חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך הדין הפלילי ואומנות הלחימה

מאת: דניאל כפירפלילי24/10/2012877 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עורך הדין הפלילי ואומנות הלחימה

הנמר הדרקון והעגור:

מאמני  מהרצלייה סנסאיי שי טארו חי כותב בספרו 36" פסגות הרים ,העוסק במסעו האישי באומניות לחימה כי אומנות הלחימה וויצי ריו ,אומנות סגנון לחימה סיני ,אשר התפתחה באי אוקינאווה  ביפן ומקורה בקונג פו מסין ,מבוססת על צורת הלחימה והתנועה של שלוש חיות- הנמר הדרקון והעגור ..."כאשר אתה ממתין ,תהיה כמו דרקון,כאשר אתה תוקף תהיה כמו נמר,כאשר אתה מגן תהיה כמו עגור ,הרי לך ,עקרונות הלחימה של הוויצ’י ריו "

לכול אחת מהחיות תכונות בולטות אשר נכונות גם ללוחם ויכולות לסייע לו במהלך הקרב,הקרב אינו רק "על המזרון" אלא מתחיל בבוקרו של יום ומסתיים מאוחר בלילה........!!!!

עריכת דין פלילית :

עריכת דין פלילית אף היא לתפיסתי דרך חיים ,בה עו"ד פלילי מגן ומייצג את החלשים בחברה ותפקידו לייצגם בנאמנות ובמסירות במקצועיות ובנחישות- אם לצורך זיכוי,הסדר טיעון מקל,ענישה משקמת שכול תכלית הייצוג הנה להוציאו מהבור בה הנו שרוי למקום שבו רואים את האור בקצה המנהרה ואפשרות לנאשם לעתיד טוב יותר.

עורך דין פלילי טוב חייב לטעמי ,להיות לוחם טוב ולכן הנני מוצא קווים דומים בין השניים ,ידע רב באומנות לחימה והבנה עמוקה של התורה ניתנת לשימוש, בחיי היום יום ובדרך החיים בה בחרתי של היותי עורך דין פלילי.

לטעמי עורך דין פלילי טוב חייב להיות לוחם טוב ולהסתכל על כל תיק ,שמאחוריו ספור חיים של נאשם ,כעל התיק הראשון ,כך אף בקרב גם אם השתתפת בהרבה קרבות ,כול קרב מכריע את גורלך "לחיים ולמוות",כך אף הצלחה בתיק משמעותה גורלית לחיו של הנאשם.

זהוי החולשות ותקיפה:

לכן שמגיע אלי לקוח וקבלתי את חומר הראיות ,אל מול הראיות כנגד הלקוח אני מחפש את טעויות המשטרה או התביעה או הפרקליטות ,במילים אחרות אני מחפש את החולשה של היריב ולעיתים אני תוקף שם בשיא העוצמה ,לעיתים אף בהגשת עתירה לבג"ץ כנגד הרשות הרלוונטית בכך הופך התוקף והמאשים לנתקף ומגן ,בשלב זה הדרך להשגת תוצאה טובה ללקוח המרחק הוא קטן.

כך אף בקרב, לא משנה מי מולך הוא יכול להיות מיומן יותר או חזק יותר או בדרגה גבוהה יותר ...החוכמה היא לזהות את נקודות החולשה שלו ושם לתקוף ברגע הנכון,תקפת בעוצמה הסיכוי לנצחון גבוה הרבה יותר.

אמון וערכים :

עורך דין פלילי טוב ,חייב לרכוש את אמונו של הלקוח לסייע לו ואף לעיתים להיות פסיכולוג להקשיב לו לעודד אותו ולכוון אותו, כמובן תוך הצבת גבולות ברורים ,קשר כזה מסייע לעו"ד לנהל את התיק בהתאם להבנתו המקצועית ,תוך שתוף פעולה מלא,לעיתים קרובות לשמחתי אני שומע את המשפט :"אלוהים שלח אותך" כשאני שומע אני יודע עמוק בתוכי שאני פועל נכון ומתוך תחושת שליחות עמוקה.

כך אף, אומן הלחימה הבוחר לחיות בדרך חיים ,מלאת ערכים חמלה אהבה וסיוע לזולת, במכון בו אני מתאמן ,אני נתקל כל יום בערכים של אהבה ,חברות אמיתית וסיוע אחד לשני כמו משפחה על בסיס העיקרון "הכל אחד" ,כך אף עצור,נחקר,נאשם הם אינם אויביי החברה כי אם אנשים שטעו,עברו ייסורי חיים לעיתים הנם מוכי גורל ולעיתים הנם חפים מפשע ותפקידי להציל אותם כמיטב יכולתי.

קרב מהחיים כנגד כול הסיכויים:

לפני כשנתיים,פנה אלי במסדרון בימ"ש אדם לבוש מרושל עוור למחצה ובקש ממני לסייע לבנו העצור,החלטתי מיד לעשות כן. התברר כי בנו בחור כבן 30 מכור לאלכוהול וסמים מואשם בהתפרצויות למסעדות, כשעל ראשו מאסר על תנאי חב הפעלה, מאחוריו מספר מאסרים והוא צפוי לעונש ממושך.

נפגשתי עמו בבית הסוהר והסברתי לו כי עליו לעבור הליך גמילה ממושך בקהילה זו הדרך להציל את חייך ,הוא הסכים .

בבתי המשפט בישראל ,רק במקרים מועטים נתן להשתלב בגמילה כחלופת מעצר לשמחתי נפלנו על שופט התומך בעניין והוא הורה לשחררו לקהילה מגמילה מסמים,המדינה אצה רצה לערער על ההחלטה ובימ"ש המחוזי הפך את ההחלטה והורה על מעצרו עד תם ההליכים ...מתוך אמונה בצדקת דרכי הגשתי ערר לבית המשפט העליון הפוסק האחרון,לתדהמתי השופט שדן בתיק מעולם לא שלח לגמילה בשלב זה,התכוננתי היטב עד השעות הקטנות של הלילה ומספר ימים לאחר הדיון, קבלתי החלטה שהפכה את החלטת בימ"ש המחוזי והורתה על שילובו בגמילה.

לאחר שהייה בקהילה כמעט כשנה, שבועיים לפני הסוף ,ארע לבחור משבר והוא עזב את המקום,הוריתי לו מייד לגזור על עצמו מעצר בית והודעתי על כך לבימ"ש ,שוב כמובן קרב בערכאות ,תוך שאני מבקש את המשך התהליך בקהילה אחרת,גם בקרב הזה נצחנו והבחור החל שוב בקהילה אחרת אותה סיים בהצלחה ,מהקהילה עוברים להוסטל המשלב בין עבודה לסיוע סוציאלי ובימים אלה הבחור מסיים את ההליך הטיפולי.

בבית המשפט לאחר קבלת חוות דעת חיוביות קבל בימ"ש את טענות ההגנה ובמקום להפעיל את המאסרים על תנאי האריך אותם באופן חריג ,הנאשם יצא לחופשי כשהוא עולה על דרך המלך.

מדובר בקרב ארוך מלא ,קרבות ביניים שדרש אורך רוח אמונה ומטרה ברורה .

זו היא דרכו של אומן הלחימה, שמתאפיין במחשבה חזקה,המתנה שצריך ולחימה בכול בכוח בעת הצורך ,לעיתים כנגד כול הסיכויים כשאף אחד לא מאמין שאפשר להצליח ולנצח .

יש לי מאות סיפורים מעניינים על תיקים שטפלתי או בטיפולי הממחישים את יישום השיטה בעבודה וההיפך,מה שברור שגוף חזק וגמיש,מחשבה חזקה,אמונה וערכים,חמלה וסיוע לזולת ,התפתחות אין סופית ,הגנה על החלש,קרב עם נוק אאוט נגד החזק- אותם ערכים, תכונות ומאפיינים שרוכש אמן הלחימה, במהלך שנים רבות של אימונים ,נדרשים אף בייצוג היום יומי של עצורים ונאשמים בבתי המשפט ,שימוש נכון בידע באומנות יחד עם ידע משפטי והכרת הנפשות הפועלות מייצרים נוסחא של הצלחה.

גוף חזק ,רוח חזקה :

התחלתי ואסיים במורי לאומנות הלחימה שאומר..."זכור תמיד ,גוף חזק ובריא יכיל רוח לחימה חזקה שלא תברח במצבי לחץ ,לכן חשוב מאוד אורך החיים שאתה מנהל ,עבודה מתמדת על חישול והגמשת הגוף ,תזונה נכונה וטיפוח הרוח ,יכילו רוח מתאימה.

"עליך להיות רך כמו גל של ים ,כשאתה תוקף תתנפץ ותחדור מסביב לכול מכשול ותנחית מהלומות ללא הרף" .

כך אף עורך הדין הפלילי ,חייב להיות חזק בגוף וברוח,רך כשצריך רך כמו ספוג וקשה כמו אבן שצריך,קשוב ורגוע מחד ותוקפני והחלטי מאידך,תלחם למען הלקוח כקרב על החיים עד להשגת התוצאה אליה שאפת להגיע בתחילת הדרך,לא מדובר ביוקרה אלא בגורלו של הלקוח .

כותב המאמר:עורך דין דניאל כפיר ,מומחה בפליליים,בוגר אוניברסיטת תל אביב ושופט צבאי בדרגת רב סרן במיל".

אתר הבית : http://www.danielkfir.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין דניאל כפיר ,מומחה בפליליים,בוגר אוניברסיטת תל אביב ושופט צבאי בדרגת רב סרן במיל ליצירת קשר-050-5593610

http://www.danielkfir.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל כפיר

מאת: דניאל כפירפלילי22/09/121636 צפיות
הרבה מחברי הצעירים שואלים אותי האם מותר לקיים יחסי מין מלאים בהסכמה עם קטינה ?באיזה גילאים ומה פער הגילאים המותר?החלטתי להרים את הכפפה ולהלן התשובה...!

מאת: דניאל כפירפלילי08/09/12971 צפיות
רישום פלילי לאחר חקירת משטרה זהו המצב הקיים אך לא הרצוי ,חשוב לדעת כי גם ללא שהוגש כתב אישום, עצם הרישום עלול להשפיע קשות על עתידו של אדם כיוון שהרשום פוגע ביכולת לעבוד בעבודות מסוימות,היכולת לקבל רישיון לנשק,לכהן בתפקידים ציבוריים ועוד. מדובר בעצם בגרימת עוול לחפים מפשע ומעין "אות קין " וכתם לכול אדם אל לא עוול בכפו כיוון שהחקירה במשטרה הסתיימה והוחלט בעצם לא להגיש כתב אישום. במקרה כזה, קיימת חשיבות לסיוע של עורך דין פלילי מקצועי אשר ביכולתו להשפיע על שינוי עילת הסגירה.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201363 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201184 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191562 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161930 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica