חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין רשלנות רפואית

מאת: דודו כפרירשלנות רפואית18/01/2013903 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי רשלנות רפואית?
איש מאיתנו לא היה רוצה לחוות על בשרו רשלנות רפואית – מצב שבו איש רפואה התרשל בתפקידו, וגרם נזק כלשהו לחולה. אבל זה קורה, לצערנו, לא אחת. הנזקים שנגרמים כתוצאה מרשלנות רפואית יכולים להיות מינוריים וכמעט לא מורגשים, אך הם גם יכולים להיות הרי אסון. חשוב לדעת, שלא כל טעות של רופא או אחות נחשבת לרשלנות רפואית. החוק מייחס רשלנות רפואית למי שלא פעל על פי הכללים, לדוגמא, לא בדק תווית של תרופה, לא בחן כראוי את מצבו של החולה, לא הקפיד על כללי היגיינה וכן הלאה והלאה.

נגד מי מפנים תביעת רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית נכנס לתמונה בתביעה המוגשת, כעקרון, נגד הרופא אשר התרשל בתפקידו. אולם דבר זה נכון רק לגבי רופאים פרטיים או עצמאיים. כאשר מדובר בטיפול כושל שניתן בבית חולים, יש להגיש תביעה נגד בית החולים, ולא נגד הרופא המסוים, גם אם ברור מיהו הרופא האשם במקרה. באותו אופן, כאשר מדובר ברופא מטעם קופת חולים כלשהי, התביעה מוגשת נגד קופת החולים. לעיתים מוגשת תביעת רשלנות כזו נגד קופת חולים גם בעקבות מקרים שהתרחשו בבית חולים שתחת שליטתה.

עורך דין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית הוא עורך דין שעוסק בתחום הנזיקין. ישנם עורכי דין אשר מתמחים באופן מיוחד דווקא בתביעות של רשלנות רפואית, ואחרים מתעסקים בכל תחומי הנזיקין השונים. עורך דין רשלנות רפואית חייב להיות מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום. ומדוע? מכיוון שבתי חולים וקופות חולים, וכן גם רופאים פרטיים במקרים מסוימים, הם בעלי כוח רב, ומוגנים על ידי עורכי דין מהטובים ביותר. קשה מאד לנהל תביעה נגד בית חולים או קופת חולים, ואם התביעה אינה מוגשת כראוי או אינה מטופלת כראוי, גדלים הסיכויים שהיא תידחה. לכן כאשר רוצים להגיש תביעה על מקרה כזה, חשוב מאד לבחור עורך דין רשלנות רפואית, מומחה ספציפי לתחום, בעל ידע וניסיון. כמו כן, חשוב לדאוג לתעד כל מקרה ועניין שקשור, ולו בעקיפין, לנושא התביעה, מכיוון שכל תיעוד ומידע יוכלו לשמש כעדות במשפט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו כפרי

מאת: דודו כפרידיני תעבורה01/03/13893 צפיות
אין דין תאונת דרכים, כפי שמוגדרת בחוק, כדין תאונה אחרת. ניתן כאן הסבר בסיסי מה לעשות אם חלילה נפגעת בתאונת דרכים. הסבך המשפטי בנושא הוא רב: מתי תוגדר תאונה כ"תאונת דרכים", מה לעשות במקרה של תאונה כזו, איך ואת מי לתבוע. מעט מן התשובות - במאמר.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172220 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161735 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152039 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica