חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דו"ח המבקר לשריפה בכרמל - אסון

מאת: ירון כהןחברה ומדינה - כללי08/07/20121053 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשבוע שעבר פורסם דו"ח מבקר המדינה לאסון הכרמל שהתרחש לפני כשנה וחצי, אסון שבו קיפחו ארבעים וארבעה אנשים את חייהם. דו"ח שעליו עמל מבקר המדינה זמן רב, חלקו התפרסם והודלף לפני פרסומו הרשמי. הדו"ח הזה מעלה בעיני שאלות חמורות לא כלפי המבוקרים אלא דווקא כלפי מבקר המדינה, אף יותר מכך למדינת המישפטיזציה שאנו מדרדרים אליה.

המבקר מטיל אחריות מיוחדת כלפי שר האוצר ושר הפנים ואחריות כוללת כלפי ראש הממשלה והשר לביטחון פנים.

שר האוצר? - אתמהה! תפקידו לשמור על אוצר המדינה ולחלק את התקציב לפי החלטות הממשלה, יתרה מזו, עליו למנוע בזבוז כספים מיותר בגופים לא יעילים ובזבזנים. אין זה מתפקידו לדאוג למערך שאינו ברשותו, אין הוא קובע סדר עדיפויות בתוך המערכים שלהם יש שר ממונה. האם שר האוצר אמור להחליט איזה קרונות רכבת לקנות או לממן? דברים אלה נקבעים ע"פ החלטת ממשלה, ובנושאים המקצועיים הללו יטפל שר התחבורה. מה לשר האוצר וללקויות מערך הכיבוי? לשם כך יש את שר הפנים.

שר הפנים מתריע, מבקש ונלחם עבור מערך הכיבוי, וזה תפקידו. אך מה לו ולאסון האוטובוס שאליו אין קשר ישיר (עם כל הצער שבעצם האסון)? הוא נתן פקודה לאן הסוהרים ייצאו ומתי?! הוא אחראי על מערך הכיבוי ושיפורו.

הבלבול המרכזי נוגע לאושיות הדמוקרטיה. הממשלה נבחרת ע"י הציבור והציבור יחליט על עתידה. במקום זה מגיח המשפטן ואומר: "אני אחליט עבור הציבור". במקום לשמש ולהיות כלי עזר לדרג הנבחר, הדרג המקצועי הופך אט-אט להיות מושל על הדרג הנבחר וזהו אסון וקץ הדמוקרטיה! אנו רואים זאת במעשים שביום-יום במשרד המשפטים, בג"ץ ומבקר-המדינה. צריך לומר לגופים הללו: "אתם לא המחליטים ואתם לא המבצעים". הגופים הללו אמורים לתת שירות: שירותי רפואה, שירותי ביטחון, חינוך, שירות מוניות וגם - שירות משפטי. הגולם קם על יוצרו ועלינו להחזירו למימדיו האמתיים.

הגוף המשפטי אינו נושא באחריות ואינו מבצע. ברור שכל מבצע עושה טעויות, וצריך לבקרו. אולם הגוף המתפשט של המשפט לא יכול לאכול את העוגה, ליהנות ממנה, לחלוב אותה וגם לבקר. לעניות דעתי צריכים לקצץ בכוח המשפטי או אף יש לומר ב"טרור המשפטי" שקיים בארצנו.

בנוסף, ישנו הבדל עצום בין דרג נבחר לדרג מקצועי, הביקורת צריכה להיעשות כלפי הדרג המקצועי. רק במקרי קיצון עליה לעשות כלפי הדרג הנבחר. זאת ועוד, כאשר המשפטן מתערב עד כדי כך, בין אם זה שיתוק של מערכת או קריאה לפעולה, הוא בהכרח מתערב ונהיה כבר חלק מהמערכת, אזי הוא לא יכול לבקר אותה. בפרדוקס זה מנסה היועץ המשפטי ליהנות מכל העולמות, דבר המהווה אבסורד כשלעצמו.

נראה שעודף המשפטנים הקיימים במדינת ישראל מוביל אותנו לאסון לאומי. עולם המשפט אינו יוצר מציאות, אלא מפרש, עוזר, מסייע למחליט ואמור להיות לויאלי כלפיו. אט אט הוא חודר לתחומים לא לו, מנסה להכתיב מציאות ולברוח מהאחריות.

יפה שעה אחת קודם בריסון מערכות המשפט המשתקות את החברה והמדינה בישראל.

________________________________________________________________________________________

מתוך הבלוג של יהושע גלזמן , מאתר הארגון צו פיוס .

 



תגיות המאמר: צו פיוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון כהן

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181356 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: ירון כהןאדריכלות15/02/181873 צפיות
לדלתות האוטומטיות יש יתרונות רבים מעבר ליוקרה והחדשנות שהן משדרות, סיוע למוגבלויות, תחושה ואווירה נעימים יותר ובטיחות.

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181740 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: ירון כהןאומנות - כללי15/02/182811 צפיות
ענף הערכת התכשיטים הוא ענף פופולרי המבוסס על מוניטין חזק, גיליתם תכשיט עתיק או פריט אספנים? גשו למעריך מקצועי, בעל וותק ומומלץ.

מאת: ירון כהןספרות01/06/172191 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: ירון כהןתרבות ובידור01/06/175586 צפיות
לכותבים הרבים שניסו לספר את הסיפור האישי שלהם בשנים עברו לא היו ברירות רבות. מעטות היו ההוצאות שהסכימו להשקיע וגם השיקולים שלהן לא היו ברורים לגמרי גם כאשר הסיפורים היו מעניינים וטובים. היום, כבר אין צורך לחכות ולרוץ אחר אף הוצאה שתזהה את הפוטנציאל שלך בהוצאת קונטנטו דה סמריק וההוצאה הבת שלה, קונטנטו נאו, מזהים את הפוטנציאל של הסיפור לשכם ולוקחים אותו צעד אחד קדמיה

מאת: ירון כהןתרגום משפטי03/04/171757 צפיות
נוטריון בתל אביב הינו שירות מקצועי המוצע לכם על ידי מספר הולך של משרדי עריכת הדין ונוטריון הפועלים באזור המרכז. שירות מקצועי זה נועד בין היתר לצרכי אימות, אישור ועריכה של מסמכים משפטיים מכל סוג שהוא ומסמכים אזרחיים ומסחריים הנדרשים לצרכי קידום עניינכם המשפטיים, האזרחיים והמסחריים כאחד.

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222322 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221875 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211665 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206178 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181904 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172133 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica