חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך תבחרו בין בתי אבות במרכז לאלו בכפר?

מאת: Leads Catcherגיל הזהב18/03/2012965 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מגיע הזמן בו הגוף מתחיל לבגוד ועמו יורדת גם רמת התפקוד הכללי. אתם מתקשים במתן סיוע לילדים עם הנכדים ומתעייפים אפילו מעול ניהול חייכם השגרתיים. זו הנקודה בה מתחילים לפנטז על מקום מוגן, נוח ומפנק בו, אולי לראשונה בחייכם מאז שנטשתם את גיל הילדות, בו תוכלו אתם לחזור להיות במרכז תשומת הלב, בו תהיו אתם אלו סביבם מכרכרים מהבוקר עד הלילה, בחיפוש תמידי כיצד להנעים את זמנכם. היכן מתרחש הפלא? מי יכול לשחרר אתכם מכבלי המחויבויות האינסופיות של החיים? התשובה היא כמובן בתי אבות או בתי דיור מוגן, אשר מציעים ברובם תנאים דומים ופעילויות רבות, בין אם הם מוצעים כבית בכפר או בתור בתי אבות במרכז עירוני גדול.

אין להקל ראש בשלב הבחירה בין בתי אבות. המקום הנבחר עשוי לשמש כמבצרכם למשך שנים רבות ועליכם מוטלת האחריות לנסות ולחזות את העדפותיכם העתידיות, אשר לאו דוקא עולות בקנה אחד עם בחירות קודמות שעשיתם בחייכם. אחד הדברים עליהם רצוי לתת את הדעת, לפני שאתם מתחילים בסיורים, בדיקות וחקירות פרטניות, שיעזרו לכם לברור את ביתכם העתידי מבין ים מרכזי דיור מוגן או בתי אבות, הוא מיקומם הגיאוגרפי.

האם אתם מדמיינים את שארית חיי הפנסיה שלכם בבית צמוד קרקע עם נוף כפרי שקט ורוגע או בדירה, בלב בניין גבוה עם נוף עירוני תוסס, הממוקמת באחד מאותם בתי אבות במרכז הארץ, המאפשרים קרבה מיידית לפיתויי העיר? עתה, משבגרתם ואינכם מחוייבים עוד לנסיבות ולזמנים, באפשרותכם לזרום עם נטית לבכם במלוא פשטותה. בתי אבות נועדו להקל עליכם ולספק לכם כמעט את כל מאוויכם תחת קורת גג אחת; החל מהקניית בטחון אישי והשגחה רפואית דרך שירותי עזר מגוונים וכלה בפעילויות תרבות, חברה ופנאי. העצמאיים ודאי יעדיפו מרכזי דיור מוגן ואחרים ירצו בתי אבות להם מחלקות שונות, שיבטיחו המשך טיפול גם במצב סיעודי, למשל. אך ההיצע הרחב, הכולל סוגים רבים של בתי אבות ומרכזי דיור מוגן, קיים כמעט בכל מקום בארץ וראשית יש לבחור את התפאורה, לה השפעה מהותית על מהלך חייכם העתידי.

שתי הסוגיות המרכזיות אותן עליכם לברר הן שאלת הסיפוק האישי ושאלת המרחק, בה אולי כדאי לשתף את המקורבים. שאלו את עצמכם מה חשוב לכם לשמור בהישג יד? מה יתן לכם סיפוק שבשגרה מלבד האטרקציות והשירותים הניתנים לכם במסגרת בתי אבות? האם אתם חובבי טיולים יומיומיים באוויר הפתוח או שאתם צרכנים נלהבים של תרבות וקניות? האם השקט והמרחבים מביאים עמם שלווה ומרגוע או שדווקא הצפיפות וההמון מספקים לכם עניין ותחושת חיות?

מדינת ישראל היא מדינה מניאטורית ולכל אורכה פרושים בתי אבות ומרכזי דיור מוגן. אין צורך להתרחק מהאיזור בו בניתם את חייכם ובו שוכנים המכרים ובני המשפחה; ישנם בתי אבות במרכז כל ישוב עירוני ומוסדות דומים באיזורי הפריפריה, אליהם הגישה קלה ונוחה, בפרט אם מצוי בבעלותכם או בחזקת אלו המבקרים אתכם, רכב פרטי.

סיכום

קשישים רבים בוחרים להעתיק את בסיסם לאיזור שונה מזה בו בחרו לחיות מרבית חייהם. כך ניתן למצוא במוסדות דיור מוגן כפריים פנסיונרים עירוניים, שלראשונה בחייהם יכולים להנות מחיים בלב הפסטורליה, בעוד שקשישים שהורגלו בחיי ספר, יכולים להנות דוקא משהות במסגרת בתי אבות במרכז עירוני קצבי והומה. אל תתנו  להרגלי החיים הקודמים להכריע עבורכם את הכף; הרי סוף סוף הגעתם לגיל שבו אינכם צריכים להתחשב בדבר מלבד נטיית הלב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LeadscatcherWeb Marketing מעניק שירותי פרסום באינטרנט - פרסום במנועי חיפוש, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום וניהול מדיה בפורטלים ואתרי נישה ייעודיים, שירותי קריאטיב וכן שירותי קידום אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Leads Catcher

מאת: Leads Catcherגיל הזהב09/04/13935 צפיות
היום, 3 חודשים אחרי שנפל הפור והדודה התמקמה ביחידת הדיור החדשה שלה באחד מאותם בתי אבות במרכז, אין לה ספק כי ההחלטה שיפרה את רמת חייה. הדודה, שחזרה לישון בלילות, הפכה ליח"צנית נלהבת של המקום; היא טוענת שמלבד הדירה המעוצבת, השירותים והפינוקים היא קיבלה את המתנה החשובה מכל. היא זכתה בשלוות נפש ובטחון שכבר שכחה את טעמם.

מאת: Leads Catcherגיל הזהב09/12/12752 צפיות
לא קל לאדם קשיש, שהיה עצמאי ופעיל מרבית חייו, לחוות ניוון גופני; למצוא עצמו תלוי באחרים בשביל לבצע פעולות פשוטות ואינטימיות. קשה אולי עוד יותר לחוות ניוון מוחי, הנגרם כתוצאה מדמנטיות או פגיעות ראש; להרגיש את אבדן הצלילות מזדחל וכובש חלקים נרחבים יותר מהזמן, מהזכרון ומהאישיות.

מאת: Leads Catcherבריאות גיל הזהב14/11/12885 צפיות
האם המילים, רגיש ומפנק, נשמעות לכם צורמות ואולי אפילו אירוניות בהקשר של בתי אבות, טיפול סיעודי ועל אחת כמה וכמה, בית חולים סיעודי? ובכן, סביר להניח שכמו כל דעה מוקדמת אחרת, יש בה היגיון ראשוני, אך משיורדים לחקר הדברים, האמת עשויה להפתיע.

מאת: Leads Catcherבריאות גיל הזהב11/06/121169 צפיות
גדולתו של בית אבות באשר הוא, בין אם בית אבות יוקרתי או פשוט, סיעודי, עצמאי או משולב, בכך שהוא בעצם, מאפשר לקשישים, גם אלו הנמצאים במצב סיעודי, חלקי או מלא, להמשיך בשגרת חיים מלאה ומגוונת.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216110 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171853 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162019 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162137 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162053 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152039 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151706 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica