חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להיות אב בתהליך גירושין

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה24/08/2012781 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גירושין הינו תהליך לא פשוט, בעיקר כאשר מדובר במשפחה, זוג עם ילד אחד או יותר, אשר מחליטים בעצם לפרק קן משפחתי. הילדים עומדים בין אמא ואבא וצריכים למצוא את עצמם לפתע בתוך המציאות החדשה שנכפתה עליהם. ישנה נטייה בבתי המשפט לאורך השנים לתת את הזכויות על הילדים הקטנים לאם, בעוד האב מקבל היתר לבקר אותם או לאסוף אותם לשהות בביתו בזמנים קבועים ובצורה מסודרת על-פי הסיכום שהוחלט. אין אנו באים לערער על נטייה זו, אלא להדגיש את חשיבותה ואת הצורך האמיתי שמתבטא דרכה.

ישנם מקרים לא מעטים בהם האב מוותר על ילדיו, לא מתערב וכמעט לא מופיע לבקר. אין אנו דנים כאן במקרים אלו אשר דורשים גם הם התייחסות עמוקה, אלא במקרים אחרים. הנושא הנידון הינו הצורך האמיתי של הילדים לגדול עם שני ההורים שלהם (במידה כמובן ואין מקרה קיצון כגון הורה מתעלל או שאינו כשיר כלל). כאשר בני הזוג מחליטים להתגרש, הילדים לרוב נשארים עם מי מההורים, עוד הרבה לפני הגירושין עצמם. מישהו עוזב את הבית המשותף, מישהו נשאר. הילדים לרוב כבר אז נשארים עם האמא, אך לא תמיד.  בכל מקרה, יש לדאוג כי הילדים יזכו ליהנות מקשר תקין כמה שיותר ויציב כמה שיותר מול שני ההורים, אב ואם, לא משנה עם מי מהם הם נמצאים במהלך התהליך.

אחד הדברים החשובים שיש לזכור הוא כי אתם לא לבד. ישנה מערכת תומכת לצד בתי המשפט לענייני משפחה, מערכת אשר נועדה לעזור לבני זוג בתהליך הגירושים תוך מתן דגש על הילדים – מה עובר עליהם, כיצד יש לנהוג איתם ואיך תומכים בהם. מדובר בהזדמנות מצוינת בשבילכם, בני הזוג המתגרש, לעבוד על בעיות התקשורת שלכם ובכך אולי להצליח להבין כי מה שחשוב באמת לשני הצדדים הוא כי הילדים לא ישאו בנטל הכבד של הגירושין, וכי יש לוודא כי הם לא סובלים יתר על המידה. לא ניתן כמובן לבטל את הקושי לחלוטין, אך הנטייה ההגנתית של חלק מן האמהות איננה במקום. לעיתים קרובות האם אשר נשארה עם הילדים במהלך הגירושין חשה צורך להגן על הילדים מפגישה עם האב "הנורא" אשר ממנו נפרדים. בשביל הילדים, יש לזכור, לא מדובר באותה "מפלצת נוראית" שהאם בוחרת להתגרש ממנה (או כל כיוון מעשה אחר – גירושים בהסכמה הדדית לדוגמא), אלא מדובר באבא שלהם, שהם זקוקים לו ואוהבים אותו.

ישנם סיפורים רבים על אבות אשר נפלו קורבן לנקמנות יתרה מצד אם פגועה אשר חינכה את הילדים אשר ברשותה כי האב הוא לא טוב, כי יש להתעלם ממנו, לכעוס עליו, ואפילו לשנוא אותו. אבות רבים לא זוכים לראות את ילדיהם מספיק, אם בכלל, ולאו דווקא בגלל חוסר הרצון. כמובן שישנם אלו המעדיפים לשים את המשפחה כולה מאחור, וידוע כי חלק מהגברים לא יודעים מה לעשות לאחר גירושין ופשוט נותנים לדברים להתנהל בלי להתערב. לא מדובר בגברים אלו, שכן גם על נושא זה יש לתת את הדעת במאמר עמוק יותר. כאן מדובר בגברים אלו אשר מעוניינים ורוצים לתרום לחינוכם וגידולם של הילדים המשותפים, למרות הפרידה והגירושין, למרות סיום הקשר, ולמרות כל הקשיים שעולים מצורך זה. בסופו של דבר יש לזכור כי הילדים זקוקים לאם ולאב, ולמרות שאולי האם רואה את תכונותיו הקשות והשליליות של האב לנגד עיניה הכועסות לעיתים, אין זה נכון לרוב להפנות עורף לאב המבקש את קרבת ילדיו, ויש למצוא בחוכמה את הדרך לאפשר לאב לממש את זכותו כאב ולתרום לגידול ילדיו, לתת להם את התמיכה, האהבה והחום שהם זקוקים לו גם ממנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא ליפשיץ תומך בזוגות מתגרשים, בכל הליך גירושין בין אם מדובר במשפחה עם ילדים או בבני זוג שהחליטו לסיים את הקשר ולפרק את החבילה. כל הייעוץ והמידע עם תמיכה של עורך דין גירושין ברמה הגבוהה ביותר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא ליפשיץ

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12836 צפיות
גירושין הינה מילה של גדולים, ואת הקטנים היא נוטה להפחיד. אנחנו מתפקידנו לדאוג לרווחת ילדנו הקטנים ולעת מה נכון לעשות בכדי להבטיח את שלוות נפשם ובריאותם. קראו שורות אלו בכדי להכיר את נושא הגירושין מעט יותר לעומקו כדי שתוכלו להתחיל את המהלך שלכם ברגל ימין.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12953 צפיות
מעבר לכם, יש עוד כמה אנשים שמעורבים בתהליך הגירושין שלכם - החברים שלכם, המשפחה הקרובה והרחוקה שלכם, ובעיקר הילדים שלכם. הכרת החומר והבנת המצב יכולה לעזור לכם ולילדים שלכם לעבור את התהליך בשלום.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12846 צפיות
כאשר בני זוג בוחרים לצעוד בנתיב לגירושין, ישנן שלוש אופציות - לסגור הכל לבד ביניהם, ללכת לגישור ולנסות לגשר על הפערים שביניהם בכי להגיע להסכמה, או לפנות לעורך דין גירושין מקצועי ולהתחיל את המערכה. המצב לרוב הוא כזה שדורש ייעוץ של עו"ד, בעיקר, אך לא רק, בגלל מעורבותו של הון משותף. להכרות עם עולם הגירושין וחשיבות עורך הדין בו קראו מאמר זה.

מאת: גיא ליפשיץהורות29/08/12813 צפיות
כשמתגרשים עם ילדים קטנים מתחת לגיל חמש יש להיות עוד יותר זהירים מבגירושין מכל סוג אחר. הילדים בגיל זה רגישים עד מאוד, ועלולים לקבל טראומה גדולה מהפרידה של הוריהם. כמובן שגם ילדים גדולים מהם חשופים לפגיעה, אך במאמר זה בחרתי להתייחס לצעירים יותר, עד גיל חמש.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12858 צפיות
הכרות קלה ובסיסית עם עולם הכספים והרכוש בכל מה שמדובר במהלך גירושין. אם אתם עומדים להתגרש או נמצאים בתהליך - כדאי שתכירו את הדברים הבאים.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12860 צפיות
תהליך הגירושין הינו תהליך סבוך ומסובך, כזה שלרוב לוקח יותר זמן ומשאבים ממה שציפינו. קריאה במאמר זה תכיר לכם כמה מהאספקטים החשובים של החיים אחרי הגירושין - מה משתנה ולמה יש לשים לב.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה24/08/12821 צפיות
לא קל להתגרש, זה ידוע לרוב, אך מה בכל זאת ניתן לעשות בכדי לעבור את התהליך בצורה נכונה ובריאה יותר? קראו מאמר זה בכדי להכיר מעט יותר את הדברים האפשריים והאופציות הקיימות בשבילכם אם אתם עומדים על סף פירוק הזוגיות וניתוק הנישואים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201617 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181686 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171798 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica