חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה קורה לילדים במהלך גירושין

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה17/08/2012848 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תהליך גירושין הינו כפי שהוא – תהליך, וככזה הוא גובה מחיר בזמן. בזמן הזה בו בני הזוג חווים משבר משותף שנשען על עצם הזוגיות המתפרקת שלהם, הילדים נמצאים במקום לא קל, ממש כמו ההורים, כאשר ההבדלים העצומים ברורים לכולנו. בעוד למבוגר יש ניסיון חיים, יציבות רגשית, תמיכה מחברים, משפחה והבנה כללית של המצב אליו הוא הגיע, הבנה שמאפשרת נחמה או לכל הפחות משענת כלשהי, הילד נמצא במקום אחר לגמרי. הפער הזה בין מה שקורה סביבו – פירוק התא המשפחתי שלו וההפרדות של זוג הוריו, לבין היכולת שלו לתפוס את המצב בכלים שלנו אולי נראים טריוויאליים וברורים כמבוגרים, זהו פער מסוכן אשר מכיל פוטנציאל רב לנזק ולטראומה. כמובן שרוב בני הזוג הבוחרים בתהליך גירושין מבינים את המצב ומודעים לו, אך לא כולם, וגם אלו אשר מבינים כי יש סכנה ממשית לבריאות הנפש של ילדיהם, לרוב אין בידם את הכלים בכדי למנוע את הנזק, או לפחות לצמצם אותו.

לא מדובר בידע כללי, ובטח שלא ידע שנרכש בביה"ס. מי שלא חווה גירושין לא יודע מה זה אומר, וכמובן שלא ניתן לצפות מכם ברגעים קשים אלו להיות "ההורים המושלמים" ולתת לילדכם תמיכה יוצאת דופן, כזו שרק אלו אשר מכירים את הנושא לעומקו, למדו אותו ורכשו טכניקות בדוקות המבוססות על הבנה עמוקה יכולים לתת. בדיוק לשם כך ישנן כיום יותר ויותר מסגרות תמיכה להורים מתגרשים ולילדיהם, סדנאות מסוגים שונים ועם מגוון דיי רחב של תשובות ואפשרויות. מסדנאות המלמדות אותנו כיצד לנהוג עם הילדים, כיצד לדבר, להתנהג, לענות ולתפקד כשאנו ניצבים מול עיניהם הבוכיות ומלאות סימני השאלה של הילדים שלנו, וכיצד לתפקד כשהם מביעים שאלות ברורות ונוקבות ומביעים את רגשותיהם לגבי המצב החדש והקשה. ישנן סדנאות משותפות בהן כל המשפחה מבלה זמן יחד, עם כל הצער והכאב, ולומדים כיצד לעשות את מהלך הפרידה בצורה החלקה ביותר, לא כאויבים מרירים נטפי ארס, אלא כזוג בני אדם בוגרים שמבינים את כל המשמעויות של מה שהם חווים ומה שהדבר יכול לעשות לילדים שלהם.

למזלנו, רוב הזוגות אשר בוחרים ללכת בדרך של גירושין, ושיש להם כבר ילד אחד או יותר, מבינים את המצב ומודעים מספיק בכדי לנסות ולמזער את הנזק. על בסיס הבנה זו נפתחו קבוצות שונות ותרפיות שונות, ואחת מהן היא דווקא הטיפול הזוגי. לא, אין מדובר בטיפול אשר נועד לפייס בין בני הזוג ברמה זו שתשיב את האהבה לקשר, למרות שלעיתים לכך מגיעים הדברים. מדובר לרוב בהצפה של הבעיות בכדי להתמודד עם הכעסים בתוך סביבה טיפולית בטוחה ומוגנת, עם תמיכה של איש מקצוע אשר יכול להכווין ולעזור ולדאוג לכך ששני בני הזוג אשר מתכוונים ללכת כל אחד לדרכו יעשו זאת לאחר שהוצאו הכעסים ומוססה האיבה וישנה הבנה כי חשוב לשמור על הילדים. הבנה זו איננה מושגת רק במישור האינטלקטואלי, הבנה שכלית בלבד, אלא מתוך החוויה המשותפת של הטיפול והוצאת ה"קרביים" של העניין החוצה לשיחה מה שמוביל לריפוי טוב יותר ומעלה את הסיכויים כי בני הזוג יתמודדו כל אחד מהם טוב יותר מול המצב החדש, מה שמעלה את הסיכויים כי הילדים יסבלו פחות.

כיום ניתן למצוא תמיכה מקצועית בהכוונה דרך בית המשפט לענייני משפחה, תמיכה אשר מובאת לציבור המתגרשים דרך יחידות הסיוע של משרד העבודה והרווחה. בסדנאות ומפגשים אלו מקבלים תמיכה והכוונה אשר מעמידה את הילדים במרכז. במפגשים אלו נשפך אור על נושאים שלרוב לא מובנים לעומקם, שכן שוב, ידע זה לא נרכש בצורה מסודרת ורוב מי שמגיע לכדי גירושין זוהי הפעם הראשונה שלו בדרך זו. סדנאות אלו זמינות למתגרשים ומאפשרות לכם כבודדים וכבני זוג להבין יותר לעומק את המצב ולדעת כי אתם יכולים לתת לילדיכם את התמיכה הראויה להם הם זקוקים כדי להתמודד עם המציאות החדשה שיוצרים אמא ואבא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא ליפשיץ תומך בזוגות מתגרשים, בכל הליך גירושין בין אם מדובר במשפחה עם ילדים או בבני זוג שהחליטו לסיים את הקשר ולפרק את החבילה. כל הייעוץ והמידע עם תמיכה של עורך דין גירושין ברמה הגבוהה ביותר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא ליפשיץ

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12835 צפיות
גירושין הינה מילה של גדולים, ואת הקטנים היא נוטה להפחיד. אנחנו מתפקידנו לדאוג לרווחת ילדנו הקטנים ולעת מה נכון לעשות בכדי להבטיח את שלוות נפשם ובריאותם. קראו שורות אלו בכדי להכיר את נושא הגירושין מעט יותר לעומקו כדי שתוכלו להתחיל את המהלך שלכם ברגל ימין.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12952 צפיות
מעבר לכם, יש עוד כמה אנשים שמעורבים בתהליך הגירושין שלכם - החברים שלכם, המשפחה הקרובה והרחוקה שלכם, ובעיקר הילדים שלכם. הכרת החומר והבנת המצב יכולה לעזור לכם ולילדים שלכם לעבור את התהליך בשלום.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12846 צפיות
כאשר בני זוג בוחרים לצעוד בנתיב לגירושין, ישנן שלוש אופציות - לסגור הכל לבד ביניהם, ללכת לגישור ולנסות לגשר על הפערים שביניהם בכי להגיע להסכמה, או לפנות לעורך דין גירושין מקצועי ולהתחיל את המערכה. המצב לרוב הוא כזה שדורש ייעוץ של עו"ד, בעיקר, אך לא רק, בגלל מעורבותו של הון משותף. להכרות עם עולם הגירושין וחשיבות עורך הדין בו קראו מאמר זה.

מאת: גיא ליפשיץהורות29/08/12813 צפיות
כשמתגרשים עם ילדים קטנים מתחת לגיל חמש יש להיות עוד יותר זהירים מבגירושין מכל סוג אחר. הילדים בגיל זה רגישים עד מאוד, ועלולים לקבל טראומה גדולה מהפרידה של הוריהם. כמובן שגם ילדים גדולים מהם חשופים לפגיעה, אך במאמר זה בחרתי להתייחס לצעירים יותר, עד גיל חמש.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12858 צפיות
הכרות קלה ובסיסית עם עולם הכספים והרכוש בכל מה שמדובר במהלך גירושין. אם אתם עומדים להתגרש או נמצאים בתהליך - כדאי שתכירו את הדברים הבאים.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12860 צפיות
תהליך הגירושין הינו תהליך סבוך ומסובך, כזה שלרוב לוקח יותר זמן ומשאבים ממה שציפינו. קריאה במאמר זה תכיר לכם כמה מהאספקטים החשובים של החיים אחרי הגירושין - מה משתנה ולמה יש לשים לב.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה24/08/12781 צפיות
מה זה אומר להיות אב בזמן גירושין, לפני ואחרי, ובמהלך כל המסע המפרך בו פורמים את הקשר העמוק ביותר שלנו - קשר עם משפחה. אבות וזוגות, אם אתם בדרככם למסע גירושין, קראו מאמר זה בעיון והשכילו לפעול נכון.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211504 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201614 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182010 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181578 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181682 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171795 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica