חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתקשים בטיפול בקרוב סיעודי? בתי אבות במרכז - מונח שכדאי להכיר

מאת: Leads Catcherגיל הזהב09/12/2012752 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא קל לאדם קשיש, שהיה עצמאי ופעיל מרבית חייו, לחוות ניוון גופני; למצוא עצמו תלוי באחרים בשביל לבצע פעולות פשוטות ואינטימיות. קשה אולי עוד יותר לחוות ניוון מוחי, הנגרם כתוצאה מדמנטיות או פגיעות ראש; להרגיש את אבדן הצלילות מזדחל וכובש חלקים נרחבים יותר מהזמן, מהזכרון ומהאישיות. תשושי נפש ואנשים במצב סיעודי עוברים טלטלה נפשית קשה והם נדרשים להתמודד עמה במקביל להסתגלות פיזית וסביבתית. המצוקה לא פוגעת בהם בלבד, אלא גם בקרובים להם, הנאלצים לחזות בהתפוררות אדם אהוב ולעיתים קרובות לשמש לו ככלי הגנה, טיפול, גירוי ותמיכה.

אדם, קשיש ככל שיהא, לא מצטרף לאוכלוסית תשושי נפש בן לילה וגם אינו מאבד בפתאומיות שליטה על גופו. מצב סיעודי ואובדן צלילות הם מצבי קיצון אליהם מוביל תהליך הדרגתי, המאפשר רמה כלשהי של הסתגלות והערכות. טיפול ביתי עשוי להיות מועיל ויעיל עד שלב מסוים בו ההשקעה וההקרבה אינן מניבות עוד תוצאות והשהייה בבית נורמטיבי עלולה להזיק או אפילו לסכן את המטופל, בפרט כשמדובר בקשישים תשושי נפש.

העתקת המגורים אל מוסד ייעודי טומנת בחובה תכופות, פחדים ורתיעה הן מצד הקשיש והן מצד בני משפחתו, הרוצים בטובתו. תחושות אשמה, חוסר אונים וכעסים עלולים לרדוף את כל המשתתפים, אך בחינה הגיונית ושקולה של פתרונות דיור אפשריים, עשויה להקל על התחושות הקשות וסיור במדגם מיצג של מוסדות עשוי אפילו להביא למהפך בגישה. חיפוש קצר אחר בתי אבות במרכז הארץ (שם נמצא ריכוז גבוה של מתקנים) מגלה עולם נפרד, שכולו קודש לקשישים במצבים שונים. ישנם בתי אבות במרכז, המפעילים אגפים נפרדים לקשישים תשושי נפש, קשישים במצב סיעודי, קשישים עצמאיים וכיוב'; אחרים, לעומתם, מתמקדים בסוג אוכלוסיה מסוים, שם המקום כולו מתוכנן על פי צרכים ממוקדים במיוחד. התפאורה במרבית המתקנים פסטורלית; התנאים מזכירים מלון יוקרה והצוות המקצועי ערוך לתת מענה רפואי וסיעודי מלא. רמת האבטחה במוסדות אלו גבוהה,מה שעלול להיות גורלי עבור תשושי נפש; מערכת הפעילויות החברתיות והתרבותיות עשירה ואין ספק שטיפול ביתי, אינו יכול להתחרות בכל אלו.

בתי אבות מסוגים שונים קיימים אמנם בכל רחבי הארץ, אך בתי אבות במרכז מונים כמה יתרונות ברורים:

1. מבחר - אין ספק שאיזור גוש דן מנקז אליו את חלק הארי של השוק. מבחר עלול להיות מבלבל לפרקים, אך רובינו עדיין נהנים מיכולת הבחירה וההשוואה.

2. קירבה למתקנים רפואיים - בתי החולים הטובים והגדולים בארץ שוכנים באיזור המרכז ואף כי, זוהי מחשבה שנעים להדחיק, מי נזקק לטיפולים בתדירות גבוהה יותר מקשישים? התשובה היא: קשישים במצב סיעודי או תשושי נפש.

3. פעילויות - תל אביב וערי הלווין שסביבה מספקות שפע של עניין וגירויים תרבותייים ואחרים, להם אין תחליף באיזורי הפריפריה.

4. קרובים וחברים - מאחר ומרבית אוכלוסית ישראל מרוכזת באיזור המרכז, ישנה סבירות גבוהה שאדם, הבוחר להעתיק את מגוריו אל אחד מתוך הרשימה הארוכה של בתי אבות במרכז הארץ, ישאר קרוב למשפחתו, לחבריו ולסביבה המוכרת לו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LeadscatcherWeb Marketing מעניק שירותי פרסום באינטרנט - פרסום במנועי חיפוש, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום וניהול מדיה בפורטלים ואתרי נישה ייעודיים, שירותי קריאטיב וכן שירותי קידום אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Leads Catcher

מאת: Leads Catcherגיל הזהב09/04/13935 צפיות
היום, 3 חודשים אחרי שנפל הפור והדודה התמקמה ביחידת הדיור החדשה שלה באחד מאותם בתי אבות במרכז, אין לה ספק כי ההחלטה שיפרה את רמת חייה. הדודה, שחזרה לישון בלילות, הפכה ליח"צנית נלהבת של המקום; היא טוענת שמלבד הדירה המעוצבת, השירותים והפינוקים היא קיבלה את המתנה החשובה מכל. היא זכתה בשלוות נפש ובטחון שכבר שכחה את טעמם.

מאת: Leads Catcherבריאות גיל הזהב14/11/12886 צפיות
האם המילים, רגיש ומפנק, נשמעות לכם צורמות ואולי אפילו אירוניות בהקשר של בתי אבות, טיפול סיעודי ועל אחת כמה וכמה, בית חולים סיעודי? ובכן, סביר להניח שכמו כל דעה מוקדמת אחרת, יש בה היגיון ראשוני, אך משיורדים לחקר הדברים, האמת עשויה להפתיע.

מאת: Leads Catcherבריאות גיל הזהב11/06/121169 צפיות
גדולתו של בית אבות באשר הוא, בין אם בית אבות יוקרתי או פשוט, סיעודי, עצמאי או משולב, בכך שהוא בעצם, מאפשר לקשישים, גם אלו הנמצאים במצב סיעודי, חלקי או מלא, להמשיך בשגרת חיים מלאה ומגוונת.

מאת: Leads Catcherגיל הזהב18/03/12966 צפיות
קשישים רבים בוחרים להעתיק את בסיסם לאיזור שונה מזה בו בחרו לחיות מרבית חייהם. כך ניתן למצוא במוסדות דיור מוגן כפריים פנסיונרים עירוניים, שלראשונה בחייהם יכולים להנות מחיים בלב הפסטורליה, בעוד שקשישים שהורגלו בחיי ספר, יכולים להנות דוקא משהות במסגרת בתי אבות במרכז עירוני קצבי והומה.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216112 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171853 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162019 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162139 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162053 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152039 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151706 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica