חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד לגירושין - הצעת חוק חדשה - גביית מזונות דרך הוצאה לפועל

מאת: אירית רייכמןייעוץ משפטי18/07/20121231 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצעת חוק חדשה אשר הונחה על שולחן הכנסת בשלהי השבוע שעבר קובעת כי החל מחודש ינואר 2013 ימוסד בחוק "מסלול מזונות" ייחודיאשר יאפשר להוצאה לפועל להיכנס לנעלי הזוכה ולגבות במקומו את חוב המזונות.הצעת החוק הוגשה על רקע נתון לפיו 60% מהזוכים הפרטיים הן נשים אשר במסגרת הליכי ההוצאה לפועל אינן מיוצגות  על ידי עורך דין ומכאן שהןמתקשות  לגבות את החובות המגיעים להן על פי חוק. סברה נוספת היא שזוכיםרבים נמנעים מפתיחתו של הליך גבייה אל מול החייבים וזאת מחשש לפעולות נקםאפשריות מצדם – שאף עלולות לפגוע בילדים המשותפים.


מאת: עו"ד לגירושין אירית רייכמן

במידה ותתקבל הצעת החוק המהווה תיקון לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז, 1967 הרי שמראשית שנת 2013 יופעל "מסלול המזונות" בכמה לשכות הוצאה לפועל ברחביהארץ. במסגרת המסלול ניתן יהיה לבצע פסק דין למזונות במקרים בהם הזוכה הוא אדם פרטי המבקש לקבל מזונות לזכות ילדו הקטין וגם בעבור המוסד לביטוח לאומי המהווה זוכה ב-56% מתיקי ההוצאה לפועל (וזאת לעומת 44% שהינם זוכיםפרטיים).

עוד קובעת הצעת החוק כי לזוכה פרטי תהיה האפשרות לבחור בין מסלולהמזונות לבין המסלול הרגיל בו יהיה עליו לגבות בעצמו את הסכום מהחייב. במקרים בהם הזוכה הוא המוסד לביטוח לאומי, התיקים ייפתחו במסלול המזונות המיוחד ללא בחירה. הזוכה הפרטי יוכל להחליט בכל עת האם להעביר את תיק המזונות ממסלול המזונות הייחודי למסלול הרגיל. זאת ועוד, התיק יועבר באופן אוטומטי ממסלול המזונות למסלול הרגיל במקרים בהם מוצא רשם ההוצאה לפועל כיפתיחת התיק במסלול מזונות על ידי הזוכה מהווה ניצול לרעה של הליכי ההוצאה לפועל.

במסגרת מסלול המזונות יהפוך תפקידו של הזוכה לסמלי בלבד ויתמצה בחובת דיווח תקופתי על קבלת

הסכומים אותם קיבל מהחייב ולמסור לנציגי ההוצאה לפועל כל פריט מידע אשר עשוי לסייע בידיהם לבצע את מלאכת הגבייה כנדרש.

כתוצאה מהתנהלות חדשה זו, תידרש מעורבות מינימאלית של הזוכה, דבר אשר בהחלט יקל על נשים רבות, אשר הליך הגירושין גם ככה איננו מקל עליהן ואלו לעיתים קרובות "מרימות ידיים" מיאוש וחוסר יכולת להתנהל מול כל הגורמים גם יחד, בעצמן.

עוד מוצע כי בתום חצי שנה מהיום בו יופעל לראשונה מסלול המזונות, הרי שהוא יחול גם רטרואקטיבית על תיקים שנפתחו בלשכות ההוצאה לפועל לפני היום בו הוחל לראשונה. במילים אחרות, זוכים פרטיים שתיקם נפתח לפני ינואר 2013(תאריך ההחלה המתוכנן) יוכלו גם כן לבחור האם להעביר את תיקם למסלול המזונות המיוחד כחצי שנה אחרי הפעלת המסלול. תיקים קודמים שבהם הזוכה הואהמוסד לביטוח לאומי יועברו באופן אוטומטי למסלול המזונות המיוחד.

עו"ד לגישור אירית רייכמן מתמחה ב- הסכם גירושין, הליך גישור, הסכם גישור, הסכם משמורת משותפת ועוד...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון

lawyer-r@zahav.net.il

טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה23/03/161165 צפיות
בית המשפט המחוזי פסק פיצויים נזיקיים לאישה בסך 180,000 ש"ח בגין עיכוב גט על ידי בעלה, על אף שלא הוכר על ידי בית הדין הרבני כסרבן גט. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, קבע כי יש לקבל את עמדת האישה ולחייב את הבעל בפיצוי נזיקי בגין התנהלותו במהלך הליך הגירושין בבית הדין, וזאת על אף העובדה כי בקביעות בית הדין והן בבית הדין הרבני הגדול לא ניתנה קביעה כי הבעל סרבן ו/או מעכב גט.

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות03/02/148510 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה (25.10.2013) על ידי כב' השופטת גאולה לוין מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, נקבע כי צוואה שנעשתה מחמת השפעה בלתי הוגנת הנה בטלה.

מאת: אירית רייכמןנזיקין05/01/145837 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה נדרש לאחרונה יותר ויותר לדון בתביעות בגין פרסום לשון הרע באמצעות הרשתות החברתיות, ובמיוחד באמצעות רשת הפייסבוק. בשני פסקי דין שניתנו לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ובבאר שבע, נפסק פיצוי נזיקי בסך של כ-40,000 ש"ח בגין לשון הרע שפורסמה ברשת הפייסבוק. מאת עו"ד אירית רייכמן, עו"ד ומגשרת

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות11/11/137924 צפיות
פס"ד תקדימי: בית המשפט קבע כי התובע יוכר כידוע בצבור ויורש של המנוחה לאחר שבני הזוג התגוררו יחדיו שנה וחמישה חודשים. (תמ"ש 29037-09-12 בבית המשפט למשפחה במחוז ת"א ,שופט נפתלי שילה)

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות15/10/131703 צפיות
בית הדין הרבני הגדול קיבל ערעור של אישה וקבע כי בקשתו של בעלה לסגירת תיק הגירושין ביניהם, אינה כנה, מכיוון שהוא עדיין מעוניין בגירושין. בית הדין הרבני קבע כי כל בקשתו של הבעל היא לסגור את תיק הגירושין כדי להעביר את הדיונים בנושא הרכוש לבית המשפט לענייני משפחה.

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה20/09/121597 צפיות
"סוף מעשה במחשבה תחילה" – בטרם נקיטת הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ראוי לזכור כי קיים מגוון רחב של פעולות בסיסיות בהן יש לנקוט על פי הפירוט כדלקמן:

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה16/08/121202 צפיות
תביעת אישה נגד בעלה לפיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לה בשל העובדה כי הבעל סירב ליתן לה גט.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222381 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201145 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201223 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191264 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191336 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173523 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162060 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica