חפש מאמרים:
שלום אורח
10.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההבדל בין טבעת נישואים לטבעת אירוסין

מאת: שי אהרוניתכשיטים08/05/20121431 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי טבעת נישואין? לפי ההלכה, את הקידושין, שהם אקט של קניין, ניתן לערוך בשלוש דרכים: בכסף, בשטר ובביאה (מסכת קידושין, פרק "האישה נקנית"). כיום מקובל לערוך את הקידושין בשווה כסף, ולמעשה באופן בלעדי באמצעות טבעת. טבעת הנישואין המקובלת ביותר היא טבעת זהב חלקה. ביהדות אין נתינת טבעת מקבילה על ידי הכלה, אם כי ישנם גברים העונדים טבעת כסמל להיותם נשואים.

מטרת העיצוב הפשוט של טבעת הקידושין ביהדות היא שהכלה תוכל להעריך נכון את שווי הטבעת. הנימוק הוא שאם הכלה תחשוב שהטבעת שווה יותר מערכה האמיתי יש חשש שרק מתוך מחשבה זו הסכימה להינשא, ויהיו אלה נישואי טעות. נהוג להשתמש בטבעת פשוטה, אך גם טבעת מעוטרת ומשובצת אבנים טובות אפשרית, וזאת בתנאי שהכלה תדע שהיא מתקדשת בטבעת אשר שווה לפחות פרוטה (כ-10 אגורות). ישנם מספר מנהגים להגדרת קישוט כבעייתי.המחמירים ביותר אוסרים על עיטור ואפילו על חריטה. המקלים ביותר מקפידים שהטבעת כולה תהיה מאותו חומר ובלי אבן יקרה; זאת גם כשיש עיצובים בטבעת. יש הנוהגים שבמסיבת השידוכים מעניקה אם החתן לכלה טבעת משובצת ומעוטרת. יש הנוהגים על פי הקבלה לתת טבעת קידושין עשויה כסף שצורתה עגולה מבפנים ורבועה בהיקפה החיצוני. השימוש בכסף נעשה משום שהוא מסמל חסד.

טבעת הנישואין חייבת להקנות ע"י החתן לעתיד ולהיות רכושו האישי, לכן מקובל לשלם על הטבעת במזומן ולא בכרטיסי אשראי או צ'קים. למה? התשובה היא פשוטה למדי, טבעתהנישואין היא האמצעי עמו, לפי הדת, מבצעים את ה"קנייה" של בת הזוג שלכם. על מנת להיות הבעלים של כלתכם, עליכם להיות הבעלים של טבעת הנישואין. באם שילמתם על טבעת הנישואין בצ'ק או בכרטיס אשראי, ישנו סיכוי מסוים, גם אם זעיר, כי התשלום ידחה וכי טבעת הנישואין לא תשולם. במקרה שטבעת הנישואין לא שולמה היא למעשה שייכת לאדם שמכר לכם אותה.

מצב כזה יעלה שאלות הלכתיות קשות לגבי תוקף הנישואין ולגבי בעלות תיאורטית שלמוכר תמים בחנות על בת זוגתכם היקרה.

על אף ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות שיכולים להבטיח כי עסקה בכרטיס אשראי התקבלה בוודאות, מסגרת הדת עדיין לא ממליצה על דרך אחרת לרכוש טבעת נישואין מלבד מזומן.

בעת קידוש הכלה, הטבעת מצויה על האצבע ולאחר מכן נהוג לענוד אותה בקמיצה, ביד שמאל. לפי היהדות אין חובה על הגבר לענוד טבעת נישואין, זהו מנהג שנוצר עםהזמן.

בניגוד לזה, טבעת אירוסין היא אותה טבעת המשמשת את הגבר בהצעת הנישואין לאשתו לעתיד, ולא מקדשים איתה תחת החופה. טבעות אירוסין בד"כ משובצות יהלומים וניתן לרכוש אותן בשלל צורות, גוונים וגדלים. בחירת הטבעת הינה בחירה לא קלה לחלוטין והקושיהעיקרי הוא אלמנט ההפתעה לאישה. עניינים כמו טעם ומידת הטבעת הם חלק מהקשיים שעומדים בפני כל חתן לעתיד.

אדווה אהרוני  מ  Yes I Do המרכז לטבעות יהלומים (www.yesido.co.il) טוענת כי לכל הבעיות הללו יש פתרון וניתן להתאים טבעת לכל הצעת נישואין.

אודות מחבר המאמר:

שי אהרוני

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Yes I Do- המרכז לטבעות יהלומים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי אהרוני

מאת: שי אהרוניתכשיטים04/06/121272 צפיות
איך בוחרים את מידת הטבעת בקניית טבעת בהפתעה? כל הטיפים וההמלצות.

מאת: שי אהרוניתכשיטים29/05/121124 צפיות
טבעות יהלומים מעוצבות למטרות אירוסין, ציון אירוע או למטרות פינוק- כל המידע החשוב לפני רכישה.

מאת: שי אהרוניתכשיטים20/05/121305 צפיות
תכשיט יהלומים לגבר אינו חלום רחוק. במציאות של היום גברים רבים רוכשים דווקא לעצמם את היהלום הנוצץ.

מאת: שי אהרוניתכשיטים16/05/121252 צפיות
המדריך לבחירת טבעת יהלום וטיפים חינם מ Yes I Do המרכז לתכשיטי יהלומים

מאת: שי אהרוניתכשיטים08/05/121095 צפיות
ניקוי וחידוש תכשיטי יהלומים כגון : טבעות אירוסין, עגילים יהלומים, תליונים וכדומה

מאת: שי אהרוניתכשיטים08/05/121133 צפיות
חשיבות איכות היהלום ואמינות המוכר בעת רכישת טבעת אירוסין (או כל תכשיט אחר)

מאת: שי אהרוניתכשיטים08/05/121035 צפיות
טבעות אירוסין מאותרות יהלום הינו תחום אשר זר לרוב האנשים. מאיפה לרכוש את הטבעת, כמה להשקיע, והאם טבעת אירוסין חייבת להיות טבעת יהלומים? השאלות רבות והזמן קצר. מאמר זה ינסה לשפוך קצת אור על הנושא.

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222707 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/205008 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205081 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/204926 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174175 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173452 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173456 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica