חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית באבחון סרטן - כל עיכוב יכול לחרוץ גורלות

מאת: לירון זילבררשלנות רפואית02/09/2012848 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האבחון הזה חשוב לא רק כדי לוודא האם באמת מתפתח סרטן בגופו של החולה, אלא גם מהו אופיו וכיצד יש להתמודד איתו. עניין שתורם רבות להצלחת הטיפולים הוא אופי האבחון עצמו, באילו דרכים הוא נעשה ומתי.

רשלנות רפואית באבחון סרטן: אין מקום לטעויות

כל טעות קטנה ביותר באבחון סרטן יכולה להיות הרת אסון. בין אם מדובר באבחון לוקה בחסר אשר לא אפשר לגלות את כלל הגידולים שנמצאים בגופו של הנבדק ובין אם מדובר באבחון מאוחר, שלא הביא לגילוי הגידול בזמן - יש כאן השפעה מכרעת על עתידו של החולה. מקרים רבים של רשלנות רפואית של רופא משפחה קשורים בסיטואציות כאלו.

מעל לכל, וכך יסכים כל רופא אשר מתמחה בעולם האונקולוגי (חקר וטיפול במחלת הסרטן), אבחון מהיר וללא עיכובים הוא החשוב ביותר. כיום, כאשר הרפואה מכירה הרבה יותר טוב את הסיכונים למחלה ואת אופייה, גילוי מוקדם יבטיח כמעט תמיד את החלמתו של המטופל, ולכן יש לכך חשיבות גדולה.

אם כך, יודע כל רופא כי באבחון המחלה אין שום מקום להשתהות או עיכוב. ברגע שהמטופל מצביע על תופעות חשודות יש לשלוח אותו לבדיקות מתאימות, וברגע שהבדיקות מגלות ממצאים מחשידים, אפילו אם זהו ממצא אחד מחשיד - יש לשלוח את הנבדק לטיפולים מתקדמים, שיוודאו האם הוא חולה בסרטן או לא.

ברור לחלוטין כי כל מצב אחר, הוא למעשה רשלנות רפואית באבחון סרטן.

עולם הרפואה הוא עולם מורכב ורגיש

ולכן, ברור כי אם הרופא עשה את כל המוטל עליו כדי לנסות ולוודא האם יש למטופל שלו סרטן וכיצד לטפל בו, הרי שהוא לא יוכל להיות מואשם ברשלנות. לעיתים, גם הבדיקות הקפדניות ביותר יכולות להעלות חרס - על אף שבפועל התפתחות הסרטן כבר החלה.

אבל, אין זה אומר שעיכובים שונים (לדוגמא: תורים ארוכים במכונים ל-CT או ל-MRI) יכולים להציל את המוסד הרפואי או את השולח מאשמת רשלנות. אין שום סיבה שאדם יתעכב יתר על המידה לבדיקה, עד כדי מצב רפואי שכבר לא ניתן לטפל בו.

רשלנות רפואית באבחון סרטן יכולה להיות רלוונטית למקרים רבים, אך ניתן להגיד כמעט בוודאות שכל מקרה בו חל עיכוב בלתי הגיוני ובלתי סביר באיתור המחלה ובבחינת אופייה, יש בו כדי להצביע על רשלנות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף על רשלנות רפואית. למידע נוסף על חופשות בחו"ל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לירון זילבר

מאת: לירון זילברעיצוב פנים16/04/14749 צפיות
מחקרים רבים מראים לנו שבניגוד למה שחשבנו בעבר – מוח התינוק והפעוט עובד הרבה יותר ממה יותר ממה שחשבנו והילד שלכם קולט גירויים ללא הפסקה עוד מהיום הראשון ואילו משפיעים על יכולות הלמידה והתפיסה שלו ככל שהוא גדל. כך שלא סתם אמהות לאורך הדורות דואגות לדבר ולגרות את הילד. כמו כן – גם הסביבה משפיעה ולכן רבים מאיתנו צובעים מחדש, קונים צעצועים ומעצבים את חדרי התינוקות והפעוטות. דרך שהפכה להיות מקובלת לעשות את הדבר היא באמצעות מדבקות קיר לילדים.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152776 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica