חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המלכודת בהצבת גבולות

מאת: דבורה עידןהורות19/11/2012689 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המלכודת בהצבת גבולות

בחינוך, אחד הנושאים הנידונים ביותר הוא הצבת הגבולות, ונשאלת השאלה איך זה יכול להיות שיש כל כך הרבה ידע איך לעשות את זה, אבל קשה כל כך לקיים את זה?

מהי המלכודת ?

לדוגמא: הילד שלכם מאוד רוצה כלב, והוא בוכה ומתחנן שתתנו לו לגדל כלב בבית, ולבסוף אתם מתרצים ומסכימים, לפני שהכלב נכנס הביתה החלטת ביחד עם הילד על תנאים, מי הולך לטייל עם הכלב, מי מאכיל, מי מנקה אחרי הכלב וכו'... והילד שלכם הסכים לכל הדברים הללו, הסברתם לא שאם הוא לא יעשה את כל הדברים שהסכמתם עליהם תחזירו את הכלב לצער בעלי חיים. יופי, מושלם, הכל ברור ובהיר מה התפקיד של כל אחד ואחד.

ומה קורה כאשר הילד לא מאכיל את הכלב, או אין לו כוח לטייל איתו, או לא רוצה לנקות אחרי הכלב, מרבית ההורים לא ממששים את האיום שלהם עד הסוף " הכלב חמוד נורא, אנחנו אוהבים את הכלב, ... איך אפשר להחזיר חיה לצער בעלי חיים?"

הבעיה בזה היא שהילדים לומדים להיות מהמרים, כי אם קבענו כללים וגבולות ולא אכפנו אותם, הילדים יבינו שיש דברים שההורים רק מאיימים ולא עושים.

ואם אנו רוצים ללמד את ילדינו משמעת:


• עלינו ההורים - להיות המודל לילדים.

• עלינו ההורים – לקבוע את הכללים והגבולות בצורה ברורה והוגנת כך שנוכל םם לאכוף אותם בקלות.

• עלינו ההורים – להחליט שהמילה שלנו תהיה תקיפה בעינינו

הילדים מכבדים גבולות וכללים כאשר הורים פועלים באדיבות ובאסרטיביות

אילו פעולות חשובות עלינו לעשות כדי להצליח בזה:

1. כהורים – חשבו לפני שאתם מדברים (סוף מעשה במחשבה תחילה) שקלו את דבריכם.

2. כהורים – הגדירו את התוצאות מראש, וקבעו תוצאות שאתם יודעים שתוכלו לעמוד בהן בעקביות ועד הסוף.

3. כהורים – פעלו בענייניות, ונהלו את הרגשות שלכם (ללא כעס ותסכול)

4. כהורים – שתפו את הילדים בתוצאות של מה שיקרה ואיך תפעלו אם דברים לא יעשו.

5. כהורים – פעלו בעקביות תוך מתן כבוד לעצמכם וגם לילדיכם.

משמעת מטרתה ללמד

לדוגמא: אם ילדיכם אינם מסדרים את הצעצועים לאחר ששיחקו בהם במקום, אתם יכולים לאפסן אותם במקום גבוה למשך יומיים.

• מתן כבוד למילה שלנו בבעשייה ובעקביות הינו כלי רב עוצמה בשימוש ההורים. היעילות מתבטאת כאשר יכולים לפעול ללא הרצאות , נדנודים או כעס.

• זה חשוב שמגבלת זמן תהיה לאורך זמן אשר יספיק כדי לקבל את תשומת ליבם של הילדים ,אך לא לזמן ארוך מדי כדי שהם לא יותרו, או יתייאשו, ובעיקר לא ישכחו מדוע עלה המשחק למעלה.

• למרות בכי מטורף, או תחנונים של הילדים עלינו להישאר רגועים , לפעול בהתאם להחלטה בעקביות.

• כאשר מחזירים את הצעצועים , שאלו את הילדים בחביבות "מה צריך לעשות בסיום המשחק כדי לשמור על הצעצועים?"

לקבלת תובנות נוספות וידע חשוב לחצו כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: