חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית אבות ותפקיד המשפחה במעבר

מאת: בתיה כץגיל הזהב29/04/2012986 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית אבות ותפקיד המשפחה במעבר
בעוד שלכל אחד מאיתנו ברור שכאשר ישנו הורה שזקוק לטיפול ע"י אחיות ומטפלות סיעודיות

יוצא שמוטל על משפחתו הקרובה של ההורה לעשות הכל בכדי לעזור ולסייע לו ולטפל בו, הרי שלפעמים אנו עלולים לשכוח שאף במידה וההורה הוא מתפקד בכוחות עצמו משפחתו יכולה וצריכה לסייע לו בעת המעבר אל בית האבות.
ההכנה לשינוי
אם הורה מבוגר מאד, צריך להעביר אותו לבית אבות  סיעודי אבל אם ההורה הינו עצמאי, הוא עובר לגור בבית אבות.
השלב הראשון של ההכנה לכך הינו ההיערכות טרם המעבר.
איך מתכוננים לשינוי זה?
כמו במקרים שונים במשך החיים הרי שההיערכות הטובה ביותר היא בדיקה של הנושא.
בשביל שלא נשאר בלי ידע והכנה מוקדמת, שלא נהיה מופתעים מהדבר שעתיד להיות ובשביל שנדע למה עלינו לצפות, הרי שיש צורך לקרוא אודות אותם עניינים העוסקים בתחום מגורים בבתי אבות על כל סוגיו, לדעת את מושגים הקשורים לכך ולדעת על מה מדובר כאן.
כמו כן, כדאי לבקר בדיור המוגן שבחרנו בכדי שנכיר את אותו מקום דיור, וכן את דרך ניהול העניינים שלו, נכיר את צוות העובדים וכן את השכנים.
כך גם  ניתן להבחין גם בפרטים טכניים לא גדולים אולם חשובים מאד כמו: כיצד יכולים להגיע לבית האבות, וכמה זמן יקח לנו להגיע לאותו מקום.
להכין את השינוי
המעבר לבית האבות מצריך בנוסף הכנה של מקום הדיור שאצלו עובר להתגורר ההורה הקשיש.
כשנבחר אותו מקום, אנו צריכים לבחון אם ישנם דברים מסוימים שמוטל עלינו לעשות במקום על מנת שהוא יתאים בצורה טובה למקום מגוריו הקשיש במקום.
ניתן לקבוע פגישה יחד עם אנשי הצוות בכדי שהם יכירו את הדייר העתידי ויקבלו עליו מידע, מה הצרכים המיוחדים של ההורה.
ישנם גם עניינים בירוקראטיים למיניהם שיש צורך להתעסק איתם לפני המעבר לדיור המוגן: מהחלפה של הכתובת למשלוח מכתבים ועד להשכרה או גם מכירה של הדירה שבה התגורר הקשיש טרם המעבר אל בית אבות.
חשוב לדעת אם ישנם שינויים מסויימים שעלינו לבצע אותם בשגרה היומיומית או אפילו השבועית שלכם ואיך אנחנו משלבים את אותם ביקורים במקום המגורים החדש עם מהלך היום הלחוץ – יותר או פחות.

להשתנות
המעבר אל לבית אבות סיעודי הוא לא מעבר אל עולם נוסף  נידח ושונה. נוסף לכך, מדובר על שינוי משמעותי באורח חייו של ההורה הקשיש שעובר אל בית אבות בחייו ובחיים של של בני המשפחה  שלו.
המשפחה אינה אמורה לבצע שינויים רבים באורח חייה.

 



תגיות המאמר: בית אבות, סיעודי, קשיש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לקבלת קורסים חינם במייל בנושאים: חינוך ילדים, זוגיות ומודעות עצמית

כנסו לקורסים מעניינים

מעונייינים בזוהר מתוק מדבש

כנסו לקישור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בתיה כץ

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196043 צפיות
תיאורית האבולוציה סוברת שבעלי חיים מתפתחים מבעלי חיים פרימיטיביים מהם, בתהליכים איטיים ובמשך מיליוני שנים. למשל, שדג מסוגל להפוך לזוחל וזוחל לציפור או יונק וקוף פרימיטיבי לאדם החושב. אנו נבחון את התיאוריה לפי סעיפים, ונענה על כל ראיה שהללו מציעים לתיאורית ההתפתחות ההדרגתית.

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196012 צפיות
במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים? יהיו אנשים אשר ינסו לבטל את הסימביוזה שבין התנין לתנינן בטענה שעדיין מדובר במקרה נדיר. אך אין זה אומר ששיתוף פעולה קיצוני בין בעלי חיים בטבע הוא נדיר. למעשה, מקרים רבים של שיתוף פעולה קיצוני בין טורף לנטרף מתועדים בטבע.

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195911 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: בתיה כץתאולוגיה03/12/196036 צפיות
מתוך מיקרוסקופ או אפילו באמצעות עין בוחנת, יתגלו טביעות האצבע כבקעים בתוך העור, רכסים ועמקים מסוטטים, קוים עמוקים המקבילים אלה לאלה. הן גורמות לכך שהידיים שלנו מחוספסות קמעה. הסיבה לכך היא גאונית.

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי03/12/195995 צפיות
תיאוריה זו התבססה על הרעיון של מישהו בשם לאמרק, אשר טען כי היצורים משתנים והופכים מותאמים לסביבתם הודות לשינויים הסביבתיים והמאמצים שהם עושים לשם כך. לפי תיאוריה זו סברו שבני האדם העתידיים יהיו נמוכים ובעלי אצבעות ארוכות...

מאת: בתיה כץתאולוגיה02/12/1991176 צפיות
לפני פחות ממאה שנה היו מלמדים בבתי הספר כי הג'ירפה מתחה את צווארה ולכן נולדו צאצאיה עם צוואר ארוך יותר. כמו כן היו מספרים כי הדג במים הרדודים רצה מאות ללכת על החוף, ולכן צאצאיו נולדו עם סנפירים-רגליים. זו היתה תיאוריית האבולוציה של פעם, אך עד היום הזה יש אנשים החושבים שזה מה שהאבולוציה טוענת.

מאת: בתיה כץתאולוגיה02/12/195770 צפיות
חלק מהתומכים בתיאורית האבולוציה, מנסים לטעון שהסיכוי שהחיים נוצרו בעצמם הוא יותר טוב מהגרלה בלוטו,

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216108 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171853 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162019 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162137 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162053 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152039 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151706 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica