חפש מאמרים:
שלום אורח
05.06.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על מהפכת האאוטסורסינג (מיקור חוץ) השיווקי בחברות ועסקים - מאת ערן רותם, יועץ עסקי לשיווק וניהול שיווקי

מאת: ערן רותם ייעוץ עסקי12/09/20121403 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיווק ומכירות במיקור חוץ (אאוטסורסינג) בחברות

יש משפט ידוע, המגדיר ניהול חכם - כך: Do What You Do Best - And Outsource The Rest.

לאחרונה, נדמה שכל העולם עובר לאאוטסורסינג...

אף אחד כבר לא עושה כמעט דבר לבד, בעצמו - ומעדיפים להמיר העדר זמן או ידע, בכסף, ולמקסם פעילות באמצעות מערך שירות וביצוע חיצוני לחברה.

ייעוץ שיווקי, ייעוץ משפטי, שירותי משאבי אנוש, שירותים כלכליים, ציי רכב, מערכות מחשוב, חכירת ציוד משרדי, שירותי גיוס והשמה, שירותי מזכירות, אנשי מכירות, יועצי הדרכה, שירותי ניקיון, שירותי ניהול תוכן או נוכחות ברשתות חברתיות, הפקת מצגות, עיצוב ועוד - הכל קיים היום גם בפורמט של ניהול חיצוני, או ביצוע שמקורו בחוץ (לעיתים אף בחו"ל).

מיקור חוץ כמגמה ניהולית בשוק תחרותי

מיקור חוץ (מלשון מקור, שורש) או Outsourcing, הינו תולדה של המעבר לניהול מתמחה – כזה שמגדיר את הכדאיות והערך של מחלקות או חברות מתמחות ומקצועיות - בין אם במערך ניהולי מרוכז, מבוזר,  עצמאי, או כאמור - חיצוני.

שנים רבות פעלו תעשיות ותחומי שוק רבים תחת תפישה של ניהול תהליכים באמצעות מערך ריכוזי, פדראלי, תחת קורת גג אחת – בה יפעלו כמה שיותר מערכות ייצור ותפעול, ויכונסו כמה שיותר שלבים בתהליכי המכירה.

זאת ועוד, בעשורים הקודמים, האינטגרציה קבלה הצדקה תחרותית, והפכה לעובדה: מציעים הכל, כ-One Stop Shop, אם במערכות פנימיות ואם באמצעות רכישת מערכות משלימות - ובכך מייעלים את התחרות ואת ממשקי המכירה והשירות. כל מה שצריך – במקום אחד.

אולם, בעשור האחרון, בעקבות צורך בהתייעלות תקציבית ובעקבות שינויים בתהליכי עבודה ושינויים בטכנולוגיה ובעלויות - שבו תעשיות רבות לחשיבה מתמחה ומקצוענית, תחומים רבים צומצמו והופרטו, וחברות וארגונים שבו לפעול בעולמות הליבה, ול"הוציא" שירותים לספקי משנה.

כאמור, מיקור חוץ הוא כבר נושא די ותיק המתבטא בהעברה של חלק מפעילויות החברה לגורם מקצועי חיצוני ורכישת שירותים שונים על ידי חברות קבלניות.

כאשר חברה מסתייעת בקבלנים או שירותים חיצוניים לבצע עבודות שעליהם הם מתוגמלים לפי פרויקט או לפי יעדי הצלחה – מהסיבה של צמצום עלויות בגין כוח אדם או טכנולוגיה עתירת תקציב כשהיא קבועה ופנימית ו/או הגדלת הכנסות, בזכות יכולת עמידה בנפחי עבודה או לוחות זמנים נקודתיים – הרי שמדובר בחברה הפועלת במודל מיקור חוץ.

כמנהלים, ברור לנו שלא ניתן לעשות הכול לבד, אין-אאוס, מפאת מגבלות זמן, משימות ותקציב - ולכן עלינו לבחור מה נעשה בעצמנו, ורווחי שנעשה זאת כך, לעומת מה שנכון שנעזר בו באיש מקצוע חיצוני או ספק ביצוע משני, כי כך זה יהיה רווחי ויעיל יותר.

מיקור חוץ מאפשר גמישות התנהלותית ושליטה בתפוקות כמו גם בהוצאות, ולכן מתאימה למרבית הארגונים והחברות - ובמיוחד לגופים רזי שכבות ניהול, רזי תקציב, או כאלו בצמתי השקעה והתפתחות.

שיווק, שירות ומכירות

בעידן המודרני מיקור החוץ הוא תחליף יעיל ביותר לגיוס, להרחבה ולהכשרה של כוח אדם במסגרת החברה עצמה. בנוסף לצמצום העלויות מבחינת התפעול ומצבת כוח האדם, מתאפיינים שירותי מיקור חוץ גם בפעילות ממוקדת מטרה ובהתמחות ייעודית בתחום השירות והמכירה.

בתחומי הפעילות המרכזית של ארגונים, חברות ומפעלים - במחלקות הנה"ח, HR, הדרכה, תפעול וייצור - ישנו מיקור חוץ כבר שנים ארוכות, כי בד"כ מדובר במענה טכני, ללא צורך בהעמקה אסטרטגית והיכרות מתמחה. אולם, בשנים האחרונות השתנתה המגמה - ויותר תחומי פעילות אסטרטגיים הפכו לתכנון וביצוע באאוטסורסינג. למשל, שירותי ייעוץ, הדרכה וליווי בשיווק, פרסום, מכירות ושירות - הינם תחומים בהם מיקור החוץ שכיח, על אף היותו מתמחה, ומניב תוצאות מצוינות. מיקור חוץ בעולמות אלו דורש הכנה ולמידה יותר מדוקדקים, אך גם מעודד פעילות מיקור חוץ ארוכת טווח ומאוד מקצוענית.

היום מרבית החברות בארץ ובעולם, ללא קשר לגודלן, משתמשות בשירותי מיקור חוץ בתחומים מגוונים, החל מפיתוח טכנולוגי, דרך יעוץ משפטי וכלה בניהול השיווק.

בהקשר זה, ניהול השיווק על ידי חברת מיקור חוץ מקצועית הוא הפתרון המושלם והיעיל לחברות בינוניות או קטנות, שאינן רוצות ולעיתים גם אינן יכולות להקצות תקציבים לגיוס כוח אדם ולהקמת מחלקת שיווק ופרסום, אך מעוניינות להרחיב את מעגל הלקוחות ולמנף את עצמן מבחינה כלכלית.

בשוק דינאמי ותחרותי חשוב ביותר לפעול בגמישות ניהולית ולהגיב במהירות לשינויים התכופים המתרחשים בסביבה החיצונית. בתנאים שכאלה קשה ביותר לנהל את החברה בהתאם לדפוסי עבודה ישנים, קבועים וקיבוציים. חברה הרוצה לחולל שינוי אמיתי, ליעל את תפקודה ולפרוץ לשווקים חדשים איננה יכולה להרשות לעצמה לרכז את כל פעילויותיה ובעיקר פעילויות משנה נגזרות, שאינן חלק מפעילות הליבה שלה, "תחת מטריית ניהול אחת".

גיוס כוח אדם וניהול שוטף של תחומים נלווים, כדוגמת שיווק ופרסום גורם לחברות המתעקשות לעבוד במודל הישן לבזבוז של זמן יקר, לסרבול רב וגם לאובדן כסף ומשאבים לריק.

שיווק במיקור חוץ – יתרונות רבים

בשוק העבודה התחרותי מאוד שירותי מיקור חוץ בתחומי השיווק, המיתוג והמכירות, מאפשרים לחברות בינוניות וקטנות להגיב במהירות גדולה יותר לסביבה החיצונית המשתנה, לייעל את פעילותן השוטפת וגם להגדיל את הרווחיות.

שירותי מיקור החוץ בתחום השיווק משחררים את החברה מהמערכת הכובלת והמכבידה של יחסי עובד מעביד על כל השלכותיה. שירותים אלה מאפשרים במקביל גם מינוף כלכלי, הנובע ישירות מהתמקצעות ספק השיווק במיקור חוץ, וריכוז המאמצים להשגת תוצאות ומטרות מוגדרות במהירות יחסית ותוך צמצום עלויות משמעותי.

  • שכר עובדים ועלויות נמוכות – התשלום ליועץ שיווקי במיקור חוץ ולספקיו, נמוך בצורה משמעותית ביחס לתשלום משכורות למספר עובדים במחלקת שיווק פנימית ולהוצאות נלוות אחרות הנובעות מיחסי עובד מעביד מתמשכים. גם העסקת מנהל שיווק מקצועי במשרהשלעיתים נפחה עולה על הנדרש בפועל, ששכרו גבוה מאוד ביחס לשכר הממוצע בשוק, לפניהטבות הנלוות כדוגמת תנאים סוציאליים משופרים, רכב צמוד, טלפון סלולאריוהטבות אחרות – מיותרת ונחסכת. זה נכון גם לשירותים שונים או לצריכתטכנולוגיה.
  • חסכון שוטף – בשיטת מיקור החוץ התשלום הוא עבור העבודה בלבד ללא עלויות נלוות אחרות, כדוגמת: הוצאות עבור חשמל, הוצאות משרד וחדר עבודה, הוצאות עבור מחשוב או הוצאות עבור ציוד נלווה אחר.
  • רמה מקצועית גבוהה – יתרונן של חברות מיקור החוץ בתחום השיווק הוא ההתמקצעות, ההתמחות והניסיון הרב והמגוון.
  • רמת סיכון נמוכה – חברות מיקור החוץ בתחום השיווק פועלות לפי תוכנית עבודה מסודרת ובמטרה להגיע להישגים בפרק זמן קצר יחסית בשוק שהוא זירת הפעילות הטבעית שלהן.
  • גמישות – שירותי מיקור החוץ בתחום השיווק ניתנים בהתאם לדרישות הלקוח וגם בהתאם לשינויים המתרחשים בשוק או בענף בו מתמחה החברה.
  • ראייה ארגונית – יועץ אסטרטגיה או שיווק חיצוני, אינו כפוף לאינטריגות הארגוניות, לצרכים פוליטיים של מנהלים וכפיפים ולכן יכול להציע גישה רעננה, נטולת אינטרסים ונטולת אמוציות ואג'נדה ארגונית נסתרת.
  • יעילות – לשירותי מיקור החוץ בתחום השיווק ישנם יתרונות רבים נוספים, כדוגמת: סל שירותים מגוון ורחב בתחומי השיווק, אפשרות לשכור את שירותי החברה רק לפרויקטים מסוימים או לתקופות מוגבלות, הדרכה מקצועית לקראת פעילות שיווקית מונחית מטרה בעתיד, אימון בתחום השיווק והמכירה ויתרונות רבים נוספים.

סל שירותים מקצועיים חיצוניים משמעותי

שירותי מיקור חוץ בשיווק, כוללים היום סל מרשים ביותר של כלים שיווקים: יחסי ציבור, פרסום, ניהול השיווק, ניהול מכירות, שיווק ברשת האינטרנט וברשתות חברתיות, מיתוג ושירותים נוספים.

מטרתם של שירותים אלה היא להצעיד חברות קטנות ובינוניות לקראת אופקים כלכליים חדשים. ניתוחי שוק, בניית תוכנית שיווקית ייעודית, ניהול תהליכי מיתוג מקצועיים, מחקרי שוק, קידום אירועים, שימור לקוחות, יחסי ציבור, קמפיינים בערוצי תקשורת שונים, הדרכה וליווי עסקי ותרגול שיטות לניהול משא ומתן נכון הם מקצת מהשירותים היעילים אותם מספקת חברת מיקור חוץ טובה ומקצועית בתחום השיווק.

לסיכום, כפי שפתחנו:

עשו ועסקו במה שאתם הכי טובים בו – והוציאו לספקים חיצוניים את כל השאר. זה משתלם וכדאי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רותם

אסטרטג שיווק ומיתוג - מומחה קמעונאות, מותגי צריכה ושירותים, מגזרים ושווקים תחרותיים.

מנכ"ל ובעלים של חברת אחד על אחד - ייעוץ שיווקי ממוקד, לייעוץ וליווי פרטני לעסקים, בעלי מקצוע חופשי וחברות קטנות ומשפחתיות בהקמה ובצמיחה, בנושאי אסטרטגיה, שיווק, מיתוג, מכירות ופיתוח עסקי. מתן ייעוץ והכוונה לאפיון הזהות העסקית, הבידול, המיקוד והתקשורת השיווקית המתאימה.

מנכ"ל משותף בחברת Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי - ייעוץ וליווי חברות ומנהלים המעוניינים בצמיחה והתפתחות עסקית ושיווקית. ייעוץ וליווי אסטרטגי במיקור חוץ לחברות וארגונים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן רותם

מאת: ערן רותם פרסום24/10/12839 צפיות
מקומונים הינם מערוצי הפרסום והקידום הנגישים והשכיחים בקרב בעלי עסקים קטנים – בוודאי מקומיים. לצד האינטרנט, נטוורקינג, הרדיו המקומי, שילוט ודיוור – מדובר בערוץ שיווק זול יחסית, נפוץ ובעל כיסוי רב ומהיר יחסית. אולם, האם הפרסום הזה בכלל רלוונטי? הרי הדיון החם בעולם הפרסום כיום, הוא האם העיתונות גוססת בהדרגה. תיקון: הדיון החם עוד יותר בעולם העיתונות - האם העיתונות המקומית כבר מתה?... לכאורה, בעולם בו כולנו בכפר גלובאלי, ושכל אחד בפייסבוק מבאר שבע, יודע בשניות על כל מה שיש וקורה בחדרה - האם יש

מאת: ערן רותם טיפים שיווקיים23/10/121405 צפיות
בלוח השנה בישראל, הכולל עיתויים עונתיים, לצד אוניברסאליים ויהודיים, "תקופת החגים" מתייחסת לשתי תקופות מרכזיות: חופשת חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) וחופשת חג הפסח (מרץ-אפריל). את תקופת חגי ראשית השנה, מלוות "עונות המלפפונים" – החל מטרום החגים, בעת חופשת הקיץ ביולי-אוגוסט, וכלה בלאחר החגים, בתקופת יובש נוספת של חודש נובמבר. רק לקראת דצמבר, עם בוא החורף, חנוכה וסוף שנת העבודה, חוזר השוק להתעורר באופן מלא, וממשיך עם חג פורים, עונת האביב, ולאחרי הפסח עם החגים הלאומיים, ולבסוף שבועות ועונת הקיץ ... >>

מאת: ערן רותם אימון עסקי16/10/12785 צפיות
מתי טעיתם לאחרונה? לא טעיתם?? זו ממש טעות... לטעות, וכמובן לשיעור הנלמד באמצעותה, יש ערך עסקי, אימוני, ניהולי רב. אז תרשו לעצמכם לטעות. זה לא רק מותר. זה אפילו כדאי ומשתלם... ערן רותם, יועץ עסקי ושיווקי, מנטור ומלווה אישי למנהלים, מציג גישה שונה ומעניינת לחשיבות של הטעות.

מאת: ערן רותם מכירות15/10/12987 צפיות
יקר, משתלם, שווה, כדאי, זול, עממי, יוקרתי, נחשב, ‫איכותי, מותג, שם דבר...‬ ‫ הכול עניין יחסי...‬ אז מה ההבדל בין יקר (Expensive), לבין יוקרתי (Prestigious)? ‫בלשון ימינו, יקר הוא דבר שעולה הרבה‬ ‫כסף,‬ דבר שקשה להשגה, אולם ‫בלשון המקרא, יקר הוא ‬‫דבר חשוב, נחשק, מיוחד‬ ‫ונכבד, יוקרתי‬. אם כן, ‫יוקרתי, הוא בהכרח יקר, אולם ‫יקר אינו בהכרח יוקרתי.‬ אז מה באמת ההבדל בין השניים ואיך זה קשור למיתוג, שיווק ומכירות? ערן רותם, אסטרטג שיווק, מיתוג ומכירות, מנכ"ל משותף ב-Growing Biz, מסביר.

מאת: ערן רותם מכירות12/09/121320 צפיות
אז מהו תמחיר? ומה היא המחרה? ואיך עושים את זה נכון? ואיך זה קשור לשיווק? והקשר בין המחרה לרווחיות - ברור, אבל מה הקשר למיצוב ומיתוג? על השאלות האלו עונה ומסביר ערן רותם, יועץ שיווק ומיתוג ויועץ עסקי למכירות, ומנכ"ל משותף בחברת הייעוץ Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי.

מאת: ערן רותם שימור לקוחות11/09/121188 צפיות
לקוחות. אי אפשר בלעדיהם, נכון? הם מהותו, בסיסו וזכות קיומו של כל עסק. לא סתם שאחד מנדבכי האסטרטגיה השיווקית הינו זיהוי ואפיון לקוחות – הגדרת לקוחותינו וזהותם, צרכיהם והתנהגותם הצרכנית. לכן, אנחנו גם נוטים לספק חשיבות גדולה למערכת היחסים שלנו עם הלקוחות. אנחנו משקיעים בהם, בחגים שולחים להם ברכות, נותנים להם הטבות והנחות - ולא מחסירים באמצעים על מנת שיצאו מרוצים. עכשיו, תחשבו על כל הספקים שאתם עובדים איתם. האם אתם, בתור לקוחות שלהם, יכולים להשיב להם במטבע זו? האם אתם יכולים לשנות גישה?

מאת: ערן רותם עסקים קטנים ובינוניים11/09/121014 צפיות
בעלי עסק קטן ובינוני עצמאי - בעל מקצוע חופשי, וספק שירותי תכנון, טיפול וייעוץ - וכן בעלי ומנהלי חברות קטנות ובינוניות וארגונים - נותני שירות - מתמודדים עם שיווק מסוג אחר ושונה מאשר חברות יצרניות וקמעונאיות, וגופי מסחר ותעשיה. עסקים כגון אדריכלים ומעצבי פנים, צלמים, סוכן נסיעות, סוכני ביטוח, מאמנים, רופאים, מהנדסים, עורכי דין, אנשי שיווק ומכירות, מפיקי אירועים, מתווכים, רואה חשבון, יועץ מס, מדריכי כושר, נהגים, מובילים, גננים, ועוד – מתמודדים עם מערך שיווקי אחר: שיווק שירות טהור. ערן רותם מסביר.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: עוזי פלגייעוץ עסקי10/05/20113 צפיות
קריסת עסק מעבר לנזק הכלכלי היא קריסת חלום למייסדים.הנזק הנגרם בתהליך הפירוק הוא רב וכולל במקרים רבים הפסדים ונזק ללקוחות לספקים וכמובן לבעלי העסק.הנזקים במקרים רבים הם לא רק כלכליים הם מלווים בנזקים בריאותיים, משפחתיים, ומשפיעים על הגורמים הרלבנטיים שנים רבות. גם המדינה מפסידה מקריסת עסק: מיסים, משלמת דמי אבטלה לעובדים שפוטרו, לעיתים נדרשים טיפולים של רשויות הרווחה ועוד. .

מאת: עוזי פלגייעוץ עסקי03/05/2078 צפיות
לעיתים אנחנו נוטים דווקא להשקיע בפתרונות לבעיות המעצבנות, אך הפחות חשובות, כי הן מרגיזות ויחסית קלות לטיפול, אבל דוחים את הטיפול בבעיות החשובות והקריטיות כי הן מצריכות מאתנו יותר תשומת לב חשיבה, היוועצות, "טרטור", הוצאת כסף ועוד.

מאת: מיכל דגן ברעםייעוץ עסקי02/04/20156 צפיות
קיימים סוגים שונים של מוקד טלפוני. לכל אחד מהמוקדים מאפיינים שונים מבחינות רבות. דיון על 2 מהמגוון הרחב שלהנושאים והתחומים שמגדירים את המוקד, ומסייעים בהשגת המטרה שלשמה נוצר.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי11/01/20426 צפיות
המסגרת לביטול צו הריסה מינהלי הותוותה בסעיף 238א (ח’) לחוק התכנון לפיו: לא יבטל בית המשפט צו הריסה מינהלי אלא אם הוכח לו שהבנייה שבגללה ניתן הצו בוצעה כדין או שביצוע הצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת. הוראת סעיף 238א (ח’) לחוק התכנון מתייחסת אפוא לשתי עילות בלבד שבעטיין קמה לביהמ”ש...

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי18/03/191108 צפיות
צו הריסה מנהלי: הורחבה האפשרות להוצאת צו הריסה מנהלי עד חצי שנה מסיום הבניה ובבית מגורים- ימים ממועד האכלוס. 30 ניתן לכלול בצו המנהלי גם הוראות לעניין איסור שימוש ותחולתו בתנאים מסוימים גם חודשים לאחר 6 על עבודה שנעשתה לאחר מתן הצו וגם על בניה מחדש שבוצעה תוך ביצוע ההריסה. ימים לגבי 7 - ימים מהמצאתו ו 4 צו הריסה מנהלי ניתן לביצוע על פי התיקון רק בחלוף עבודה שהסתיימה. במאמר תמצאו את כל הפרטים של התקנות החדשות, מידע על גובה הקנסות והעונשים.

מאת: שלום כהןייעוץ עסקי18/06/18428 צפיות
ההחלטה התקבלה והחיפושים כמעט הסתיימו. זיכיון יכול בהחלט להוות פתרון אידאלי ואתם יודעים איזה מותג אתם רוצים לקנות לעצמכם. עכשיו, רגע לפני שאתם חותמים ומשקיעים לא מעט כסף, כדאי שתהיו מודעים לזכויות ולחובות שלכם.

מאת: אלכסיי קוגןייעוץ עסקי29/04/18525 צפיות
הסכם זכיינות הוא חוזה מחייב אשר נחתם בין הרשת שמציעה למכירה זיכיון לבין יזם שמעוניין לחבור אל אותה רשת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica