חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך ללמד את הילד שלי חשיבה אופטימית

מאת: דבורה עידןהורות19/09/2012745 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך ללמד את הילד שלי חשיבה אופטימית

האם ילדך מתלונן הרבה ? בוכה ? מדבר על קושי ? שיעמום ? שהוא נכשל ?....

כהורים, יש באפשרותכם להשפיע צורת המחשבה של ילדכם, האם היא תהיה אופטימית או פסימית: שימו לב אופטימיות זו תכונת אופי אשר ניתנת ללמידה! לפניכם מספר הנחיות אשר יכולות לעזור לכם להנחיל את התכונה הזו אצל ילדכOולגדל ילד אופטימי ושמח.

1. חוויית ההצלחה – עזרו לילדכם לחוות הצלחה, כאשר ילדים מצליחים הם מפתחים בטחון עצמי ואופטימיות מעצם ההתנסות וההצלחה עצמה, התחילו עוד כאשר הילד שלכם קטן, עודדו אותם לעשות דברים בעצמם ( היו הורים תומכים ולא הורים שעושים במקומם), אפשרו להם לקחת משימות קטנות בבית כמו למיין גרביים, לשים צעצועים במקום ושבחו אותם על מאמציהם.

2. החמיאו להם על הצלחותיהם – בזמן שהם עושים ומצליחים החמיאו להם על כך, הסבו את תשומת לבם מה הם עשו כדי להצליח, ושבחו אותם במילים חיוביות כמו " אתה חכם" "עשית טוב" , תנו להם קרדיט על מעשיהם והישגיהם, זה יתרום להשגת יעילות ואופטימיות.

3. חשבו על העתיד – ילד מצליח הוא מבוגר מצליח, התמקדו בתכונותיו של הילד שהביאו להצלחה ועשו אותה לאפשרית, ושבחו את התכונות שהביאו להצלחה זו למשל בהשגת ציון גבוה במבחן ציינו את מוסר העבודה והלמידה של הילד, את ההשקעה שלו ואת האינטליגנציה שלו אשר יוכלו בעתיד לעזור לו להשיג הצלחות אחרות.

4. שבחו רק כשצריך - מרטין זיגלמן – חוקר האופטימיות חושב שמתן שבחים לילדים כאשר לא מגיע להם, או לנוכח קשיים שהם מרגישים, לא מסיע להם להשיג הצלחות אמתיות אלא מביא אותם לעמדת נחיתות וגורם להם להיות יותר רגישים ופגיעים וחשופים לאכזבה ודיכאון, שבחו את ילדכם רק כשמגיע להם.

טיפים:

1. מקסמו את ההצלחות שלכם ושל ילדכם ומזערו את הכשלונות, דבר זה יביא לתשומת לב לדברים הרצויים לכם ולא לדברים אשר אינכםם מעוניינים בהם.

2. התמקדו בנקודות החוזק שלכם וחזקו אותם עשו זאת גם עם ילדכם, הילדים שלכם יפרחו מכך.

3. אף פעם זה לא מאוחר מדי להיות אופטימי, ואתם כהורים יכולים להיות מודל לחשיבה חיובית עבור משפחתכם.  וזה יביא לאווירה נעימה וטובה בבית.

כאשר הילדים לא מצליחים, כשהם נכשלים ..... איך ללמד אותם במצב הזה חשיבה אופטימית?

לקבלת עוד טיפים ועוד תובנות לחצו כאן ואפגוש אתכם בהמשך

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: