חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לקויות למידה- עידן של פוטנציאל

ללא תעודת בגרות היו הם יוצאים אל שוק התעסוקה. הדבר גרם להם לגדול ולהיות חסרי אמונה עצמית. כמו כן, ללא פיתוחן של טכניקות ואסטרטגיות למידה לא הצליחו להתקדם. במקרים רבים נאלצו תלמידים אלו לעסוק בעבודות בעלות הכנסה פחותה. כמו כן סבלו אותם הבוגרים מחוסר ביטחון עצמי. הם לא חוו מספיק הצלחות ועל כן לא הכירו את תחושתה של הצלחה. חוסר האמונה העצמית גרם לביטחונם העצמי לרדת והשפיע על מצבם בחברה ותפישתם העצמית.

היום, תודות להתפתחות במערכת החינוך, מבינים רבים כי מדובר בבעיה אשר ניתן לפתור. לקויות למידה הינן בעיות רווחות בקרב החברה שלנו. לפי מחקרים רבים כמעט כשמונים ושלושה אחוזים מהילדים אינם ממשים את הפוטנציאל שלהם. הסיבה לכך היא כי ההורים טעו ובחרו עבורם דרכי טיפול אשר אינן נכונות.

לקויות למידה- מבחן ופיתרון

במידה ואתם הורים לילד אשר סובל מבעיית הפרעות קשב וריכוז או לחילופין לקות למידה, חשוב מאוד להבין מהי הבעיה בדיוק מכיוון ששתי הבעיות שונות זו מזו. חשוב לבצע אבחון. ניתן לבצע בדיקת הפרעות קשב וריכוז בראשון לציון. טיפול בהפרעות קשב וריכוז יתבצע על ידי ויסות חושי והתאמת שיטת למידה אשר תתאים לילד. נוסף על אלו יש לחזק את הילד מכיוון שבמקרים רבים הוא יהיה חסר ביטחון עצמי. יש לחזק אותו בדברים בהם הוא טוב ולעודד אותו. כמו כן עשוי כדור הנקרא ריטלין לעזור לילד. טיפול בריטלין והרגעת הגוף יעזרו למוחו  לתפקד טוב יותר. נוסף על כך יש צורך בתרגול מתאים. הכדור עשוי לעזור גם במקרה של בעיית היפראקטיביות.

טיפול בלקויות למידה לעומת זאת, מצריך שימוש בכדורים. פיתוח ישראלי ייחודי אשר מכיל שלושה שלבים עשוי לעזור להתמודדות עם הבעיה. לאחר האבחון אשר יתבצע על ידי איש מקצוע, יעבור הילד את שלב האיזון הדינמי. בשלב זה יעבור הילד ויסות חושי. הויסות החושי יעזור לילד לחזק את החושים החלשים אצלו. חושים אלו עשויים להפריע לו ללמוד.

לאחר שלב זה יעבור הילד איזון סטטי. במהלך האיזון הסטטי תבחן דרך הלימודים של הילד ולאחר שיובנו בעיותיו, תבנה יחד איתו מסגרת אשר תכלול שיטות למידה אשר יתאימו לו. השלב השלישי יכלול תוכנית ליווי מקיפה עבור ההתמודדות. במסגרת זו ישולבו ההורים, המורים וכן המכון המטפל. מכון זה יקשר בין המורה והגורמים הרלוונטיים.

לקויות למידה הינן בעיה אשר ניתן לפתור, חשוב מאוד להבין אותן בזמן וללכת עם הילד לאבחון אשר יתבצע אצל איש מקצוע. באופן זה תוכלו לעזור לילד שלכם לשנות את הרגלי הלמידה שלו כך שיגדל להיות אדם עצמאי ובעל ביטחון עצמי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גלגל הצלה

נוצר ע"י אתי קסטנר מומחית לטיפול בהפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה בקרב ילדים ומבוגרים

בראשון לציון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי קסנר

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז30/09/131504 צפיות
אמא תמיד יודעת ! הפרידו בין מה שהמורים אומרים לבין התחושות שלכם

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז30/09/131496 צפיות
הפרעות קשב וריכוז – אפשר להצליח בלימודים גם עם הפרעת קשב

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132428 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז10/07/131098 צפיות
הוראה מתקנת – לכל אחד יש את הדרך שלו

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131951 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131651 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז16/05/131323 צפיות
מחקרים מציגים כי הפרעות קשב וריכוז נפוצות יותר בקרב בנים.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162104 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161629 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152486 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152034 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151810 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151926 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152107 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica