חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדרכת הורים מושלמת מסתכמת בלתת אהבה בלי סוף

מאת: דבורה עידןהורות19/07/2012665 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם 5 עקרונות משמעותיים בהדרכת הורים המאפשרת להורים לנהל את המשפחה כעסק המגיע לתוצאות הרצויות.
1.על ההורה לפעול כפי שהוא מדבר
ילדים מקשיבים לטון הדיבור שלנו ולא למילים עצמן, הילד מסתכל בהוריו רואה את מעשיהם ומחקה אותם, תלונות הורים על כך שילדיהם אינם מקשיבים להם נכונות וזה מתבטא בעיקר במקומות שבהם יש פער בין מה שההורה אומר לבין מה שהוא עושה בפועל. רוצים ותר הקשבה ושיתוף פעולה מצד ילדכם? וותרו על הטפות מוסר והסברים.
2. כדי להיות מורי דרך לחיים טובים לילדכם למדו גם מהם
גם מהילדים שלנו אפשר ללמוד והרבה, הילדים שלנו יכולים להיות מורי הדרך לחיים שלנו בדיוק כפי שאנחנו לשלהם, הקשיבו להם, הם יודעים הרבה על מהות אהבה והם חיים את האהבה כל הזמן, אם תקשיבו לילדכם הם גם יקשיבו לכם, ילמדו מכם ותהיו עם חיוך רחב.
3. למדו כיצד להדריך אותם בעת משבר
אין עזרה גדולה כשהילדים במצוקה מחיבוק ונשיקה, גם אם הם עשו טעות, כעסו, נמצאים קושי או עצבניים, הטפת מוסר או עונש לא תשפיע עליהם. הדרך הטובה ביותר להתנהל ברגעי משבר אלו היא פשוט לתת להם אהבה, חיבוק ונשיקה חיוך ונשיקה, אלו הדברים שיש להם את ההשפעה הטובה ביותר גם ברגעים הקשים ביותר, של כאב ועצב, אכזבה ותסכול, ואל תפחדו לחבק ולנשק אותם גם אם הם עשו מעשה שלא ייעשה.
4. שבחו עוד ועוד את ילדכם
דברו הללו ושבחו את ילדכם, והביאו את תשומת לבכם ושלהם לדברים הנהדרים שלידכם עושים, מהדברים הפחות טובים, תתעלמו (זו המלצתי ), חיזרו שוב ושוב על הדברים החיוביים, על המאמצים שהם עושים כך שילדכם ידעו שאתם מודעים למעשיהם בלי קשר לאיזו תוצאה הגיעו. חזרו בפני ילדכם על משפטים כמו: "אתה אהוב, אתה גדול, אתה חשוב, אתה בעל ערך רב" אלו המילים החיוניות ביותר לצמיחה ולהתפתחות של ילד מאושר, כך שהוא יכיר בערכו ושידע שהוא יקר, מוערך, אהוב ומכובד, אלו המילים המהוות את הבסיס לכבוד שלו לעצמו ולאחרים.
5. המרכז של הדרכת הורים הינו בנתינת אהבה בלי סוף
עלינו כהורים מוטלת האחריות שילדינו יהיו מלאים באהבה, כמו ספוג הם קולטים לתוכם, ועלינו להמשיך ולמלא עוד ועוד, זכרו שכל מה שניתן הם גם יתנו לנו בחזרה. עלינו לתת להם אהבה לא רק במילים, בעיקר במעשים, זוהי הדרכת הורים מושלמת, הקפידו כשילדכם מעצבנים אתכם להגיב בשלווה וברוגע ותראו שגם ילדכם יהיו כך.

שלכם
דבורה עידן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: