חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה יועץ שיווק

מאת: דורון עמיתאימון עסקי14/07/2012923 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה באמת חושבים בכירי המנכלים שלם החברות המובילות במשק הישראלי.

לאחר שאתה שומע וקורא ראיונות עם בכירי המנכלים של הרשת, ושל החברות עם השמות המפוצצים של פירמות הייעוץ, המימון,האסטרטגיה, אתה לא יכול שלא להבין כי כולם במצוקה. מצוקה שבהחלט לא היו רוצים להכנס אליה, אליה להמשיך את המומנטום של הרווחים הנאים והתחרות הפחותה בעסקים אותם הם מנהלים.

כן, פחד מהעתיד, פחד שהשומנים של עד 2011 ילכו ויעלמו, פחד מפני הנודע, כבר לא ניתן לסמוך על כול חברות המקרו כלכליות המפתחות תחזיות לפי פרמטרים חשבונאיים או סטטיסטיים ולבנות את השיווק וההשקעה בפעילות של החברה לפיהם. כבר שום דבר עבורם לא בטוח ולשום פעולה שיווקית כזאת ואחרת חוץ ממקרים יוצאי דופן הפחד לא ישתנה.

כ-יועץ עסקי מדהים הוא לשמוע עד כמה כולם מדברים על המהפכה החברתית כמה היא שינתה את מפת העסקים בישראל, ואני אומר לכם ומכריז כאן ב-ר גלי כי לא המהפכה החברתית שינתה את מפת העסקים הגדולים בישראל אלה הם עצמם שינו את המפה. הם שינו את המפה ברצון שלהם "לבלוע" כמה שיותר, הם שינו את המפה בזה שנגררו לכול מרכז קניות כזה או אחר והקימו עוד חנויות ראווה, הם שינו את המפה בזה שהגדילו את ההוצאות שלהם לראווה וגבו מהציבור סכומים בהתאם, הם שינו את המפה שהביאו יותר ויותר חברות מחול לפתוח מרכזים מכירתיים בישראל, הם שינו את המפה כאשר גופים לא בנקאים שכנעו בכול מדיה אפשרית לקבל מהם הלואות בריביות רצחניות תוך שהם מדגישים את הפינוק, ולפנק, ולפנק, ולפנק. מי שזוכר עדיין את הפרסום.

המהפכה החברתית לא שינתה דבר. כ-יועץ עסקי אני יכול לאמר לכם שמה ששינה הוא: הריבוי, התחרות, מיקור החוץ, הרגולטור, המזרח, הטכנולוגיה, הסמארטפונים, האינטרנט, אי בי וכ"ד. זה שינה את מפת השיווק,הקימונעות, והמסחר בישראל.

כ-יועץ אסטרטגי אני ממשיך ושומע את המנכלים, ובקשב רב מאזין כיצד הם מסבירים שהיום.היום. המדיניות היא להיות יותר קשובים לצרכן הישראלי, ובמילים פשוטות להיות "חבר" עם הצרכן הישראלי, לא לקרוא לצרכן, צרכן אלה לקרוא לו ולהתיחס אליו כבנאדם, שווה מול שווים. אבל כאן מנכלים יקרים איבדנו את הרכבת. הצרכן יודע היטב כי בכספו המשווק חפץ ולא ביותר מזה, אם אתם כמעט כולכם אומרים שהיום חייבים יותר להתיחס לצרכן כבן אנוש אז דעו שבן אנוש יודע להבדיל בין חבר לבין ספק שרוצה דרך החברות למכור לו.

רק בדרך השיווק שאתם מתכננים להטמיע בלהיות חברים של הלקוחות אתם עושים שוב את אותה טעות.

אתם שוב "עובדים" על מוחו האנושי של הצרכן.

בואו נרד כולנו מהעץ הגבוהה שאליו המשק טיפס ונמקם את עצמנו בהתאם לגודלנו הטבעי.

בואו נציע ללקוחות הצעות אטרקטיביות שיוכלו לצאת מעסק שעשו בו קיצוץ וצמצום רוחבי ואורכי על מנת להיות עם הצעות אטרקטיביות ללקוחות.

בואו נבין שאם כול מסעות הפרסום, והמיתוג, וההבטחות למינם, לא נחזיר את אמון הלקוח. הוא יחפש בזול. כי הוא גילה שהוא "פראייר" הוא גילה שבמדינת היהודים "עובדים עליו" (זוכרים את תעריפי החברות הסלולריות עד לפני 5 חודשים.) הצרכן הישראלי המבקר בחול מדי שנה בשנה למד מה זה מבצע ומה זה סייל. הוא יודע שמבצע וסייל זה 70% הנחה מהמחיר הרגיל ולא כמו שהורגל כאן כי מבצע או סוף עונה או סייל זה 40% מהמחיר הכי גבוהה. והכי ניתן לראות את זה ברשתות הבשמים בו בושם מוכר עומד למבצע של 40% ממחיר מופקע של 600 ש"ח. האם מישהו ברשתות הבשמים לא הפנים שהצרכן יודע שעובדים עליו?

כממי שנותן ייעוץ עסקי אני מאמין שלהיות מותג או משווק לצרכן הישראלי צריך לבוא ממקום אמיתי, וכול הקלישאות שאנו שומעים מהמנכלים הבכירים הם בסך הכול.מילים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141461 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141171 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143305 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141127 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141150 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141061 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141169 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193608 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173751 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173778 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174125 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162626 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163051 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162591 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica