חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך עושים הרצאה טובה?

מאת: SEOnetoאימון אישי - כללי23/08/20122067 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם אנשים שצריכים להעביר הרצאות. ישנם תלמידים החל מהתיכון ועד לתארים שמקבלים משימות להעביר הרצאות בנושאים שונים. ישנם אנשים שמקצועם הוא מתן הרצאות בפני אנשים כמו: נואמים, מרצים, מורים, רבנים ועוד.

אם תשאלו את האנשים הללו מה המטרה שלהם בהתעסקות במקצוע הכולל מתן הרצאות, הם יגידו לכם שמטרתם העיקרית היא להעביר הרצאה טובה שתרתק את כל הקהל או לפחות רובו ותשפיע על ציבור השומעים. וכן אם הוא מעביר הרצאה טובה מיד יזמינו אותו למקומות נוספים והוא ירוויח יותר כסף ושמו יתפרסם.

מה מבדיל בין הרצאה טובה להרצאה לא טובה? אך איך עושים הרצאה טובה? איך גורמים לקהל להתרגש, להזדהות, להבין, ולהפנים את התוכן המועבר? איך להשפיע על הקהל?

טיפים להרצאה טובה

כדי להעביר הרצאה טובה חשוב להקפיד על הטיפים הבאים:

1. טיפ ראשון להעברת הרצאה טובה –להתאים את ההרצאה לרוב השומעים. חשוב לזכור שהקהל מורכב ממספר שכבות – מומחים בקיאים בחומר המועבר, וכאלו שפחות. יש להתאים את החומר המועבר לכל הקהל, על ידי פישוטו ושימוש בדוגמאות ממחישות.

2. טיפ שני להעברת הרצאה טובה – הכנת ראשי פרקים ונקודות להרצאה ולא טקסט שייגע, לכתוב בכתב ברור גדול, לעשות מעברים ברורים מחלק לחלק, להעביר את גוף ההרצאה בצורה מובנת וקלה, וכן להכין להרצאה פתיחה וסיום הולמים.

3. טיפ שלישי להעברת הרצאה טובה – בעת הכנת ההרצאה יש לקחת בחשבון שיש לקהל ארבע שאלות בסיסיות שעליהם צריכים לתת את הדעת והן: "למה שהקהל יקדיש את תשומת לבם למרצה כשיש דברים יותר מעניינים לעשות?" "למה שיהיה לקהל אכפת ממך?" "איך הקהל ידע אם זה נכון?" "מה אתה רוצה בסופו של דבר מהקהל?".

4. טיפ רביעי להעברת הרצאה טובה – אופן הדיבור, לא לדקלם את הנושא אלא לדבר על הנושא בצורה חופשית ומעניינת. לעודד השתתפות של הקהל על ידי שאלות, תרגילים וכדומה. לשמור על אובייקטיביות בהצגת החסרונות והיתרונות. וכן להתכונן למצב שבו ישאלו שאלה לא צפויה ולהימנע ממבוכה.

5. טיפ חמישי להעברת הרצאה טובה – הוא שימוש באמצעי המחשה באופן נכון כך שלא יפריעו להעברת הרעיון, וכן חשוב להתכונן למקרה שלא יעבדו אמצעי ההמחשה כך שלא תגרם מבוכה.

6. טיפ שישי להעברת הרצאה טובה – להגיע לפני הזמן ולבדוק את הציוד, את האקוסטיקה, מקום העמידה, ואופן ראיית הצופים.

7. טיפ שביעי להעברת הרצאה טובה – ולהתאמן על ניהול זמן ההרצאה לפי החלקים השונים שלה, לדעת כמה זמן  להקדיש לכל פרק ולהחליט על מה מראש אפשר לוותר. עדיף לסיים לפני הזמן מאשר להילחץ לסיים בזמן.

8. טיפ שמיני להעברת הרצאה טובה – סגנון ההרצאה, הקהל קולט את המרצה, כעשרה אחוז מהדברים נלמדים מההרצאה עצמה וכתשעים אחוז מסגנון ההרצאה, ולכן חשוב לשים לב גם לאופן ההעברה – איך אומרים את הדברים. זהו הטיפ החשוב להעברת הרצאה טובה.

9. טיפ תשיעי להעברת הרצאה טובה – מראה, להסתכל במראה לפני הכניסה להרצות ולחשוב האם המראה שלכם משדר את המסר אותו אתם מתכוונים להעביר.

יש להקפיד על בגדים ושיער מסודרים, המראה קובע את הרושם הכללי הראשוני, אדם המתלבש ברישול להרצאה מעביר רושם שההרצאה לא טובה, לעומת זאת מראה טוב עושה רושם של הרצאה טובה

10. טיפ עשירי להעברת הרצאה טובה – שפת גוף המעבירה נינוחות ביטחון, לא לעמוד קפואים בלי תנועה אך גם לא כל הזמן לזוז, קשר עין עם כל הקהל, לא להישען אלא להעביר תחושה של עניין, חיוכים, הרפיה, אם הידיים רועדות לא להחזיק לייזר, להשתמש בידיים אך לא יותר מידי, ולהמעיט בהתבוננות לאחור.

11. טיפ אחת עשרה להעברת הרצאה טובה – שפת הגוף של הקהל, לשים לב לתגובות הקהל, האם הוא משועמם, מעוניין, מקשיב, למקד את תשומת הלב של הקהל על ידי הפסקה בדברים, החלפת שקף, רישום, שאלה, בדיחה, לראות על פני הקהל האם ההרצאה טובה

12. טיפ שתים עשרה להעברת הרצאה טובה – מקום, בחירת מקום בו התלמידים יוכלו לראות אותך ואת המסך שמאחוריך.

13. טיפ שלוש עשרה להעברת הרצאה טובה – קול, להעביר תחושת עניין ולא שעמום, דיבור בצורה ישירה, לא להחליש את הקול ולא לדבר בקול רם, דיבור לא איטי ולא מהיר, לעצור להדגיש נקודה חשובה. טון הדיבור שלא יהיה חד גוני.

14. טיפ אחרון להעברת הרצאה טובה – לקבל חוות דעת האם ההרצאה הייתה הרצאה טובה או לא וללמוד מטעויות ובשביל לשפר את ההרצאה ולעשות הרצאה טובה יותר

כל אלו הטיפים יעזרו לכם להעביר הרצאה טובה, הטיפים יעזרו להעביר הרצאה טובה שלא תשעמם את הציבור, ובכך תושג המטרה להעביר הרצאה טובה, ותוכלו להמשיך ולתת הרצאות ולדעת שכל אחת מההרצאות היא הרצאה טובה

 



תגיות המאמר: הרצאה טובה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים SEOneto.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SEOneto

מאת: SEOnetoהדברה25/12/131074 צפיות
בימים בהם המזיקים רק הולכים ומתרבים, כדאי מאוד לבצע הדברה בביתכם, ומוקדם ככל האפשר: המזיקים מעלים את מפלס הלחץ, הורסים את המזון והרהיטים ואף כוללים

מאת: SEOnetoתחביבים28/10/131211 צפיות
"יש לי מכונת תפירה בבית". המשפט הזה, שעד לפני כמה שנים היה נחשב מגוחך ובלתי סביר, הוא היום שיא האופנה. כן, אם אתם רוצים להרגיש בעניינים, כדאי שתחפשו מכונות תפירה ותתחילו לעבוד

מאת: SEOnetoרפואה21/10/131239 צפיות
העולם שלנו הוא עולם אלקטרוני. כמעט כל דבר כאן, כל פריט וכל חפץ שבו אנחנו משתמשים עובד על בסיס אלקטרוני וככזה - הוא פולט אנרגיה החוצה, אל הסביבה

מאת: SEOnetoעיצוב גינות07/10/131120 צפיות
היום, לקנות סוככים זו לא בעיה רצינית, לכאורה. הרי פרוסות לפניכם שלל חנויות שמציעות סוכך לכל מטרה, ואינספור יבואנים שמציפים את השוק בשלל סוגים של סוככים

מאת: SEOnetoבר ובת מצווה12/03/131226 צפיות
דמיינו לעצמכם .... האורות נכבים... אתם מתרגשים... ואז.... הסרט שלכם מוקרן ע"ג מסך ענק לכל האורחים ...והכפיים ..... קליפים לבר מצווה , זה ממש.. לא מה שהיה פעם. היום , בכדי להפיק קליפים לבר מצווה טובים , צריך להבין בקולנוע , ולהיות מיומן ומקצוען אמיתי

מאת: SEOnetoהפקות אירועים07/03/131123 צפיות
שבירת השגרה על ידי הוצאת העובדים ליום כיף השתרשה כנורמה בעולם העסקי כבר לפני עשרות שנים. כיום כמעט ולא ניתן למצוא חברה שלא מקפידה על קיום יום כיף לעובדים לפחות אחת לשנה, אם לא פעמיים בשנה.

מאת: SEOnetoאירועים עסקיים06/03/131055 צפיות
אירועים עסקיים הם המראה הצלולה ביותר לבבואתה של חברה או של בית עסק. אירועים עסקיים מספקים את ההזדמנות או סגירת הגולל ליצירת קשרים עסקיים ומיתוג מול קולגות, לקוחות קיימים ופוטנציאלים וכמובן בעלי השפעה והון בתחומכם – תלוי בטיבו של האירוע.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205539 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196096 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173144 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica