חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך בוחרים בית אבות מתאים לפי מידת העצמאות של הקשיש?

מאת: מגדלי הים התיכון גיל הזהב09/05/20121002 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המעבר לבית אבות הינו מעבר לא קל למרבית הקשישים. איבוד תחושת העצמאות, היציאה מהבית שבו הכול מוכר ואהוב, מקשה על הקשיש, כמעט כמו הצורך להודות שאינו יכול לחיות ללא סוג מסוים של השגחה. בחירת בית אבות, הינה משימה שאין להקל בה ראש, וישנם פרמטרים רבים שאותם יש לקחת בחשבון בתהליך הבחירה. אז איך נוודא כי אנו בוחרים בית האבות המתאים ביותר?

בחירת בית אבות – מה מידת העצמאות של הקשיש?

פרמטר ראשון שיש לקחת בחשבון הינה מידת העצמאות של הקשיש. במידה והקשיש עצמאי ויכול להתנהל ולטפל במטלות היום יום בעצמו, דיור מוגן, עשויה להיות אופציה טובה יותר עבורו. דיור מוגן, מתאים יותר לקשישים, בין אם יחידים או זוגות, שיכולים להתנהל עצמאית בדרגות שונות, מתאפשר להם לחיות בדירה משלהם, כאשר הם יכולים לבחור את מידת המעורבות של גורמים חיצוניים כגון שירותי ניקיון, בישול ושירותי רפואה, בשגרת חייהם.

בית אבות, בניגוד לדיור מוגן, מאפשר מידה מוגבלת בלבד של עצמאות והשירותים המוצעים במסגרתו, בחבילות שונות, אינם ניתנים לשינוי, ברוב המקרים. במידה והקשיש אינו עצמאי, וזקוק לעזרה שוטפת במטלות היום יום, רצוי לשכנו בבית אבות שבו הוא יוכל לקבל את העזרה לה הוא זקוק, בין  אם עזרה ברחצה, האכלה, או ליווי רפואי.

בית אבות סיעודי – טיפול אינטנסיבי וצמוד.

לקשישים סיעודיים, נכים, או לכאלו הסובלים ממחלות כרוניות, דיור מוגן, אינו יכול לספק מענה מתאים. למרות שרבים מהקשישים מסתייעים במטפלים סיעודיים, כאשר הטיפול בבית אינו מספיק, ניתן להעבירם למגורים בבית אבות סיעודי, ששם יקבלו את הטיפול המתאים להם.

בתי אבות סיעודיים מתאימים לקשישים שאינם יכולים להתנהל בעצמאות. הם זקוקים לעזרה, ברמה זו או אחרת, בנושאים כגון רחצה, בישול, קבלת תרופות, או שמרותקים למיטתם. גם קשישים הסובלים ממחלות כרוניות וזקוקים להשגחה רפואית מתמדת, יוכלו למצוא אלטרנטיבה בבתי אבות סיעודיים, לקבל את כל השירותים להם הם נדרשים, תחת השגחת אחות או מטפלת צמודה, ולסיים את חייהם בצורה מכובדת ובנוחות המקסימאלית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רשת מגדלי הים התיכון הינה רשת הדיור הפרטית הגדולה והמובילה בישראל לאוכלוסיית הגיל השלישי. הרשת מונה חמישה בתים: בצומת סביון, בת ים, רמת השרון, מושב נורדיה ובכפר סבא. בימים אלה מוקם הבית השישי בגני תקווה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מגדלי הים התיכון

מאת: מגדלי הים התיכון גיל הזהב23/05/121058 צפיות
מציאות הנוכחית של שנות האלפיים, אנו עדים לעליה משמעותית באורך החיים. אם בעזרת טכנולוגיה רפואית מתקדמת או כתרומה ישירה של תרבות השפע, ניתן למצוא כיום יותר בני הגיל השלישי מבעבר, וכך מתאפשר לנו ליהנות מיקירנו לזמן ארוך יותר.

מאת: מגדלי הים התיכון גיל הזהב29/04/121165 צפיות
ריבוי האפשרויות של מגורים לגיל השלישי העומדות בפני אזרחי ישראל המבוגרים יכול לעיתים לבלבל וליצור דילמה לא פשוטה באשר לסוג המגורים המתאים ביותר. בין סוגי המגורים הקיימים עומדת בפני האפשרות של הקשיש, מגורים במתחם דיור מוגן, מגורים במתחם בית אבות, מגורים בבית הפרטי של הקשיש, מגורים בבית של אחד מבני המשפחה ועוד. בכל אחת מצורות המגורים קיימים פתרונות לסיוע וטיפול בקשיש אשר יכולים להקל עליו את השהות במתחם המגורים.

מאת: מגדלי הים התיכון גיל הזהב16/04/12929 צפיות
הבחירה בצורת דיור חדשה לקשיש מלאה בגורמים שאותם יש לבדוק. הסוגים הרבים של מתחמי דיור מוגן ומתחמי בית אבות מאפשר התאמת הדיור למצבו ולאופיו של הקשיש אולם חשוב ביותר לדעת מספר דברים על המקום בטרם מבצעים את ההחלטה החשובה על מנת לבחור במקום המתאים ביותר בעבור הקשיש ובני משפחתו. הכתבה הבאה תסכם מספר טיפים בתחומים שונים אשר יסייעו בביצוע הבחירה של מקום דיור לגיל השלישי.

מאת: מגדלי הים התיכון גיל הזהב09/04/121007 צפיות
עם העלייה בתוחלת החיים והעלייה במספר בקשישים בארץ, יותר ויותר קשישים מעדיפים צורת מגורים משותפת מסיבות רבות כמו בדידות, אי יכולת לתחזק לבד את הבית, צורך בחברה הומוגנית מתאימה וכדומה.

מאת: מגדלי הים התיכון גיל הזהב26/03/121037 צפיות
טיפ ראשון: אחד הדברים החשובים ביותר לאנשים מבוגרים הוא טיפול רפואי הולם אשר מוגש להם במשך כל שעות היממה.

מאת: מגדלי הים התיכון גיל הזהב18/03/12971 צפיות
כאשר אנשים רבים מגיעים לגיל השלישי חשוב להם להנות מהעצמאות שלהם. עם זאת, הגיל הזה מחייב גם שינוי מסויים בחיים. למשל, אנשים בגיל השלישי רוצים להמשיך לא פעם לבשל לעצמם אבל לא תמיד יש להם כוח או חשק לבשל כפי שעשו בעבר, הם רוצים להמשיך ללכת לבנק אך לא רוצים "להיגרר" לשם באוטובוסים.

מאת: מגדלי הים התיכון גיל הזהב06/03/121043 צפיות
אין שום ספק כי תופעת הזקנה היא התופעה המכוערת והקשה ביותר אשר פוקדת את חייו של כל בן אנוש. יחד עם זאת, עדיין ישנם דרכים וכלים רבים שבאמצעותם ניתן להתמודד איתה ולעבור אותה באיכות ובכבוד. בין דרכים אלו נמצאים מגורים במרכזים כמו דיור מוגן, בית אבות, מרכז מגורים לגיל השלישי ועוד.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216103 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171853 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162019 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162136 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162052 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152039 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151706 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica