חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שנה חדשה- "כל ההתחלות קשות" - האמנם?

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי19/09/2012995 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שנה חדשה- "כל ההתחלות קשות" - האמנם?

כולנו  עוברים שינויים רבים המתרחשים במעגלים שונים בחיינו : קריירה, משפחה,  וחברה- בין אם הם נכפים עלינו ובין אם אנו יוזמים אותם. השינויים  מתרחשים בעת כניסה  למקום עבודה חדש ,שינוי תפקיד, פיטורין, שינוי סביבת מגורים ,כניסה  לגן לבית ספר   זוגיות חדשה, נישואין, גירושים ועוד.

כיועצת ארגונית, מרצה ומאמנת, אני מלווה מנהלים, עובדים ואנשים רבים  אשר אצלם שינוי נתפס כמהלך מרתיע מאוד וכתוצאה מכך, נמנעת מהם האפשרות לפגוש אתגרים חדשים בחייהם. הקריירה  נעצרת והשינוי המיוחל נמנע במו ידינו באמצעות תירוצים שונים .

זהו כדור שלג שסופו תקיעות, תחושת תסכול והחמצה ההולכת ומתגברת בקרבנו ופושטת בכל מהלכי חיינו.

חששות שאין מתמודדים איתם כהלכה פוגעים בתפיסת המסוגלות העצמית שלנו החשובה כל כך להצלחותינו.

תהיתי מדוע אנו נוטים לחשוש משינוי וכתוצאה מכך להתנגד לו ?

ברור לי, שככל שתהיה מודעות גדולה יותר לתהליך השינוי ולמחשבותינו כך נוכל לנהל אותו בהצלחה ולמנוע את האפשרות מלנהל אותנו ולמנוע מאיתנו להגשים את מאוויינו.

אחד מצרכי ההישרדות הבסיסיים ביותר שלנו הוא הצורך בביטחון, ודאות ויציבות.

בני אדם מנוהלים על ידי הרגלים ופחדים. כל עוד אנו פועלים על פי  הרגלינו – תת המודע שלנו רגוע!  לכן, תת המודע מנחה את מרביתנו להישאר באזור הנוחות  comfort zone. כאשר תת המודע שלנו מזהה שאנו לקראת שינוי כלשהוא, הוא שולף את הנשק האולטימטיבי שלו – הפחדים. תפקידם של אלו למנוע מאיתנו לשנות הרגלים במטרה אחת: לשרוד! המח אינו מבדיל האם השינוי טוב עבורנו או לא. המוח קודם כל פועל כדי לנטרל את "האיום".

פחד הוא מנגנון ההגנה הבסיסי שלנו עוד מהיותנו פרימטיים. המושג "אי ודאות" אם כך הוא תרתי משמע : אי ששוררת עליו רק ודאות. אנו תקועים עליו ובכך מבודדים מכל קדמה שכן, תקיעות עליו מאפשרת לנו להתחבא, לא להתמודד!

אם כך נשאלת השאלה כיצד לקבל את השינוי ולמנף  אותו  לטובתנו?

 בראש וראשונה,  עלינו להבין ששינוי הוא תהליך.  לכן, כמו בכל תהליך, תכנון ותכנית עבודה מסייעים בצמצום אי הודאות ובהשגת תוצאות טובות !

אם רצונכם להצליח בביצוע שינויים פעל על פי השלבים הבאים:

1.      מוכנות: 

קחו לכם זמן למחשבה מעמיקה בנושא השינוי ומהלכיו הצפויים והלא צפויים. בנו תסריטים ונתיבי פעולה למצבים של "כן" ומצבים של דחייה. דברו על זה עם עצמכם ועם אחרים, חישבו על האפשרויות למדו אותם, כתבו בפרטי פרטים מה אתם רוצים שיקרה, והציבו את השינוי הרצוי מול עיניכם בכל עת.  

2.      הגדר מטרת על :

השינוי חייב להתחיל בהגדרת המטרה  אליה אנו שואפים להגיע. אם אני רוצה להצטרף לארגון בענף ההייטק למשל, ברור שייתכן מאוד שלא בהכרח אתקבל לתפקיד שחלמתי עליו, אולם אם חשוב לי לעבוד באותו ארגון עלי לשקול את הכדאיות להתחיל בתפקיד אחר (אם יוצע לי) ויקרב אותי לתפקיד הנחשק.   

3. אל תקבל את הנסיבות כמציאות ובנה תכנית עבודה להשגת המטרה:

רבים אומרים לעצמם: "זה המצב, אין מה לעשות!" - אם תסתכל על חייך כנסיבות ואילוצים שאי אפשר לשנות, אין טעם אפילו לנסות.  אבל אם אינך שבע רצון בדוק שוב ושוב איך תוכל למרות זאת לעשות שינויים שתשמח בהם. אמור לעצמך:" זה המצב, ועם זה ננצח!" וכעת לעבודה: בנה תכנית עבודה כתובה ומפורטת עם לוחות זמנים ואפיקי פעולה.

  1. מפה את המשאבים שעומדים לרשותך:

כל מטרה שאנו מסמנים אנו יכולים להשיגה. אולם כדי שזה אכן יקרה, עלינו לבנות אסטרטגיית פעולה. הדבר החשוב ביותר באסטרטגיה הוא קודם כל להגדיר אילו משאבים נדרשים להשגת המטרה. לאחר מכן, עלינו למפות את המצב הקיים והמשאבים העומדים לרשותינו ולהגדיר את החסרים. בשלב הבא נחליט כיצד נשיג את המשאבים החסרים,למשל: ידע, הכשרה, תואר אקדמי, קשרים אישיים, נטוורקינג , כסף וכד'.כל המשאבים הללו נמצאים ביקום וזמינים עבורכם,עליכם פשוט להחליט כיצד להשיגם.

 5. ניהול מחשבותיך ותת המודע - "אשר היה הוא שיהיה?"

רובנו חווים חוסר הצלחה בתחום כזה או אחר יותר מפעם אחת. כולנו חשנו בשלב זה או אחר כישלון, סירוב , השבת פנים ריקם.                                                                      

  כיצור חברתי, ברור שהתשובה השלילית, חוסר ההצלחה להוביל רעיון, להתקבל לעבודה, להצטרף לארגון, גורמים לתחושת דחייה . גישת הNLP (העוסקת בעצבוב נוירולוגי לשוני " תכנות המוח") גורסת כי תחושת הדחייה נצרבת בתת מודע שלנו ("תכנת ההפעלה שלנו") באמצעות דיבור פנימי כגון: אני לא יוצלח, יש בי פגם כלשהו, לא אצליח, יסרבו לי וכו'".      ככל שנאפשר לתחושה זו  להתקבע היא תנהל אותנו ולשלוט בתוצאות חיינו.

זכרו! ככל שנהיה מודעים לכך שדחייה היא ענין נקודתי בלבד לסיטואציה ספציפית, חד - פעמית, כך ייקל עלינו להבין שאין בה כהוא זה כדי להשפיע על ניסיונותינו הבאים.

הדיבור הפנימי שלנו חייב להיות מעצים: "קורה, לא נורא, אנסה שוב עד שאתקבל, אני נחוש להצליח" וכד'. עלינו למנוע בכל מחיר התקבעות של פרדיגמות (תבניות חשיבה) במוחנו שאיננו מסוגלים, איננו מוצלחים, או לא רצויים התוצאות הן תמיד נקודתיות ורלוונטיות למהלך ספציפי מסוים ותמיד ניתן לשנותן באמצעות התנהלות אחרת.( ראיון עבודה אחר, זוגיות,  וכד').
 6. מודל להצלחה – מנטורינג :                                                                              

 הבט סביבך על כל האנשים שהצליחו לעשות שינויים משמעותיים וטובים בחיים שלהם.

אף אחד לא עשה זאת ביום אחד, בקלות ובמהירות! חפש מנטור, מדריך או יועץ מקצועי. אדם שאתה מעריך וסומך על שיקול דעתו, אך לא בהכרח חושב כמוך. קבע עימו פגישה ושוחח עימו בגילוי לב על התלבטויותיך על התוצאות של מהלכים הקודמים שלך וקבל זווית ראייה חיצונית, אובייקטיבית על התנהלותך .בקש עזרה !(מרביתנו לא יודעים לבקש עזרה) והעיקר, בנה תכנית חדשה בהתאם. 

7. נחישות:                                                                                                  

תומס אלווה אדיסון אמר : "לא נכשלתי. רק מצאתי 10,000 דרכים שלא עובדות." -

הנה משפט לעורר בכם השראה ולזכור אותו כל אימת ש"משהו לא  הולך".

לימדו את אי ההצלחות שלכם והפיקו את המרב מהם כדי להמשיך הלאה בדרך חדשה שתביא אתכם אל ההצלחה המיוחלת והשגת המטרה!

ככל שנשחרר עצמנו מהפחדים שלנו,נוכחותנו תשחרר אחרים מפחד."
שינויים הם לא בהכרח  דבר שלילי ובהרבה מקרים הם יכולים להוביל אותנו למקומות של צמיחה ושגשוג ולגרום לנו להודות על התרחשותם.

 שינוי מחייב יוזמה, יוזמה מחייבת תעוזה ואף אחד לא יעשה עבורנו את העבודה הקשה.

אילה פינקוייס, יועצת ארגונית – (פוסט MA) ,מאמנת בכירה וסופרויזורית בינלאומית. בעלת  M.A בניהול ,אוניברסיטת ת"א.בעלת ניסיון רב באימון ארגוני, אישי ועסקי ומנחת סדנאות בארגונים  ומט"י. חונכת עיסקית מטעם התמ"ת.  Master NLP  - בוגרת קורס אימון ו הליכה על גחלים לוהטות-אנתוני רובינס. אשת עסקים ויזמית. בעלת 3 חברות פרטיות. את נסיוני הניהולי רכשתי בתפקידי ניהול מגוונים בחברות בינלאומיות בשני העשורים האחרונים עסקתי בייזום, הקמה וניהול עסקים פרטיים וכן בניהול מו"מ ופעילות עסקית שוטפת, מול דרגים בכירים בארגונים  בשוק הבינלאומי.www.Coachvision.co.il  coachvision1@gmail.com   

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילה פינקוייס

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172976 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי01/09/161570 צפיות
בשבוע שעבר הצגנו בפניכם הוכחות מחקריות כי עובדים מאושרים:  פרודוקטיביים יותר ב-31%  המכירות שלהם גבוהות ב-37%  והיצירתיות שלהם גדולה פי 3 לעומת עובדים לא מאושרים. כמו כן, הצגנו בפניכם 5 תרגילים פשוטים באמצעותם עובדיכם יכולים לפתח את תחושת ה- well-being שלהם ולמקם את עצמם (ואת ארגונכם) בדרך להצלחה. במאמר האחרון שלנו בסדרת המאמרים בנושא "יצירת תרבות אושר ארגוני" בחרנו להציג בפניכם אסטרטגיה נוספת להגברת אושר: רוצים להיות מאושרים יותר ? שנו את היחס שלכם ללחץ.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי04/08/161261 צפיות
עבור ארגונים, עובדים מאושרים משמעותם תוצאות טובות יותר בשורה התחתונה! אז, איך יוצרים עובדים מאושרים? בסדרת המאמרים הבאה נציג בפניכם 3 דרכים פשוטות ליצירת עובדים מאושרים אשר יגדילו את הרווחים. השבוע: הגברת תמיכה חברתית.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162591 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי25/02/163269 צפיות
אם אתה אדם מן השורה, כמו רוב האנשים, שלא פיתח אסטרטגיה מתי הוא הזמן הטוב ביותר כדי להתמודד עם כל משימה . הנה התשובה לשאלה למה אתה צריך!

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161154 צפיות
אם חשבתם שהיותנו מחוברים כל הזמן לסמארטפון מביא תועלת, חשבו שנית. ההשלכה הגדולה ביותר של המהירות החדשה שלנו היא ההשפעה על חיינו, ויותר מכך על מוחנו. להלן כמה דרכים שיאפשרו לכם לשמור על מוח בריא ופרודוקטיבי בעבודה. הצעצועים החדשים המהירים של היום, הסמארטפונים והטאבלטים , עוזרים לאנשים לעבוד מתי, היכן ואיך שהם רוצים. נרגשים מן החירות שזה עתה זכו, אנשים נשארים מחוברים 24/7 , ועובדים מהר ככל האפשר.

מאת: אילה פינקוייסייעוץ עסקי14/02/161385 צפיות
אף התערבות טכנית לא תספק, אלא אם כן אנחנו מוכנים לעבוד על עצמנו. רגשות הם בלב הדינמיקה הזאת, ההתרגשות והחרדה הנוצרות על ידי מידע חדש הם הדלק שמניע אותנו לקטוע את עצמנו שוב ושוב, וכל שינוי שאנו מבקשים לעשות יהיה תלוי ביכולת שלנו לגשת, להבין ולמנף רגשות אלה ולא להיות מונעים על ידם באימפולסיביות. אין מרשם פשוט לניהול רגש, אבל יש צעדים שאנו יכולים לנקוט : פעילות גופנית סדירה ושינה מספקת הן קריטיות. הרהורים על החוויות שלנו דרך כתיבה ביומן או אימון אישי או קבוצתי יכול לעזור לנו להבין את התגובות הרגשיו

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193608 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173751 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173778 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174125 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162625 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163051 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162591 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica