חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יחסי מין מלאים עם קטינה בהסכמה-מותר או אסור?

מאת: דניאל כפירפלילי22/09/20121637 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יחסי מין מלאים עם קטינה בהסכמה-מותר או אסור?

מבוא:

לשמחתי הרבה ,יש לי הרבה חברים בגילאים צעירים ,חלקם חברים לאימונים באומנויות לחימה וחלקם חברים לדייג .אחת השאלות החוזרת על עצמה פעמים רבות הנה :האם לבחור בגיר מעל גיל 18 או מתחת לגיל 18  מותר לקיים יחסי מין עם בחורה צעירה שעדיין נחשבת קטינה ומתחת לגיל 18 וכמובן ההיפך בין בחורה לקטין???

החלטתי להרים את הכפפה ולבחון את הסוגיה לעומקה כדי שידעו בני הדור הצעיר להבחין בין מותר לאסור ייהנו ויאהבו ולא חלילה יעברו על החוק……!!!!

גיל ההסכמה :

אחד ממונחי היסוד לתשובה הנו המונח גיל ההסכמה והכוונה היא שגיל ההסכמה הוא הגיל שבו אדם נחשב לבוגר דיו מבחינה משפטית על מנת לתת הסכמה משפטית, לקיום יחסי מין עם בן או בת זוג.

וכך הורה המחוקק בסעיף 353 לחוק העונשין : "באישום בשל עבירה לפי סעיפים 346(א) או 347(א), תהיה זו הגנה לנאשם שהבדל הגילים בינו לבין הקטין אינו עולה על שלוש שנים אם הקטין הסכים למעשה ואם המעשה נעשה במהלך יחסי רעות רגילים וללא ניצול מעמדו של הנאשם"

בעילת קטינה:

סעיף 345 לחוק העונשין מתייחס למושג של בעילת קטינה וקובע בין היתר כי : .     (א)        הבועל אשה -

(3)      כשהאשה היא קטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, אף בהסכמתה;

בעילה מוגדרת : "בועל" – המחדיר איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של האישה;

עוד נקבע :בסעיף 346 המתייחס לבעילה אסורה בהסכמה:

(א)(1)הבועל קטינה שמלאו לה ארבע עשרה שנים וטרם מלאו לה שש עשרה שנים, והיא אינה נשואה לו, או הבועל קטינה שמלאו לה שש עשרה שנים וטרם מלאו לה שמונה עשרה שנים, תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, או תוך הבטחת שווא לנישואין, דינו – מאסר חמש שנים;

בסעיף 347 המתייחס למעשה סדום נקבע כי:

.          347(א)(1) העושה מעשה סדום באדם שמלאו לו ארבע עשרה שנים וטרם מלאו לו שש עשרה שנים, או העושה מעשה סדום באדם שמלאו לו שש עשרה שנים וטרם מלאו לו שמונה עשרה שנים, תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, דינו – מאסר חמש שנים;

קטינה מתחת לגיל 14 :

התוצאה אם כן הנה כי  בישראל חל איסור מוחלט על קיום יחסי מין עם קטינה שגילה מתחת ל-14 שנים.

קטינה מעל גיל 16 -18 :

כאשר מדובר בבחורה צעירה נערה מעל גיל 16 מותר לה לקיים יחסי מין בהסכמה גם עם בגיר ואין משמעות לפער הגילאים.

קטינה בין הגילאים :14-16 :

כאשר מדובר בקטינה מעל גיל 14 ועד גיל 16 הרי שמותר לקיים יחסי מין בהסכמה במידה ופער הגילאים אינו עולה על שלוש שנים.

ספור מהחיים:

כנגד בחור צעיר הוגש כתב אישום בעבירה של בעילת קטינה הנאשם  הכיר את המתלוננת, קטינה דרך אתר אינטרנט. בסמוך לאחר מכן נפגש המשיב עם המתלוננת והשניים פיתחו יחסי חברות, ואהבה וזאת כאשר הבחור חושב כי המתלוננת היא כבת 15 שנה.

כאשר קיימו יחסי מין בפעם הראשונה ביום 20.5.07, הייתה למעשה בת 13.5 בלבד היה הנאשם  שהוא יליד 89, בן 17 ואחד עשר חודשים. דהיינו: לכאורה, הבדל הגילים לא עלה על 3 שנים,  בהעדר טענה של ניצול מעמדו של הנאשם, נראה לכאורה כי קמה לו הגנה מפני אחריות בפלילים בגין האירוע הראשון של קיום יחסי המין עם המתלוננת.

בית המשפט בהליך המעצר הורה על שחרורו כיוון שכאשר קיימו יחסי מיין בהסכמה למרות שבת זוגו הייתה בת 13.5 היא גרמה לו להאמין שהיא בת 15 דהיינו, בגיל ההסכמה בנסיבות אילו קבע בימ"ש כי יש לשחררו כיוון שאם גרסתו תתקבל יזוכה מהאישום.

כותב המאמר:עורך דין דניאל כפיר ,מומחה בפליליים,בוגר אוניברסיטת תל אביב ושופט צבאי בדרגת רב סרן במיל".

אין בתוכן המאמר משום להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין דניאל כפיר ,מומחה בפליליים,בוגר אוניברסיטת תל אביב ושופט צבאי בדרגת רב סרן במיל ליצירת קשר-050-5593610

http://www.danielkfir.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל כפיר

מאת: דניאל כפירפלילי24/10/12878 צפיות
עורך דין פלילי טוב חייב לטעמי ,להיות לוחם טוב ולכן הנני מוצא קווים דומים בין השניים ,ידע רב באומנות לחימה והבנה עמוקה של התורה ניתנת לשימוש, בחיי היום יום ובדרך החיים בה בחרתי של היותי עורך דין פלילי.

מאת: דניאל כפירפלילי08/09/12971 צפיות
רישום פלילי לאחר חקירת משטרה זהו המצב הקיים אך לא הרצוי ,חשוב לדעת כי גם ללא שהוגש כתב אישום, עצם הרישום עלול להשפיע קשות על עתידו של אדם כיוון שהרשום פוגע ביכולת לעבוד בעבודות מסוימות,היכולת לקבל רישיון לנשק,לכהן בתפקידים ציבוריים ועוד. מדובר בעצם בגרימת עוול לחפים מפשע ומעין "אות קין " וכתם לכול אדם אל לא עוול בכפו כיוון שהחקירה במשטרה הסתיימה והוחלט בעצם לא להגיש כתב אישום. במקרה כזה, קיימת חשיבות לסיוע של עורך דין פלילי מקצועי אשר ביכולתו להשפיע על שינוי עילת הסגירה.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201370 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201190 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191568 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181468 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161901 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161933 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162533 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica