חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד פרחים נוצרים?

מאת: דינה דודחקלאות06/08/20128480 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרחים הם חלק מהותי בחיינו, כולנו נהנים מיופיים של פרחים, נוהגים להעניק פרחים כשי לשמחות ואירועים, נהנים להציב אותם בחלל החדר על מנת להאירו וליהנות מריחם, ואף נוהגים לגדל פרחים בגינה ולשתול אותם בעציצים. עולה השאלה- כיצד נוצרים פרחים? מהי הסיבה לכך שהם כל כך אהובים בחיינו?


פרחים, כידוע, הינם חלק מחלק חי- ללא מים במהרה הם ינבלו וימותו. רבייתם של פרחים הינה דומה במובנים רבים לזו של בני האדם- תא זרע פוגש ביצית. עם זאת, על מנת להתרבות פרחים זקוקים למנגנון נוסף שיפגיש בין תא הזרע לביצית, שכן הם חסרי יכולת לזוז. בהתאם, פרחים פיתחו אפשרויות מגוונות לעשות זאת בתהליך ייחודי הנקרא "האבקה".


בצמח ישנו אבקן, שהינו איבר המייצר למעשה את גרגירי האבק המכילים את תאי המין הזכריים. ההפריה מתבצעת באמצעות תהליך האבקה, שבמהלכו מגיע החומר הגנטי אל הצלקת. האבקה יכולה להתבצע באמצעות 3 דרכים: העברה מפרח לפרח, באמצעות האבקה מפרחים אחרים באותו הפרח ולבסוף האבקה עצמית.


תהליך האבקה נעשה באמצעים יצירתיים למדי: הרוח, המים ובעלי חיים. הפרח מושך אליו בעלי חיים שונים כגון חרקים, הנדבקים באבקנים הדביקים. גרגירי האבקה מגיעים אל השחלה של פרח אחר או לפרח עצמו, וכך מתפתחת הפריה.


מכאן ניתן להסביר את הסיבה לרבגוניות המרשימה של פרחים- מדובר בסיבה אבולוציונית, שלמעשה התפתחה בפרחים במטרה למשוך אליהם חיות שונות. צבעם וצורתם הייחודיים, מהווים גורם משיכה. כך למעשה הפרחים מצליחים להתרבות. המעניין הוא שבמקומות בהם קיימים ציפורים וחרקים במימדים גדולים, הפרחים הפכו גדולים יותר על מנת להתאים עצמם אליהם.


באופן זהה לבעלי החיים, גם אנחנו בני האדם נוטים להימשך אל פרחים מאותה סיבה בדיוק- צבעיהם המרשימים וצורתם הייחודית, ונהנים להפיק מהם יצירות שונות כגון סידורי פרחים, זרים מקוריים, לשתול אותם בגינות, ולהביע רגשות באמצעותם.


ייחודם של פרחים הוביל לתחביב ייחודי שנחשב לפופולארי בקרב רבים לפני מספר עשורים, ואף עד היום- הגדרת צמחים. ניתן לראות בשדות אנשים שנושאים בחובם ספר עב כרס של הגדרת צמחים, ובוחנים צמחים שונים במטרה לגלות באיזה סוג מדובר.


תחביב אחר שנגזר מהאהבה ליופיים וייחודם של הפרחים, הינו ייבוש פרחים באמצעים שונים על מנת לשמר אותם. תחביב זה אף שודרג באמצעות החלפת פרחים מיובשים על ידי חובבי הייבוש מארצות אחרות באמצעות משלוח מכתבים של חברים לעט. עד היום ישנם רבים הנהנים מייבוש פרחים, וברשת ניתן למצוא עיצות מגוונות כיצד ניתן לייבשם בטכניקות חדישות, כגון ייבוש במיקרוגל.

 



תגיות המאמר: פרחים, אבקנים, רביה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דינה דוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דינה דוד

מאת: דינה דודעסקים מקוונים05/09/121069 צפיות
בעלי עסקים רבים שומעים בתקופה האחרונה על המושג "חנות וירטואלית". נשאלת השאלה מהי למעשה חנות וירטואלית והאם היא עשויה להועיל לכל בית עסק שהוא?

מאת: דינה דודהודעות לעיתונות - כללי29/07/121391 צפיות
רגע לפני שאתם מרימים את הטלפון לבצע הזמנת משלוחי פרחים הרצליה, יש כמה דברים שכדאי לדעת על העיר הקרויה על שמו של חוזה המדינה, והקשר שלה לפרחים ולצמחיה. העיר הרצליה נודעת בזכות המרינה המחודשת שלה, והטיילת היפהפיה, אך לא רק- בעיר ישנם שטחים ירוקים רבים, שהעירייה דאגה לטפח במשך שנים רבות, על מנת לאפשר לתושביה אתנחתא ומרגוע מחיי הכרך.

מאת: דינה דודאירועים וחתונות – כללי24/07/121084 צפיות
לעיתים אנו נוטים לחשוב שכדי לשמח אדם יקר עלינו לשבור תוכנית חסכון, להתהלך אנה ואנה ברחבי הקניון כדי למצוא איזה זוטא שתמצא חן בעיניו ותרומם את נפשו. אך אין צורך להוציא כספים מיותרים, ניתן לעשות זאת באופן טבעי ואלגנטי הרבה יותר- משלוחי פרחים ראשון לציון.

מאת: דינה דודאירועים וחתונות – כללי04/07/121090 צפיות
בא לכם לעורר התרגשות באדם הקרוב לליבכם באופן שלא יותיר אותו אדיש? משלוח פרחים הינו דרך אולטימטיבית להפתיע אדם באופן שייחרט בליבו. יופיים של הפרחים הצבעוניים והייחודיים, לצד הארומה המשכרת הנודפת מהם, הופכים משלוח פרחים לדרך שלא ניתן לטעות בה להפיח שמחה בליבו של אהוב יקר.

מאת: דינה דודבגידות28/06/121187 צפיות
רבים מאיתנו תופשים בגידות כדבר המופיע לרוב בסרטים הוליבודיים, טורי הרכילות בעיתון או אולי שמועה ששמענו על חבר רחוק או פרטנר מהמילואים. אף אחד אינו מדמיין שהדבר יתגלגל לפתחו, והוא ימצא את עצמו במצב שבו אהוב ליבו החליט לשים מאחור את ההבטחות שנתן לו בטקס קידושין עם הבטחה להיות נאמן עד ליומו האחרון.

מאת: דינה דודמסחר אלקטרוני25/06/121137 צפיות
השינויים בשוק הצרכנות הגלובאלי והיתרונות הגלומים בבניית חנות וירטואלית הביאו לכך שהסחר האלקטרוני תפס תאוצה בשנים האחרונות, ומבשרים תחילתו של עידן חדש שבו מכירות רבות מתבצעות אונליין. מהם היתרונות הגלומים ללקוח ולבעל העסק בחנות וירטואלית?

מאת: דינה דודהודעות לעיתונות - כללי21/06/121012 צפיות
הובלות דירה עשויה להתנהל בנעימות וללא טרחה מיותרת, במידה ושמים לב לכמה כללים חשובים, הכוללים היערכות מוקדמת, ארגון וסדר וחשוב לא פחות- שכירת חברת הובלות בעלת מוניטין ומיומנות.

מאמרים נוספים בנושא חקלאות

מאת: eyalfatranחקלאות06/10/171367 צפיות
אז לפני שאתם חושבים מה תרצו שיהיה בחצר, בדקו את גודל השטח ואז תוכלו להתחיל להגדיר מה אתם רוצים, כאשר האפשרויות הן רבות ומגוונות: שטח דשא, גינת תבלינים, עץ הדרים, בריכה, מפלי מים, פינת ברביקיו, בריכה, שביל אבנים, פינת ישיבה, פסלים מעוצבים ועוד.

מאת: אדירום אוורור תעשייתיחקלאות05/07/153875 צפיות
מהם סופחי לחות, אילו סופחי לחות קיימים בשוק ועבור מי הם מיועדים? יבשנים עבור השוק הפרטי, לתעשייה ולחקלאות.

מאת: שפריר גודלחקלאות05/03/151653 צפיות
הודו איננה רק גסטהאוס בשיפולי ההימליה או בגואה ותמונות צבעוניות של השונה והאחר. 70% מהתפוחים שלה מיובאים, כך מרבית ההדרים, התמרים ועוד ועוד. הודו מתקשה לספק את המזון לאוכלוסייתה ולכן מייבאת חלק ניכר ממנו. היצואנים החקלאיים, כמו רבים אחרים בישראל, נוטים בטעות ש"לא לספור" את הודו שנתפסת אצלם כמרוחקת, אקזוטית, עניה ולא מתאימה כשוק.

מאת: ליאורחקלאות02/02/151874 צפיות
מלגזות למכירה בתנאים מעולים, יעזרו לכם לשנע סחורות ביעילות רבה. מלגזות למכירה, מתאימות לעבודה במחסנים, במפעלי ייצור, בחקלאות, בנמלי ים ועוד.

מאת: רוני מיכאלחקלאות29/10/143289 צפיות
למרות שהביקוש למשרות גבוה יותר מהיצע העבודות, ישנו מגזר אחד בו הביקוש לעובדים תמיד יישאר גבוה. מדובר בענף החקלאות, ענף שדואג הן לספק סחורה רבה למגזרים שונים במשק הישראלי והן לייצא החוצה את הדברים בהם הם הכי מתמקצעים.

מאת: שפריר גודלחקלאות11/08/131574 צפיות
עסקים חקלאיים, בין אם מדובר במגדלים, חברות יצוא תוצרת, חברות סטרט-אפ או חברות יצרניות, עשויים ליהנות ממסלולי הלוואות וסיוע שונים העומדים לרשותם בסיוע המדינה וגופים נוספים. במקרים רבים המנהלים אינם מודעים לאפשרויות הללו ומחמיצים את ההזדמנות להסתייע בכלי הסיוע הנוחים הללו. הרשימה הבאה סוקרת בקצרה את אופי מסלולי הסיוע הזמינים כיום.

מאת: hapachmcחקלאות07/01/138316 צפיות
חברות רבות יעשו הכל על מנת להגיע לקהל היעד. חלק מקידום מכירות יעיל הוא הצבת מתקני תצוגה בחנויות המוכרות את המוצרים והבאה לחשיפת מקסימלית מול הלקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica