חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסטי"ל באילת

מאת: גידי אברהםספורט אתגרי09/08/20127852 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בואו נתחיל בכך שישראל היא מקום מעולה לצלול בו. ים תיכון, ים אדום, אלמוגים, כרישים, ספינות טרופות, יש פה הכל. אבל מעל כולם, ואולי האתר שמסמל הכי הרבה את הצלילה בישראל הוא ללא ספק הסט"יל באילת. יש משהו בסטי"ל הזה שמאחד בתוכו את כל מה שיראלי. צה"ל, תעוזה, הגנה על המולדת, יצירתיות ולבסוף כבוד אחרון.

סיפורו של הסטי"ל החל לפני 40 שנה במספנה בצרפת. ממשלת ישראל אשר הזמינה 5 ספינות טילים מצרפת בכדי לתגבר את חיל הים הישראלי שיוכל להתמודד עם האיומים הגוברים מכל הכיוונים. 5 הספינות נבנו ועמדו להשלח לישראל, כאשר ממשלת צרפת בהחלטה שנויה במחלוקת ויש שיטענו אנטישמית, החליטה להשהות את העסקה ולהורות על אמברגו נשק לישראל.

צה"ל שהיה זקוק לספינות הללו כמו אויר לנשימה, לא הסכים עם הגזירה הצרפתית שנחתה עליו, ובתעוזה מאין כמוהה, של מדינה קטנטנה מול מיני-מעצמה כמו צרפת, שלח צוות שבאישון לילה, גנב את הספינות ממספנות שרבורג בצרפת והבריחן לישראל, במה שנראה בזמנו תקרית דיפלומטית ודאית. התקרית הדיפלומטית אמנם היתה קשה, אך שככה עם הזמן, וצה"ל נותן עם הספינות ועם מור"ק אדיר לספר לנכדים.

עם הזמן, הספינות הללו יצאו משירות, עם כניסתם של סטי"לים מודרנים ומתוחכמים מהדור החדש. בחיל הים בשיתוף עם ההתאחדות הישראלית לצלילה, ועם עיריית אילת, הוחלט להפוך את אחת הספינות הללו שיצאו לגמלאות, לאתר צלילה ראשון מסוגו בישראל.

הסטי"ל הוטבע כלאחר כבוד אל מול חופי המרינה באילת, מול מועדון מרינה דיברס כיום, והפך כמעט מיד לאתר צלילה ולאבן שואבת לצוללנים מהארץ ומהעולם. האתר גם משך אליו בעלי חיים ימיים רבים אשר שמחו להפוך אותו לביתם ולמקום אשר הם מחפשים בו מזון .

הסטי"ל שקוע בעומק של 25 מטרים בנקודה הכי עמוקה,  וכיום כל חניך אשר מבצע קורס צלילה באילת, צולל אליו עוד כחלק מקורס כוכב ראשון, אך במהלך צלילה זו הצוללים יורדים רק לעומק של 18 מטר, שזה בדיוק הגשר שעליו ניתן להתיישב .

מלבד החניכים של קורסי הצלילה, יוצאות אל הסטי"ל צלילות מודרכות על בסיס יומי, ונדיר להגיע לשם ולא לראות בועות של צוללנים אחרים.

הכניסה לתוך הספינה אפשרית והיא אינה מסוכנת, אך על פי החוק רק מי שעבר התשלמות של צלילה לספינות טרופות (שאינה חלק מקורס צלילה בסיסי) , רשאי להכנס פנימה .


לסיכום, אם עדיין לא צללתם בסטי"ל , זה הזמן לרדת לשם ולנסות. בהחלט אתר מדהים. כן יירבו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ארט ונדלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גידי אברהם

מאת: גידי אברהםקנין רוחני24/04/128120 צפיות
עורך דין זכויות יוצרים הוא עו"ד המתמחה בתחום הקניין הרוחני והגנה על זכויותיהם של יוצרים על יצירותיהם.

מאת: גידי אברהםספורט ימי 19/09/111367 צפיות
בכדי לצלול נכון צריך להרגיש בנוח. ציוד צלילה איכותי יהפוך את הצלילה למהנה יותר ובטיחותית יותר

מאת: גידי אברהםספורט ימי 20/01/111555 צפיות
מהפכת הדיגיטל ובראשה המצלמות הדיגיטליות, גרמה לכך שציוד הצילום התת-ימי הפך להיות זמין כלכלית ואיכותי מאד.עם כל מצלמה חדשה שיצאה לשוק, החברות השונות החלו גם להוציא מארזים תת מימיים מתאימים . האינטרנט הפך גם הוא לזירה שדחפה את התחום בכך שכעת כל צלם חובב יכול לחלוק את התמונות שהוא מצלם עם חבריו בפייסבוק ובשאר הרשתות. כיום סביר מאוד שבסיום קורס צלילה בסיסי, יציעו לכם במועדון הצלילה לעבור קורס צילום תת ימי.

מאמרים נוספים בנושא ספורט אתגרי

מאת: נטלי אינטרדבספורט אתגרי28/03/222705 צפיות
הם תפסו את תשומת ליבנו ביכולת האתלטית שלהם, אבל גם לא פעם בסיפור חייהם ובאישיותם הכובשת. סקרינז מאפשרת לכם מפגש עם כמה מהדמויות הבולטות בעולם הספורט, ועם כמה מהסיפורים הייחודיים של ספורטאים אשר הגשימו את יעדם והתגברו באמצעות הנפש על מגבלות הגוף, באמצעות הרצאות בנושא ספורט. בנוסף, יש לכם כאן הזדמנות מצויינת להתאמן באמצעות סדנה ייחודית המועברת על ידי כמה מהדמויות הספורטיביות המאוד אהודות בעת האחרונה שכיכבו על מסך הטלויזיה שלכם.

מאת: דניסספורט אתגרי18/04/162911 צפיות
פיינטבול הוא משחק אשר משוחק בקבוצות ומעניק חוויה מעצימה לכל אירוע, מאמר שיסכם את סוגי המשחק השונים שיש לפיינטבול להציע עבור האירוע שלכם.

מאת: פבלספורט אתגרי11/02/162702 צפיות
התאוששות של מערכת גוף האדם- משמעו החזרתם נתונים פיזיולוגיים של הגוף לתיקנם לצד העלאת יכולת ההסתגלות של הגוף לאחר פעילות פיזית מאומצת. חשוב לציין שמטרה עיקרית של התאוששות בקרוספיט היא חיזוק נתונים פיזיולוגיים של הגוף. (כוח, סיבולת) רפואת ספורט מדגישה ארבעה שלבים בסיסיים: התאוששות מהירה. התאוששות איטית. פיצוי היסף (סופרקומפנסציה). התאוששות מתעכבת.

מאת: פבלספורט אתגרי24/12/152673 צפיות
אם אתם רוצים להגיע לשיפור בכושר גופני – תהיו ממושמעים! צעד ראשון – לא לפספס אימונים. צעד שני – תזונה נכונה. שילוב שמוביל לתוצאות! הגוף והשרירים שלנו – זה מה שאנחנו אוכלים.

מאת: פבלספורט אתגרי24/12/152376 צפיות
שיטת הקרוספיט יכולה לפתח כוח רצון, כשהשריר שורף, אתה נוטף זיעה , הלב דופק כמו מנוע פועל של קטר, ויש לך רצון עז להפסיק ולעזוב הכל אך הרצון לסיים את המשימה ולשבור את השיא של אתמול נותן לך כוח להמשיך, אתה מנצח את עצמך, עושה את הבלתי אפשרי ומסיים את הסיבוב.

מאת: פבלספורט אתגרי24/12/152098 צפיות
קרוספיט היא תוכנית כושר כללית שמשלבת בתוכה התעמלות קרקע, הרמת משקולות, ריצה, פליאמטריקס, חתירה, טיפוס על חבל, הפיכת צמיגים ועוד.

מאת: ירון כהןספורט אתגרי21/10/132499 צפיות
יורם קראוס טיפס על כמה מההרים הגבוהים בעולם. הנה שיטה להתמודדות עם הפחד והסכנות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica