חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבה שיווקית באמצעי המדיה השונים

מאת: איי וי טקסטקופירייטינג23/09/20091206 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במציאות המודרנית של היום, קיימים אמצעים פרסומיים רבים ומגוונים המבקשים לתפוס את עיניהם של לקוחות פוטנציאליים. אמצעים אלו כוללים, בין היתר, פרסומות על גבי לוחות מודעות, פרסומות על גבי אוטובוסים, שלטי חוצות גדולים וקטנים, שלטי ניאון, פרסומות בטלוויזיה בין תוכנית לתוכנית, פרסומות באנרים באתרי אינטרנט ופרסומות קופצות ביציאה מאתרים אלו. עקב המבחר המסחרר, אנשים למדו לסנן את הפרסומות ולהתעלם מאלו שאינן נוגעות להם. עם זאת, אחת הדרכים לתפוס את תשומת הלב של הקהל הרחב היא באמצעות התאמתה של כתיבה שיווקית לבין המדיה המפרסמת אותה. כאשר אנו מדברים על כתיבה שיווקית, אנו מתייחסים לכל מסר שיווקי שהוא, אשר נועד למשוך את הצופה או הגולש ולגרום לו להתעניין במוצרים המתפרסמים. לפניכם סקירה קצרה על ההבדלים בין כתיבה שיווקית בעיתונות, בטלוויזיה וברשת האינטרנט. 

כתיבה שיווקית בעיתונות

מאחר ועיתונות מפעילה חוש אחד בלבד - חוש הראיה - כתיבה שיווקית המתפרסמת על ידי מדיה זו עושה שימוש באמצעים וויזואליים בלבד. על מנת למשוך את תשומת לבו של הקורא, כתיבה שיווקית בעיתונות מעוצבת באמצעות צבעים בולטים, תצלומים ותוכן אטרקטיבי. כתיבה שיווקית כזו תתבצע על ידי משפטים קצרים, אשר משלבים מידע מועיל ומפתה. בדרך כלל יופיע סלוגן כלשהו בתחילתן של הפרסומות השונות, אשר יעביר בצורה קצרה אך קליטה את מסר הפרסום.

כתיבה שיווקית בטלוויזיה

כתיבה שיווקית בטלוויזיה עושה שימוש באמצעים וויזואליים לצד אמצעים קוליים. זאת מאחר ובאמצעות ניצול השילוב בין חוש הראייה לבין חוש השמיעה, קיים סיכוי גדול יותר שהמסר הפרסומי ייקלט בקרב הצופים. כתיבה שיווקית בטלוויזיה מתייחסת לאלמנטים פרסומיים כמו הפרסומות בין התוכניות, נותני חסויות למיניהן המפרסמים את מרכולתם בתוכניות השונות ואפילו לפרסומות סמויות בתוך התוכניות עצמן. גם במדיה זו מתאפיינת כתיבה שיווקית בסלוגנים, משפטים קצרים או ג'ינגלים המוכרים עם המוצר. אחת הסיבות לכך היא שפרסום בטלוויזיה הנו יקר הרבה יותר מפרסום באמצעים אחרים ולכן על המפרסם להביע את המסר הפרסומי בכמה שפחות מילים, אשר יביעו כמה שיותר.

 כתיבה שיווקית באינטרנט

בדומה לאופן בו התפתחה רשת האינטרנט בשנים האחרונות, התפתחה באופן דומה גם הכתיבה השיווקית באתרים השונים. בתחילה, כתיבה שיווקית עשתה שימוש באמצעים וויזואליים בלבד, דבר אשר קיבל ביטוי בתוכן באתר עצמו או בפרסומות של מוצרי החברה. עם זאת, לאחרונה נעשה שילוב בין אמצעים וויזואליים לבין אמצעים קוליים. דבר זה מקבל ביטוי, בין היתר, בפרסומות באנר עם מנגינה או פנייה קולית ספציפית אל הגולש וכן בצירוף מנגינה או פנייה קולית בתוך האתר עצמו. כתיבה שיווקית זו, המשלבת בין חוש הראייה לבין חוש השמיעה, נועדה לתפוס את תשומת לבו של הגולש, לגרום לו לקרוא על המוצר ואף להיכנס לעמוד הנחיתה או אתר הבית של החברה המפרסמת.

לסיכום, ניתן לראות כי כתיבה שיווקית הנה שונה בין מדיה למדיה אך מטרתה היא אחת. עם זאת, קיימת חשיבות יתרה להתאמת הכתיבה השיווקית למדיה בה היא מתפרסמת, בייחוד כאשר מדובר באתרי אינטרנט. זאת מאחר ובאמצעות ההתאמה למדיה והתאמה אל קהל היעד הספציפי של המוצר המתפרסם, ניתן להגדיל את אחוזי ההתעניינות ולגרום ליותר גולשים להיכנס אל אתרי החברות ולרכוש את מוצריהן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איי וי טקסט בע"מ

חברה מובילה לשירותי קופירייטינג, כתיבת תוכן לאתרים ברשת

http://www.ivtext.co.il

http://cli.gs/ivtext-articles

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איי וי טקסט

מאת: איי וי טקסטקופירייטינג23/09/091152 צפיות
בשנים האחרונות רשת האינטרנט מקבלת חשיבות עצומה בכל הקשור לפרסום חברות ובתי עסק. אופציות הפרסום המרובות המתאפשרות על ידי המרחב הווירטואלי, הכוללות בין היתר פרסומות באנר, פרסומות קופצות (פופ- אפ) או אפילו פרסום בלוחות הפרסום השונים, תורמות באופן ניכר לכל חברה המבקשת לפרסם את מרכולתה לציבור הגולשים. בד בבד עם התפתחות אמצעי הפרסום, גדלה החשיבות של כתיבת תוכן באתרי האינטרנט.

מאת: איי וי טקסטקופירייטינג23/09/091235 צפיות
כתיבה שיווקית היא אחד הכלים העיקריים לפרסום מוצרים ושירותים על ידי החברות השונות במשק. קיים מגוון רחב היקף של אמצעים פרסומיים, ומשום כך קיימים סוגים שונים של כתיבה שיווקית, בהתאם לאמצעי המדיה השונים. גם רשת האינטרנט, אשר התפתחה באופן ניכר בשנים האחרונות, מכילה אתרים רבים העושים שימוש מהותי בכתיבה שיווקית. עם זאת, כמו שלא כל מוצר מתאים לכל אחד, כך גם כתיבה שיווקית באינטרנט הנה שונה מכתיבה שיווקית המופיעה באמצעי מדיה אחרים.

מאת: איי וי טקסטקופירייטינג23/09/091255 צפיות
אתרי אינטרנט מהווים את אחד הכלים העיקריים לפרסום בתי עסק וחברות למיניהם, בייחוד במציאות המודרנית של היום. אמנם אתר אינטרנט נבנה ומורכב באמצעות מספר אנשי מקצוע מתחומים שונים, כמו מתכנתים ומעצבים אך הצטרפותו של קופירייטר לצוות ההקמה של האתר ובהמשך דרכו היא בעלת חשיבות עצומה. הסיבה העיקרית לכך היא שבאמצעותו של קופירייטר נקבע הקשר בין אתר האינטרנט לבין הגולשים הנכנסים אליו, המהווים לקוחות פוטנציאליים.

מאת: איי וי טקסטקופירייטינג23/09/091234 צפיות
תחום הפרסום הוא תחום המכיל תפקידים שונים וחשובים, אך הבסיסי והמהותי ביותר מביניהם הוא הקופירייטר. תפקידו של קופירייטר הוא להגות את הרעיונות של קמפיינים פרסומיים אשר יגיעו, בסופו של דבר, אל הטלוויזיה, העיתונות, שלטי החוצות או שלטי הפרסום על גבי האוטובוסים ברחבי העיר. כמו כל מקצוע אחר, ניתן ללמוד להיות קופירייטר במבחר בתי ספר ברחבי הארץ, בין אם במכללות ובין אם בבתי ספר פרטיים. לפניכם סקירה קצרה של בתי ספר אלו.

מאת: איי וי טקסטקופירייטינג13/09/091255 צפיות
בשנים האחרונות נחשפנו לבאזז גדול מסביב למקצוע חדש, שנדמה שהפך לנחשק ומבוקש מאוד. המקצוע האמור הינו כמובן קופירייטר, ונדמה שמאז שנות התשעים המקצוע הולך והופך לנפוץ יותר, ובה בעת - לנחשק יותר. הסיבה לפופולאריות הרבה של מקצוע קופירייטר היא שמדובר בתחום שנוגע בתעשיות זוהרות, עדכניות ובדרך כלל - מכניסות היטב. קופירייטר הינו איש מקצוע, המתמחה בעולם המכירות הנחשק, זאת מבלי "ללכלך את הידיים" בעבודת שטח קשה.

מאת: איי וי טקסטקופירייטינג13/09/091244 צפיות
דמה שבשנים האחרונות יותר ויותר אמהות מפללות שהבן שלהם יהיה קופירייטר, ולא בכדי. אם בעבר כל אמא יהודייה מן השורה פיללה לבן ארכיטקט, עורך דין או רופא, הרי שכיום הכסף הגדול וההכרה נמצאים במקומות אחרים לגמרי - עולם הפרסום למשל. קופירייטר כיום נחשב לאחד העיסוקים המכובדים והמוערכים ביותר בשוק, שלא לדבר על השכר של קופירייטר בכיר, שיכול להיות מכובד ביותר. אם אתה קופירייטר צעיר, העושה את צעדייך הראשונים בתחום, ניסחנו בדיוק עבורך מדריך מקוצר עם טיפים חשובים שיעשו אותך קופירייטר טוב יותר.

מאת: איי וי טקסטקידום אתרים08/06/091165 צפיות
כבר נאמר זה מכבר כי תוכן הוא המלך החדש באינטרנט ומרבית בעלי האתרים כבר הפנימו את העובדה כי תוכן עוזר לתהליך קידום של כל אתר אינטרנט, אבל איך בדיוק זה עובד? תוכן באינטרנט תורם לקידום אתרים בדרכים רבות בעת ובעונה אחת וזה מה שהופך אותו לכל כך מהותי בכל הקשור לתהליך קידום אתרים. אם ברור מעל לכל ספק כי קידום האתר מושפע מכמות הקישורים הנכנסים אליו ומאיכותם, מהדינאמיות של האתר, מכמות התוכן בו ומאיכותו הרי שתוכן מקורי איכותי תורם לכל המשתנים האלו בעת ובעונה אחת.

מאמרים נוספים בנושא קופירייטינג

מאת: רוןקופירייטינג26/06/193785 צפיות
כל בעל עסק מבין את החשיבות של אתר אינטרנט המייצג את החזון של העסק. אך בעידן שבו אנו נמצאים היום, הקמת אתר אינטרנט דורשת לא מעט משאבים - וברוב המקרים גם התקשרות עם לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בנושאים אלו

מאת: שלום כהןקופירייטינג23/10/172457 צפיות
כתיבת תוכן איכותי דורשת רעיונות יפים כנסו לאתר שלנו ותגלו איך כותבים משהו איכותי ויפהפה.

מאת: יובל לויזוןקופירייטינג20/11/142656 צפיות
מאמר הוא רצף משפטים עם מבנה ייחודי שמתמקד בנושא מסוים. ישנם סוגי מאמרים שונים, כמו מאמרים חדשותיים, מדעיים, טכניים ומאמרים העוסקים בנושאים כלליים שנועדו לקריאה בשעות הפנאי. בעבר המאמרים היו מתפרסמים בעיקר בעיתונים ובספרים וכיום עם התגלגלות הטכנולוגיה של ימינו ישנם המאמרים האינטרנטיים.

מאת: פרופיל און לייןקופירייטינג06/08/142800 צפיות
כל עסק מוקם במטרה להרוויח. גם עסק קטן. לעיתים עסק קטן הוא עסק בתחילת דרכו, אשר שואף להתקדם, להצליח ולגדול. לעיתים עסק קטן הוא עסק משפחתי שמראש מעדיף להישאר קטן ואינטימי. בכל מקרה, אין טעם לפתוח עסק אם בסופו של דבר אין רווחים. לכן, כל עסק, גם עסק קטן, חייב פרופיל עסק מקצועי המגדיר את מהות העסק, קהל היעד, השירות או המוצרים שלו ומהווה למעשה תעודת זהות של העסק עצמו.

מאת: ליאה גריןקופירייטינג26/10/138138 צפיות
אל לבעל אתר להתפתות לתרגם את האתר או לפרסם מאמרים באנגלית שאינם נכתבו על ידי כותב תוכן מקצועי הדובר את השפה האנגלית

מאת: איציק עומריקופירייטינג23/01/138204 צפיות
הססמאות שלי מרגישות שחוקות, אני מטיף ב-5 השנים האחרונות את ההכרח בהכרת קהל היעד שלך, אני עומד מאחורי המשפט שלי “אתה לא יכול לכתוב בצורה אפקטיבית למישהו שאתה לא מכיר". אבל יום אחד קרה משהו שטיפה גרם לי לחשוב אבל בסופו של דבר רק חיזק את הדבקות שלי ברעיון. חבר שלי החליט שהוא חייב להבין מה עומד מאחורי ההטפה שלי ואתגר אותי, “אני כותב קופירייטינג לחברות מחשבים" הוא אמר,”כולם צריכים ויכולים להשתמש במחשב, איך יכול להיות שלמוצר שהוא די בסיסי ובלי אפיונים מיוחדים יכול להיות קהל יעד שונה ?”. ידידי אמרתי ל

מאת: איציק עומריקופירייטינג07/01/138350 צפיות
זה בטוח אחת מהעצות הקופירייטינג הכי טובות שאי פעם קיבלתי, ?אם יש באפשרותך התחל פיסקה בעותק שלך עם משפטים שיתפסו את הקוראים חזק ויכניסו אותם פנימה" מדוע ? מכיוון שהמשפט שבא לאחר הכותרת הוא מה שמושך את רוב הקוראים. בדרך כלל אחרי הנקודה הזו הקוראים/הלקוחות מדלגים לסעיף הבא אלא אם כן הם מרגישים חובה לקרוא עד הסוף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica