חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך לרכישת טבעת יהלום

מאת: שי אהרוניתכשיטים08/05/20121128 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבלבול אצל הצרכן

רכישת תכשיט משובץ יהלום אינו אירוע יומיומי. בישראל בניגוד לארה"ב תעשיית היהלומים הגיעה למודעות הצרכן הסופי רק בשנים האחרונות.

אם בעבר היהלום היה נחשב למוצר יקר מאוד שלא ניתן להשגה, כיום, בעיקר עקב ירידת עמלות השיווק ע"י מכירת ישירה של היצרנים, המחיר הוא בר השגה.

המצב כיום בחנויות הפזורות ברחבי הארץ לא מספק גם מבחינת איכות המוצר וגם מבחינת הידע המקצועי שמסופק לצרכן ע"י החנויות. לא פעם הלקוח התמים נתקל בתגיות המפרטות מגוון רחב של צבעים או ניקיונות על גבי אותו תכשיט בדיוק. האם זה אומר שרוב היהלומים על גבי התכשיט הם מהסוג היקר או שאולי דווקא מהסוג הפחות איכותי?

רבים מנסים להפיק את המיטב מחוסר הידע של הלקוח ופשוט לחייבו במחיר שלא משקף את שוויו האמתי של התכשיט. המצב שנוצר הוא שהלקוח סופג על גבו לא רק את מחירי התיווך אלא גם את "הטעויות" הנוצרות על ידי המתמחרים בחנויות.

התעודה הגמולוגית

המכונים הגמולוגים השונים בעולם, כל אחד לפי שיטתו, מנפיקים תעודות גמולוגיות ליהלומים. המכונים הגמולוגיים אינם עוסקים בתמחור או הערכת שווי היהלום אלא באיתור המדויק של כל הפגמים ביהלום וסימונם בתעודה תוך כדי קביעת איכות דרגת הניקיון, הצבע ואיכות הליטוש על פי מדדים קבועים. המכונים הינם גופים אובייקטיביים, שאינם מעורבים בהליך המסחרי ולכן הם קובעים את איכות היהלומים באופן מקצועי ופרטני ללא משוא פנים.

ממצאים (ממצאי תעודה) הינם התוצאות שהתקבלו מהמכון הגמולוגי המציינים את איכות היהלום. ממצאים אלו מתקבלים בדף מודפס עם לוגו של המכון הגמולוגי.

חשוב לזכור תכשיט יהלומים ללא תעודה כזו יכול להכיל בתוכו יהלום באיכות ירודה וזאת ללא ידיעת הצרכן, יש להקפיד כי בעת הרכישה יקבל הקונה תעודה ממכון מוכר.

בורסת היהלומים

בעקבות הפערים הרבים בין חנויות היוקרה השונות לבין ידיעותיו של הצרכן הממוצע, ועקב פערי התיווך המהותיים שנוצרו בין יציאת היהלום ממפעל הייצור עד להגעתו לצרכן הסופי, החלו להיכנס לשוק חברות פרטיות שבעבר עסקו רק בייצור יהלומים וכיום הוסיפו לעצמם נישה נוספת של מכירת תכשיטים ללקוחות פרטיים.

"פערי התיווך והרצון לתת ללקוחות, בעיקר לזוגות צעירים, תכשיטי יהלום איכותיים במחירים סבירים, הניעו אותי בפתיחת החנות הווירטואלית שלי" אומרת אדווה אהרוני בעלת החנות האינטרנטית Yes I Do .  "הכעיס אותי מאוד שחברים רבים שלי נאלצים לקנות תכשיטי יוקרה במחירים כל כך גבוהים, כמעט פי 2 מהמחיר אותו אני מסוגלת להעניק להם".

אצל אדווה בת למשפחת יהלומנים אשר בתחום ייצור היהלומים כבר 30 שנה. הכל התחיל מחברים שמעונינים להציע נישואין, " חבר שאל אם אפשר להשיג אצלנו טבעות אירוסין, מאחר ואנו יצרנים והמחיר יהיה נמוך משמעותית. תשובתי, כמובן, היתה שלילית אך הצעתי שאבוא איתו ביחד לחנויות ונחפש יחדיו- הופתעתי מאוד מהמחירים... ואז כשהמשיכו להתקשר עוד ועוד מקורבים וחברים, הבנתי שהצורך בחנות יצרנית של תכשיטי זהב ויהלומים הכרחית". וכך בעקבות אהבתה לתחום והביקוש הגדל החליטה לפתוח את החנות.

"כיום רוב הלקוחות שמגיעים אליי אינם מבינים כמעט כלום ביהלומים וקל מאוד לאדם חיצוני לרמות אותם. הלקוחות מקבלים הסבר מפורט על מאפייני היהלום ואיכותו. בזכות ידע זה קל להם להשוות את המחיר מול חנויות חיצוניות ולגלות כי אכן הפרשי המחיר הינם מהותיים וכי איכות היהלום שהם מקבלים אצלי גבוהה. נתקלתי בהמון מקרים בהם לקוחות קיבלנו מידע "מיופה" ממוכרים ללא ניסיון, בחנויות חיצוניות, על איכות התכשיט שלהם."

באתר החנות שכתובתו www.yesido.co.il אדווה מפרטת את כל הבעיות שהלקוח הפוטנציאלי יכול להיתקל בהם ומנסה לתת להן מענה. "בזכות הניסיון בתחום, אני מסוגלת לנחש את רצונות הלקוח עוד לפני שהוא עצמו חשב אליהם" אומרת אדווה.

לגבי המחיר, אומרת אדווה, "אין לחנויות שמשלמות שכ"ד ועמלות בגין התיווך הגבוה את היכולת להגיע למחירים אשר נמכרים ב Yes I Do בפרט או בבורסה בכלל, הדבר משמעותי בעיקר במקרים של הצעות נישואים בהם הלקוח מחפש טבעות אירוסין / טבעת יהלומים במחיר טוב ובאיכות גבוהה".

THE 4 C'S

כשרוכשים טבעת יהלום או כל תכשיט משובץ יהלומים אחר יש לשים לב ולהשוות בין ארבע גורמים עיקרים שמשפיעים על המחיר:

1.      משקל היהלום (Carat)

2.      צבע היהלום (Color)

3.      ניקיון (Clarity)

4.      ליטוש גימור (Cut)

סיכום

אמינות, ניסיון ושירות האם הערכים שאותם יש לחפש מהמוכר כאשר קונים תכשיט יהלומים.

על הלקוח לבדוק היטב את מה שמציעים לו בתמורה למיטב כספו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Yes I Do- המרכז לטבעות יהלומים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי אהרוני

מאת: שי אהרוניתכשיטים04/06/121268 צפיות
איך בוחרים את מידת הטבעת בקניית טבעת בהפתעה? כל הטיפים וההמלצות.

מאת: שי אהרוניתכשיטים29/05/121120 צפיות
טבעות יהלומים מעוצבות למטרות אירוסין, ציון אירוע או למטרות פינוק- כל המידע החשוב לפני רכישה.

מאת: שי אהרוניתכשיטים20/05/121302 צפיות
תכשיט יהלומים לגבר אינו חלום רחוק. במציאות של היום גברים רבים רוכשים דווקא לעצמם את היהלום הנוצץ.

מאת: שי אהרוניתכשיטים16/05/121248 צפיות
המדריך לבחירת טבעת יהלום וטיפים חינם מ Yes I Do המרכז לתכשיטי יהלומים

מאת: שי אהרוניתכשיטים08/05/121093 צפיות
ניקוי וחידוש תכשיטי יהלומים כגון : טבעות אירוסין, עגילים יהלומים, תליונים וכדומה

מאת: שי אהרוניתכשיטים08/05/121426 צפיות
ההבדל בין טבעת נישואים לטבעת אירוסין והחששות שיש לפני רכישת טבעת אירוסין- המלצות לפתרון בהמלצת YES I DO

מאת: שי אהרוניתכשיטים08/05/121030 צפיות
טבעות אירוסין מאותרות יהלום הינו תחום אשר זר לרוב האנשים. מאיפה לרכוש את הטבעת, כמה להשקיע, והאם טבעת אירוסין חייבת להיות טבעת יהלומים? השאלות רבות והזמן קצר. מאמר זה ינסה לשפוך קצת אור על הנושא.

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222672 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/204971 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205043 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/204891 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174168 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173446 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173452 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica