חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קידום אתרים אורגני VS קידום ממומן

מאת: שגיאקידום אתרים22/09/2009741 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קידום אתרים אורגני VS קידום ממומן

"בשביל מה אני צריך קידום אורגני בגוגל? טוב לי ככה. אני משלם בממומן X שקלים לקמפיין, הקליקים עולים לי בזול, אני תמיד ראשון, ולקידום אורגני לוקח זמן...המון זמן ולא בטוח שאני אקבל תוצאות בכלל לאור התחרות הגדולה"
האם קידום אורגני עדיף על קידום ממומן ברשת או לא? או, האם הקמת קמפיין ממומן במנוע החיפוש עדיף על קידום אורגני?
הסוגייה הזאת עולה בכל פעם שבעל אתר\עסק מעוניין בקידום האתר שלו במנועי החיפוש. לכן, מאמר זה בה להבליט את היתרונות של הקידום האורגני על פני הממומן. להלן, מדוע קידום אורגני משתלם וטוב יותר מקידום ממומן במנועי החיפוש.

חסרון בולט בהקמת קמפיין ממומן

במרבית המקרים, מודעת הקמפיין תופיע בצד שמאל של תוצאות החיפוש הממומן ולעיתים נדירות תופיע בתוצאות הראשונות הממורקרות. שוב, גוגל לא מספק ללקוח את המידע היכן תופיע המודעה שלו. חשוב לציין כי למודעת קמפיין הנמצאת בצד שמאל של תוצאות החיפוש חשיפה מאד דלה. במרבית המקרים, על מנת לגרום למודעת הקמפיין להופיע בתוצאות הממורקרות יש לבצע מספר דברים.
ראשית, מודעת הקמפיין חייבת להיות רלוונטית לתוכן הקמפיין ולתוכן האתר. ישנה תוצאת איכות (Quality Score) שגוגל נותן לקמפיין מסויים בהתאם לרלונטיות שלו לקמפיין. יוצא מכך, שאף אם הצענו BID גבוה יחסית למילת מפתח מסויימת (סכום יחסית לקליק), לא מחייב שנשלם אותו במידה ואכן יקליקו על המודעה מאחר וככל שתוצאת האיכות שלי גבוהה יותר כך התשלום יהיה יחסית יותר נמוך ממה שהצעתי.
כמובן, שנדרשת השקעה לא קטנה בהקמת הקמפיין האולטימטיבי שכן מרבית הקמפיינים בנויים על ניסוי ותעייה ולא לכל בעל אתר יש את הזמן לנהל קמפיין מסוג זה.

נתונים מחקריים סטטיסטיים

1. מספר מחקרים שנעשו בעבר על אופי ההקלקות של גולשים על מודעות קמפיין במנועי החיפוש מראים כי:

2. מרבית הגולשים מקליקים על מודעות אורגניות מאשר ממומנות

3. אחוז ההקלקה על התוצאות האורגניות הראשונות במנועי החיפוש הוא פי 6 מהקלקה על המודעות הממומנות

4. מחקרי סריקת מעקב עין שנעשו על גולשים המחפשים במנועי החיפוש מראים כי 50 אחוז מהגולשים מתחילים את החיפוש בסריקת התוצאות האורגניות הראשונות

5. מחקרים אחרים מראים כי רק 30 אחוז מהגולשים המחפשים במנועי החיפוש מקליקים על התוצאות הממומנות משאירים תוצאות מדהימות של 70 אחוז הקלקות בתוצאות האורגניות.

6. מחקר נוסף מראה כי 85 אחוז מהגולשים (המשתמשים במנוע החיפוש) מקליקים על מודעות ממומנות פחות מ-40 אחוז מכלל החיפושים במנועי החיפוש. ו-78 משתתפים טענו כי רק ב-40 אחוז     מהמקרים מצאו את המידע המבוקש  שחיפשו במודעות הממומנות

אמון

מחקרים מראים כי דרגת האמון בתוצאות הקידום האורגניות הינה גבוהה מאשר התוצאות הממומנות. יתרה מזאת, תוצאות ממומנות נחשבות אף כמטרד בעיני מספר גולשים. מחקר נוסף מראה כי רק 14 אחוז מהגולשים שהשתתפו במחקר נותנים אמון בתוצאות הממומנות. עוד, מחקר מראה כי 66 אחוז גולשים לא נותנים אמון במודעות ממומנות.
לסיכום, אין ספק שלקמפיין ממומן יש את היתרונות שלו (זמן הקמה קצר יחסית, ניהול פשוט, קבלת נתונים סטטיסטיים בזמן אמת, גמישות, נוחות, רואים תוצאות מהר מאד וכו'), אבל לקידום אורגני כאמור אין תחליף כשרוצים לבסס אתר ברשת לתקופה ארוכה.

מקורות:

1. Oneupweb study
2. Enquiro, July 2005
3. Are Corporate Web Sites Optimized for SEO? by Paul Bruemmer, Search Engine Guide, August 2005
4. WebAdvantage.net 2003 Survey
5. eMarketer, April 2003

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שגיא קהלני, מנהל מחלקת השיווק בחברת דרונט המתמחה בבניית אתרים, שיווק באינטרנט וקידום אתרים במנועי חיפוש

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שגיא

מאת: שגיאעסקים - כללי29/08/121472 צפיות
רבים מאתנו מכירים את המצבים הלא נעימים של סתימות בצנרת, או של תקלות במשאבות הביוב, או הצפות עקב פיצוץ בצנרת. כל המצבים הללו יוצרים אצלנו תחושות של חוסר אונים, משום שאין באפשרותנו לפתור את התקלות בעצמנו, ועלינו להיעזר באנשי מקצוע המספקים שירותי אינסטלציה.

מאת: שגיאמיחשוב ארגוני06/08/121382 צפיות
המשתמש הממוצע במחשב מכיר את היישומים והתוכנות שבהם הוא משתמש ואת החלקים הנראים לעין של המחשב. ואולם תקלה קלה במחשב גורמת ללחץ רב אצל המשתמשים ועלולה לשבש באורח משמעותי את הפעילות העסקית....

מאת: שגיאעיצוב פנים27/06/111762 צפיות
גם אלה שאינם מחשיבים את המטבח למקום המרכזי בבית חייבים להודות כי הוא לפחות המרכז הקולינרי שם. וכיון שכך, וכיון שמרכז קולינרי איננו יכול להתקיים אלא אם הרהיטים בו הם האיכותיים ביותר, השימוש בו הוא הנוח ביותר והמראה שלו תופס את העין ומשובב את הלב. רק מטבחים איכותיים ברמה גבוהה עונים על כל הדרישות האלה, ובראש מטבחי היוקרה ניתן, ללא ספק, להציב את מטבחי טופז. מה, אם כן, מייחד את מטבחי טופז משאר המטבחים?

מאת: שגיאגני ילדים23/06/112027 צפיות
התפתחותם של ילדינו, דור העתיד שלנו, צריכה להעסיק כל אחד מאיתנו. חלק מרכזי בהתפתחות הילדים הוא שימוש נבון ויעיל בצעצועים השונים ובציוד לימודי לגני-ילדים.

מאת: שגיאעיצוב פנים07/06/115278 צפיות
למטבחי טופז מוניטין רב שנים בייצור מטבחים איכותיים העמידים לא רק לפגעי האקלים הים תיכוני, החום והלחות אלא גם למפגעים נוספים הקשורים למהות העבודה במטבח כגון רטיבות, עומס משקלי על הארונות ועוד.

מאת: שגיאכירופרקטיקה29/05/119257 צפיות
גם אתם סובלים מכאבי מפרקים? נמאס לכם לחיות עם כאב בלתי נסבל? נסו גם אתם את טבליות מגה גלופלקס והצטרפו להמוני האנשים שכבר החליטו להפחית מהכאב.

מאת: שגיאבניין ואחזקה - כללי23/05/111758 צפיות
העברת תכולת דירה או משרד היא עסק לא קל, זאת יודע כל מי שעבר דירה בחייו. גם מציאת חברת הובלות שאפשר לסמוך עליה יכולה לקחת זמן רב. הובלות במרכז הארץ מהוות את עיקר ההובלות המתבצעות מדי יום. אחד הדברים המאפיינים הובלות במרכז לעומת הובלות באזורים אחרים הוא עומסי התנועה הרבים בגוש דן בשעות הבוקר ואחרי הצהריים. טיפ חשוב הוא, לכן, לתכנן הובלות במרכז הארץ כך שיפלו דווקא על שעות הערב, או אפילו לדחות אותן לסוף השבוע.

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213442 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211717 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183564 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172907 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172650 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172489 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172532 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica