חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך עוצרים את המלחמות עם הילדים בבית

מאת: דבורה עידןהורות11/11/2012595 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך עוצרים את המלחמות עם הילדיםבבית

שלווה ורוגע הם המפתחות היחידים שיעזרו לכם בעת משבר, בין אם זה בבית, בעבודה או בחיים.

כאשר ילדינו נמצאים בהתפרצות כעס וזעם, אם אנחנו נצליח לשמור על קור רוח, אנחנו כבר באמצע הדרך להפסקת המלחמה הזו.

אם ננסה לתאר זאת בעזרת תמונה, הרי שלווילון בוער בבית לא תוסיפו אש, אלא תנסו לכבות את האש על ידי מים קרים, כלומר גם לויכוח שמתנהל כרגע לא רצוי להוסיף אש אלא למצוא את הדרך הנכונה לקרר ולהפחית את הכעס.

אז איך בעצם ניתן לשמור על קור רוח, גם במצבי הכעס בבית, בהם הילדים צועקים, שוכבים על הרצפה, בוכים, מתפרצים..., זה נכון שכולנו יודעים מה לעשות, אבל באמצע כל הרעש והמהומה אנו מרגישים שגם אנחנו רוצים לענות באותם הטונים, ואז ההחלטות שאנו מקבלים הם של הורות חלשה ופגיעה.

זה הזמן שבו אנו עסוקים בלהגן על ההחלטות שלנו ולא שמים לב לצרכים של ילדינו, אנו לא מדברים אליהם ברוגע ובשלווה, ולפעמים יותר מאוחר, אנו מצטערים על כך מרגישים רגשות אשם, ויודעים שהיינו צריכים לנהל את הוויכוח הזה אחרת ...

זה מאוד חשוב לזכור שמותר להרגיש הכל, אבל לא כל התנהגות היא מקובלת.

הפתרון היחידי שיכול לעזור לכם בזמן כזה הוא לשמור על קור רוח, להישאר רגועים ושלווים גם כאשר הילד לוחץ לנו על הכפתורים ולא להגיב בצורה אוטומטית.

כיצד עושים זאת?

1. דבר ראשון – זהו מה הרגש בסיסי שמפעיל אותכם – זה יכול להיות, בושה, פחד, אשמה, וכו'..., וכל פעם שרגש מסוג זה מופעל, אנו מאשימים בצורה אוטומטית את מי שהפעיל אותם. נסו ברגע שהרגש מופעל לעצור לשניה ובמקום להאשים את הילדים לשאול את עצמכם, מה ניתן לעשות כדי להשיג תוצאה אחרת.

2. דבר שני – עוצרים, נושמים נשימה עמוקה - אומרים לילד שלכם "אני בלחץ", אני רוצה להירגע, לחשוב טיפה ולהבין איך לפתור את הבעיה בצורה טובה יותר, זו אחת הדרכים שבה אנו גם נרגעים וגם מהווים דוגמא לילד שלנו כיצד מתמודדים עם תחושות קשות, שימו לב שהשימוש בכלים של נשימה עמוקה, רגיעה, חשיבה עוזרים למציאת פתרונות יעילים במקרים של משבר.

3. דבר שלישי – משחררים את הדאגות ומנסים להתמקד בחיובי – מדמיינים תוצאות חיוביות, בסופו של דבר אף אחד לא יודע מה באמת תהיינה התוצאות, ומחשבות חיוביות תמיד נותנות לנו להרגיש רגועים יותר, המוח יעבוד טוב יותר, ויש סיכוי שנצליח לעזור לילד שלנו בצורה שגם תלמד אותו להשיג תוצאות חיוביות.

כאשר אנו נמצאים עם הילדים שלנו בתקשורת שלילית לאורך זמן זה יכול להרוס את היחסים הטובים, לעומת זאת אווירה של רוגע ושלווה מאפשרת אווירה רגועה ונעימה אשר מאפשרת צמיחה והתפתחות.

לידע נוסף ותובנות חדשות לחצו כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: