חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכמי ממון וחלוקת רכוש בגירושין

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/2012857 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשנפרדים ומפרקים את החבילה, ישנם הרבה דברים שיש לסדר לפתע מחדש. חיים חדשים, נפרדים, אשר צריכים להיבנות מהתחלה ויכולים להיבנות מהתחלה, רק לאחר שהקודמים הסתיימו והעניינים המשותפים הוסדרו עד תומם. חלוקת הרכוש המשותף בין בני זוג שהחליטו להתגרש הינה לעיתים קרובות מאוד פתח לתהליכים משפטיים ארוכים ומייגעים שללא עורך דין אין שום דרך לבצעם. שיחות גישור רבות מתפוצצות כשמגיעים לנושא זה, וגברים רבים מעדיפים להילחם עד חורמה בדרישות שונות, מוצדקות או לא, של בת זוגם לשעבר. מנגד, ישנן, כאמור, נשים רבות הדורשות מהגבר במהלך הגירושין דרישות חסרות פרופורציה הנשענות אך ורק על רצונן לנקום או לפגוע, ולא על הצרכים האמיתיים שלהן ושל הילדים, אשר לרוב נשארים למשמרת איתן. בסופו של דבר, המאבק על הרכוש המשותף באשר הוא הינו לרוב מאבק לא פשוט ולא קל, מאבק שדורש לוחמים וותיקים שילוו אתכם דרך התלאות והקרבות הקטנים שמרכיבים את המהלך הגדול הזה – הגירושין.

רכוש משותף הוא בעצם כמעט כל הרכוש אשר נרכש ונצבר במהלך היותכם בני זוג, רכוש אשר נמצא תחת קורת הגג אותה חלקתם כל עוד הייתם יחד נשואים וחיים חיים משותפים לכל דבר. ישנם יוצאי דופן בהם ניתן לטעון לרכוש פרטי גם דברים אשר נופלים בתוך ההגדרה של המשותף בצורה זו או אחרת, ולשם כך, כמובן, מן הראוי להתייעץ עם עורך דין שיידע לעשות את ההבחנה ולהבין כיצד נכון וראוי לפעול, איך מוכיחים מה ומה ראוי לעשות. באופן כללי, כל נכס כמו בית, דירה או שטח נדל"ני, רכבים של בני הזוג, חפצים שבתוך הבית או מחוצה לו, קופות גמל, עסקים משותפים, ביטוחים וכיו"ב, כל אלו עולים לדיון ויש להבין כיצד לפעול בכדי להתיר את הקשרים, לחלק את המשאבים וליצור מצב בו הכל סגור וברור כדי להמשיך הלאה בלי צל העבר המעיק והנגרר. הבחירה להימנע מלקיחת הצעד הנבון וההתמודדות עם הדברים על ידי עורך דין גירושין מקצועי עלולה לעלות לכם ביוקר בהמשך הדרך, לעיתים בהפסדים גבוהים הרבה יותר ממה שניתן לשער.

גירושין והסכם ממון

כשמדובר בחלוקת הרכוש המשותף הרי שלזוגות אשר השכילו לעשות הסכם ממון כל עוד היו נשואים יש כאב ראש אחד פחות עכשיו, כאשר הם ניגשים להתגרש. כמובן שניתן לנסות ולערער תמיד על הסכם זה, במידה ורוצים ומתעקשים לטרטר את בן או בת הזוג, אך בסופו של דבר, הסכם אשר אושר ונחתם על ידי בית דין, בין אם רבני ובין אם לענייני משפחה, הוא הסכם תקף עם השפעה יתרה על כל דיון שיערך בנושא. באם אין הסכם ממון, שעל-אף שהוא הולך ונהיה נפוץ יותר ויותר, הוא עוד לא מהווה הסכם שנהוג לחתום על פי רוב (מסיבות רבות שקצרה היריעה מלדון בהם כאן), פונה בית הדין למסמכי "חזקת השיתוף" אשר מפרטים כיצד יש לנהוג לצורך חלוקת הרכוש המשותף בין בני הזוג המתגרשים. מדובר בעקרון בסיסי ולא בחוק מדינה, כאשר בין היתר מתייחסים בו לעקרון פשוט שנקרא "עיקרון איזון משאבים".  בסופו של דבר, מומלץ ביותר לזוגות לנסח ולהכין מראש הסכם ממון חתום ומאושר על ידי בית משפט, בכדי למנוע צרות בעתיד, על כל מקרה שעלו לקרות. התהליך קצר יחסית, לא יקר, ולא מצריך הרבה משאבים. ניתן לעשותו בצורה יעילה ובמידה ותגיעו חס וחלילה לגירושין, ההקלה שלכם תהיה גדולה. לכל צד יהיה ברור מה שלו ומה שלה, ותוכלו להתרכז בדברים החשובים באמת שהם שיקום המצב שלכם, כל אחד בשלו, ותמיכה חזקה ובטוחה בילדים המשותפים, במידה, כמובן, וישנם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא ליפשיץ תומך בזוגות מתגרשים, בכל הליך גירושין בין אם מדובר במשפחה עם ילדים או בבני זוג שהחליטו לסיים את הקשר ולפרק את החבילה. כל הייעוץ והמידע עם תמיכה של עורך דין גירושין ברמה הגבוהה ביותר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא ליפשיץ

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12835 צפיות
גירושין הינה מילה של גדולים, ואת הקטנים היא נוטה להפחיד. אנחנו מתפקידנו לדאוג לרווחת ילדנו הקטנים ולעת מה נכון לעשות בכדי להבטיח את שלוות נפשם ובריאותם. קראו שורות אלו בכדי להכיר את נושא הגירושין מעט יותר לעומקו כדי שתוכלו להתחיל את המהלך שלכם ברגל ימין.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12952 צפיות
מעבר לכם, יש עוד כמה אנשים שמעורבים בתהליך הגירושין שלכם - החברים שלכם, המשפחה הקרובה והרחוקה שלכם, ובעיקר הילדים שלכם. הכרת החומר והבנת המצב יכולה לעזור לכם ולילדים שלכם לעבור את התהליך בשלום.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12846 צפיות
כאשר בני זוג בוחרים לצעוד בנתיב לגירושין, ישנן שלוש אופציות - לסגור הכל לבד ביניהם, ללכת לגישור ולנסות לגשר על הפערים שביניהם בכי להגיע להסכמה, או לפנות לעורך דין גירושין מקצועי ולהתחיל את המערכה. המצב לרוב הוא כזה שדורש ייעוץ של עו"ד, בעיקר, אך לא רק, בגלל מעורבותו של הון משותף. להכרות עם עולם הגירושין וחשיבות עורך הדין בו קראו מאמר זה.

מאת: גיא ליפשיץהורות29/08/12812 צפיות
כשמתגרשים עם ילדים קטנים מתחת לגיל חמש יש להיות עוד יותר זהירים מבגירושין מכל סוג אחר. הילדים בגיל זה רגישים עד מאוד, ועלולים לקבל טראומה גדולה מהפרידה של הוריהם. כמובן שגם ילדים גדולים מהם חשופים לפגיעה, אך במאמר זה בחרתי להתייחס לצעירים יותר, עד גיל חמש.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12860 צפיות
תהליך הגירושין הינו תהליך סבוך ומסובך, כזה שלרוב לוקח יותר זמן ומשאבים ממה שציפינו. קריאה במאמר זה תכיר לכם כמה מהאספקטים החשובים של החיים אחרי הגירושין - מה משתנה ולמה יש לשים לב.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה24/08/12780 צפיות
מה זה אומר להיות אב בזמן גירושין, לפני ואחרי, ובמהלך כל המסע המפרך בו פורמים את הקשר העמוק ביותר שלנו - קשר עם משפחה. אבות וזוגות, אם אתם בדרככם למסע גירושין, קראו מאמר זה בעיון והשכילו לפעול נכון.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה24/08/12821 צפיות
לא קל להתגרש, זה ידוע לרוב, אך מה בכל זאת ניתן לעשות בכדי לעבור את התהליך בצורה נכונה ובריאה יותר? קראו מאמר זה בכדי להכיר מעט יותר את הדברים האפשריים והאופציות הקיימות בשבילכם אם אתם עומדים על סף פירוק הזוגיות וניתוק הנישואים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211503 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201613 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181680 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica