חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכוח החיובי של הטעות השלילית

מאת: ערן רותם אימון עסקי16/10/20121194 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתי טעיתם לאחרונה?

לא טעיתם?? זו ממש טעות...

לטעות, וכמובן לשיעור הנלמד באמצעותה, יש ערך עסקי, אימוני, ניהולי רב.

אז תרשו לעצמכם לטעות. זה לא רק מותר. זה אפילו כדאי ומשתלם...

***

כולנו מכירים עשרות משפטים ופתגמים, המתרעים אודות טעות ושגיאות:

למשל "טעות לעולם חוזרת", "מי שלא עושה לא טועה", "אל תעשה טעיות טפשיות - רק כאלו חכמות", "ניסיון הוא השם שכל אחד נותן לטעויותיו", "אדם צריך להיות בוגר מספיק כדי להודות בטעויות שלו, חכם מספיק כדי ללמוד מהן, וחזק מספיק כדי לתקן", "מי שלא טעה אף פעם, הוא מי שלא ניסה דבר חדש אף פעם", "מומחה הוא אדם שעשה את כל הטעויות האפשריות בתחום מסויים".... ועוד.

מסיבה הגיונית, טעויות נתפסות כמשהו שלילי. "יו, איזו טעות שאני עשיתי!", "על טעויות משלמים - ואני הולך לשלם כהוגן!!".

כשמנהל או בעל עסק טועה, הוא בעצם מונע הצלחה או פתרון יעיל - ולכן כל טעות נתפשית כגורם מעכב, מצמצם ומפחית.

המילון מבחין בין טעות לשגיאה:

שגיאה (error) - בחירה בפתרון שאינו נכון או בדרך שאינה נכונה, בזמן שקיים פתרון נכון.

למשל: שגיאת כתיב, שגיאה גסה

טעות (mistake) - בחירה בדרך שאינה נכונה, כאשר בזמן הבחירה לא ידועה הדרך הנכונה.

למשל: טעות בדרך, טעות בקבלת החלטות.

שגיאה היא תקלה יותר מעצבנת ופחות "מתקבלת", אולם היא ברת תיקון ובעיקר ברת למידה ושינון, היערכות והכנה.

טעות היא תקלה יותר "נסלחת", מפני שאי הידיעה מקשה על בחירה והחלטה נכונות, אולם יותר קשה להערך לה.

אולם משתיהן ניתן ללמוד לעתיד, ומשתיהן ניתן להרוויח תהליכי שיפור ורכישת מיומנויות ניהול וקבלת החלטות.

במאמר זה, אני מעוניין להציג גישה, שאינה חדשנית או ייחודית לי, אולם אינה מופנמת מספיק בקרב ארגונים ומנהלים.

הגישה הזו מציגה את הטעות או השגיאה ככלי ניהולי, העצמתי, אימוני. לא כמשהו שלילי, אלא כדבר חיובי, מלמד, משפר.

מכל טעות ניתן ללמוד ולהשתפר, ולעיתים, אף לגלות דרכים חדשות ופתרונות חדשים לבעיות ולהתלבטויות - דרכים ופתרונות שלא היינו לומדים ומגלים, אילולא טעינו...

אז מה הגישה אומרת? תטעו! אל תחששו לנסות דברים חדשים, שיטות ניהול, ערוצי פעילות, פלטפורמות שיווק, לידש ולהיות יצירתיים. כי במקרה הכי גרוע - תטעו, ולטעות זה לא נורא...

הגישה ממליצה לכל מנהל ובעל עסק לטעות לפחות אחת לתקופה. להעז, לקחת סיכון, לקבל החלטות. ובכך, לטעות מידי פעם. אולם, יש לגישה הגדרה אחת מאוד משמעותית וקריטית על מנת להפוך את השגיאה והטעות לחיוביות יותר:  חובה ללמוד מהטעויות! חובה לבדוק את תהליכי קבלת ההחלטות, לנתח את השגיאות והטעויות, את הכשלונות והחולשות.

אם לא נלמד מהטעות, אמר כבר קונפיציוס, הרי שבהכרח נחזור ונטעה שוב. "אם תעשה טעות מבלי לדעת ומבלי לתקן - סיכוי גבוה שתעשה אותה שוב". לטעות פעמיים את אותה הטעות, זו כבר לא טעות אלא רשלנות...

ולכן, לשגיאות ולטעויות יש ערך מוסף (חיובי) - אך ורק אם אנו לומדים מהן. אך ורק אם הן משמשות אותנו לשיעור ולמידה (ולהמרת וקיזוז מחיר הטעות במחיר ההתנסות).

אז זכרו שטעות לעולם חוזרת (ניתנת לשינוי), ושאין מנוסה כטועה.

טעו לכם. בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רותם

אסטרטג שיווק ומיתוג - מומחה קמעונאות, מותגי צריכה ושירותים, מגזרים ושווקים תחרותיים.

מנכ"ל ובעלים של חברת אחד על אחד - ייעוץ שיווקי ממוקד, לייעוץ וליווי פרטני לעסקים, בעלי מקצוע חופשי וחברות קטנות ומשפחתיות בהקמה ובצמיחה, בנושאי אסטרטגיה, שיווק, מיתוג, מכירות ופיתוח עסקי. מתן ייעוץ והכוונה לאפיון הזהות העסקית, הבידול, המיקוד והתקשורת השיווקית המתאימה.

מנכ"ל משותף בחברת Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי - ייעוץ וליווי חברות ומנהלים המעוניינים בצמיחה והתפתחות עסקית ושיווקית. ייעוץ וליווי אסטרטגי במיקור חוץ לחברות וארגונים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן רותם

מאת: ערן רותם פרסום24/10/121191 צפיות
מקומונים הינם מערוצי הפרסום והקידום הנגישים והשכיחים בקרב בעלי עסקים קטנים – בוודאי מקומיים. לצד האינטרנט, נטוורקינג, הרדיו המקומי, שילוט ודיוור – מדובר בערוץ שיווק זול יחסית, נפוץ ובעל כיסוי רב ומהיר יחסית. אולם, האם הפרסום הזה בכלל רלוונטי? הרי הדיון החם בעולם הפרסום כיום, הוא האם העיתונות גוססת בהדרגה. תיקון: הדיון החם עוד יותר בעולם העיתונות - האם העיתונות המקומית כבר מתה?... לכאורה, בעולם בו כולנו בכפר גלובאלי, ושכל אחד בפייסבוק מבאר שבע, יודע בשניות על כל מה שיש וקורה בחדרה - האם יש

מאת: ערן רותם טיפים שיווקיים23/10/121878 צפיות
בלוח השנה בישראל, הכולל עיתויים עונתיים, לצד אוניברסאליים ויהודיים, "תקופת החגים" מתייחסת לשתי תקופות מרכזיות: חופשת חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) וחופשת חג הפסח (מרץ-אפריל). את תקופת חגי ראשית השנה, מלוות "עונות המלפפונים" – החל מטרום החגים, בעת חופשת הקיץ ביולי-אוגוסט, וכלה בלאחר החגים, בתקופת יובש נוספת של חודש נובמבר. רק לקראת דצמבר, עם בוא החורף, חנוכה וסוף שנת העבודה, חוזר השוק להתעורר באופן מלא, וממשיך עם חג פורים, עונת האביב, ולאחרי הפסח עם החגים הלאומיים, ולבסוף שבועות ועונת הקיץ ... >>

מאת: ערן רותם מכירות15/10/121578 צפיות
יקר, משתלם, שווה, כדאי, זול, עממי, יוקרתי, נחשב, ‫איכותי, מותג, שם דבר...‬ ‫ הכול עניין יחסי...‬ אז מה ההבדל בין יקר (Expensive), לבין יוקרתי (Prestigious)? ‫בלשון ימינו, יקר הוא דבר שעולה הרבה‬ ‫כסף,‬ דבר שקשה להשגה, אולם ‫בלשון המקרא, יקר הוא ‬‫דבר חשוב, נחשק, מיוחד‬ ‫ונכבד, יוקרתי‬. אם כן, ‫יוקרתי, הוא בהכרח יקר, אולם ‫יקר אינו בהכרח יוקרתי.‬ אז מה באמת ההבדל בין השניים ואיך זה קשור למיתוג, שיווק ומכירות? ערן רותם, אסטרטג שיווק, מיתוג ומכירות, מנכ"ל משותף ב-Growing Biz, מסביר.

מאת: ערן רותם ייעוץ עסקי12/09/122217 צפיות
יש משפט ידוע, המגדיר ניהול חכם - כך: Do What You Do Best - And Outsource The Rest. לאחרונה, נדמה שכל העולם עובר לאאוטסורסינג... אף אחד כבר לא עושה כמעט דבר לבד, בעצמו - ומעדיפים להמיר העדר זמן או ידע, בכסף, ולמקסם פעילות באמצעות מערך שירות וביצוע חיצוני לחברה. ייעוץ שיווקי, ייעוץ משפטי, משאבי אנוש, שירותים כלכליים, רכב, מחשוב, גיוס והשמה, מזכירות, מכירות, הדרכה, ניקיון, ניהול תוכן או נוכחות ברשתות חברתיות, עיצוב גרפי - הכל קיים היום גם בפורמט של ניהול חיצוני, או ביצוע שמקורו בחוץ (ואף בחו"ל).

מאת: ערן רותם מכירות12/09/122056 צפיות
אז מהו תמחיר? ומה היא המחרה? ואיך עושים את זה נכון? ואיך זה קשור לשיווק? והקשר בין המחרה לרווחיות - ברור, אבל מה הקשר למיצוב ומיתוג? על השאלות האלו עונה ומסביר ערן רותם, יועץ שיווק ומיתוג ויועץ עסקי למכירות, ומנכ"ל משותף בחברת הייעוץ Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי.

מאת: ערן רותם שימור לקוחות11/09/121874 צפיות
לקוחות. אי אפשר בלעדיהם, נכון? הם מהותו, בסיסו וזכות קיומו של כל עסק. לא סתם שאחד מנדבכי האסטרטגיה השיווקית הינו זיהוי ואפיון לקוחות – הגדרת לקוחותינו וזהותם, צרכיהם והתנהגותם הצרכנית. לכן, אנחנו גם נוטים לספק חשיבות גדולה למערכת היחסים שלנו עם הלקוחות. אנחנו משקיעים בהם, בחגים שולחים להם ברכות, נותנים להם הטבות והנחות - ולא מחסירים באמצעים על מנת שיצאו מרוצים. עכשיו, תחשבו על כל הספקים שאתם עובדים איתם. האם אתם, בתור לקוחות שלהם, יכולים להשיב להם במטבע זו? האם אתם יכולים לשנות גישה?

מאת: ערן רותם עסקים קטנים ובינוניים11/09/121680 צפיות
בעלי עסק קטן ובינוני עצמאי - בעל מקצוע חופשי, וספק שירותי תכנון, טיפול וייעוץ - וכן בעלי ומנהלי חברות קטנות ובינוניות וארגונים - נותני שירות - מתמודדים עם שיווק מסוג אחר ושונה מאשר חברות יצרניות וקמעונאיות, וגופי מסחר ותעשיה. עסקים כגון אדריכלים ומעצבי פנים, צלמים, סוכן נסיעות, סוכני ביטוח, מאמנים, רופאים, מהנדסים, עורכי דין, אנשי שיווק ומכירות, מפיקי אירועים, מתווכים, רואה חשבון, יועץ מס, מדריכי כושר, נהגים, מובילים, גננים, ועוד – מתמודדים עם מערך שיווקי אחר: שיווק שירות טהור. ערן רותם מסביר.

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193608 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173751 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173778 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174125 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162626 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163051 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162591 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica