חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם אנחנו והספק משפחה?

מאת: דורון עמיתמיתוג09/07/2012843 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם חברה מסחרית צריכה לנהוג כלפיה לקוחותיה בשיטה של "אנחנו משפחה"?

רבות החברות בעשור האחרון המנסות לכנס אותנו אליהם כצרכן משפחתי (לדוגמא: צרכן השייך למשפחת מחלבות שטראוס) או (בוא תהיה חבר שלנו –FACEBOOK) או כול מניפולציה אחרת אשר מטרתה לקרב אותנו לצד האמוציונאלי של הקשר עם החברה מאשר לצד העסקי הטהור עם החברה.

מצד אחד אני יכול להבין את החברות הפועלות בשיטה זאת כדרך להתמודד עם מצב השוק הקיים בו התחרות קשה מנשוא ומוצא אחרון להישרדות החברות מחייבת אותם לחתוך בעלויות, והשיטה לקרב את הלקוח בגישה אמוציונאלית (בוא תהיה חבר שלי) משכיחה מהלקוח את העלות, המחיר, והרצון לפנות למתחרה...(שהרי אני חבר של הספק!) אך מצד שני לא יכולה להיות במערכת יחסים של ספק לקוח (שהיא מערכת עסקית לכול דבר ועניין לכול הפחות מצד הספק) אלמנט של משפחה....למה? כי א) אם משפחה לא עושים עסקים ב) כול התנגשות הכי קטנה גורמת לניתוק מערכת היחסים ומורידה לטמיון השקעה ענקית של החברות בפרסום ובגיוס "חברים" ללקוחותיה, אך טבעי הוא הדבר שמערכת יחסים "עסקית" טהורה מצד הספק לא עומדת בקנה אחד עם הציפיות של הלקוח "החבר" מהספק...שהרי אצל הספק מערכת זו היא "אסטרטגיה" ואפילו "טקטיקה" למשוך את הלקוח ואילו אצל "הלקוח" בחשיבה האמוציונאלית שלו נטמעה חברותו של הספק עמוק בתוככי מוחו. וכול פגיעה של "הספק" בו כמו עלייה של מחיר, שירות לוקה בחסר, חוסר התייחסות לפניה של הלקוח "החבר" אן כול מערכת בנורמה חברתית פוגעת, תגרום לחברה יותר נזק מאשר הניסיון להפוך את הלקוח לחבר...

במערכת עסקית "אין חברים" כך אני קובע כ-יועץ שיווק

מערכת עסקית צריכה להתבסס על פרמטרים של היצע וביקוש.

מערכת עסקית צריכה לתת ללקוח להבין שהעסקה שהוא עושה קטנה כגדולה טובה עבורו.

במערכת עסקית חובה על הספק לתפור תועלות המתאימות ללקוח.

וכול זה ניתן לעשות במידה והספק מספיק חכם להבין את מוחו של האדם והאלמנטים המניעים אותו לפעולה.

ועוד דבר...יוצא לי הרבה לשמוע גם את המילה "אחי" במערכות יחסים בין איש מכירות ללקוח...אנו חייבים ללמוד לרדת מהמשפט הזה...המשפט הזה ב"שקר" יסודו...המוח שלנו "פנימה" יודע שאתה לא "אחי" הוא גם מזהה אותך שאתה לא "אחיו" ולכן השימוש במשפטהזה יוצר התנגדות אינסטינקטיבית ראשונה בתוך מוחו של האדם.....ובכך מפחיתה את האמון אותו מבקש איש המכירות ליצור עם הלקוח כאקט בסיסי למכירה. (זכרו! למוח שלנו תכונות אבולוציוניות משלו להגן עלינו)


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141464 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141171 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143306 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141128 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141151 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141062 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141171 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192736 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176198 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162599 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162697 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162191 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162011 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica