חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הליך של מחיקת רישום פלילי לאזרח

מאת: אירה פינסקרפלילי24/06/20121020 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחיקת רישום פלילי חיונית לאזרחים רבים ממספר טעמים. ראשית כל, רישום פלילי עשוי למנוע מהאזרח לזכות בתפקיד כלשהו או להשתתף בפעילות ציבורית. יש להבין שבעצם קיומו של רישום פלילי אין עדות לאשמתו של האזרח. רישום פלילי מופיע גם כאשר אזרח מובא לחקירה, למשל. גם העבירות בגינן יבוצע רישום פלילי יכולות להיות קלות יחסית, ומועד ביצוען יכול להיות רחוק מאוד מהיום. עישון סם בגיל העשרה, עבירות חנייה, השתתפות במחאות – כל אלה עשויים להביא לכדי רישום פלילי, ולהשפיע על חיי האזרח לשנים רבות.

לצורך מחיקת רישום פלילי נדרש להגיש בקשה לפרקליטות. מטרת הבקשה צריכה להיות שינוי עילת סגירת התיק מחוסר עניין לציבור, למשל, לחוסר אשמה. הבקשה צריכה להיות מנומקת ולכלול את פרטי האירוע, עדויות חדשות אם ישנן, וכדומה. ניתן לצרף גם מכתבי המלצה, תעודות הוקרה ומסמכים אחרים המעידים על כך שהאזרח הוא אזרח שומר חוק, גם אם בעבר הרחוק עבר עליו. לעתים בקשה למחיקת רישום פלילי ניתן להגיש גם אל משטרת ישראל.

 

במידה והבקשה למחיקת אישור פלילי נדונה בפרקליטות המדינה ונדחתה, ניתן להגיש עתירה לבג"צ. חשוב לזכור כי לא ניתן לדלג על שלב הבקשה בפרקליטות או במשטרה; עתירות לבג"ץ מוגשות רק כאשר התקבל סירוב במוסדות האלה.

 

מקרה נוסף בו ניתן להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי הוא כאשר מדובר באזרח שנמצא אשם, אך מבקש כעת לבצע את מחיקת הרישום הפלילי מאת נשיא המדינה. הליך זה של פנייה אל הנשיא דומה להגשת בקשה לחנינה. בדרך זו ניתן לבטל או לקצר את תקופת ההתיישנות. בבקשה יש לפרט את כל הטיעונים והנימוקים בגינם מבקש האזרח למחוק את הרישום הפלילי. בקשות כאלה נבחנות על ידי מחלקת החנינות במשרד המשפטים. במידה ושר המשפטים ממליץ על אישור הבקשה, היא עוברת אל נשיא המדינה.

לסיכום, ניתן לומר שבקשה למחיקת רישום פלילי היא הליך מורכב למדי. רוב האזרחים אינם בקיאים בחוק ומתקשים לערוך בקשות מהסוג הזה בצורה שתביא לאישורן ברמת סבירות גבוהה. לכן מומלץ בחום להיעזר בבקשות האלה באיש מקצוע, עורך דין פלילי המתמחה במחיקת רישום פלילי, שיעזור לנסח את הבקשה וילווה את התהליך.

 



תגיות המאמר: מחיקת רישום פלילי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131619 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131195 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131190 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131217 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201362 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201182 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191560 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161927 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica