חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לזהות את הסימנים שלפני פיטורין!

מאת: אלעד רוןאימון לקריירה16/05/20121194 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מי מאיתנו לא חווה את זה על בשרו, או מכיר קרוב או חבר שזה קרה לו. לרוב פיטורין אינם מגיעים ללא סימנים בדרך, לרוב הם חלק סופי בדרך מלאת סימנים ורמזים. אם זה כי לא נעים לנו, אם מתחושת פחד ושיתוק, אם כי נוח לנו ואנחנו רוצים לצעוד בדרך הזאת, אם מפני פער אמיתי בין האופן שאנחנו תופסים את עצמינו לאופן שאחרים תופסים אותנו, בין התמונה העצמית לתמונה הסביבתית או מכל סיבה אחרת...תהליך ההתדרדרות הארגונית הוא תהליך שמתחיל בזיקוקי דינור בעת קבלתכם לעבודה ומסתיים במטח יריות צבאי בעת הפיטורין ובדרך שורה של תמרורים והזדמנויות להבנת התמונה ולשינוי. אני מזמין אתכם למספר טיפים אירגוניים ואישיים לזיהוי הסימנים שבדרך:

  1. בקשו משוב - משוב הוא כלי יעיל מאין כמוהו על מנת לקבלבצורה כנה וישירה את החוזקות והחולשות המקצועיות שלכם. בכל ארגון יש אתתהליכי המשוב שלו, החל מפעם בשנה ועד לפגישה שבועית בה מעבירים משוב שבועי.המלצתי היא לבצע משוב עם המנהלים הישירים שלכם לפחות 4 פעמים בשנה. גם אםבארגונכם אין תרבות משוב, תיזמו אותה, תבקשו מהממונים עליכם את אחד הדבריםהאלמנטריים המגיעים לכם – לקבל משוב על עבודתכם בארגון. באימון קריירה, אנחנומחדדים את היכולת שלנו לקבל משוב בלי להיפגע ולדעת להפריד את העיקר מכל השארעל מנת לדעת איך ובאיזו נקודה להשתפר ומהצד השני לדעת איזו נקודה לשמר.
  2. זיהוי חוסר ההתאמה פיטורין הם תהליך לא כלכלי בארגון,במידה ומגיעים לשם, ישנו חוסר התאמה בין יכולות העובד וצרכי הארגון, אם זהבמישור המקצועי, החברתי או האישי. ככל שיהיה לכם תאום ציפיות ברור ויעדיםמוגדרים היטב תוכלו לזהות ולהבין מוקדם את התאמתכם בכל אחד מהמישורים לארגון.שוב, גם כאן, במידה ויש "עירפול אירגוני" כמו שאני קורא לזה, כשאיןתיאום ציפיות, יעדים ומדדים ברורים, תיזמו זאת, בקשו מהממונים עליכם להביןכיצד מודדים אתכם, מה יחשב הצלחה או כישלון, מהו התהליך הארגוני במידה ולאעמדתם ביעדים, בקשו לדעת ולהבין זאת בכל אחד מהמישורים המקצועי והחברתי.בנוסף על כל אלה, לעיתים ישנה חוסר התאמה אישית, נקודתית, "כימיה"עם הממונים עליכם או עם אנשי מפתח בארגון. לעיתים לא יאמרו לכם בצורה ישירהאך מטבע הדברים, מערכת היחסים והכימיה עם הממונים עליכם חשובה ומשפיעה עלמיקומכם ועתידכם בארגון, היו עירניים לקשרים הללו ולתגובות הרגשיות הנובעותמכך.
  3. איך אתם קמים בבוקר?- שאלו את עצמיכם, האם אתם קמים בבוקרעם חיוך?, מהי הרגשתכם כשאתם חושבים על העבודה לפני השינה?, מהי הרגשתכםכשאתם פוגשים את המנהל/ת שלכם במזדרון? כשאתם פוגשים נציג ממשאבי אנוש?בד"כ יש לנו אינטואיציה לגבי מה שקורה איתנו, מתאמן שלי קרא לזה"ריח", הוא הריח שמשהו מתרחש. יש לנו את היכולת להרגיש את הדבריםלפני שאנחנו מבינים אותם. עשו לכם מנהג, שאלו את עצמיכם את השאלות הנ"לבכל שבוע ורישמו את הרגשותיכם. מצב רוחכם והרגשתכם הינו סימן מוצק שמשהו דורששינוי. עירנות מתמשכת לנושא יכולה לעזור לכם לחבר בין התחושות למחשבות שלכםוזו יכולה להוביל לתחילת תהליך שינוי.
  4. פגישה עם משאבי אנוש - הנה לכם סימן ברור, כשנציג משאבי אנושנכנס לתמונה ולא על מנת לפנק אתכם בשובר למסעדה או צימר זוגי לסופ"שהקרוב. כשהמצב חורג מכוחו של הממונה עליכם, דרושה התערבות של משאבי אנוש. אתםתזהו זאת ע"י שיחה עם מנהל/ת משאבי אנוש, בצורה ישירה או עקיפה, רשמיתאו אישית. הפרידו בין מעקב שגרתי ודגימה רנדומלית של משאבי אנוש לגבי תיפקודורווחת העובדים לבין שיחות ההולכות ונשנות, הבאות בתכיפות גוברת לגביכם,בישירות מתחזקת מפעם לפעם ובטון משתנה על מצבכם המקצועי או על השתלבותכםהחברתית.
  5. שינוי בטון - תהליך חוסר ההתאמה מלווה בשינוי הטון,בקרירות גוברת. מנהל, מקצועי ככל שיהיה, הוא בנאדם, מאוד קשה לממונים לעשותהפרדה בין רגשותיהם ומחשבותיהם. ככל שתהיו עירניים וקשובים לסובב אותנו,תוכלו לזהות שינויי התנהגויות. זה מתחיל בברכת ה"בוקר טוב" הרגילהשנשמעת שונה או חסרה, זה ממשיך בטונים המשתנים, בסבלנות המתקצרת, במבטיםהנמנעים. היה לי מתאמן שבמשך תקופה, המנהל הישיר שלו דחה בכל פעם מחדש אתהפגישה השבועית האישית שלהם, כל פעם בטענה אחרת. פשוט היה למנהל קשה להתמודדעם הידיעה של פיטורין הולכים וקרבים של העובד שלו ולא היה לו נעים לשבת איתובחדר ולבצע פגישה אישית. ניתן להרגיש בסימנים הללו בשלב מוקדם.
  6. שימוע - זו למעשה התחנה לפני אחרונה בתהליךוקריאת השכמה מצלצלת. גם אם לא זיהתם את כל הסימנים בדרך, גם אם הייתם במשךתקופה ארוכה על "טייס אוטומטי", גם אם השימוע בא לכם כהפתעה מוחלטת, זה הזמן להסתכל עלעצמיכם במראה האירגונית. חשוב לציין שעל אף חוסר הנעימות ומיקומו המתקדם שלאירוע זה בתהליך, שימוע יכול להיות הפיך ולמעשה – זאת מטרתו – לתת הזדמנותאמיתית, לעובד להבין את מצבו, לעכל ולבדוק האם יש רצון ואפשרות אמיתית לשינוי.

באימון קריירה, ב – ActiveDecision, אנחנו לומדים יחד להבין את מיקומינו באירגון, לזהות את הסימנים שבדרך על מנת לא להיות מופתעים. אימון קריירה שם זרקור על הקטעים ה"מתים" שלנו בעבודה ומקנה את האפשרות לפיתוח החלקים החלשים שלנו בהתאם באמצעות עבודה משותפת ומשוב אובייקטיבי המעודד צמיחה. באימון קריירה מקבלים כלים להבנת המרחב האירגוני ואפשרויות צמיחה ושימור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלעד רון, ActiveDecision Coaching, מאמן אישי בתחומי הקריירה והניהול. מוביל להגשמת מטרות אישיות, הכנה בתהליך מציאת עבודה, הגשמת קריירה וצמיחה ניהולית. Elad@Active-Decision.co.il

www.Ative-Decision.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד רון

מאת: אלעד רוןראיון עבודה03/10/128605 צפיות
ראיון עבודה, היא התחנה החשובה ביותר בתהליך שלכם אל עבר משרת חלומותכם. בתחנה זו פוגשים פנים אל פנים את הנפשות הפועלות והמשפיעות בארגון (לרוב הם לא כ"כ נגישים לאחר שמתקבלים לעבודה), פוגשים את הארגון, האנשים והאווירה. בתחנה זו יש לכם הזדמנות חד-פעמית להוציא את המיטב מעצמיכם ולהדגיש בצורה אוטנטית את רצונכם והתאמתכם מעל כל מועמד אחר למשרת החלומות. ככל שתהיו אקטיבים לקראת הראיון, תכינו את עצמיכם לאירוע, תחשבו על שאלות ותתרגלו תוכלו להרגיש נוח יותר, לחוצים פחות ותהיו מוכנים ל"הופעת חייכם".

מאת: אלעד רוןאימון מנהלים31/08/123292 צפיות
אחד האתגרים הניהוליים הינו לשמר את העובד בארגון תוך כדי אפקטיביות ומוטיבציה גבוהים לאורך זמן. היכולת של המנהל להנעת עובדים הינה מפתח להצלחה במסגרת תפקיד זה ועושה את ההבדל בין צוות או מחלקה "מנגנת" שפועלים באחידות ומניעים ביעילות את המשימות, לבין צוות או מחלקה "מקרטעת", בה המשימות אינן מגיעות למימוש או לכל היותר אינן מסתיימות בצורה מיטבית.

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194046 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152831 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152666 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica