חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להיות המודל הטוב ביותר של הילד שלך?

מאת: דבורה עידןהורות08/08/2012603 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך להיות המודל הטוב ביותר של הילד שלך?

הורים תמיד מהווים מודל לילדיהם, נושא זה חוזר ועולה בהרבה מההרצאות שלי, והסיבה היא כי המודל שלנו כהורים משפיע באופן מהותי על התנהגות ילדינו.

באחת מהשיחות שהיו לי השבוע, סיפרה לי אמא אחת על בנה בן ה 9, היא סיפרה לי על התנהגותו השלילית שרק הולכת וגדלה, איך קשה לה להיות לידו כי הוא כל הזמן מתווכח, ותמיד הוא זה שצריך לנצח בוויכוח, איך הילד אינו מסתדר עם אחיו ורב איתם על כל דבר קטן כגדול, ועד כמה היא מתוסכלת שהיא צריכה להקשיב לילד שכל הזמן מתלונן.

היא ניסתה להסביר ולספר לי על מאמציה הרבים לעודד ולטפח את אותו הילד להיות עצמאי, שיעזור במטלות הבית .... והיא רק נעשית יותר ויותר מתוסכלת ומאוכזבת כי כל הזמן הילד מאשים אחרים בכישלונות שלו ובאומללותו.

אני הקשבתי וכל הזמן שמעתי איך היא מתלוננת ומתבכיינת, וחשבתי – כך היא מנצלת את הזמן שלה איתי? הרי היא עושה בדיוק אותו הדבר כמו שהיא מאשימה את הבן שלה והיא לא שמה לב לזה.

בעצם זהו המודל!

הילד מחקה את פעולות ההורים, וההורים לא שמים לב לכך מכל שהם עסוקים בסיפור אישי משל עצמם, ברגש מאחורי מה שקורה, בתסכול ובאכזבה, הוא מודאג מהילד , מההתנהגות שלו, אם הילד אלים אז מהאלימות שלו, והוא עיוור לגבי ההתנהגות של עצמו.

ההורה רואה את ההתנהגות הלא טובה של הילד, את הויכוחים, התלונות, את הילד שמנסה להגיד את המילה האחרונה בויכוח, אלא שבמציאות תמיד הורים מתלוננים על התנהגות ילדיהם! והם כל הזמן חושבים מחשבות שליליות על התנהגותם, אלו ההורים שרוצים לומר את המילה האחרונה בבית.

האם אתם מבינים!!

הבעיה היא לא בכך שההורה אינו מדייק במה שקורה, כי סביר להניח שילדים הם תמיד היו ותמיד יהיו האתגר הכי גדול שיש להורים, פשוט, להורים אין את התובנה שהם המודל המלמד את הילדים איזו התנהגות הוא לא רוצה שהם יתנהגו.

מטרתו המרכזית של מאמר זה הינו להסב את מודעתם של ההורים לעוצמת הדוגמא האישית, ולהבנה כי מודל התנהגותם הינו בעל ההשפעה העיקרית של התנהגות ילדיהם מפני בסופו של דבר הילדים לומדים "איך" להתנהג רק מזה שהם שמים לב היכן תשומת לבם של הוריהם ממוקדת ואיפה הוריהם משקיעים את האנרגיה.

כשההורים מסבירים מה הילדים עשו לא בסדר הם ממקדים את תשומת לבם ושל ילדיהם בדברים שליליים ולא רצויים.

החלק החשוב בחינוך ילדים הינו הדרך בה ההורים חיים ומתנהגים ואינו המילים, השיחות וההסברים.

לקבלת טיפים תובנות וכלים נוספים לחצו על כאן -  ונתראה בפעילויות הבאות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: