חפש מאמרים:
שלום אורח
12.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מקומונים - הפרסום המקומי שעדיין עובד ומוכר בשבילך

מאת: ערן רותם פרסום24/10/2012775 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מקומונים הינם מערוצי הפרסום והקידום הנגישים והשכיחים בקרב בעלי עסקים קטנים – בוודאי מקומיים.

לצד האינטרנט, נטוורקינג, הרדיו המקומי, שילוט ודיוור – מדובר בערוץ שיווק זול יחסית, נפוץ ובעל כיסוי רב ומהיר יחסית.

אולם, האם הפרסום הזה בכלל רלוונטי?

הרי הדיון החם בעולם הפרסום כיום, הוא האם העיתונות גוססת בהדרגה.

תיקון: הדיון החם עוד יותר בעולם העיתונות - האם העיתונות המקומית כבר מתה?...

לכאורה, בעולם בו כולנו בכפר גלובאלי, ושכל אחד בפייסבוק מבאר שבע, יודע בשניות על כל מה שיש וקורה בחדרה - האם יש ערך לעיתונות מקומית, שעד שמודפסת ומופצת, לכאורה כבר אינה אקטואלית יותר?

" מי בכלל קורא מקומונים?" היא שאלה נפוצה.

אז התשובה היא בכל זאת: הרוב...

הפרסום במקומון עובד!

בעידן הפרסום הדיגיטלי, אם כן, מתעוררת שאלה תכופה: האם עדיין כדאי לפרסם מודעה בעיתונות הכתובה בכלל ובמקומונים בפרט?

ובכן, מסתבר שלמרות כוחה של רשת האינטרנט והרשתות החברתיות לפרסום במדיה הכתובה יש עדיין כוח רב, ובמיוחד בפריפריה.

על פי הסקרים מעל ל-65% מאוכלוסיית ישראל נחשפים לפחות פעם בשבוע לאחד המקומונים באזור מגוריהם. צריכת המקומונים גבוהה בכל הערים הארץ, במיוחד ביישובי הפריפריה ובערים של מעמד ביניים ובעיקר בקרב קהלים מבוגרים.

קוראי המקומונים שואבים מהם מידע אקטואלי מקומי, ולצידו מידע צרכני המתאים לאזור מגוריהם - כמו היכן כדאי לערוך קניות, אילו מבצעים מתקיימים השבוע, אילו עסקים חדשים נפתחו באזור והיכן כדאי לבלות, הודעות העירייה, פעילות הקייטנות והמתנ"סים, הודעות הרשמה לחוגים, אירועים שונים ועוד.

לכן, עבור עסקים מקומיים קטנים ובינוניים, ארגונים אזוריים ופעילויות משפחתיות וקהילתיות - מודעות בעיתונות המקומית הן אמצעי פרסום אפקטיבי ומכירתי במיוחד. שכן, הם מקבלים מקסימום חשיפה בקרב האוכלוסייה המקומית שהיא בעצם קהל היעד שלהם. אם ניקח לדוגמה חנות נעליים מקומית או בית קפה שכונתי, המקומונים הם העוגן שלהם, ובחישוב העלות-מול-התועלת, הרווח עבורם גדול.

נכון שלצד המקומונים יש גם שילוט חוצות איזורי ורדיו מקומי - אולם בהיבט-עלות תועלת ומחיר לחשיפה - המקומונים הינם ההצעה הפרסומית הכי משתלמת.

חלק מהמקומונים בישראל מופיעים בערים הגדולות בלבד וסביבתן (כדוגמת "ידיעות חיפה" או "זמן ת"א").

חלקם האחר מתמקד באזור גיאוגרפי שלם (למשל גוש דן, הדרום, הגליל, השרון - כדוגמת "כל הנגב" או "הד השרון"), חלק דווקא בערי לוויין ומועצות מקומיות או אזוריות.

יש גם מקומונים ייעודיים למושבים/קיבוצים, חלק מופצים למגזרים (רוסים, חרדים, ערבים) ויש אפילו מקומונים מתמחים (בבילוי, במסעדות, בסרטים).

חלק גדול מהמקומונים הינו בבעלות עצמאית-פרטית, אולם הגדולים והנפוצים שבהם  מאוגדים ברשתות של העיתונים הגדולים: רשת שוקן-העיר (הארץ), רשת ידיעות תקשורת (ידיעות אחרונות) ורשת מעריב (זמן).

חלק מהמקומונים, מודפסים ומופקים בפורמט יוקרתי, מוגדל (A4 ), כרומו-פרוצס (מבריק), ואילו רבים אחרים בפורמט צנוע יותר (A5, נייר עיתון נטול עץ, לפעמים אפילו שחור לבן).

המקומונים הגדולים יוצאים בפורמט A3, צבעוני ושחור לבן, בעלי 4-6 טורים.

אז מה נותן לך הפרסום במקומון?

הפרסום בעיתונים פונה לקהל יעד אשר לא בהכרח עושה שימוש במדיה האלקטרונית.

גם לפורמט המודפס, ולעובדה שאורך החיים של הפרסום ומספר החשיפות לו הוא זוכה – גדולים ורבים יותר מאשר במודעות דיגיטליות חולפות -  מהווה יתרון נוסף.

בעיקר בפריפריה, לקהלי היעד הרגלי צריכה קבועים: נפגשים בבית הקפה, עוברים על המקומון, לוקחים הביתה עיתון בשישי וכדומה. לכן, ניתן להתאים את המודעות לאופי הקהל המקומי ולרמה הסוציו – אקונומית של אזור המגורים. המקומונים עממיים, עמוסים ברכילות מקומית ויוצרים תחושה של קירבה אל הקורא. הרי כל אחד אוהב להכיר מישהו במדור הרכילות ואוהב לחילופין שיזכירו את שמו.

גם עסקים גדולים עדיין מזהים את הפוטנציאל הגלום במקומון ונוהגים לתת לו נתח מקמפיין הפרסום. היתרון הגדול שניתן למצוא במקומונים הוא החשיפה אל קהל יעד מגוון.

מקומונים רבים מחולקים חינם בתחנות רכבת, בתחנות אוטובוס מרכזיות, בצמתים ראשיות, בקניונים, בקופות חולים, בבתי קפה וכדומה, וכך, גם כאשר הקורא מסיים לקרוא את העיתון הוא משאיר אותו ברכבת או בבית הקפה ונותן לקורא אחר להיחשף אל מודעות הפרסום.

נוסף על כך, קמפיין פרסום במקומונים (גם בפרישה ארצית) זול יותר מאשר אפיקי פרסום כלל ארציים או אינטרנטיים - ומציע גם מנעד רחב מאוד של גדלים ועלויות פרסום.

על מנת שהתועלת הגבוהה ביותר עבור בית העסק שלך תושג -

עליך בשלב הראשון, לבחון את המקומון בו הינך רוצה לפרסם, לבדוק היכן מפרסמים המתחרים שלך ומהו החתך הסוציו–אקונומי של כל מקומון באזור מגוריך, לאילו שכונות/ערים הוא מגיע ומכסה וכיצד נתפש בעיני הקוראים (זול, אמין, צהוב, פרסומי, איכותי...).

בשלב השני, עליך לבחור את המיקום הנכון לך בעיתון. אם יש לך חנות לאקססוריז ולמוצרי קוסמטיקה קרוב לודאי שפרסום בקרבת מדור הרכילות או הנשים יוביל לתפוקה רבה מאשר בקרבת עמודי החדשות. אם יש לך קיוסק לוטו או חנות מוצרי חשמל, הרי שמיקום לצד סקירת הספורט המקומי, יניב לך תגובה רבה יותר.

בשלב השלישי, עליך לאפיין את המודעה ולעצב מסר ברור ובולט שימשוך את העין ולבחור את סוג המודעה. קיימות מספר סוגי מודעות בעיתונים: מודעות טיזר, מודעות תזכורת, מודעות להחדרת מוצר חדש, מודעות מכירה, מודעות תדמית וכתבות פרסומיות. בכל מקרה חשוב שהמודעה שלך תהיה ברורה, קלה ומהירה להבנה, נקייה, לא עמוסה בפרטים או צבעים ומשדרת אמינות.

בשלב הרביעי עליך להגדיר תקציב וסבבי חשיפה. גם כאשר תקציב הפרסום קטן, ההמלצה הינה לפרסום רציף של לפחות 6-8 שבועות, כדי שהקורא יתעניין בך בשבוע הראשון, ייזכר בך בשבוע השני, יברר מהו מיקומך הגיאוגרפי בשבוע הרביעי... וכשיבין שאתה רציני - יבחר להגיע אליך.

חשוב גם להבין מהם הימים בהם מתפרסמים ומופצים המקומונים, על מנת להתאים את המודעה לעיתוי הנכון. ישנם מקומונים המופצים בכלל בתחילת השבוע ויש כאלו שביום רביעי או חמישי ויש את המצורפים בתוך או לצד עיתוני השבת ביום שישי. ישנם גם מקומונים היוצאים רק אחת לשבועיים או אחת לחודש, וכאלו המוציאים מוספים מיוחדים וייעודיים לנושאים וקהלים שונים. חשוב להתאים את העיתוי לתוקף המבצעים שלך ואת המועד לימי הקניה.

לסיכום,

מדובר פה על חשיפה חשובה של קהל לקוחות מקומי, שעצם החשיפה עשויה להביאו לכדי ביצוע הפעולה או להתעניינות במוצרים שלך והפרסום בהחלט עשוי לגרום לו להיזכר בעסק שלך כאשר המוצר או השירות יהיו רלבנטיים עבורו.

מדובר בערוץ שיווק מאוד לוקאלי ומאוד מכירתי, ונועד פחות ליצירת מיתוג ותדמית - ויותר עבור פתיחות, השקות, מבצעים והטבות מקומיות.

לעסקים בעלי היבט אישי (קוסמטיקאית, מוסך, סוכן ביטוח, קיוסק, מתנ"ס) - מקומונים מהווים ערוץ מצוין למיתוג אישי, היכרות ומודעות המייצרת ההעדפה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רותם

אסטרטג שיווק ומיתוג - מומחה קמעונאות, מותגי צריכה ושירותים, מגזרים ושווקים תחרותיים.

מנכ"ל ובעלים של חברת אחד על אחד - ייעוץ שיווקי ממוקד, לייעוץ וליווי פרטני לעסקים, בעלי מקצוע חופשי וחברות קטנות ומשפחתיות בהקמה ובצמיחה, בנושאי אסטרטגיה, שיווק, מיתוג, מכירות ופיתוח עסקי. מתן ייעוץ והכוונה לאפיון הזהות העסקית, הבידול, המיקוד והתקשורת השיווקית המתאימה.

מנכ"ל משותף בחברת Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי - ייעוץ וליווי חברות ומנהלים המעוניינים בצמיחה והתפתחות עסקית ושיווקית. ייעוץ וליווי אסטרטגי במיקור חוץ לחברות וארגונים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן רותם

מאת: ערן רותם טיפים שיווקיים23/10/121343 צפיות
בלוח השנה בישראל, הכולל עיתויים עונתיים, לצד אוניברסאליים ויהודיים, "תקופת החגים" מתייחסת לשתי תקופות מרכזיות: חופשת חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) וחופשת חג הפסח (מרץ-אפריל). את תקופת חגי ראשית השנה, מלוות "עונות המלפפונים" – החל מטרום החגים, בעת חופשת הקיץ ביולי-אוגוסט, וכלה בלאחר החגים, בתקופת יובש נוספת של חודש נובמבר. רק לקראת דצמבר, עם בוא החורף, חנוכה וסוף שנת העבודה, חוזר השוק להתעורר באופן מלא, וממשיך עם חג פורים, עונת האביב, ולאחרי הפסח עם החגים הלאומיים, ולבסוף שבועות ועונת הקיץ ... >>

מאת: ערן רותם אימון עסקי16/10/12731 צפיות
מתי טעיתם לאחרונה? לא טעיתם?? זו ממש טעות... לטעות, וכמובן לשיעור הנלמד באמצעותה, יש ערך עסקי, אימוני, ניהולי רב. אז תרשו לעצמכם לטעות. זה לא רק מותר. זה אפילו כדאי ומשתלם... ערן רותם, יועץ עסקי ושיווקי, מנטור ומלווה אישי למנהלים, מציג גישה שונה ומעניינת לחשיבות של הטעות.

מאת: ערן רותם מכירות15/10/12890 צפיות
יקר, משתלם, שווה, כדאי, זול, עממי, יוקרתי, נחשב, ‫איכותי, מותג, שם דבר...‬ ‫ הכול עניין יחסי...‬ אז מה ההבדל בין יקר (Expensive), לבין יוקרתי (Prestigious)? ‫בלשון ימינו, יקר הוא דבר שעולה הרבה‬ ‫כסף,‬ דבר שקשה להשגה, אולם ‫בלשון המקרא, יקר הוא ‬‫דבר חשוב, נחשק, מיוחד‬ ‫ונכבד, יוקרתי‬. אם כן, ‫יוקרתי, הוא בהכרח יקר, אולם ‫יקר אינו בהכרח יוקרתי.‬ אז מה באמת ההבדל בין השניים ואיך זה קשור למיתוג, שיווק ומכירות? ערן רותם, אסטרטג שיווק, מיתוג ומכירות, מנכ"ל משותף ב-Growing Biz, מסביר.

מאת: ערן רותם ייעוץ עסקי12/09/121301 צפיות
יש משפט ידוע, המגדיר ניהול חכם - כך: Do What You Do Best - And Outsource The Rest. לאחרונה, נדמה שכל העולם עובר לאאוטסורסינג... אף אחד כבר לא עושה כמעט דבר לבד, בעצמו - ומעדיפים להמיר העדר זמן או ידע, בכסף, ולמקסם פעילות באמצעות מערך שירות וביצוע חיצוני לחברה. ייעוץ שיווקי, ייעוץ משפטי, משאבי אנוש, שירותים כלכליים, רכב, מחשוב, גיוס והשמה, מזכירות, מכירות, הדרכה, ניקיון, ניהול תוכן או נוכחות ברשתות חברתיות, עיצוב גרפי - הכל קיים היום גם בפורמט של ניהול חיצוני, או ביצוע שמקורו בחוץ (ואף בחו"ל).

מאת: ערן רותם מכירות12/09/121192 צפיות
אז מהו תמחיר? ומה היא המחרה? ואיך עושים את זה נכון? ואיך זה קשור לשיווק? והקשר בין המחרה לרווחיות - ברור, אבל מה הקשר למיצוב ומיתוג? על השאלות האלו עונה ומסביר ערן רותם, יועץ שיווק ומיתוג ויועץ עסקי למכירות, ומנכ"ל משותף בחברת הייעוץ Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי.

מאת: ערן רותם שימור לקוחות11/09/121125 צפיות
לקוחות. אי אפשר בלעדיהם, נכון? הם מהותו, בסיסו וזכות קיומו של כל עסק. לא סתם שאחד מנדבכי האסטרטגיה השיווקית הינו זיהוי ואפיון לקוחות – הגדרת לקוחותינו וזהותם, צרכיהם והתנהגותם הצרכנית. לכן, אנחנו גם נוטים לספק חשיבות גדולה למערכת היחסים שלנו עם הלקוחות. אנחנו משקיעים בהם, בחגים שולחים להם ברכות, נותנים להם הטבות והנחות - ולא מחסירים באמצעים על מנת שיצאו מרוצים. עכשיו, תחשבו על כל הספקים שאתם עובדים איתם. האם אתם, בתור לקוחות שלהם, יכולים להשיב להם במטבע זו? האם אתם יכולים לשנות גישה?

מאת: ערן רותם עסקים קטנים ובינוניים11/09/12947 צפיות
בעלי עסק קטן ובינוני עצמאי - בעל מקצוע חופשי, וספק שירותי תכנון, טיפול וייעוץ - וכן בעלי ומנהלי חברות קטנות ובינוניות וארגונים - נותני שירות - מתמודדים עם שיווק מסוג אחר ושונה מאשר חברות יצרניות וקמעונאיות, וגופי מסחר ותעשיה. עסקים כגון אדריכלים ומעצבי פנים, צלמים, סוכן נסיעות, סוכני ביטוח, מאמנים, רופאים, מהנדסים, עורכי דין, אנשי שיווק ומכירות, מפיקי אירועים, מתווכים, רואה חשבון, יועץ מס, מדריכי כושר, נהגים, מובילים, גננים, ועוד – מתמודדים עם מערך שיווקי אחר: שיווק שירות טהור. ערן רותם מסביר.

מאמרים נוספים בנושא פרסום

מאת: אמורפרסום28/06/174405 צפיות
עולם הפרסום מתפתח ומתרחב, ערוצי פרסום חדשים מתווספים לארגז הכלים של חברות הקידום והשיווק, ופרסום דרך רשתות חברתיות הוא אחת האפשרויות האפקטיביות בסל השירותים שמספקות חברות מקצועיות בתחום. כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק, אולם אין די בפתיחת דף בלבד, ועל מנת שתיהנה מיתרונות השיווק של פייסבוק, עליך לוודא שהדף העסקי שלך מנוהל כיאות.

מאת: רפי רזניקפרסום21/02/174584 צפיות
הדפסה על שלט שמשונית הוא מוצר שכיח מאוד. כיום ניתן להדפיס דיגיטלית על שמשונית בגדלים שונים וצבעים וכמובן באיכות מצויינת.

מאת: ישראל רף פרסום28/11/161685 צפיות
ממש עוד מעט יחול חג האילנות ובעלי עסקים שמעוניינים תמיד להיות במרכז העניינים של הלקוחות, העובדים והקולגות העסקיים מחפשים דרכים יצירתיות למתג את השירותים והמוצרים שלהם בחגי ומועדי ישראל. בכתבה הבאה נציג בפניכם את המתנה הפופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט.

מאת: שלום כהןפרסום28/02/161214 צפיות
אחד המרכיבים הקבועים בשגרה של כל עובד, לא משנה באיזה תחום הוא עובד, הוא ארוחת הצהריים- להגעה לחדר האוכל ולאכילת ארוחת הצהריים, ישנה משמעות תזונתית גדולה, אך גם השפעה על חיי החברה של העובדים ואף על רווחתם הנפשית ושביעות רצונם ממקום העבודה.

מאת: ישראל רף פרסום24/12/151273 צפיות
מתנות לטו בשבט, המתנות שמציגות את רוח החג, המון רעננות והמון חן, אפשרות מצוינת לחלק מתנה מרשימה, כל אחד ישמח לקבל לידיו את אחת מאותן מתנות לטו בשבט שנבחרה בקפידה ומחולקת בשמחה רבה.

מאת: מאיר סוויסה פרסום11/08/151158 צפיות
הובלות בקריות עם מנוף חברת הובלות בקריות מציעה מעטפת שירותים רחבה ומקיפה הכוללת בין השאר הובלות עם מנוף. שירות זה מיועד להובלת מפעלים או מטענים כבדים וגדולים, ולהובלה מהירה, יעילה ובטוחה של תכולת דירות ומשרדים מקומות גבוהות, מדירות גג ומפנטהאוזים. חשוב לדעת כי הובלות בקריות

מאת: איציק יוסףפרסום03/07/151160 צפיות
עיניים אלקטרוניות הן אמצעי בקרה חשוב בכל מפעל. גששי קרבה אינדוקטיביים ודדוקטיביים הנם אמצעי הבקרה המובילים שתזדקקו להם בכל מפעל של לקוח. ניתן לספק כל רכיב בבית פתרונות טכנולוגיים. פתרונות טכנולוגיים לצריכה נבונה ואטרקטיבית של גששי קרבה, סיבים אלקטרוניים ועיניים אלקטרוניות!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica