חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המצב סיעודי? לא נעים, אבל במסגרת בית אבות, זה גם לא סוף העולם...

מאת: Leads Catcherבריאות גיל הזהב11/06/20121194 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד הדברים המפחידים ביותר בגיל הזיקנה היא החלשות והתנוונות הגוף, העלולות להוביל למצב סיעודי. אותו הגוף היעיל והחזק, ששימש אותנו נאמנה רוב חיינו, הביא לנו הרבה נחת, סיפוק ואולי גם מעט מבוכה ותסכול רגשי. הגוף הפרטי שהיה מאז ומעולם רק שלנו ושלעיתים תכופות מידי נלקח כמובן מאליו.

תחושת איבוד השליטה על הגוף אינה מן הקלות לעכול. אנשים בני גילאים שונים, מאבדים את יכולתם לתפקד באופן עצמאי, עקב מחלות, תאונות, טיפולים או במקרה השכיח בקרב קשישים, בגלל הזיקנה ועיפות החומר. מצב סיעודי, שאינו תוצאה של מחלה כרונית או תהליך ניווני גריאטרי, עשוי להיות זמני בלבד ולכן ההתמודדות עימו שונה מן ההתמודדות עם מצב סיעודי בלתי הפיך.

החיים משתנים, כשהעצמאות הפיזית הולכת ונעלמת. אדם במצב סיעודי הופך תלוי בסביבתו, מוגבל בניידותו ועל כן באפשרויות, הפתוחות בפניו ומשולל מפרטיותו האינטימית ביותר. אין ספק, שלמצוא את עצמך במצב כואב, מביך וחסר תקווה לכאורה, אינו מוסיף בריאות או מוטיבציה. על כן, אין זה פלא, שקשישים רבים מתחילים בשקיעה מואצת מרגע הגיעם למצב סיעודי, מאחר ומשתלטים עליהם הדכדוך, התסכול והבושה והדעיכה נפשית, מתגלמת במהרה בהתדרדרות גופנית נוספת.

מה אפשר לעשות אם כן, על מנת לעצור את כדור השלג הזה?

לאילו חיים יכול לצפות קשיש במצב סיעודי?

לאור העובדה, שרובינו כבר לא מבלים את חיינו בקהילות קטנות, מוגנות ושיתופיות, כל צורך שאינו בר סיפוק בין כתלי הבית, כמו מפגש משפחתי או חברתי, קניות, סידורים וכו', מצריך התארגנות וכושר ניידות. הסובלים העיקריים מסגנון החיים האינדבידואלי, העכשווי הם הקשישים ובעיקר אלו, הנמצאים במצב סיעודי, אשר פשוט מבודד אותם מן הקהילה.

המקום היחיד כמעט בו יכולים קשישים במצב סיעודי להחזיר לעצמם עניין, פעילות, מעורבות חברתית, כבוד עצמי או בשתי מילים - שמחת חיים, הוא בית אבות ואם אפשר, רצוי כמובן שיהיה בית אבות יוקרתי.

בית אבות סיעודי יוקרתי או כזה המכיל מחלקות שונות על פי הצורך, מציע פתרונות יעילים ונוחים, למרבית המכשלות, שמציב היומיום בפני הקשישים. כל מוסד, גם אם אינו בית אבות יוקרתי, בנוי מתוך מחשבה על נוחיות ועל בטחונם האישי של החוסים. הוא נותן מענה מקצועי לכל בעיה או מגבלה גופנית ומייצר שפע של גירויים חברתיים ותרבותיים. במסגרת בית אבות, קל להכיר ולהשתלב בחיי חברה, לפתח תחביבים ולהמנע מתלות במקורבים. בית אבות יוקרתי מעניק לדייריו תנאים מפנקים במיוחד, הכוללים אפילו שירותים כגון מספרה, דואר, ספא, מכון כושר וכו'.

בית אבות ביסודו נועד לרכז תחת קורת גג אחת את כל צרכיו היומיומיים של הקשיש. בנוסף, הוא מסיר את עול הטיפול מכתפי המשפחה ועוזר לשמירת מערכות יחסים בריאות יותר וכמובן, מספק לקשיש כר פעולה חברתי ואישי. גדולתו של בית אבות באשר הוא, בין אם בית אבות יוקרתי או פשוט, סיעודי, עצמאי או משולב, בכך שהוא בעצם, מאפשר לקשישים, גם אלו הנמצאים במצב סיעודי, חלקי או מלא, להמשיך בשגרת חיים מלאה ומגוונת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LeadscatcherWeb Marketing מעניק שירותי פרסום באינטרנט - פרסום במנועי חיפוש, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום וניהול מדיה בפורטלים ואתרי נישה ייעודיים, שירותי קריאטיב וכן שירותי קידום אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Leads Catcher

מאת: Leads Catcherגיל הזהב09/04/13953 צפיות
היום, 3 חודשים אחרי שנפל הפור והדודה התמקמה ביחידת הדיור החדשה שלה באחד מאותם בתי אבות במרכז, אין לה ספק כי ההחלטה שיפרה את רמת חייה. הדודה, שחזרה לישון בלילות, הפכה ליח"צנית נלהבת של המקום; היא טוענת שמלבד הדירה המעוצבת, השירותים והפינוקים היא קיבלה את המתנה החשובה מכל. היא זכתה בשלוות נפש ובטחון שכבר שכחה את טעמם.

מאת: Leads Catcherגיל הזהב09/12/12775 צפיות
לא קל לאדם קשיש, שהיה עצמאי ופעיל מרבית חייו, לחוות ניוון גופני; למצוא עצמו תלוי באחרים בשביל לבצע פעולות פשוטות ואינטימיות. קשה אולי עוד יותר לחוות ניוון מוחי, הנגרם כתוצאה מדמנטיות או פגיעות ראש; להרגיש את אבדן הצלילות מזדחל וכובש חלקים נרחבים יותר מהזמן, מהזכרון ומהאישיות.

מאת: Leads Catcherבריאות גיל הזהב14/11/12907 צפיות
האם המילים, רגיש ומפנק, נשמעות לכם צורמות ואולי אפילו אירוניות בהקשר של בתי אבות, טיפול סיעודי ועל אחת כמה וכמה, בית חולים סיעודי? ובכן, סביר להניח שכמו כל דעה מוקדמת אחרת, יש בה היגיון ראשוני, אך משיורדים לחקר הדברים, האמת עשויה להפתיע.

מאת: Leads Catcherגיל הזהב18/03/12987 צפיות
קשישים רבים בוחרים להעתיק את בסיסם לאיזור שונה מזה בו בחרו לחיות מרבית חייהם. כך ניתן למצוא במוסדות דיור מוגן כפריים פנסיונרים עירוניים, שלראשונה בחייהם יכולים להנות מחיים בלב הפסטורליה, בעוד שקשישים שהורגלו בחיי ספר, יכולים להנות דוקא משהות במסגרת בתי אבות במרכז עירוני קצבי והומה.

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191854 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197737 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191679 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191642 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191880 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181200 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181365 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica