חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דלקת ורידים

דלקת ורידים נגרמת כתוצאה מכריש דם בורידים. זה בדרך כלל קורה בורידים שברגליים, אם כי זה גם יכול לקרות בזרועות. בדלקת ורידים קריש הדם לרוב יוצר כאב וגירוי וכמו כן חוסם את זרימת הדם. קריש הדם נדבק למעטפת הוריד ואיננו חוסר אל מערכת הדם. ישנם סוגים שונים של דלקות ורידים. זו מחלה מאד נפוצה אשר מחולקת למחלת דלקת ורידים אקוטית וכזו שאינה אקוטית. דלקת ורידים שאיננה אקוטית היא לא מחלה רצינית מדי ובאופן כללי משפיעה על הורידים של הרגליים במידה והם נפוחים. הסימפטומים הם שהוריד המושפע נהיה עדין או נוקשה, הרגל מתנפחת וכל האזור נהיה כואב. לאחר שהמחלה עוברת הוריד לרוב מרגיש מאד נוקשה ולעיתים נדירות נוצר בו כיב או ברקמה שסביבו.

 

דלקות ורידים בזרועות וברגליים דלקת ורידים אקוטית היא מחלה מאד מסוכנת שעלולה לסכן חיים. היא עשויה להיגרם כתוצאה מפצעים בורידים כמו למשל בדימום או אם הפצע מגורה באופן תמידי ולא ניתנת לו האפשרות להירפא או על ידי חבורות ופציעות מסוג אחר שאינם מטופלים כראוי. הסימפטומים הם רעידות, דופק מהיר, חרדה עזה ודיכאון. במקרים רבים הלשון נהיית יבשה וחומה. אף על פי כן, ברוב המקרים המחלה היא הרבה יותר מתונה וקורית בורידים שקרובים לפני השטח של הגוף. לא ברור מדוע דלקת בחלק העמוק של הורידים קורית רק לעיתים רחוקות. הסיבה המדוייקת לרוב מקרי דלקות הורידים על פני השטח איננה ברורה. ישנה סברה שדלקת אקוטית של מעטפת הורידים יכולה להיגרם כתוצאה מגירוי מכאני או כימיקלי, או על ידי חיידקים שחודרים למערכת, גורם נוסף שנחשד הוא מאמץ עודף על השרירים והגידים, למשל הרמה חוזרת ונשנית של הילד מהאמבטיה לתינוק אל המיטת מעבר. בדרך כלל דלקת הורידים שקורית על פני השטח נרפאת מהר. לאחר זמן מה הוריד הפגוע מפתח צלקות. אחת הדברים שנגרמים כתוצאה מדלקת ורידים שנגרמה על ידי חיידקים היא דלקת עם חום גבוה. כשיש דלקת ורידים ברגליים תהיה מעין אדמדמות מובחנת באזור. לדוגמא מעל אחת מעצמות כף הרגל או על תחתית הרגל. העור ירגיש חם וכאשר נוגעים בו הוא יכאב. האזור האדמדם הכואב לרוב ישאר למשך כשבועיים ואז יעלם בהדרגה. אף על פי שהכאב נעלם, הוריד שנפגע עשוי לעיתים להיות מורגש כמו חוט נוקשה מתחת לעור. לדלקת ורידים בזרועות יש סימפטומים דומים אך סיבות הופעת המחלה הן שונות.

 

טיפול בדלקת ורידים מכיוון שדלקות ורידים הן בעיה שקשה להיפתר ממנה ברגע בו היא כבר הופיעה, הגישה הטובה ביותר להתמודד איתן הוא מניעה מראש. זה כולל בתוכו לא לעמוד לאורך זמן על משטחים קשים – בייחוד רצפות בטון, ללבוש נעליים מתאימות ולהרים את הרגליים שלך מעל הלב למשך 10 עד 15 דקות לפחות פעם ביום. במקרים מתונים, גרביים צמודות ומעוצבות במיוחד כדי לטפל בבעיה זו יכולות לעזור. גרביים אלו עובדות באמצעות לחץ על הורידים. כשהורידים ברגליים מצויים תחת הלחץ הזה, הם נסחט מחוץ לוריד עם הדלקת, דבר שיכול לעזור בהפחתת הגודל שלו. כשהגרביים אינן עושות את עבודתן כראוי, המטופל עשוי לרצות לשקול טיפול עם זריקות. טיפול זה כולל הזרקה של כימיקל אל תוך הוריד עם הדלקת שגורם לוריד להיאטם. תהליך זה עובד טוב יותר עם ורידים קטנים יותר.

 



תגיות המאמר: ורידים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני סופר

מאת: רוני סופרקפה13/12/128143 צפיות
רכשתם מכונת קפה למשרד או לעסק , מכונה מרשימה, עשויה ממיטב השכלולים שענף הקפה יכול היה להגות. אך משום מה לבכם נחמץ , הקפה לא בדיוק יוצא כפי שאתם אוהבים – החלב נשרף והקצף בועתי במקום מרקם השמנת החלק, ראשי המכונה צוברים לכלוך בקצב מסחרר ומיצוי האספרסו מטפטפת באיטיות מעצבנת ומתקררת עד השנייה בה לוגמים ממנה.

מאת: רוני סופרקפה13/12/128147 צפיות
קפה, התענוג שברא לנו הטבע, תענוג שמעניק לנו אנרגיה טובה להמשיך את היום בחיוך. קפה הוא בין המשקאות הכי פופולאריים, כבר מאות שנים, משקה שהתחיל אצל האצולה וזלג להמונים. הדבר הכי מושך בקפה, הוא הניחוח המושלם שלו, הטעם המענג שלו והמרקם העדין שלו בפה, שיוצר שלמות אלוהית בכל לגימה.

מאת: רוני סופרטיפול בעור13/12/121091 צפיות
ורידים מורחבים הם תופעה נפוצה מאד בקרב גברים ונשים. כמעט כמחצית מאוכלוסיית ארה"ב סובלת מבעיה זו במצבה הקל או לעיתים במצבה הרציני יותר. לרוב ורידים מורחבים קיימים יותר אצל נשים. אחת מהסיבות העיקריות לורידים מורחבים היא גנטיקה.

מאת: רוני סופרטיפול בעור13/12/12923 צפיות
אם אתה אחד מהאנשים – ויש הרבה כאלה – שמגלים שהם מפתחים ורידים בולטים מתחת לפני השטח של העור, ורידים שמתקשים או מקבלים צורה של חבלים, אשר מעניקים לרגליים או לחלקי גוף אחרים מראה שנראה לא מושך או מביך – אין לך מה לדאוג.

מאת: רוני סופרבריאות נשים13/12/12913 צפיות
נשים רבות מפתחות בעיות ורידים בהיריון כסוג של תופעת לוואי. בעיות ורידים הן לא יותר מאשר ורידים נפוחים או דלקתיים אשר לרוב בולטים על פני השטח של העור. הם עשויים להופיע כורידים אדומים כחולים מפותלים ברגליים. נשים מסוימות מפתחות גם ורידים בעייתיים באזור פי הטבעת אשר את עשויה להכיר כטחורים.

מאת: רוני סופרמחלות לב13/12/129210 צפיות
ורידים הם כלי הדם בגוף אשר מחזירים דם מהזרועות, הרגליים ושאר האיברים אל הלב. אי ספיקה ורידית היא מצב בו זרימת הדם בורידים חסום או מוגבל. אי ספיקה ורידית יכולה להתרחש בגלל מספר הפרעות – בעיקר פקקת של ורידים עמוקים ודליות. בורידים בריאים ישנה זרימה מתמדת של דם מאיברי הגוף. ישנם שסתומים בתוך הורידים ברגליים אשר מונעים מהדם לזרום בכיוון ההפוך.

מאת: רוני סופרניתוחים פלסטיים13/12/122580 צפיות
ורידים בולטים או בשמם הרפואי – דליות, עשויים להיות תופעה אסתטית מאד לא נעימה למראה על הגוף שלך. כך לפחות אנשים רבים חושבים. לרוב הן מופיעות על הרגליים ובמקרים חמורים יותר הם עשויים לגרום לכאב פיזי ומועקה מנטלית. כדי להבין טוב יותר מה גורם לורידים בולטים בידיים להופיע, חשוב להבין מהם קודם כל. הדם הזורם מהלב אל הגוף שלך עובר דרך כלי הדם. לאחר שנעשה שימוש בדם בגוף, הוא נישא בורידים שלך חזרה אל הלב כדי להתמלא בחמצן שוב פעם. כמו הלב, כלי הדם חשובים לחיים שלך והם יכולים לגרום למחלות ולמצבים כמו ורידים

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223099 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213607 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201735 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201507 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201776 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201497 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191971 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica