חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לאכול נכון

מאת: רחל סטיקלרודיאטה ותזונה06/11/2012962 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שינוי הרגלי האכילה זו מטרה מרכזית בתהליך שינוי אורח חיים לירידה במשקל. היא מיושמת כבר ממפגש ההיכרות, והעובדה שליאת לא חשה בכך, רק מדגישה את הקלות בה היא הצליחה ליצור שינוי בהרגלים מבלי משים. יש לזכור ששינוי בהרגלים לא תמיד מתבטא באופן מיידי במשקל, ולכן כל שינוי קטן כגדול נחשב להצלחה, במיוחד כאשר מודעים לו.

ביקשתי מהקבוצה לתאר את משמעות המילה הרגל עבורם? "לקום בכל בוקר.. מקלחת בוקר... לישון בצהרים... לאכול קינוח... לחנות את הרכב במקום קבוע... לשבת במקום קבוע... לאכול בעמידה... לאכול ליד שולחן... לעשות את אותו הדבר מבלי להתאמץ... חוסך זמן... טבע שני.. אוטומט...". התשובות שעלו הציגו את עולמם האישי ודרכי חשיבתם, מהן עולה כי הרגל הוא פעולה שאדם נוהג לעשותו תמיד, על-ידי חזרה עליו.

הרגל הופך להיות "טבע שני", כלומר כאשר אנו חוזרים על פעולה או על רצף של פעולות שוב ושוב ללא חשיבה מוקדמת או תיאום מראש. באופן מפתיע אנו מתרגלים מהר, באם לאכול בעמידה, לוותר על ארוחה, לשלוף את מה שיש במקרר ולאכול כלאחר יד, ובמיוחד לדחות דברים והישאר "באזור הנוחות" שלנו.

"בשביל מה לשנות הרגלים.. כל-כך נוח, קל ונעים... אז אשאר שמנה... אז מה?". שאלה זו ודומות לה עולות כאשר עלינו לשנות הרגלים "רעים", שברור לנו שתרומתם לאיכות חיינו מועטה ואפילו מזיקה, עד כדי פגיעה ממשית בבריאותנו הפיזית והנפשית. כהרגלי בקודש, התשובה שלי העלתה שאלה נוספת: "איזה הרגל מזיק היית רוצה לשנות בחייך?". ליאת חייכה והשיבה" "אני רוצה לעשות ספורט... ללכת לחדר כושר... אבל אני לא אוהבת ללכת... קשה לי...". בתשובתה העלתה ליאת את הבנתה לשינוי שיכול לתרום לחייה, וכמובן לירידה במשקל. לצידן החששות והאמונה הבולמות אותה: "לא אוהבת ללכת... קשה".

"מה יקרה בחיים שלך אם תלכי לחדר כושר?". שאלה זו פתחה צוהר אל חלומה של ליאת: "אראה טוב, ארגיש נפלא, לא אתעסק כל היום במתי והאם אלך? אפסיק עם רגשות האשם, לא אזניח את עצמי, אקבל מחמאות, יהיה לי טוב כי הצלחתי...ארזה...".

חלומה של ליאת הוא חלומם של כל האנשים הסובלים מעודף משקל, ורוצים לשנות זאת. ברור כי הרווח משינוי הרגלים הוא רב עד מאוד, וכל שינוי יכול לחולל מהפך מהותי בחיים. בנוסף, לספק חוויה, ריגוש ותחושת סיפוק עצומה. בכדי להמחיש זאת, אבקש מכם לחזור לפעם הראשונה בה אחזתם בידכם את התעודה של כיתה א'? או את תלוש השכר הראשון שלכם? או את הלילה הראשון בביתכם החדש? התרגשות חזקה משולבת בתחושת עוצמה. חיוך רחב עלה על שפתיה של ליאת, כשנזכרה ברגעי ההצלחה הראשונים שלה. מהם היא הצליחה לגלות מחדש את משאבי הכוח שלה.

"הסתיים המפגש ועוד לא גיליתי איך לשנות הרגלים?" הפצירה בי ליאת. "לאט ובסבלנות, מהקל לכבד!" השבתי. התהליך אותו עוברים באימון האישי או הקבוצתי הוא: בשלב הראשון, פיתוח המודעות באמצעות התבוננות באורח החיים בהקשר לאכילה. בשלב השני, בחירה של ההרגלים אותם רוצים לשנוי. בהמשך, שינוי בצורה מדורגת. הרגלים זקוקים לשבירה ושינוי ממקום של חשיבה נוספת על המטרות בחיינו וניסוי דרכים חדשות. אחד היתרונות הגדולים הוא כי ההתנסות בחוויות חדשות מוסיפה התרגשות, חיוניות ושמחה בחיים.

תנסו! תחוו! תסתכלו לפחד בעיניים, וקדימה תקפצו למים, לשחות אתם יודעים! איזה שינוי אתם בוחרים להכניס השבוע לחייכם?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחל סטיקלרו

מאת: רחל סטיקלרודיאטה ותזונה06/11/121358 צפיות
האישה השמנה והגבר השמן נחשבים לאנשים נחותים. בחברה ובתרבות המערבית אין מקום חברתי לאדם השמן במגוון תחומים. בייצוגו בתקשורת, היחס בבתי הספר, באפליה בגיוס לצה"ל, בשוק העבודה, בתעשיית האופנה ובשירות הציבורי והרפואי. כבוד האדם השמן וחירותו נפגעים או מופלים לרעה. חוסר סבלנות וסובלנות כלפי קבלת אדם, בהקשר למידות גופו. לאפליה זו השפעות פסיכולוגיות ורגשיות שליליות.

מאת: רחל סטיקלרודיאטה ותזונה06/11/12908 צפיות
פעמים רבות קמת בבוקר ואמרת "ואוו, אני חייבת להפסיק עם ההרגל הזה"? הרגלים הם התנהגות שאנו חוזרים עליה שוב ושוב כחלק משגרת יומנו. הבעיה שחלק מהם מזיקים לנו, לעיתים אף עד מוות. הרגל מזיק אם הוא הופך למוגזם, עד כדי כך שההרגל שולט באדם, והופך להתמכרות.

מאת: רחל סטיקלרודיאטה ותזונה06/11/12947 צפיות
מיהו אדם טוב מיהו אדם רע? אני רוצה להאמין שהאדם טוב מטבעו, והשאיפה היא להיות טובים בכל דבר שאנו עושים בחיינו. ראיית האדם מהו טוב תלויה במערכת הערכים שבה גדל ופיתח לעצמו לאורך חייו. לאחד הטוב הוא לדאוג לעצמו ולגופו, ואצל האחר היא בלדאוג קודם כל לאחרים ואם בכלל אח"כ לעצמו. בראשנו קיימות שתי דמויות: שדון ומלאך.

מאת: רחל סטיקלרודיאטה ותזונה06/11/12898 צפיות
ההבדל בין רזים טבעית לאלו שלא, הוא העיסוק המתמיד עם אוכל. רזים אוכלים כי הגוף שלהם מבקש אוכל, האכילה אצלם קשורה בהקשבה לגוף. הם יודעים באופן טבעי מתי הם רעבים כך שהגיע הזמן לאכול, ומתי הם שבעים. ההבנה הזו קשורה למודעות ל"סולם הרעב והשובע". משמעותו סולם מדורג מרעב קיצוני ועד שובע קיצוני.

מאת: רחל סטיקלרודיאטה ותזונה06/11/12956 צפיות
קיימות מספר סיבות עיקריות לאכילה רגשית: מתח, בדידות, שעמום, חסך, אירוע מהעבר. חיינו גדושים ברגעי מתח ולחץ, כאשר המחשבות על כל אחת מהסיבות, מובילות אותנו "כדרך המהפנט" אל המקרר או המזווה.

מאת: רחל סטיקלרודיאטה ותזונה06/11/121103 צפיות
בתהליכי אימון אישיים וקבוצתיים אני נעזרת בשיקוף ואבחון באמצעות שלושה גלגלים: גלגל ההשמנה, גלגל ההרזיה וגלגל החיים. ובסיום מציאת כל ההקשרים ביניהם. גלגל ההשמנה מייצג תהליכי-התנהגות בעבר ובהווה. גלגל ההרזיה המייצג תהליכי-התנהגות בעבר, בהווה ובעתיד. גלגל החיים מייצג את תחומי-החיים השונים.

מאת: רחל סטיקלרודיאטה ותזונה06/11/121067 צפיות
תחושת הוויתור לרוב מעוררת תסכול ומרירות, ואפרת בוחרת לא להתמודד עם רגשות אלו. הבעיה היא שרגשות ככעס, תחושת ערך עצמי נמוכה ודומים להם יעלו ויצופו זמן קצר לאחר אכילת העוגה. לשמחתי אפשר גם אחרת!

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201548 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191986 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181686 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181269 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189632 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181480 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181551 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica