חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כלים להנעת עובדים – התפתחות ניהולית

מאת: אלעד רוןאימון מנהלים31/08/20123291 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד האתגרים הניהוליים הינו לשמר את העובד בארגון תוך כדי אפקטיביות ומוטיבציה גבוהים לאורך זמן. היכולת של המנהל להנעת עובדים הינה מפתח להצלחה במסגרת תפקיד זה ועושה את ההבדל בין צוות או מחלקה "מנגנת" שפועלים באחידות ומניעים ביעילות את המשימות, לבין צוות או מחלקה "מקרטעת", בה המשימות אינן מגיעות למימוש או לכל היותר אינן מסתיימות בצורה מיטבית. לרוב, כשאני מאמן מנהלים, הכלי הבולט שהם מכירים הינו "סמכות" מעטים מאוד המנהלים הצעירים אשר יש להם מגוון של כלים להנעת עובדים ויכולת גמישות להשתמש בהן בצורה שונה מעובד לעובד ובתקופות שונות. ריכזתי עבורכם מספר כלים כאלו לשימושכם, על מנת שיהיה קל ונוח לזכור איגדתי את הכלים באות 'מ', המגיעה מ – מוטיבציה לפעולה:

1. "מסגרת התפקד" – אני מתחיל עם כלי זה היות וכפי שציינתי זהו הכלי המוכר ביותר, הסמכות. חשוב להבין כי "סמכות" או הנעה לפעולה במסגרת התפקיד אינה אפקטיבית ללא האפשרות ליישם אותה, ללא "שיניים" וגיבוי אירגוני. הייתרון של כלי זה שהוא חד ומהיר ומתאים לתקופות קצרות, עמוסות ולחוצות בהן אין מקום וזמן לשאלות, תעיות או הסברים. החיסרון של כלי זה שהוא גורם לשחיקה גבוהה ומוביל לחוסר הערכה וירידה בביצועים לאורך זמן.

2. "מקצעיות" – יש כאלו החושבים שמנהל טוב הוא כזה המבין ויודע לעומק יותר מכל מנוהליו ברמה הטכנית, מקצועית. אני חושב שמנהל לא צריך להיות האיש הטכני החזק ביותר בצוות, אך הבנה עמוקה בהחלט חשובה והיא מניע לפעולה חזק. המנוהלים סומכים על שיקול הדעת המקצועי של מנהל כזה ומונעים בקלות יותר אל עבר מטלות ומשימות מסוגים שונים. כלי הנעה זה יעיל במצבים של הקמה ובנייה, בהם ישנה חוסר בהירות טכנית. חסרונו של כלי זה בכך ששימוש יתר יכול לנוון את המנוהלים, בכך שחלק מהתפתחות זה חקירה ולימוד תוך כדי טעויות.

3. "מצלצלים" – כלי הנעה נפוץ נוסף, כסף. על אף שבתיאוריה ובכתבות, במאה ה-21, כל האנשים הולכים לעבודה על מנת לממש את חזונם האישי, בפועל רוב העובדים עושים זאת על מנת להתפרנס. בונוס שמן, תגמולים כספיים על ביצוע, שדרוג תנאים, עלייה בשכר או מהצד השני קנסות הם מניעים לפעולה בצורה יעילה ביותר. צריך לזכור כמובן שכלי זה אינו מתאים לכל אחד וככל ששכיחותו גבוהה יותר נוצר צימוד לאו דווקא רצוי בין עבודה ותגמול. בנוסף, עובד שזה כלי ההנעה היחידי עבורו, אין מן הנמנע שיעבור לעבוד אצל המרבה במחיר ולא יהיה נאמן.

4. "ממני" – תראו מה אני עושה ותלמדו ממני. כלי ניהולי נוסף הינו דוגמא אישית. לעיתים זה כל מה שדרוש על מנת לגרום לדברים לקרות, על מנת שהמנוהלים יבינו וינהגו בדיוק באופן ובאווירה שהמנהל מכתיב ונוהג לפיה. כלי הנעה זה דורש התמדה, עקביות והקפדה ומתאים לטווח הארוך וליצירת מסגרת מוצקה שקשה לשבור אותה. החיסרון הוא בכך שהמנהל חייב לשמור על הדוגמא האישית באופן קבוע ותמידי אחרת המנוהלים מיד לומדים ממנו...

5. "מנוחה" – מנהלים נוטים לפספס את הכלי הזה ולהמעיט בערכו. היכולת להבין שמנוחה של עובד היא חלק אינטגרלי ומהותי באופי העבודה, והיכולת להבחין בצורך זה של העובד מאפשרת לעובד להירתם ביתר שאת ולהתמלא מוטיבציה כשזו התרוקנה. כלי הנעה זה מיטבי לזמן ארוך, לשימור עובדים ויצירת איזון נכון בעבודה. החיסרון של כלי זה הוא בשימוש יתר ובכך משיגים בדיוק את ההיפך.

6. "מח" – כלי זה פונה לרציונל, לשכל הישר. בכל מקום עבודה ובכל תפקיד יש את החלק שלא נעים לעשות, ולא תמיד כיף ולפעמים משעמם או עמוס וקשה, לעיתים הבעיות האישיות מתנגשות או החברתיות ועוד כהנה וכהנה...שיחה עם העובד המבהירה ומשתפת את הצורך בתרומת העובד ואת חלקו בעבודה יכולה לשנות את הגישה מהקצה אל הקצה. העובד מרגיש שהוא חלק מ...ומבין את חלקו בתמונה הגדולה. הייתרון בכלי הנעה זה הוא בכך שהעובדים נרתמים מהבנה ומהסיבות הנכונות. החיסרון הוא בכך שלא תמיד יש זמן להסביר ולא תמיד העובדים מקבלים זאת בהבנה.

7. "מחויבות רגשית" – בתחילתו ובסופו של דבר, ליבת מקצוע הניהול היא אנשים, ומתוך כך ובאופן בלתי נמנע, מתפתחים קשרים אישיים במסגרת התפקיד. למנוהלים ישנה מחוייבות רגשית אל עבר המנהל שהיא כלי לכל דבר. יצא לכם לשמוע את המנהל שלכם או אחר משתמש במשפט "תעשה לי טובה אישית..."?, זו פנייה ישירה ללב של העובד כחלק ממחויבות זו. זו אינה בקשנ או פנייה שבמסגרת התפקיד בצורה ישירה אלא, כזו שמגיעה מהחלקים הרכים שלו. כלי מתאים מאוד למצבי עומס גבוה, לחץ ומקומות בהם צריכים לתת את האקסטרה. החיסרון שלו בכל שמחויבות זו הינה הדדית ויכולה להשפיע על החלטות המנהל עקב כך.

8. "מתאם אישי" – זהו כלי חזק מאין כמוהו. היכולת להתאים באופן אישי את צורכי העובד לצורכי הארגון. היכולת של המנהל להכיר את עובדיו לעומק, להבין את המניעים שלהם, את השאיפות והצרכים וחיבור צרכים אילו למשימות נדרשות בארגון הינה משתלמת לכולם, למנהל, לעובד ולארגון. הייתרון בכלי זה בכך שהעובד נמצא במקום מתאים לו ביותר, מרגיש מוערך ומלא מוטיבציה, מתאים מאוד לטווח רחוק ולשימור עובדים חזקים. החיסרון בכלי זה בכך שלא תמיד ניתן לבצע התאמה שכזאת ומעבר לכך, התאמה של עובד מסוים יכולה להוביל למירמור של עובד אחר שלא זכה לכך.

שננו את רשימת המ"מים ככלים להנעת עובדים, רישמו אותם והחזיקו את הרשימה בקירבת מקום – מסגרת התפקיד, מקצועיות, מצלצלים, ממני, מנוחה, מוח, מחוייבות רגשית ומתאם אישי. ההתפתחות הניהולית מגיעה מהכרה רחבה של כלים שונים במסגרת התפקיד ושימוש נכון ויעיל בכלים אלו. חשוב להשתמש בכל הכלים הנ"ל ולא לעשות שימוש יתר באף אחד מהם, שימוש אינטנסיבי בכלי זה או אחר יכול לגרום להנעה לפעולה לטווח קצר מחד ושחיקה גבוהה מאוד מאידך. הכירו את האפשרויות הרבות להנעה לפעולה, חישבו על עצמיכם, מה מפעיל אתכם, הקדישו מחשבה עמוקה על העובדים שלכם וזהו זאת אצלם. תכירו בעצמיכם אילו כלים באים לכם בקלות ואלו לא ונסו להשתמש ולגלות את החדשים, את הכלים שיוציאו אתכם מאיזור הנוחות שלכם על מנת שתוכלו לפתח ולמצות את כישוריכים הניהוליים. שילוב גמיש ומאוזן של הכלים יקפיץ אתכם מדרגה בתפקיד הניהולי וכן ישמור על המוטיבציה, האווירה והיכולת של המנוהלים לטווח הארוך להוציא את המיטב לאורך התקופות השונות של הארגון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלעד רון, ActiveDecision Coaching, מאמן אישי בתחומי הקריירה והניהול. מוביל להגשמת מטרות אישיות, הכנה בתהליך מציאת עבודה, הגשמת קריירה וצמיחה ניהולית. Elad@Active-Decision.co.il

www.Ative-Decision.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד רון

מאת: אלעד רוןראיון עבודה03/10/128604 צפיות
ראיון עבודה, היא התחנה החשובה ביותר בתהליך שלכם אל עבר משרת חלומותכם. בתחנה זו פוגשים פנים אל פנים את הנפשות הפועלות והמשפיעות בארגון (לרוב הם לא כ"כ נגישים לאחר שמתקבלים לעבודה), פוגשים את הארגון, האנשים והאווירה. בתחנה זו יש לכם הזדמנות חד-פעמית להוציא את המיטב מעצמיכם ולהדגיש בצורה אוטנטית את רצונכם והתאמתכם מעל כל מועמד אחר למשרת החלומות. ככל שתהיו אקטיבים לקראת הראיון, תכינו את עצמיכם לאירוע, תחשבו על שאלות ותתרגלו תוכלו להרגיש נוח יותר, לחוצים פחות ותהיו מוכנים ל"הופעת חייכם".

מאת: אלעד רוןאימון לקריירה16/05/121194 צפיות
לרוב פיטורין אינם מגיעים ללא סימנים בדרך, לרוב הם חלק סופי בדרך מלאת סימנים ורמזים. אם זה כי לא נעים לנו, אם מתחושת פחד ושיתוק, אם כי נוח לנו ואנחנו רוצים לצעוד בדרך הזאת, אם מפני פער אמיתי בין האופן שאנחנו תופסים את עצמינו לאופן שאחרים תופסים אותנו, בין התמונה העצמית לתמונה הסביבתית או מכל סיבה אחרת...תהליך ההתדרדרות הארגונית הוא תהליך שמתחיל בזיקוקי דינור בעת קבלתכם לעבודה ומסתיים במטח יריות צבאי בעת הפיטורין.

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223261 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205095 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193168 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182906 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172893 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172977 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica