חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מודל כלבי שמירה בגזרות מתוחמות באמצעות זוגות כלבים ויותר(להקה) בבתי סוהר בישראל

מאת: מאיר יהלומיצבא וביטחון14/09/20121127 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בס"ד

 מודל כלבי שמירה בגזרות מתוחמות באמצעות זוגות כלבים ויותר(להקה) בבתי סוהר בישראל

                        

                       "יצירה שייכת ליוצר"

שימוש בכלבים לשמירה כמערך תומך לביטחון ההיקפי בבתי סוהר החל בשנת 1988 כאשר כל הלקחים של מערכות ביטחון אחרות בארץ נלקחו בחשבון והוחלט כי מערך הכלבים יהיה על יסוד גזרות מתוחמות עם זוג כלבים ו-או יותר(להקה). מודל אימון כלבים שנכתב בהתאמה לצורכי שב"ס לאבטחה ושמירה בבתי סוהר ייחודי בעולם.

את מערך הכלבים ב-1988 בניתי והקמתי לאחר שנציב ש.ב.ס רב גונדר שאול לוי הטיל עלי והאמין בי לציין כי התפיסה בה השתמשתי היא מנקודת ראות של מי שמילא תפקידי ביטחון ביחידת אבטחה ומבצעים(נחשון),וכקצין ביטחון מרחב דרום, הידע המקצועי שהיה חסר לי בתחום כלבני השלמתי בשורה של קורסים במשטרה כלבי שמירה, כלבי סיור, וכלבי סמים, בתמיכת כל קציני וסגל מדור בע"ח של משטרת ישראל תוך הקמת תשתיות של גזרות עבור כלבים חופשיים בהיקף בתי הסוהר ולהעמיד את השימוש בכלבי שמירה כנדבך נוסף ומרכזי לאבטחת בתי סוהר לא רק מפני בריחה אלא גם מפני חדירה כך שבהתאם כתבתי את תורת הלחימה של כלבי שמירה בבתי סוהר (לציין כי גם בנושא גילוי וזיהוי סמים ונשק בבתי סוהר הותאמה תורת לחימה שמאפיינת בתי סוהר מבחינה אוכלוסיה והאיומים המיוחדים שנגזרה מתורת הלחימה של משטרת ישראל בה רכשתי את הכשרתי .

נוהלי מערך הכלבים ,ותורת הלחימה של כלבי שרות בתי הסוהר כתבתי עפ"י תורות שהיו קיימות לפחות ב-100 השנה האחרונות, בהתאם להכשרתי המקצועית כתבתי בהתאמה לשימוש בכלבים בבתי סוהר, בהתאם למקום הפיזי, האיומים, והצרכים המבצעים. מערך הכלבים ב-ש.ב.ס ייחודי בעולם. המודל שביצעתי היה עד אז בתיאוריה הכלבנית אך הוצאה לפועל בשרות בתי סוהר ובגזרות מתוחמות על ידי זוגות כלבים ו-או יותר מודל הלהקה בוצע לראשונה בשרות בתי סוהר הישראלי ככל הידוע לי, בבית סוהר נפחה(רפ"ק פלג ורפ"ק דוד שמואל היו היועצים בבניית גזרות מתוחמות עבור כלבים חופשיים) ובאר שבע לראשונה עם החלת הפרויקט הגדול של הקמת מערך כלבים ב-ש.ב.ס ע"י רס"מ מילר אייזיק וסמל ישראל יעקב,ולאחריו שקמה,וכל היחידות בהתאם לאפשרויות בגזרות נבחרות כסיכון... זוגות ויותר (הכשרה מקצועית ימי הדרכה לביצוע המודל בוצעו בשגרה בכל השנים ב1997 בוצעה הכשרה כוללת לכל הכלבנים, ולכן מודל זה לא השתנה אלא רק התרחב נוכח שינויים ארגוניים שעבר שרות בתי הסוהר הוגדלו תקנים בכלל שרות בתי הסוהר וניתן היה לתת תקציבים שהיו חסרים ולא מובנים ע"י קובעי התקציבים בשרות ובמשרד לביטחון פנים לצרכי מערך כלבני בשרות בתי הסוהר,להדגיש כי מודל השימוש בכלבי שמירה כפי שביצעתי ובהתאם לתורת הלחימה אותה כתבתי חייב שני כלבים ויותר בכל גזרה,(כלבות מעוקרות היו מובן מעליו ובוצעו עיקורים בהתאם לנוהל,כלבי יום,וכלבי לילה,כך שלביצוע של המודל נדרשו תקני כ"א שלא ניתנו לכן המודל בוצע בהתאם ליכולות ומיצוי כל האפשרויות! לביצוע בהתאם למודל נדרש כי על כל 10 כלבים תקן כלבן אחד וסוגרים בהתאם לכמות זו כך לצורך הדוגמא עד 1998 עבור בית סוהר עם 12 גזרות נדרש היה תקן כלבים של 48 כלבים ללא רזרבה שזה עוד 6 כלבים ולכך תקן של 5 כלבנים התקן הגורף היה 2 כלבנים בכל היחידות,לכן בשנים לאחר מכן ניתן היה להרחיב את המודל בגין אותן תקנים שהיו חסרים למרות שאינני יודע עם המודל פועל על כל בתי הסוהר ובכל הגזרות על כל המודל תפעול,תקן סוגרים,תקן,כלבים,תקן כלבנים ,בכל מקרה השינוי היחידי שחל במודל הוא ההתרחבות שאפשרה לבצע יותר מתוך תורת לחימה ייחודית אותה הבאתי לביצוע בשטח תוך נטילת אחריות דוגמא אישית וביצוע בשיתוף מלא של סגל כלבנים מסור למערך הכלבים ולשרות בתי הסוהר.(כל פרסום מתוך רואים שב"ס דצמבר 2002 ובכתבה מתוך צוהר לבית הסוהר ינואר 2003וכל מי שקבל פרס כי טען שהוא זה ש"הפעיל וחקר" את השיטה קוצר פירות לא לו),בניגוד לפרסום שמשנת-1998 עד 1999 בוצע שינוי של עבודה בזוגות זה לא רק לא נכון אלא פגיעה בערך ההיסטורי של מורשת ש.ב.ס . בהרחבה של המודל עדיין אין חידוש והמצאה פרט ליכולת לכתיבת מאמר עם החתימה הלא נכונה עד כדי קבלת דבר מה במרמה,   המודל הוא אותו מודל שהיה עד 1998 וכל הכבוד שניתנו המשאבים למקסם את מה שהיה וזאת כצורך שגם נבע מהשינוי שחל ב-ש.ב.ס כרשות כליאה לאומית (הועברו כל בתי הכלא הצבאיים ובתי המעצר של המשטרה) הרחבת מערך הכלבים בשב"ס שקיבל תנופה כה יפה היא גאווה לכל מי שהיה שותף לכך עד אחרון הכלבנים והעומד בראשם.

( "עם שאין לו עבר, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל") יגאל אלון ז"ל .

בבניין מורשת שרות בתי הסוהר נכתב "דור שלא זוכר את עברו עתידו לוט בערפל"

כפי שציינתי אין ספק שמערך הכלבים כיום התרחב בכל תחומי מערך הכלבים ועליהם חלמתי(כלבי סיור בנחשון,תפעול מלא של כלבים לזיהוי וגילוי סמים בדרור , ועל כך גאווה גדולה (בזמני היו 2 כלבים כולל גילוי נשק),ביצוע מלא של שמירה בין גדרות ע"י זוגות כלבים ו-או יותר) ולא לשכוח שהנציב שעמד מאחורי כל השינוי שחל במערך הכלבים החל בתעוזה של רב גונדר שאול לוי להקמה בגזרות מתוחמות עם כלבים חופשיים!!!(מחיר הקמה יקר יותר מכלבים על כבלים אך התפיסה של צער בע"ח שכנעה אותו כי המודל שהבאתי בפניו נכון,יעיל ,ובעל תפוקות ביטחון הרתעתיות בנוסף ) ורב גונדר יעקב גנות שראה את הצרכים הנדרשים להרחבת מערך הכלבים בכל התקנים הנדרשים. מודל שהוצא לפועל ונכתב ע"י הח"מ בהתאם לכל ההכשרות בהן למדתי על כל תחומי הכלבנות ומהן שאבתי לבצע את מערך הכלבים ,ולכתוב נהלים ותורת לחימה שהיא מודל הייחודי.באתרי האינטרנט פורסמו מאמרים שלי בנושא זה ובהם פריסה רחבה של ההיסטוריה בכלל והשימוש בכלבים במערכת החוק בכלל.

לסכום

בהרחבה של מערך הכלבים בכלל ובפרט כלבי שמירה ואבטחה לא היה שום חידוש ההרחבה המבצעית ותורת הלחימה שוכתבה ועל כך יש רק להצטער מכיוון ששום מאמר לא יכול לשנות את העובדות לעיל לא מאמר וגם לא הפרס...,"יצירה שייכת ליוצר".

                                                                                                                             בברכה,
                                                                                                             מאיר יהלומי,סגן גונדר בדימ'

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיר יהלומי סגן גונדר גימ'

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיר יהלומי

מאת: מאיר יהלומיאילוף בעלי חיים26/02/111518 צפיות
מאמר "מודל אימון כלבי שמירה ואבטחה בבתי סוהר" בא בהמשך לשאלות בדבר כלבי השמירה בש.ב.ס ונוכח הפרסום כי מודל הקיים של כלבי השמירה הוקם לאחר 1998 שפורסם במאמר בצוהר בבתי הסוהר. מערך הכלבים הוקם בשב"ס(1988 )כאשר הנציב רב גונדר שאול לוי הטיל על הח"מ להקימו,הביצוע החל מתשתיות,הכשרת כ"א,הקמת מרכז אימון לכלבים וכלבנים שכלל מערכי שיעור, נוהלים,ותו"ל למערך הכלבים בש.ב.ס שהנה ייחודית בגין ההתייחסות לבתי סוהר בכל תחומי השימוש קרי:שמירה בגזרות מתוחמות ע"י זוג כלבים ויותר (להקה),כלבים לגילוי סמים,כלבי סיו

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221489 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211600 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181458 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171731 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152508 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152033 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152525 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica