חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכל על שבב זיהוי אלקטרוני לכלבים

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה28/10/20121383 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שבב הזיהוי האלקטרוני לכלבים מהווה שיטת סימון מודרנית הנפוצה כיום במדינות רבות. בעבר, בעלי כלבים השתמשו בתגיות זיהוי פשוטות בצורת דסקית מעוצבת שהולבשה על קולר הכלב. לשיטה זו היו חסרונות רבים: תג הזיהוי נטה ליפול ולאבד, התג נשחק ולא ניתן היה לקרוא את הכיתוב, הסרת התג מנעה את יכולת השימוש בו לצרכים משפטיים ועוד. כל אלו הקשו על זיהוי הכלב ואיתור בעליו.
 
מדוע צריך את שבב הזיהוי לכלב?
הצורך בסימון כלבים על ידי שבב זיהוי אלקטרוני עלה ממספר סיבות:
1. הצורך בהשבת כלבים שאבדו או נגנבו אל בעליהם החוקיים.
2. ישוב מחלוקות משפטיות המתעוררות בנוגע לבעלות על כלבים.
3. הצורך ברישום אוכלוסיית הכלבים והסדרת נושא חיסוני הכלבת.
3. לצורך אכיפת החוק כנגד בעלים הנוטשים את כלביהם או עוברים על חוק צער בעלי חיים בשל תנאי החזקת הכלב.
 
האם חובה לסמן כלבים בשבב זיהוי?
החוק במדינת ישראל כיום מחייב בעלי כלבים לסמן את כלביהם בשבב זיהוי אלקטרוני בעת חיסון הכלבת הראשון לחייהם (שגם הוא הכרחי על פי חוק). החדרת השבב היא למעשה תנאי לקבלת רישיון החזקת כלב מהרשות המקומית.
 
מהו השבב וכיצד הוא מוחדר לכלב?
שבב הזיהוי הוא שבב זעיר המושתל מתחת לעורו של הכלב ומשמש לצורך סימון וזיהוי כלבים. כל שבב מכיל קוד ייחודי אשר ילווה את הכלב כל חייו. מספר הקוד בשבב אינו ניתן לשינוי ו\או לשכפול. השבב הינו בגודל קרוב לשל גרגר אורז והוא מוחדר על ידי וטרינרים באופן סטרילי באמצעות מזרק חד פעמי מיוחד ומחט הגדולה במעט מהמחט בה משתמשים באופן שגרתי במרפאות הוטרינריות. התהליך מהיר ואינו כרוך בכאב או סבל למעט דקירת המחט ובסופו של דבר מדובר בתהליך פשוט שניתן לבצע גם בבית על ידי הזמנת וטרינר עד הבית.
 
האם השבב עלול להזיק?
מרגע החדרת השבב – הוא נמצא מתחת לעור הכלב ונוכחותו אינה מורגשת על ידיו ואינה גורמת לנזק או אי נוחות. לעיתים קיימת "נדידה" של שבבים ממקום הזרקתם (לרוב מדובר בגלישה לכיוון אזור גוף תחתון בהשוואה למיקום ההזרקה). אין שום נזק בעקבות נדידה זו.
 
ומה בעצם קורה במידה והכלב נאבד?
כאשר כלב משוטט יאסף למרפאה וטרינרית מקומית או לוטרינר עירוני - הוא יסרק על ידי מכשיר המסוגל לקרוא את השבב. בעת הסריקה מתקבל בתוך שניות על צג קורא השבבים מספר הקוד הייחודי של השבב. עם מספר קוד זה ניתן לגלוש לאתר המרכז הארצי לרישום שבבים. באתר זה ניתן על ידי הקלדת קוד השבב למצוא מידע אודות הכלבים הרשומים ברשויות המקומיות השונות בישראל וכן לאתר את פרטי בעלי הכלב באופן מהיר ויעיל.
יש לציין שמספר הטלפון של הבעלים אינו מופיע באתר אך ניתן לאתרו באתרים שונים אחרים כדוגמת אתר בזק לפי שם וכתובת הבעלים. מסיבה זו, בכדי לשמור על יעילות שבב הזיהוי – יש לדאוג לעדכן את המאגר בכל שינוי בפרטי בעלי הכלב (על ידי פניה לוטרינר העירוני באזור מגוריכם).
 
לסיכום –
סימון כלבים בשבב זיהוי אלקטרוני מהווה דרך בטוחה ונטולת סיבוכים המאפשרת זיהוי כלבים. התהליך מהיר, יעיל ומסייע לוטרינרים ולרשויות להשיב כלבים אבודים לבעליהם ביתר קלות.
שירות  מרפאה וטרינרית ניידת מאפשר את הסימון בשבב הזיהוי גם בביתכם ע"י צוות המרפאה הניידת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר שחר מירון

מייסד ומנהל מרפאה וטרינרית ניידת בשם המרפאה הניידת - וטרינר ביקור בית

המרפאה מפעילה באמצעות מספר וטרינרים שירות ביקורי בית בכל אזור גוש דן, המרכז, השרון והשפלה

052-2255123

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר שחר מירון

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה11/06/131706 צפיות
הזמנת וטרינר עד הבית הפכה כבר לנורמה בימינו בכל הנוגע לרפואה מונעת עבור כלבים וחתולים. למרפאה וטרינרית ניידת יש המון יתרונות להציע עבור הכלבים והחתולים מאחר וביקור בית של וטרינר נייד מאפשר לכם לבדוק את הכלב או החתול, לטפל או לחסן אותו כנדרש, וכל זאת ללא בזבוז זמן מיותר ומבלי להלחיץ אותו ע"י טרטורו למרפאה הוטרינרית.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה14/04/131325 צפיות
עם בוא האביב מופיעים גם גורי חתולים בכל פינה. רובם יגדלו להיות חתולים בוגרים ובריאים בעזרת טיפול מסור מצד אימם אך מיעוטם ידרוש את תשומת ליבכם ועזרתכם. במאמר זה מפורטות נקודות מפתח בטיפול בגור חתולים יתום: מהו גור חתולים יתום, איך להעריך את גיל גור החתולים, מה אפשר לתת לגור חתולים לאכול, איזה טיפול רפואי נחוץ לגור חתולים ועוד פרטים חשובים.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה24/01/131427 צפיות
עם הגעת גור כלבים חדש לביתכם אתם עומדים בפתחה של תקופה חדשה ושאלות רבות עולות- האם הוא גור כלבים בריא? במה מאכילים גורי כלבים? איזה טיפולים צריך גור כלבים? איך מחנכים גור כלבים לעשיית צרכים מחוץ לבית? מה צפוי לנו בתקופה הקרובה? מאמר זה יענה על כל שאלות אלו.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה05/12/124357 צפיות
טיפול נגד תולעים מהווה חלק חשוב ביותר בטיפול השוטף בחיות המחמד שלנו. הבנת הצורך בטיפול קפדני כנגד תולעים עשויה לחסוך לכם ולבעלי החיים שלכם נגיעות בתולעים וסבל מיותר. במאמר זה מידע רב אודות תולעים בכלבים ובחתולים, טיפול מונע, נפיצות, הסכנה הקיימת ועוד מידע חשוב.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה28/10/121135 צפיות
מהי בעצם תולעת הפארק? כיצד נדבקים בה? למה הנושא כל כך חשוב עבורנו, בעלי הכלבים? תשובות לשאלות חשובות אלו ועוד רבות במאמר הבא הדן בתולעת הפארק, דרכי ההדבקה, אבחון, טיפול ומניעה.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה13/09/121952 צפיות
נושא המתת החסד לכלב או לחתול הוא רגיש, מורכב וחשוב. מאמר זה שופך אור על נושא המתת חסד לכלבים או לחתולים ומכיל תשובות בנוגע לזמן הנכון לבחירה באפשרות זו, הסבר על התהליך עצמו ועוד מידע חשוב.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה13/09/121223 צפיות
חיסונים מהווים טיפול רפואי מונע והם נחוצים בכדי לשמור על בריאותו ואיכות חייו של החתול. המאמר עונה על שאלות שונות בנושא ובינהן: כיצד חתולים נחשפים לגורמי מחלה, איזה חתולים צריך לחסן, בנגד איזה מחלות מחסנים חתולים, מהו פרוטוקול החיסונים המומלץ לחתול ועוד.

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197156 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187270 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187437 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187770 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187842 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187912 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184133 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica