חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בתי אבות במקום תרופת הרגעה

מאת: Leads Catcherגיל הזהב09/04/2013935 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קרובת משפחה שלי, רחוקה אך יקרה לליבי, חצתה לא מכבר את גיל הפנסיה, אך הווייתה נותרה הר געש של פעלתנות וחיות. הדודה (כך תקרא מעתה) שמתגוררת בפרוור תל אביבי, גדושת חברים ופעילויות גם עכשיו, לאחר שחתמה את פרק הקריירה עמוס התארים, שנתן לה סיפוק ועיסוק מתמיד. ובכל זאת, היום, בניגוד לשנים עברו, מתחילה להטרידה עובדת היותה ערירית. למעשה, קרוביה היחידים עלי אדמות הם אחי ואני, שבימים אלו, גרים, עובדים ולומדים מעבר לים. בעבר, כשניסה מי מאתנו, להעלות רעיון של פתרון מגורים חילופי, פסלה הדודה את העניין על הסף. עצם איזכור המונח, בתי אבות, גרם לה להיעלב ולחסום כל אפשרות לדיון רציני לגבי הנושא.

לפני מספר חודשים, פורסם בעיתונות מקרה מזעזע של מות קשיש ערירי, שיכול היה להמנע לו רק מישהו היה יודע שנפל בביתו ונפצע, ללא יכולת לקרוא לעזרה. המקרה עצמו קרה בארה"ב, אך הוא, אולי כתזכורת למקרים דומים אחרים, שינה משהו בגישה של הדודה ופרץ צוהר של עניין בחומה האטומה שליוותה אותה, ביחס למוסדות דוגמת בתי אבות.

התחלנו לשוחח על חוסר השינה וקוצר הנשימה, התוקף אותה בעקבות תחושות חרדה חוזרות ונשנות. התלונות הובילו לשיחה כנה על אודות פחדיה מן הזקנה. הפחד מהסיכונים והתחלואים המגיעים עם הגיל; הפחד שאלו יובילו לוויתור על התחביבים, החברים והפעילויות המועדפים עליה. הפחד מפני תחושת הלבד שקודם היתה אהובה עליה והפחד שיקרה לה משהו ואף אחד לא יידע עד שיהיה מאוחר מדיי, רק מפני שכל קשריה החברתיים והמשפחתיים אינם אינטנסיביים מספיק, כדי להוות רשת בטחון.

כך הגענו לתשובה המנצחת - בחירת דיור מוגן יוקרתי. המונח דיור מוגן יוקרתי הרתיע את הדודה פחות, משום מה, מהשימוש בצירוף המילים בתי אבות, והיא היתה פתוחה לשמוע ולחקור אודותיו. דיור מוגן יוקרתי הוא פתרון נפלא לאנשים במצבה ובעצם מהווה פריבילגיה שלא רבים יכולים להרשות לעצמם. דיור מוגן יוקרתי, כשמו כן הוא. זוהי חלופת מגורים, המיועדת לקשישים עצמאיים ופעילים, בעלי יכולת כלכלית מעל לממוצע בדרך כלל, שמעוניינים לשמור על רמת חייהם הגבוהה וענייניהם הפרטיים, אך זקוקים לעין משגחת, הן מהבחינה הרפואית והן מבחינת הבטחון האישי. דיור מוגן יוקרתי, מספק שירותים רבים בנוסף לאבטחה וסיוע רפואי. הוא מציע עזרה במשק הבית, פעילויות תרבות ופנאי, מתקנים כמו חדר כושר, בריכה או ספריה, שירותים נלווים כגון מספרה ודואר ועוד כהנה וכהנה פינוקים והטבות, שכולם מרוכזים באיזור תחום, שמתוכנן ומעוצב בהתאם לגיל התושבים.

התחלנו לבדוק בתי אבות במרכז הארץ. השמות וההגדרות משתנים בהתאם לרמת היצירתיות של הבעלים והמשווקים. דיור מוגן יוקרתי יכול להיקרא גם בית לגיל השלישי, דיור מוגן קהילתי, דיור לגיל הזהב, בית הורים או להופיע תחת הקטגוריה הכללית של בתי אבות במרכז לקשישים עצמאיים. התמקדנו בחיפוש בתי אבות במרכז הארץ משלוש סיבות. ראשית, הדודה חיה כל חייה באיזור המרכז, שם גם נמצאים מרבית חבריה. שנית, מאחר והדודה עסוקה ב"לטרוף את החיים", גוש דן הוא המקום האידיאלי לכך. בתי אבות במרכז, קרובים לעורקי הפעילות הראשיים של ארצנו הקטנטונת. איזור תל אביב שוקק חיים, אירועים, מופעים, הרצאות, גלריות וגירויים תרבותיים, ציבוריים וחברתיים, שעבור הדודה נחשבים כחמצן לנשימה. ולבסוף, ישנם פשוט הרבה יותר בתי אבות במרכז מכל מקום אחר בארץ.

היום, 3 חודשים אחרי שנפל הפור והדודה התמקמה ביחידת הדיור החדשה שלה באחד  מאותם בתי אבות במרכז, אין לה ספק כי ההחלטה שיפרה את רמת חייה. הדודה, שחזרה לישון בלילות, הפכה ליח"צנית נלהבת של המקום; היא טוענת שמלבד הדירה המעוצבת, השירותים והפינוקים היא קיבלה את המתנה החשובה מכל. היא זכתה בשלוות נפש ובטחון שכבר שכחה את טעמם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LeadscatcherWeb Marketing מעניק שירותי פרסום באינטרנט - פרסום במנועי חיפוש, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום וניהול מדיה בפורטלים ואתרי נישה ייעודיים, שירותי קריאטיב וכן שירותי קידום אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Leads Catcher

מאת: Leads Catcherגיל הזהב09/12/12755 צפיות
לא קל לאדם קשיש, שהיה עצמאי ופעיל מרבית חייו, לחוות ניוון גופני; למצוא עצמו תלוי באחרים בשביל לבצע פעולות פשוטות ואינטימיות. קשה אולי עוד יותר לחוות ניוון מוחי, הנגרם כתוצאה מדמנטיות או פגיעות ראש; להרגיש את אבדן הצלילות מזדחל וכובש חלקים נרחבים יותר מהזמן, מהזכרון ומהאישיות.

מאת: Leads Catcherבריאות גיל הזהב14/11/12888 צפיות
האם המילים, רגיש ומפנק, נשמעות לכם צורמות ואולי אפילו אירוניות בהקשר של בתי אבות, טיפול סיעודי ועל אחת כמה וכמה, בית חולים סיעודי? ובכן, סביר להניח שכמו כל דעה מוקדמת אחרת, יש בה היגיון ראשוני, אך משיורדים לחקר הדברים, האמת עשויה להפתיע.

מאת: Leads Catcherבריאות גיל הזהב11/06/121169 צפיות
גדולתו של בית אבות באשר הוא, בין אם בית אבות יוקרתי או פשוט, סיעודי, עצמאי או משולב, בכך שהוא בעצם, מאפשר לקשישים, גם אלו הנמצאים במצב סיעודי, חלקי או מלא, להמשיך בשגרת חיים מלאה ומגוונת.

מאת: Leads Catcherגיל הזהב18/03/12967 צפיות
קשישים רבים בוחרים להעתיק את בסיסם לאיזור שונה מזה בו בחרו לחיות מרבית חייהם. כך ניתן למצוא במוסדות דיור מוגן כפריים פנסיונרים עירוניים, שלראשונה בחייהם יכולים להנות מחיים בלב הפסטורליה, בעוד שקשישים שהורגלו בחיי ספר, יכולים להנות דוקא משהות במסגרת בתי אבות במרכז עירוני קצבי והומה.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216154 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171857 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162024 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162143 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162058 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152044 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151710 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica