חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בגור כלבים

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה24/01/20131426 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזל טוב על צירוף החבר החדש לחיק המשפחה! גור כלבים בבית מביא שמחה גדולה ונאחל לכם הרבה הנאה ורגעים יפים של אושר עם החבר החדש בחייכם.
עם הגעת גור כלבים חדש לביתכם אתם עומדים בפתחה של תקופה חדשה ושאלות רבות עולות-

האם הוא גור כלבים בריא? במה מאכילים גורי כלבים? איזה טיפולים צריך גור כלבים? איך מחנכים גור כלבים לעשיית צרכים מחוץ לבית? מה צפוי לנו בתקופה הקרובה? ננסה לענות על כל שאלות אלו ולעשות מעט סדר בנושא.

באיזה גיל מומלץ לאמץ גור כלבים?
ניתן לאמץ כלבים וגורי כלבים בכל גיל אך הגיל המומלץ לאימוץ גור כלבים הוא סביב גיל 6-8 שבועות. בגיל זה הגור כבר עצמאי, גמול מיניקה של חלב אימו וסקרן לסביבתו.

הימים הראשונים:
הימים הראשונים עבור גור כלבים חדש בביתכם הם שלב מעבר עבור הגור שכעת נפרד מאמו ואחיו לשגר ופוגש לראשונה את משפחתו החדשה  ("חברי הלהקה החדשים שלו"). אלו ימים של היכרות הדדית במהלכם יזדמן לו להכיר אתכם, את בני ביתכם ואת סביבת מגוריו החדשה. זכרו להתייחס אליו בעדינות, לאפשר לו את זמן המנוחה הנחוץ לגורי כלבים ולהעניק לו חום ואהבה. תוך זמן קצר הוא יהפוך לחלק בלתי נפרד ממשפחתכם.

רשימת ציוד לימים הראשונים של גור כלבים בבית:
מומלץ להערך ולהכין את הציוד הבסיסי הנחוץ לגור כלבים לפני שיגיע הביתה: מזון מתאים, כלי לאוכל ומים (עדיף מפלדת אלחלד ולא מפלסטיק), מיטה\מזרן\שמיכה כמקום ללון בו, קולר ורצועה (למרות שבתקופה הראשונית יש להימנע מטיולים עד לתום סדרת החיסונים), צעצועים, מסרק או מברשת לטיפוח הפרווה (במיוחד לגורי כלבים בעלי פרווה ארוכה(.


סביבת המחייה:
גורי כלבים זקוקים למרחב מחייה שקט בו יוכלו לנוח בבטחה. רצוי להגדיר להם מקום לינה תחום המתאים לגודלם: ניתן להשתמש במיטה המיועדת לכך שניתן לקנות בחנויות לציוד לבעלי חיים או לאלתר מיטה שכזו בהכנה עצמית (מקופסת קרטון מרופדת, מזרן קטן, סלסלה או אפילו – שמיכה פשוטה במקום שקט). כדאי לבחור מקום שיהיה שקט ומוגן באחת מפינות הבית ולהימנע ממקומות בהם ישנה תנועה של דיירי הבית או אורחים באופן קבוע (לדוגמא- לא ליד דלת הכניסה!). גורי כלבים צעירים ישנים שעות רבות משעות היום (בדומה לתינוקות) ויש להסביר גם ליתר בני המשפחה שעליכם לאפשר להם את המנוחה הזו (הדבר חשוב בעיקר בבתים בהם ישנם מספר ילדים שמטבע הדברים – ירצו לשחק עם הגור כלבים במהלך שעות רבות משעות היום).


בדומה למקום הלינה כדאי לבחור גם מקום בו יוצבו כלי האוכל והמים באופן קבוע. לגורי כלבים שהופרדו מאימם בגיל צעיר ניתן גם לעטוף בקבוק מים חמימים במגבת ואף לצרף שעון (מהסוג המתקתק, לא דיגטלי) עטוף מאחר והדבר מדמה את חום גופה של האם ואת פעימות לבה ומסייע להרגעת הגור ובהענקת תחושת חמימות ובטחון.
ממה להזהר? גורי כלבים סקרנים מטבעם ונוטים להכניס לפה מכל הבא ליד...לטובתם ולטובת רכושכם כדאי לנקוט באמצעי זהירות ולהרחיק מגור הכלבים חפצים קטנים ולעיסים למינהם, תרופות, חומרי ניקוי ועוד.

מזון:
סוג המזון שכדאי להציע לגורי כלבים הוא מזון מסחרי יבש (כופתיות) המיועד לגורי כלבים (לרוב מזון גורים ניתן לגורי כלבים עד הגיעם לגיל שנה). מזון מסוג זה מכיל פחמימות, חלבונים, שומנים וויטמינים בכמות הנכונה לכלבים בעת גדילתם. ישנן חברות שונות המייצרות מזונות מסוג זה והאיכות משתנה בין חברה לחברה. ישנן מספר חברות מובילות בתחום אך חשוב לציין שכל גור כלבים מגיב בצורה שונה למזונות שונים ולפעמים הדבר הוא בגדר ניסוי וטעייה עד שמוצאים את "המזון המנצח" עבור גור הכלבים שלנו שיהיה טעים ובריא לו. בשלב זה תוכלו לבחור מזון המתאים לתקציב שלכם ובהתאם לניסיונכם, המלצות מחברים או פרסומים שונים אך כדאי להתייעץ עם וטרינר באשר לסוג המזון המומלץ עבור גור הכלבים שלכם. חשוב לוודא שאתם בוחרים במזון איכותי המיוצר ע"י חברה מוכרת (במזונות שונים נוצרת לעיתים בעיית אספקה בייבוא לארץ). באופן עקרוני, במידה והמזון מתאים לכם ולגור כלב שלכם – עדיף להמשיך ולהזין באותו מזון ולא להחליף את סוג המזון בכל פעם שנגמר השק (הדבר עלול להוביל לבררנות רבה מדי מצד הכלב בגיל מבוגר יותר). במידה ובכל זאת בחרתם לערוך שינוי של סוג המזון – רצוי לקנות שק חדש מבעוד מועד ולעשות את המעבר בין סוגי המזונות באופן הדרגתי בכדי לאפשר למערכת העיכול של הגור כלבים להתרגל למזון החדש.

כמות המזון הנחוצה לגורי כלבים משתנה בין סוגי המזון ורצוי להאכיל בכמויות המומלצות אשר יופיעו תמיד על גבי שק המזון (כטבלה המציגה את כמות המזון המומלץ בהתאם לגיל ומשקל הגור כלב) – זכרו לבקש בחנות לקבל כוסית מדידה מדוייקת יחד עם שק המזון אותו רכשתם.

תדירות ההאכלה לגורי כלבים: את כמות המזון היומית המומלצת יש לחלק למספר ארוחות- עד גיל חצי שנה מומלץ לתת 3-4 ארוחות ליום לגור הכלבים שלכם ולאחר מכן ניתן באופן הדרגתי לעבור לשתי ארוחות ליום. כלבים בוגרים יכולים לאכול גם ארוחה אחת ביום אך לרוב מומלץ לחלק את המנה לפעמיים ביום (בעיקר בגזעים קטנים או גדולים במיוחד). כך או כך – מומלץ להימנע עם גורי כלבים מהזנה הזמינה להם בכל שעות היממה מאחר ושיטת הזנה זו פחות מומלצת מבחינה התנהגותית וכן היא בעייתית בכל הקשור למעקב אכילה ולשמירה על טריות האוכל. רצוי לאסוף את האוכל שלא נאכל לאחר כחצי שעה.
"צ'ופרים": באופן עקרוני רצוי להימנע מתזונה ביתית לגורי כלבים וזאת מסיבות בריאותיות והתנהגותיות. אם בכל זאת בחרתם לפנק את גור הכלב במעט מזון ביתי רצוי להקפיד לעשות זאת במידה ולהשתדל שרוב רובה של תזונתם תישאר מזון יבש מסחרי (לפחות 80%). ניתן להציע מזונות כדוגמת מעט קוטג' (אך לא מוצרי חלב אחרים), עוף מבושל (ללא עור וללא סחוס ועצמות) או ביצה מבושלת. רצוי להימנע מכך בזמני הארוחות שלכם (בכדי להימנע ממצב בו גור הכלבים יתרגל לבקש להשתתף בכל ארוחה משפחתית שלכם...). כמו כן, ניתן להציע חטיפים שונים המיועדים לכלבים אך גם במקרה זה – רצוי לקנות חטיפים מאיכות טובה ולהקפיד על כך שינתנו בכמות מדודה וקטנה וכך יהוו צ'ופר בלבד ולא כאוכל שעליו תתבסס תזונתם.
"תוספי מזון" מחנות החיות: אין שום צורך בהם במידה והזנתם במזון מסחרי יבש לגורי כלבים מאיכות טובה. למעשה חלק מתוספי המזון אף יכולים לגרום לבעיות בריאותיות בגורי כלבים בתהליך גדילתם (כדוגמת סידן שניתן ביתר).

מזונות אסורים לכלבים: מזונות שונים מחיי היום-יום שלנו רעילים או מסוכנים לכלבים ולגורי כלבים ויש להימנע מהזנה בהם בכל מחיר: שוקולד, בצל, שום, ענבים, צימוקים, בשר שאינו מבושל, עצמות עוף או דגים, מזון שומני או מטוגן, תפוחי אדמה, מזון מתובל, קפה, תה, אלכוהול, חלב, אגוזי מקדמיה, ממתיקים מלאכותיים, מזונות מעופשים או מקולקלים ("כלל האצבע" אומר שמזון שאינו ראוי למאכל אדם – אינו ראוי גם למאכל כלב).
חשוב לציין- ישנם כלבים שניזונים ממזונות אסורים מרשימה זו כמעט באופן קבוע וכביכול ללא בעיות רפואיות נראות לעין. הכל תלוי בכלב, גנטיקה, מינון, גודל ובעיקר...במזל. אל תקחו סיכון והימנעו ממזונות אסורים – הדבר יחסוך לכם כסף רב על טיפולים רפואיים ולגור כלבים – יחסוך סבל מיותר.

מים:
כלבים (וגורי כלבים בפרט) צריכים מים באופן חופשי ורציף. חשוב לדאוג שלגור כלבים תמיד יש גישה לקערת מים טריים שהוחלפו לפחות פעם ביום.

טיפולים רפואיים לגורי כלבים:

חיסונים לגורי כלבים:
חיסונים לכלב מהווים טיפול רפואי מונע וחלק בלתי נפרד של טיפול בגור כלבים. הם דרושים על מנת לשמור על בריאותו ואיכות חייו של הכלב. גורי כלבים נולדים עם מערכת חיסונית שאינה בשלה ומקבלים נוגדנים מהאם דרך החלב. לאחר תקופה קצרה רמת נוגדנים זו יורדת והם חשופים במיוחד למחלות קטלניות. גורמי מחלה אלו מועברים בקלות ע"י הפרשות מזוהמות של כלבים אחרים ולכן ההמלצה הרפואית היא להימנע מטיולים בחוץ וממפגשים עם כלבים אחרים עד לתום סדרת החיסונים.
חיסונים ניתנים רק לאחר ביצוע בדיקה גופנית שנועדה לשלול מצב תחלואתי. אסור לחסן כלב חולה מאחר וחיסון בעל חיים חולה עלול להחמיר את מצבו ואף להפחית מיעילות החיסון. מסיבה זו, לרוב נמליץ על שהייה של גור הכלבים בביתו החדש במשך 5-7 ימים בטרם ביצוע החיסון הראשון (בכדי לוודא שמרגיש טוב ולא "גורר" איתו תחלואה נסתרת מבית הגידול שלו).


פרוטוקול החיסונים המומלץ בגור כלבים:
גיל 6 שבועות: חיסון משושה ראשון
גיל 10 שבועות: חיסון משושה שני
גיל 12 שבועות: חיסון כלבת+החדרת שבב זיהוי
גיל 14 שבועות: חיסון משושה שלישי

לאחר מכן, בכלב בוגר- פרוטוקול החיסונים כולל חיסון משושה+כלבת פעם בשנה.

לטובת מתן חיסונים ניתן ואף רצוי להזמין וטרינר עד הבית מאחר והגור טרם מחוסן והדבר מסייע בצימצום סכנת ההדבקה במחלות זיהומיות הקיימות בסביבת המרפאות הוטרינריות.


טיפול נגד תולעים בגורי כלבים:
גורי כלבים נוטים להדבק בתולעים בקלות ורצוי לטפל בהם לראשונה בעת מועד החיסון הראשון - הטיפול ניתן מהוטרינר בסירופ או בכדור.

טיפול לתולעת הפארק:
סוג אחר של תולעת הנפוצה בכלבים בארץ וקטלנית באופייה. הטיפול כנגד תולעת זו ניתן מדי 1-3 חודשים כתלות באופי הכלב ומידת החשיפה שלו להדבקה.

טיפול נגד פרעושים וקרציות:
טפילים חיצוניים כדוגמת פרעושים וקרציות גורמים לגירוד, אי נוחות, לקויות עור, אלרגיות, אנמיה, תולעים ומחלות זיהומיות כדוגמת קדחת קרציות.הטיפול המניעתי כנגדם הוא פשוט ויעיל אך יש להקפיד על משטר טיפול מתאים בהתאם לסוג הכלב, מקום מגוריו, עונה ועוד גורמים. ישנם תכשירים שונים ורק מיעוטם מתאים לגורי כלבים צעירים (כדוגמת תרסיס פרונטליין בו ניתן להשתמש בהתאם למשקל גור הכלבים). חשוב תמיד להתייעץ עם הוטרינר על נושא זה בעת פגישתו לראשונה עם הגור לטובת בדיקה גופנית.

איזה סימנים עלולים להעיד על מחלה של גור כלבים?
גורי כלבים צעירים, ובפרט גורים שטרם סיימו את סדרת החיסונים שלהם, חשופים לגורמי מחלה שונים, חלקם קטלניים. מאחר ומצבם עלול להתדרדר במהרה - בכל מצב של ספק יש לפנות לוטרינר לבדיקה.

סימנים הדורשים פנייה לוטרינר לטיפול בגור כלבים כוללים:
אפאטיה, דכאון או חולשה של גור הכלבים
חוסר אכילה
שלשולים
הקאות
רעידות
הפרשות מהעיניים או מהאף
שיעולים או חרחורים

עיקור או סירוס של גור כלבים:
נושא חשוב שקצרה היריעה מלפרט על כל השיקולים סביבו. לעיקור כלבה וסירוס גור כלבים ישנם יתרונות התנהגותיים ורפואיים רבים ומומלץ באופן גורף לעשות זאת מאחר והניתוח פשוט יחסית ועם סיכוי נמוך לסיבוכים והתאוששות מהירה. ההמלצה היא לעקר ולסרס בטרם הגיעם לגיל בגרות מינית. במרבית המקרים ההמלצה היא לעשות זאת סביב גיל חצי שנה (בכלבות ישנה העדפה לעשות זאת טרם הייחום הראשון) אך הדבר תלוי בגזע הכלב, שיקולים שונים של הבעלים והמלצת הוטרינר המטפל.

טיולים ומפגשים חברתיים:
בגיל צעיר – חשוב לחשוף את גור הכלבים לגירויים השונים מחיי היום-יום וכן לכלבים אחרים על מנת שיתרגלו לקולות וריחות הסביבה ויצרו קשרים חברתיים טובים עם בני מינם. יחד עם זאת, טרם השלמת סדרת החיסונים, מבחינה בריאותית יש להימנע מחשיפת הגור לכלבים אחרים או לצרכים של כלבים אחרים מחשש להדבקה במחלות זיהומיות. מסיבה זו, טרם סיום סדרת החיסונים – ההמלצה היא להוציא את גור הכלבים על הידיים במטרה לחשוף אותו לסביבת מגוריו אך להימנע מחשיפה לצרכים של כלבים אחרים. לאחר סיום סדרת החיסונים ניתן לצאת לטיולים עם קולר ורצועה. מעבר לזמן עשיית הצרכים - חשוב לזכור שהטיול הוא זמן האיכות הטוב ביותר של כלבכם ומאפשר לו להביא לידי ביטוי את הסקרנות הטבעית של גורים, להוציא מרץ ולהנות. תנו להם את הזמן שמגיע להם.

רחיצת גור כלבים:
ככלל אנו ממליצים שלא להפריז ברחצת גורי כלבים מאחר ושטיפתו מביאה להסרת השכבה השומנית המצפה את עורו במטרה להגן עליו והדבר עלול לגרור גירוי יתר, קשקשת ודלקות עור. בגורי כלבים בפרט – כדאי להימנע מרחיצה מלאה במהלך 3 החודשים הראשונים מחשש להורדת חום גופם ביתר (ובהתחשב בעובדה שיותר רגישים להדבקה במחלות זיהומיות). במקרה הצורך, ניתן בגורים לנקות אותם במגבונים לחים בעדינות ובמידה על מנת לשמור על ניקיון הפרווה. בעת רחצה יש להקפיד על מים חמימים (ולהימנע ממים חמים מדי), שמפו המתאים לכלבים (לא שמפו של בני אדם מאחר ולא מתאים לעורם) ועל ניגוב וייבוש יסודי של הפרווה ואיווררה לאחר מכן.

טיפוח גורי כלבים:
פרווה: : חשוב לסרק לעיתים את פרוותם של גורי כלבים (בעיקר של בעלי פרווה ארוכה) במטרה לאפשר לעור להתאוורר ולצורך התרת קשרים והרחקת שיער שאינו חיוני ושמירה על פרווה חיונית ויפה. לרוב התהליך גם נעים לכלב ותורם לחיבור בין הבעלים לכלב.
צחצוח שיניים: : כלבים סובלים מבעיות שיניים שונות משל בני אדם אך זקוקים לצחצוח שיניים. בין בעיות השיניים הנפוצות ישנה הצטברות של אבן שן המביאה עם הזמן לריח רע מהפה, דלקות חניכיים ואף צורך בעקירות שיניים. מומלץ להתחיל את תהליך צחצוח השיניים החל מגיל צעיר על מנת להרגיל לכך את גור הכלבים. במידת הניתן מומלץ יהיה לצחצח מספר פעמים בשבוע. משחות ומברשות שיניים מתאימות ניתן להשיג בחנויות לציוד לבעלי חיים או במרפאות הוטרינריות. יש להימנע מצחצוח במשחת שיניים לבני אדם מאחר וזו אינה מתאימה לכלבים.
ציפורניים: : ציפורני הכלב נשחקות באופן טבעי בזמן טיולים בחוץ בעת דריכה והליכה על מדרכות וכבישים. במקרים מסויימים ובעיקר בכלבים השוהים הרבה בבית או מטיילים על משטחים רכים – קיים צורך בקיצוץ הציפורניים. ניתן ללמוד לעשות זאת לבד עם קוצץ ציפורניים יעודי שניתן לקנות בכל חנות לציוד לבעלי חיים אך מומלץ שלא לנסות לעשות זאת בפעם הראשונה ללא הדגמה של וטרינר מאחר ובציפורן ישנה רקמה חיה וקיצוץ לא נכון עלול להביא לכאב ודימום.

חינוך לצרכים של גור כלבים:
לכלבים וגורי כלבים יש נטיה טבעית לעשיית צרכים הרחק ממקום מגוריהם וקל להרגילם לכך. ישנן מספר שיטות לחינוך לעשיית צרכים מחוץ לבית ומומלץ להתייעץ טרם תחילת התהליך עם וטרינר או עם מאלף כלבים. בשל הצורך בהימנעות מטיולים וחשיפה לסביבה מזוהמת - התהליך מתחיל במקביל להשלמת סדרת החיסונים ולמרות שישנם לעיתים רגעים מייאשים (גורי כלבים צעירים מאוד לא יכולים להתאפק גם אם הם יודעים שצריך) – רוב הכלבים לומדים זאת מהר ובסופו של דבר – הסבלנות משתלמת. ישנם מספר עקרונות פשוטים לחינוך: בשלב הראשון יש להקפיד ולצאת עם הגור מספר רב של פעמים ביממה ואפילו כל שעתיים במידת הניתן (חשוב להקפיד על טיולים בין היתר בעיקר מיד לאחר אכילה, משחק או קימה משינה). חשוב בתקופה זו לשים לב לסימנים מצד גור הכלבים המצביעים על צורך בטיול כדוגמת- רחרוח הריצפה או עמידה חסרת סבלנות ליד הדלת. בעת השהייה בבית, יש להגביל את הגור לאזור קטן ומוגדר בבית (כדוגמת חדר קטן, מרפסת שירות וכדומה). בחלק מחדר או מתחם זה מומלץ לפזר עיתונים והוא ישמש מבחינת הכלב כסוג של "מאורה" (בדומה למאורה בטבע בה הם ימנעו מלעשות את צרכיהם) ויעזור לו ללמוד להתאפק בין לבין הטיולים. במידה ו"תתפסו את הגור על חם" כשהוא עושה צרכים במקום אסור – יש לנזוף בו (אמירת "לא" בקול אסרטיבי, לא בצעקות) על מנת שיקשר בין הדברים ויבין את רצונכם. במקביל – את הטיולים בחוץ יש לעשות כשבידכם צ'ופר טעים כלשהו. כאשר הגור עושה צרכים בחוץ – יש לשבח אותו בקול ולהעניק לו צ'ופר כפרס. בתוך זמן קצר הוא יבין שאת צרכיו עליו לעשות מחוץ לבית ובמקביל גם ילמד להתאפק. בשלב ההתחלתי רצוי לקחת אותו לטיול במקומות קבועים בהם יזהה כבר את ריחו.

חשוב לציין – 1. אין להכות גורי כלבים בשום מצב. הדבר לא יתרום לתהליך האימון ואף יצור יחסי פחד מזיקים ויפגע בתהליך.
2. אין להעניש גור כלבים בדיעבד: במקרה של גור כלבים שעשה צרכים בזמן שלא הייתם בבית וכשחזרתם ומצאתם את הצרכים תנזפו בו – הוא לא יקשר ולא יבין את רצונכם ולכן הדבר מיותר.

אילוף גורי כלבים:
למרות שחלק מבעלי הכלבים חושבים שחמוד לראות גורים שמתרוצצים בבית, נושכים וזורים הרס בכל הבא לידיהם... תהליך האילוף של גורי כלבים מהווה חלק חיוני ובלתי נפרד מחייהם המאפשר לנו להציב גבולות וללמד את גור הכלבים כיצד נכון יהיה להתנהג בבית ואיך לתקשר איתנו בצורה תקינה. כתוצאה מכך שני הצדדים יהנו מאיכות חיים טובה יותר. חשוב מאוד להקפיד על תחילת תהליך האילוף מוקדם ככל הניתן מאחר ומטבע הדברים קל יותר לאלף גור צעיר מכלב בוגר (על אף שניתן לעשות זאת בכל גיל) ובנוסף – בעיות נוטות להחריף עם הזמן. ישנם דרכים שונות לאילוף וקצרה היריעה מלפרט על הנושא. העקרונות הבסיסיים הינם עידוד דפוסי התנהגות חיוביים (ע"י עידוד מילולי או מתן צ'ופר) של הגור כלבים ומניעה של דפוסי התנהגות שליליים (ע"י התעלמות או נזיפה). חשוב להתייעץ עם מאלף מקצועי ולקבל החלטה מושכלת האם כדאי לעשות זאת באופן עצמאי, עם מאלף צמוד, בקבוצה או בדרכים אחרות.

משחקים וצעצועים:
צעצועים זה חלק מהכיף אמיתי. המגוון גדול והדבר חשוב לגורי כלבים וגם לכם לטובת הוצאת אנרגיה וכן כחלק מהחינוך שלהם ותהליך גדילתם (לגורי כלבים יש נטייה ללעוס חפצים במהלך תהליך צמיחת השיניים שלהם וגם בשל אופיים הסקרני) – קנו להם צעצועים המתאימים לגודלם ואופיים והימנעו ממשחקים אסורים (כדוגמת לעיסת רהיטים וחפצים אישיים שלכם). זכרו – למרות צעצועים יקרים ומגוונים שאתם יכולים לקנות לכלבכם, בסופו של דבר, המתנה הכי טובה שתוכלו לתת לכלבכם היא...הזמן שלכם! שחקו איתם והקדישו להם זמן איכות.

לסיכום-
גור כלבים חדש בבית הוא שמחה גדולה, חבר ("החבר הכי טוב שלכם") ובן משפחה לכל דבר.

שמרו על בריאותו ורווחתו של גור הכלבים ותהנו מזמנים יפים ורגעי אושר.

תתחדשו ותהנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר שחר מירון

מייסד ומנהל מרפאה וטרינרית ניידת בשם המרפאה הניידת - וטרינר ביקור בית

המרפאה מפעילה באמצעות מספר וטרינרים שירות ביקורי בית בכל אזור גוש דן, המרכז, השרון והשפלה

052-2255123

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר שחר מירון

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה11/06/131702 צפיות
הזמנת וטרינר עד הבית הפכה כבר לנורמה בימינו בכל הנוגע לרפואה מונעת עבור כלבים וחתולים. למרפאה וטרינרית ניידת יש המון יתרונות להציע עבור הכלבים והחתולים מאחר וביקור בית של וטרינר נייד מאפשר לכם לבדוק את הכלב או החתול, לטפל או לחסן אותו כנדרש, וכל זאת ללא בזבוז זמן מיותר ומבלי להלחיץ אותו ע"י טרטורו למרפאה הוטרינרית.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה14/04/131319 צפיות
עם בוא האביב מופיעים גם גורי חתולים בכל פינה. רובם יגדלו להיות חתולים בוגרים ובריאים בעזרת טיפול מסור מצד אימם אך מיעוטם ידרוש את תשומת ליבכם ועזרתכם. במאמר זה מפורטות נקודות מפתח בטיפול בגור חתולים יתום: מהו גור חתולים יתום, איך להעריך את גיל גור החתולים, מה אפשר לתת לגור חתולים לאכול, איזה טיפול רפואי נחוץ לגור חתולים ועוד פרטים חשובים.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה05/12/124319 צפיות
טיפול נגד תולעים מהווה חלק חשוב ביותר בטיפול השוטף בחיות המחמד שלנו. הבנת הצורך בטיפול קפדני כנגד תולעים עשויה לחסוך לכם ולבעלי החיים שלכם נגיעות בתולעים וסבל מיותר. במאמר זה מידע רב אודות תולעים בכלבים ובחתולים, טיפול מונע, נפיצות, הסכנה הקיימת ועוד מידע חשוב.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה28/10/121383 צפיות
מהו שבב זיהוי אלקטרוני לכלבים? מה עלינו לעשות כאשר אנו מוצאים כלב משוטט? כיצד ניתן לאתר את בעליו? איך השבב זיהוי פועל למעשה? תשובות לשאלות אלו ולשאלות חשובות נוספות - במאמר הדן בנושא שבב זיהוי אלקטרוני לכלבים.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה28/10/121134 צפיות
מהי בעצם תולעת הפארק? כיצד נדבקים בה? למה הנושא כל כך חשוב עבורנו, בעלי הכלבים? תשובות לשאלות חשובות אלו ועוד רבות במאמר הבא הדן בתולעת הפארק, דרכי ההדבקה, אבחון, טיפול ומניעה.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה13/09/121949 צפיות
נושא המתת החסד לכלב או לחתול הוא רגיש, מורכב וחשוב. מאמר זה שופך אור על נושא המתת חסד לכלבים או לחתולים ומכיל תשובות בנוגע לזמן הנכון לבחירה באפשרות זו, הסבר על התהליך עצמו ועוד מידע חשוב.

מאת: ד"ר שחר מירוןוטרינריה13/09/121222 צפיות
חיסונים מהווים טיפול רפואי מונע והם נחוצים בכדי לשמור על בריאותו ואיכות חייו של החתול. המאמר עונה על שאלות שונות בנושא ובינהן: כיצד חתולים נחשפים לגורמי מחלה, איזה חתולים צריך לחסן, בנגד איזה מחלות מחסנים חתולים, מהו פרוטוקול החיסונים המומלץ לחתול ועוד.

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197137 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187249 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187415 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187750 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187821 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187891 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184129 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica