חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ריבית משכנתא – המשתנה החשוב ביותר במערך של כל משכנתא

מאת: John Smithמשכנתא17/12/20121040 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

באופן מובן והגיוני ביותר, אם הרכיב של ריבית משכנתא לא היה כה גדול, נכבד ומשמעותי מן המערך של כל משכנתא, מכל סוג ובכל מסלול – כל מי שהיא מעוניין להחזיק בבעלותו הפרטית נכס למגורים, היה ממש 'קופץ ועט' על המשכנתא. יחד עם זאת, היות וספקי המשכנתאות, הלא הם בנקים לאומיים ופרטיים, חברות ייעודיות למשכנתאות ועוד 'מתפרנסות' בעיקר מהרכיב של ריבית משכנתא, סיטואציה זו אינה הגיונית בעליל. יחד עם זאת, באמצעות תהליך חיפוש, בירור ובחירה נכון של משכנתא, ובעיקר כזו אשר מאופיינת בריבית משכנתא אטרקטיבית ומשתלמת, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, הרי וכל הצדדים ייצאו נשכרים.

למה הכוונה כאשר אומרים ריבית משתנה ועוד פרטים חיוניים

על מנת להבין ולדעת מהי ריבית משכנתא, צריך קודם כל לדעת ולהבין מהי ריבית רגילה. ובכן, ההגדרה הפשוטה, הכללית והסטנדרטית ביותר של ריבית הינה 'מחיר' השימוש בסכום כסף אשר ניתן בהלוואה על ידי גוף פיננסי חיצוני, אשר מלווה אותו תמורת 'מחיר' השימוש האמור. באופן מובן ביותר, סכום הכסף ניתן בתמורה לשיעורי ריבית די גבוהים – אחרת, מה הטעם להלוות אותו? בהקשר של משכנתא, ריבית משכנתא הינה ריבית אשר מהווה אחוז מסוים מסך כל סכום המשכנתא. ככזה, הוא נפרע בדיוק לפי הסכם המשכנתא ובדיוק בתאריכים אשר עליהם הושגו הסכמה. לרוב, גובה הריבית נקבע לפי משך ההלוואה. הלכה למעשה, ככל שהמשכנתא 'נלקחה' לפרק זמן ארוך יותר, כך גם ריבית המשכנתא שלה תהיה גבוהה ביותר. בנוסף לכך, ישנם סוגים רבים של ריבית משכנתא ולא רק אחת, כמו בקרב הריבית הרגילה.

כל מה שצריך לדעת על סוגי ריביות המשכנתא השונים

ובכן, היות וענף המשכנתאות (ובעיקר אספקט הריביות שלו) הינו עצום ומפותח ביותר, לא קיים רק סוג אחד של ריבית משכנתא, אלא קטגוריה שלמה של ריביות משכנתא. בין ריביות אלו ניתן למצוא את הבאות: ריבית משכנתא קבועה וקרן לא צמודה (מאופיינת בהחזר ריבית קבוע לאורך כל המשכנתא) / ריבית משכנתא וקרן לא צמודות (משתנה ומתעדכנת מדי חודש בהתאם לשיעורי הריבית השונים, שיעור ריבית הפריים ועוד) /  ריבית משכנתא קבועה וקרן צמודה (כאשר הריבית קבועה לאורך כל תקופת המשכנתא, אבל הקרן צמודה לתנודות ושינויים במדד) / ריבית משתנה וקרן צמודה (מאופיינת בריבית משתנה בתקופות אשר נקבעו מראש אבל הקרן צמודה באופן קבוע למדד).

עומדים ליטול משכנתא? שימו לב לרכיב ריבית המשכנתא

לא רק שהקטגוריה של ריבית משכנתא מכילה סוגים רבים של ריביות, אלא גם שכל אחד מן סוגי הריביות הינו רב – משמעי מבחינת ההשלכות הפיננסיות שלו בעבור רוב נוטלי המשכנתאות. לכן, אם גם אתם עומדים ליטול משכנתא, לא מספיק לבחור רק מסלול משכנתא איכותי ומתאים, אלא כזה אשר כולל רכיב של ריבית משכנתא אשר מתאים והולם לא רק את המשכנתא, אלא גם את הנוטל שלה.

 



תגיות המאמר: משכנתא


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת John Smith

מאת: John Smithמשכנתא19/12/12964 צפיות
ראשית, נתחיל מן העובדה, כי בעבר, הרוב המוחלט של נוטלי המשכנתאות היו מקבלים כל משכנתא כמובן מאליה. יתרה מכך, הם היו מרוצים רק מעצם העובדה, שהם נמצאו זכאים לקבל משכנתא (שלא לדבר על העובדה, שברוב המקרים היא לא הייתה משתלמת בעליל, הן מבחינת הסכום והן מבחינת התנאים שלה).

מאת: John Smithמשכנתא19/12/123770 צפיות
כידוע, קטגוריית המשכנתאות, הן בארץ והן בעולם, מציעה תמהיל רחב, מקיף ומגוון ביותר של משכנתאות, לכל הקהלים, מכל הסוגים ובכל התנאים. יחד עם זאת, אי אפשר כלל להתווכח עם העובדה, כי משכנתא בריבית משתנה, נחשבת למשכנתא הנפוצה והפופולארית ביותר מבין כל המשכנתאות הקיימות – כבר שנים

מאת: John Smithמשכנתא19/12/123748 צפיות
אם משכנתאות היו מגלמות בתוכן אך ורק את שילומי ההלוואה כנגד המשכנתא בלבד, הרי ומשכנתא כלל לא הייתה אחריות גדולה ו'כבדת משקל' מבחינת אלו אשר נוטלים אותה. יחד עם זאת, היות ומשכנתאות מגלמות בתוכן אינספור סעיפים ומשתנים אשר הופכים את 'תמונת המצב' של כל משכנתא למורכבת, סבוכה ובמקרים רבים לא וודאית בעליל, שלא לדבר על יציבה – קמו להן במהלך השנים האחרונות סוגים רבים, חדשים וחדשניים של משכנתאות.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222575 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222568 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222545 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222560 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222850 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222887 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222888 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica