השני בשורה ישרה, 100 אנשים קשורי עיניים וכל אחד מניח את ידו על כתפי חבירו.

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/121698 צפיות
שאלה: למה להתחיל לחפש את האמת דווקא בדת היהודית ובתנ"ך? הרי יש אלפי דתות ואלפי תורות? תשובה: יש כמה סיבות טובות לחפש את האמת דווקא בדת היהודית ודווקא בתנ"ך. סיבה ראשונה היא שהרי אלוקים ברא אותך יהודי- בן לעם ישראל,

מאמרים נוספים בנושא הארה

מאת: shmolikהארה14/01/153012 צפיות
כל כך הרבה פעמים אנו מרגישים מבואסים וחסרי מוטיבציה, אנו מרגישים כי אין יותר כח לעשות שום דבר, אפילו לשינה. וזה מכיוון שאנו בחיים אך איננו חיים את חיינו במלואם אלא בין עבודה לעבודה וגם אז בקושי.

מאת: יואב זילכההארה04/02/132111 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכההארה04/02/131855 צפיות
כמו שאדם אשר עומד לטבוע זקוק לאוויר, ככה אנחנו זקוקים להתעוררות. היום, עכשיו, בתקופה הזו, התודעה האנושית בשלה לכך יותר מתמיד. נדרשת מידה בסיסית של מודעות בשביל להבחין בסבל האנושי בכל מקום. כל עוד האגו מנהל את חיינו, ישנן שתי אפשרויות לסבול: האחת, כשאנחנו לא משיגים את מה שאנחנו רוצים. והשנייה, כשאנחנו משיגים את מה שאנחנו רוצים.

מאת: יואב זילכההארה04/02/131791 צפיות
הסבל קיים. זוהי עובדה שככל שהיא לא נעימה, אי אפשר להתעלם ממנה או לברוח ממנה. הסבל מתחיל כבר עם לידתנו אל העולם. אנחנו מגיחים מתוך רחם אמנו לאחר שמופעל עלינו לחץ אדיר שהוא בטוח לא נעים ומה הדבר הראשון שאנחנו עושים כשאנחנו יוצאים? בוכים! ואם אנחנו לא בוכים (זה מה שקרה איתי אגב, על פי הסיפורים של הוריי), אז מישהו צובט אותנו כדי שנבכה. הבכי הוא אחד הסימנים לכך שאנחנו בחיים. הלידה היא טראומה קשה.

מאת: יואב זילכההארה04/02/131763 צפיות
הפעם נתחיל בסיפור...לפני כ-2,600 שנה, במקום בו ניצבת היום העיר מומבאי (לשעבר "בומביי", העיר הגדולה ביותר בהודו והשנייה בגודלה בעולם) חי זקן מתבודד, אדם רב-קדושה. כל מי שפגש אותו העריץ אותו בשל טוהר נפשו ורבים סברו כי הוא הגיע לשחרור מלא.

מאת: אשרם במדברהארה19/10/128644 צפיות
רטריט בשתיקה ומפגש יוצא דופן, עם מנחי "הסנגהה מהתעוררות להארה", דיה והרידס, המנחים תהליך עומק חוויתי, המוביל להתעוררות, לחופש מהסבל ואשליית המיינד ולהכרה בטבע ההארה.

מאת: יגאל כהןהארה17/04/128538 צפיות
שאלה: אם התורה אמת מדוע יש הרבה יהודים שלא מקיימים אותה? ביניהם דוקטורים ופרופסורים ואנשים חכמים ואקדמאים? תשובה: תמצית תשובה: אם התזונה הטבעית היא הכי בריאה מדוע יש הרבה שנוהגים בניגוד להדרכותיה? אם העישון מסוכן (עד כדי כך שכתוב על כל חפיסה "העישון הורג" או "העישון מסרטן" וכו') אם כן מדוע כל כך הרבה מעשנים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica