חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עצות מועילות להורים שיש להם ילד מחונן

מאת: דבורה עידןהורות16/10/2012663 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

10 עצות מועילות להורים לילד מחונן

נשאלתי על ידי אחת האימהות בקבוצת התמיכה שלי וחשבתי לחלוק זאת עמכם, הבן שלי בן ה 6 אובחן כמחונן, במקרה שהוא חווה חוסר הצלחה הוא מתקשה להתמודד עם התחושות שלו, ואז או שהוא מתנתק או שהוא בוכה ומילל, מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לו?

1. חשוב להתייחס אליו כמו לכל ילד - גם אם הוא ילד מחונן הוא עדיין ילד, והוא עדיין צריך לקבל תשומת לב ואהבה עם גבולות, משמעת , אכפתיות שלך, למרות היכולות שלו. הם אינם שונים מילדים אחרים בהתמודדותם עם נושא ההערכה עצמית כתוצאה מהצלחתם, ולכן הם כמו ילדים אחרים זקוקים לחיזוקים.

2. שמרו על מערכת ברורה ועקבית של ערכים – דאגו לאווירה של בריאות, אושר, הרמוניה, כל אלו דברים החשובים להתפתחותם של ילדיכם בין אם הינם מחוננים או לא, וזכרו שילדים רגישים יותר לסובב אותם לכן היו כנים עמם.

3. כל הילדים סקרנים מאוד ובעיקר המחוננים, הם שואלים שאלות ומצפים לתשובות, ענו להם באהבה ובסבלנות על כל שאלותיהם גם אם בעיניכם הם נחשבות לא ראויות, בדקו איתם מה הם רוצים לדעת על ידי שאלות מכוונות מצידכם, ונסו לכוון אותם למקום בו ימצאו את התשובה או את הדרך להגיע למידע שיספק את סקרנותו.

4. הימנעו מלחץ ופעילויות רבות אשר מטרתם שילדכם יגיע להישגים טובים, יחד עם זאת חפשו דרכים אחרות כדי לשפר את המיומנות שלהם בתחומי חקירה ולמידה, קחו אותם למקומות שיפתחו להם את האופקים כמו ספריות, מוזיאונים, גלריות אומנות, ותנו להם לעכל את הכל בקצב שלהם.

5. עודדו את הילדים להתחבר עם חברים – כל הילדים זקוקים לחברים וחברה כדי לשחק משחקים וכדי לשתף ברעיונות, סודות ומשחקים ולהכיר מהי חברה, עודדו תחביבים חברתיים.

6. תנו להם לשחק משחקים דמיוניים אשר יפתחו את הדמיון שלהם. צחקו איתם (ולא עליהם) ולמדו אותם מהו חוש ההומור.

7. השאירו זמן פנוי עבורם ואל תמלאו אותו, בעוד חוגים, שעורים וכו... מחשש שמא הם ישתעממו. רוב הילדים כאשר הם מרגישים לחץ, פוחתת המוטיבציה שלהם, וכן תשוקתם להתפתח וללמוד, לכן תנו לילדים שלכם לחוות גם שיעמום, זוהי הדרך בה ילמדו כיצד למצוא בעצמם את הדרך שלהם להתקדם , ולנצל את זמנם ביעילות.

8. אפשרו לילדכם לשחק במשחקי מחשב, או לצפות בטלוויזיה. גם לסוג בילוי זה יש תועלת בהתפתחותם של הילדים בתקופה זו, ומאפשרת להם להתחבר עם ילדים דומים להם במקומות אחרים.

9. כבדו את הילדים ואת הידע שלהם - לעיתים הידע שלהם טוב משלכם בדברים מסויימים. לכן, אל תמהרו למנוע מהילדים לטעות. התערבו רק באם יש סכנה של פגיעה פיזית או פגיעה רגשית. לכן, כשאתם נותנים לילדים לבצע משימה, אפשרו להם לפעול לפי ראות עיניהם, רק כך ילמדו לפתור בעיות וקשיים.

10. תנו להם משימות פתוחות כך שיאפשרו להם לחשוב באופן עצמאי, תנו להם הוראות כלליות, ותנו להם את המרחב כדי להשתמש ביכולות ובכישורים שלהם.

לקבלת תובנות והדרכות נוספות לחצו כאן ואפגוש אתכם בהמשך

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: