חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יחסים מספקים, לקוחות מסופקים - ערן רותם, אסטרטג שיווקי ויועץ עסקי, מסביר על יחסי ספק ולקוח ושימור לקוחות וספקים

מאת: ערן רותם שימור לקוחות11/09/20121873 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא סתם שאחד מנדבכי האסטרטגיה השיווקית הינו זיהוי ואפיון לקוחות – הגדרת לקוחותינו וזהותם, צרכיהם והתנהגותם הצרכנית. לא סתם שיש מקצוע והגדרת תפקיד כזו - "מנהל לקוחות" או מחלקת "שימור לקוחות".

כי אי אפשר בלעדי הלקוחות, נכון? הם מהותו, בסיסו וזכות קיומו של כל עסק.

לכן, אנחנו גם נוטים לספק חשיבות גדולה למערכת היחסים שלנו עם הלקוחות.

אנחנו משקיעים בהם, מדוורים אליהם טיפים וערך חינמי, בחגים שולחים להם ברכות, שולחים להם מזל טוב ליום ההולדת או יום הנישואים, נותנים להם הטבות והנחות - ובקיצור לא מחסירים באמצעים על מנת שיצאו מרוצים וישמרו איתנו על קשר ונאמנות.

התחושה הזו שצריך לרצות את הלקוח ולדאוג לשביעות רצונו, הינה סיזיפית ומתישה למדי וגרוע מזה - לפעמים הלקוח כל כך כפוי טובה (וגם לא צודק), שזה פשוט מתסכל ומעצבן ומקשה על התנהלותנו המקצועית.

כעת, תארו לכם, שהלקוח היה מפתיע אתכם לטובה ומפרגן ודואג להתקשר אליכם לפעמים לשאול מה שלומכם, מציע גם לכם מתנות בחגים, מציע לכם טיפים מתחום התמחותו...

נכון שההרגשה הייתה נפלאה? מפתיעה? מוערכת?

נכון שהתייחסותכם אליו הייתה משתנה לטובה? מייצרת העדפה בשירות ובהשקעה?

עכשיו, תחשבו על כל הספקים שאתם עובדים איתם.

האם אתם, בתור לקוחות שלהם, יכולים להשיב להם במטבע זו? האם אתם יכולים לשנות גישה ולהתייחס אליהם בתור "לקוחות"?

בעולמות רבים, בעיקר בתחומי השירותים - מקובל לראות בספק, "שותף אסטרטגי" או "שותף עסקי".

תפישת העולם הזו – הבאה לידי ביטוי גם ביחס והתייחסות – תורמת מהותית להתנהלות העסקית, לאיכות השירות ולאיכות ההספקה, ומהווה מערך עסקי סימביוטי ויעיל. לא בכדי, גם אם לא תמיד, ספק שירות (או מוצר) נחשב לאסטרטגי - ואף משפיע לעיתים על אסטרטגיית הפעילות, המיתוג, המכירות או החדירה לשוק, ובוודאי על ערוצי הפעילות וההפצה, קווי הייצור והתפעול.

בדרך כלל, ספק אינו חד פעמי (או לצרכים אד-הוק) - אלא הינו ספק קבוע, לטווח ארוך, ובעל השלכות אסטרטגיות על החברה: ספק מרכזי ישפיע על פרמטרים רבים במערך הייצור, התפעול, השיווק והמכירה – החל מאיכות, דרך עלות, זמינות וגמישות וכלה בהדרכה ואחריות.

והנה, כשחושבים על ספק בהיבט הזה – נגלה שהוא חשוב לא פחות מלקוחותינו, וכי גם הוא (או המחליפים והמתחרים שלו) הינם מהותיים לעסק שלנו ולקיומו...

אז נכון שרצוי וכדאי להימנע מספק בודד או בלעדי – בדיוק כפי שנכון להימנע מלהתבסס על לקוח אסטרטגי עיקרי יחיד –  אך כאן כמו גם כאן, כדאי פשוט לבנות עימו מערכת יחסים אמיתית ויציבה.

מעבר להענקת יחס וסתם הרגשה טובה לספקים שלנו ולשותפנו העסקיים – הנה 10 סיבות למה כדאי ומשתלם לייצר איתם מערכת יחסים טובה והדדית:

1. כשהמלאי של הספק מוגבל או נתון לעיכוב ודחייה (נכון גם לזמן ולכוח אדם), הוא יתעדף (מבחינת סדרי עדיפויות) וייתן את הסחורה שלו (או מזמנו ומאנשיו) –  ללקוחות שהוא הכי מוקיר, מעריך ואוהב. נכון... לך ולעסק שלך.

2. בימים קשים, בהם עשוי העסק שלך להימצא - ספק קרוב, יטה כתף ויסכים לדחות תשלומים בחודש ואף להימנע מלהפקיד את השיק שברשותו.

3. ספק שהוא גם "לקוח" - ישמור לך את הסחורה הטובה ביותר או יעניק לך את השירות המהיר ביותר ובהקדם.

4. ספק שאוהב אותך - יסכים לתת לך יותר הנחות, יותר תמורה, או מרווח גדול יותר.

5. כאשר תזדקק לייעוץ מקצועי/ טכני או שירות משלים (שאינו בהכרח מתומחר) – ספק מרוצה ינדב את מידע ברצון ובשמחה.

6. כשתרצה לפתח מוצר או שירות חדש, ספק אסטרטגי יסכים ללכת יחד איתך בשלב הפיתוח, כולל השקעה או עבודה בהקפה - כי הוא מאמין בך ובמוצר שלך.

7. כשתפתח חנות חדשה או משרד חדש, או תפנה לקהל חדש – ספק שמרגיש חלק מהעסק שלך ושותף לדרכך, ישמח להיות גם שותף להצלחתך ולהתרחבותך, ולעזור לך.

8. כשתזמין אותו לכוס קפה - הוא ינדב מידע רב על המתחרים שלך ועל תמונת השוק והתחרות.

9. ספק מרוצה - ימליץ עליך לחברים, לקוחות, ספקים ועמיתים שלו.

10.ולבסוף, כשירצה לרכוש מוצר או שירות שאתה מספק - הוא יהיה הלקוח הכי מרוצה...

לסיכום,

תזכרו שלקוחות יכולים להפוך לספקים, וספקים ללקוחות, בכל זמן נתון. גם אתם.

על פי מודל האינטגרציה האסטרטגי – בכל רגע נתון, כל עסק בהכרח הינו גם ספק וגם לקוח, ויכול בקלות יחסית לנוע על קו ההספקה קדימה ואחורה. אתם יכולים להיות היום לקוח של הספק שלכם, ובחודש הבא ספק שלו.

זה נכון בעולמות השירותים, כמו גם בעולמות הייצור והתפעול, ההספקה וההובלה, היבוא והיצוא, השיווק והמכירה. זה נכון בקמעונאות כמו בתעשייה, בנדל"ן כמו במזון.

לכן, התייחסו לספקים כאל לקוחותיכם – ותקבלו גם לקוחות מרוצים ומסופקים יותר.

עניין של יחס, מקצועיות, שירות והדדיות. זה קל ומשתלם!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רותם

אסטרטג שיווק ומיתוג - מומחה קמעונאות, מותגי צריכה ושירותים, מגזרים ושווקים תחרותיים.

מנכ"ל ובעלים של חברת אחד על אחד - ייעוץ שיווקי ממוקד, לייעוץ וליווי פרטני לעסקים, בעלי מקצוע חופשי וחברות קטנות ומשפחתיות בהקמה ובצמיחה, בנושאי אסטרטגיה, שיווק, מיתוג, מכירות ופיתוח עסקי. מתן ייעוץ והכוונה לאפיון הזהות העסקית, הבידול, המיקוד והתקשורת השיווקית המתאימה.

מנכ"ל משותף בחברת Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי - ייעוץ וליווי חברות ומנהלים המעוניינים בצמיחה והתפתחות עסקית ושיווקית. ייעוץ וליווי אסטרטגי במיקור חוץ לחברות וארגונים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן רותם

מאת: ערן רותם פרסום24/10/121191 צפיות
מקומונים הינם מערוצי הפרסום והקידום הנגישים והשכיחים בקרב בעלי עסקים קטנים – בוודאי מקומיים. לצד האינטרנט, נטוורקינג, הרדיו המקומי, שילוט ודיוור – מדובר בערוץ שיווק זול יחסית, נפוץ ובעל כיסוי רב ומהיר יחסית. אולם, האם הפרסום הזה בכלל רלוונטי? הרי הדיון החם בעולם הפרסום כיום, הוא האם העיתונות גוססת בהדרגה. תיקון: הדיון החם עוד יותר בעולם העיתונות - האם העיתונות המקומית כבר מתה?... לכאורה, בעולם בו כולנו בכפר גלובאלי, ושכל אחד בפייסבוק מבאר שבע, יודע בשניות על כל מה שיש וקורה בחדרה - האם יש

מאת: ערן רותם טיפים שיווקיים23/10/121878 צפיות
בלוח השנה בישראל, הכולל עיתויים עונתיים, לצד אוניברסאליים ויהודיים, "תקופת החגים" מתייחסת לשתי תקופות מרכזיות: חופשת חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) וחופשת חג הפסח (מרץ-אפריל). את תקופת חגי ראשית השנה, מלוות "עונות המלפפונים" – החל מטרום החגים, בעת חופשת הקיץ ביולי-אוגוסט, וכלה בלאחר החגים, בתקופת יובש נוספת של חודש נובמבר. רק לקראת דצמבר, עם בוא החורף, חנוכה וסוף שנת העבודה, חוזר השוק להתעורר באופן מלא, וממשיך עם חג פורים, עונת האביב, ולאחרי הפסח עם החגים הלאומיים, ולבסוף שבועות ועונת הקיץ ... >>

מאת: ערן רותם אימון עסקי16/10/121194 צפיות
מתי טעיתם לאחרונה? לא טעיתם?? זו ממש טעות... לטעות, וכמובן לשיעור הנלמד באמצעותה, יש ערך עסקי, אימוני, ניהולי רב. אז תרשו לעצמכם לטעות. זה לא רק מותר. זה אפילו כדאי ומשתלם... ערן רותם, יועץ עסקי ושיווקי, מנטור ומלווה אישי למנהלים, מציג גישה שונה ומעניינת לחשיבות של הטעות.

מאת: ערן רותם מכירות15/10/121578 צפיות
יקר, משתלם, שווה, כדאי, זול, עממי, יוקרתי, נחשב, ‫איכותי, מותג, שם דבר...‬ ‫ הכול עניין יחסי...‬ אז מה ההבדל בין יקר (Expensive), לבין יוקרתי (Prestigious)? ‫בלשון ימינו, יקר הוא דבר שעולה הרבה‬ ‫כסף,‬ דבר שקשה להשגה, אולם ‫בלשון המקרא, יקר הוא ‬‫דבר חשוב, נחשק, מיוחד‬ ‫ונכבד, יוקרתי‬. אם כן, ‫יוקרתי, הוא בהכרח יקר, אולם ‫יקר אינו בהכרח יוקרתי.‬ אז מה באמת ההבדל בין השניים ואיך זה קשור למיתוג, שיווק ומכירות? ערן רותם, אסטרטג שיווק, מיתוג ומכירות, מנכ"ל משותף ב-Growing Biz, מסביר.

מאת: ערן רותם ייעוץ עסקי12/09/122217 צפיות
יש משפט ידוע, המגדיר ניהול חכם - כך: Do What You Do Best - And Outsource The Rest. לאחרונה, נדמה שכל העולם עובר לאאוטסורסינג... אף אחד כבר לא עושה כמעט דבר לבד, בעצמו - ומעדיפים להמיר העדר זמן או ידע, בכסף, ולמקסם פעילות באמצעות מערך שירות וביצוע חיצוני לחברה. ייעוץ שיווקי, ייעוץ משפטי, משאבי אנוש, שירותים כלכליים, רכב, מחשוב, גיוס והשמה, מזכירות, מכירות, הדרכה, ניקיון, ניהול תוכן או נוכחות ברשתות חברתיות, עיצוב גרפי - הכל קיים היום גם בפורמט של ניהול חיצוני, או ביצוע שמקורו בחוץ (ואף בחו"ל).

מאת: ערן רותם מכירות12/09/122055 צפיות
אז מהו תמחיר? ומה היא המחרה? ואיך עושים את זה נכון? ואיך זה קשור לשיווק? והקשר בין המחרה לרווחיות - ברור, אבל מה הקשר למיצוב ומיתוג? על השאלות האלו עונה ומסביר ערן רותם, יועץ שיווק ומיתוג ויועץ עסקי למכירות, ומנכ"ל משותף בחברת הייעוץ Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי.

מאת: ערן רותם עסקים קטנים ובינוניים11/09/121680 צפיות
בעלי עסק קטן ובינוני עצמאי - בעל מקצוע חופשי, וספק שירותי תכנון, טיפול וייעוץ - וכן בעלי ומנהלי חברות קטנות ובינוניות וארגונים - נותני שירות - מתמודדים עם שיווק מסוג אחר ושונה מאשר חברות יצרניות וקמעונאיות, וגופי מסחר ותעשיה. עסקים כגון אדריכלים ומעצבי פנים, צלמים, סוכן נסיעות, סוכני ביטוח, מאמנים, רופאים, מהנדסים, עורכי דין, אנשי שיווק ומכירות, מפיקי אירועים, מתווכים, רואה חשבון, יועץ מס, מדריכי כושר, נהגים, מובילים, גננים, ועוד – מתמודדים עם מערך שיווקי אחר: שיווק שירות טהור. ערן רותם מסביר.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231563 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21885 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21868 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201177 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20924 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191430 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191640 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica