חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות להרגעת הילד הכועס

מאת: דבורה עידןהורות12/09/2012642 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות להרגעת הילד הכועס

"למה הבת / הבן שלי כל כך כועסים?" מה קרה לילד שלי? מה גרם לכעס? מה אני יכול או יכולה לעשות כדי להרגיע ?

כשהילדים כועסים, אנו מרגישים לעיתים מתוסכלים וחסרי אונים, ילדים כועסים הם גם ילדים אגרסיביים, וכשזה מתעצם הילדים הופכים להיות הרסניים ולעיתים גם אלימים מול בני גילם או עם המבוגרים והצעירים מהם.

אפשר לראות כבר בגילאים המוקדמים ילדים כועסים, כאשר בדרך כלל הם מגיבים בכעס לסרוב של ההורים לקנות או לתת להם את מה שהם רוצים, או שהם רוצים לשמור על מה שההורים לקחו מהם.

על ההורים להיות מודל יעיל כדי להתמודד עם הכעס של ילדיהם, כי אשר הילדים נעשים "מכורים" לכעס, הכעס רק גדל ונעשה עוצמתי יותר ואז יותר ויותר מתקשים בהרגעתו.

להלן מספר סודות אשר יעזרו להוריד את מדת הכעס בבית שלכם!

כאשר ההורים עצמם כועסים יש להם תירוצים מדוע יש להם את התפרצויות הכעס, התירוצים יכולים להיות "אני רגיל/ה לדבר בקול רם" או אולי " אני חמ/ת מזג" או אולי "היה לי יום קשה בעבודה" וכך הלאה.

התנהגותם של ההורים משפיעה באופן מכריע על התנהגות הילדים ולכן ניתן להבין למה הילדים צועקים וכועסים או מתפרצים התפרצויות אגרסיביות כלפי בני משפחה קטנים מהם, למעשה הם מעתיקים א התנהגות ההורים.

באם ההורים רוצים שבבית יהיו פחות כעסים (שלם ושל ילדיהם) רצוי להם ללמוד טכניקות אפקטיביות לניהול הכעסים למשל:

1. כאשר מוציאים את הכעס במכות בכרית, זה לא "מרפא" אותו אלא מעצים אותו וכל הסביבה נותנת תשומת לב לכעס אזי הכעס נעשה גרוע יותר.

2. לא רצוי להתמקד בביטויים ובשפה של הילד הכועס, פשוט להתעלם ממנו ולא לתת לו את תשומת הלב שהוא כל כך רוצה.

3. כאשר אתם מסבירים לילד למה למשל "אי אפשר לקנות לו את X" זה אולי מרגיע אותו לרגע זה אבל לא מלמד אותו כיצד הוא יכול להירגע בפעם הבא שמשהו מכעיס אותו.

4. כאשר אתם רגועים ושולטים בעצמכם ובדבריכם הילדים שלכם ירגעו מהר יותר, הרוגע הוא מדבק וכך גם הכעס. למשל במחקרים שנעשו הצליחו להוכיח כי להורים חרדתיים היו ילדים חרדים. הורים שחששם הגדול ביותר הוא מהתפרצויות הכעס שלהם, כי אם הם לא יכולים להירגע אז ההתפרצות שלהם מגבירה גם את הכעס אצל הילדים.

5. דאגו גם לעצמכם, קחו לעצמכם זמן, ובלו אותו בדברים מרגיעים, כדאי להשקיע בשעת בייבי סיטר, זכרו שהילדים מעתיקים מכם ואם אתם רגועים יותר גם ילדיכם יהיו כך.

6. על הילדים ללמוד גם מניסיונם שלהם, אם יהיו תוצאות למעשיהם ולכעסיהם, אזי הם ילמדו כיצד לשלוט בהם.

לקבלת טיפים נוספים ותובנות חדשות לחצו כאן ואפגוש אתכם בהמשך

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: