חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ילדים קטנים וגירושין - מה חשוב לדעת?

מאת: גיא ליפשיץהורות29/08/2012812 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם מחקרים רבים הבודקים את השפעתו של תהליך גירושין על ילדים. כאשר זוג עם ילדים בוחר להתגרש הבחירה הזו הינה בעלת מחיר לא רק לכל אחד מבני הזוג, אלא כמובן גם על הילדים אשר מושפעים מכך בצורה עמוקה עד מאוד, ולעיתים קרובות מדי גם נפגעים מכך פגיעה אשר השלכותיה תלווה אותם אורך כל חייהם. כולנו היינו רוצים לגדול בבית שמח עם זוג הורים שמחים אשר מבלים את חייהם באהבה ושיתוף, תומכים בילדים ומתחזקים משפחה לתפארת. המציאות האידיאית הזו קיימת בדיוק כך – כאידיאה, בעוד העולם בו אנו חיים היום מראה מציאות מעט שונה בה זוגות רבים, כולל כמובן זוגות עם ילדים, לעיתים כמה ילדים, בוחרים להתגרש. התא המשפחתי האידיאי לא תמיד מחזיק בתקופה המודרנית, וגם נושא זה נחקר לא מעט, אך לא נגלוש לנושא זה.

הנושא המדובר הוא השפעת הגירושין דווקא על הילדים, הן באופן כללי, והן בהתבסס על העובדה כי ילדים בגילאים שונים מתייחסים למצב בו הוריהם מתגרשים בצורה שונה, תופסים את המצב בצורה שונה, והרגישות שלהם לדברים שונים גם היא מגוונת ותואמת גם, אך לא רק, את קבוצת הגיל בה הם נמצאים.

באופן כללי, ילדים נוטים להיפגע מאוד מגירושין של הוריהם, ובעוד הם צופים בתא המשפחתי מתפרק, הם מתקשים לחבר את הסיפור לכדי רצף הגיוני של סיבה ותוצאה. הם נמצאים בבלבול רב מה שגורם להם לאי-נוחות ופחד, חוסר ביטחון וחוסר אונים מול המצב. אם בילדות אנו רואים את ההורים שלנו כישות כל יכולה אשר מתקנת לנו את כל הבעיות, מובילה אותנו בעולם ומנהלת את העניינים, לפתע לא רק שישות זו לא יכולה לפתור את הבעיה, הבעיה היא בתוך הישות עצמה, בתוך הדבר הזה שאנו קוראים לו הורים. אמא ואבא כבר לא כל-יכולים, ובכלל, הם כבר לא ממש עובדים ביחד. משהו בסיסי ביותר בעולם שלנו, משהו שורשי בהבנה שלנו את העולם והביטחון שלנו בעולם כילדים מתערער מאוד ממצב שכזה, ואנו נמצאים בעין משבר אמונה בגיל בו אנו לרוב לא יכולים בכלל לתפוס מה הוא המושג "משבר אמונה". הנחת היסוד הבסיסית ביותר שלנו – שיש אמא ואבא שדואגים לנו ועסוקים בלעשות שיהיה לנו טוב ונעים ולספק את כל צרכינו, הנחת יסוד זו מתמוטטת מול עינינו. לא מדובר בדבר קל בכלל, ולא ניתן לשער שללא התמיכה הנכונה וההכוונה הנכונה ידעו הורים להתנהל בצורה נכונה במצב.

יציבות וביטחון של קשר מתמיד עם שני ההורים, ולא רק עם ההורה העיקרי, הינם דבר חשוב ביותר בגיל הרך של עד שנתיים. הנטייה כיום היא שילדים בגיל זה יישארו עם האם. אין זה המקום לפתוח בדיון על נכונות העובדה, אך כן זה מן הראוי לאמור כי בכדי לתמוך ביציבות הנפשית שבהתפתחות הרגשית הבריאה של הילד בגיל זה, יש לדאוג כי הילד יבלה זמן רב ככל האפשר גם עם ההורה השני, לרוב, כאמור, עם האב.

עד גיל חמש נוטים לראות תגובה חריפה אצל ילדים מול גירושין של הוריהם, ותוכלו להיות עדים בין היתר להרטבה במיטה, בעיות בשינה, בעיות אכילה והתנהגות ילדותית מוגזמת. בגיל זה הילדים מסבירים לעצמם דברים, ושלא כמו עד גיל שנתיים, הם מנסים יותר להבין את העולם. הם שומעים אתכם, ההורים, מקשיבים לכם ומתרגמים לעצמם דברים. יש לשים לב כיצד אתם מתבטאים לידם, בייחוד בשיחות ביניכם. יש ליצור כמה שיותר ביטחון ויציבות, הרגלים קבועים וסביבה יציבה ללא ריבים.

ישנם מאפיינים רבים שלא נגענו בהם כאן בשתי קבוצות גיל אלו, ובנוסף ישנן כמובן קבוצות גיל נוספות אשר ההשפעה עליהן, וכמו כן דרכי הפעולה הנכונות שיש לנקוט איתם, שונות. ישנם אנשי מקצוע אשר מתמחים במתן תמיכה ועזרה לזוגות אשר עומדים בפני גירושין והם זמינים לכם דרך יחידות הסיוע של בית המשפט לענייני משפחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא ליפשיץ תומך בזוגות מתגרשים, בכל הליך גירושין בין אם מדובר במשפחה עם ילדים או בבני זוג שהחליטו לסיים את הקשר ולפרק את החבילה. כל הייעוץ והמידע עם תמיכה של עורך דין גירושין ברמה הגבוהה ביותר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא ליפשיץ

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12835 צפיות
גירושין הינה מילה של גדולים, ואת הקטנים היא נוטה להפחיד. אנחנו מתפקידנו לדאוג לרווחת ילדנו הקטנים ולעת מה נכון לעשות בכדי להבטיח את שלוות נפשם ובריאותם. קראו שורות אלו בכדי להכיר את נושא הגירושין מעט יותר לעומקו כדי שתוכלו להתחיל את המהלך שלכם ברגל ימין.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12952 צפיות
מעבר לכם, יש עוד כמה אנשים שמעורבים בתהליך הגירושין שלכם - החברים שלכם, המשפחה הקרובה והרחוקה שלכם, ובעיקר הילדים שלכם. הכרת החומר והבנת המצב יכולה לעזור לכם ולילדים שלכם לעבור את התהליך בשלום.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12846 צפיות
כאשר בני זוג בוחרים לצעוד בנתיב לגירושין, ישנן שלוש אופציות - לסגור הכל לבד ביניהם, ללכת לגישור ולנסות לגשר על הפערים שביניהם בכי להגיע להסכמה, או לפנות לעורך דין גירושין מקצועי ולהתחיל את המערכה. המצב לרוב הוא כזה שדורש ייעוץ של עו"ד, בעיקר, אך לא רק, בגלל מעורבותו של הון משותף. להכרות עם עולם הגירושין וחשיבות עורך הדין בו קראו מאמר זה.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12858 צפיות
הכרות קלה ובסיסית עם עולם הכספים והרכוש בכל מה שמדובר במהלך גירושין. אם אתם עומדים להתגרש או נמצאים בתהליך - כדאי שתכירו את הדברים הבאים.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה29/08/12860 צפיות
תהליך הגירושין הינו תהליך סבוך ומסובך, כזה שלרוב לוקח יותר זמן ומשאבים ממה שציפינו. קריאה במאמר זה תכיר לכם כמה מהאספקטים החשובים של החיים אחרי הגירושין - מה משתנה ולמה יש לשים לב.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה24/08/12780 צפיות
מה זה אומר להיות אב בזמן גירושין, לפני ואחרי, ובמהלך כל המסע המפרך בו פורמים את הקשר העמוק ביותר שלנו - קשר עם משפחה. אבות וזוגות, אם אתם בדרככם למסע גירושין, קראו מאמר זה בעיון והשכילו לפעול נכון.

מאת: גיא ליפשיץדיני משפחה24/08/12821 צפיות
לא קל להתגרש, זה ידוע לרוב, אך מה בכל זאת ניתן לעשות בכדי לעבור את התהליך בצורה נכונה ובריאה יותר? קראו מאמר זה בכדי להכיר מעט יותר את הדברים האפשריים והאופציות הקיימות בשבילכם אם אתם עומדים על סף פירוק הזוגיות וניתוק הנישואים.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214000 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204585 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204631 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201456 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201444 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201487 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201625 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica