חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התהליך הדרוש כדי לקבל רישיון ייעוץ פנסיוני

מאת: מיכאל רומנסקייעוץ פנסיוני27/01/201310322 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הפנסיה, אותה קצבה המופרשת מדי חודש, ומוענקת חזרה בגיל מבוגר כאשר מפסיקים לעבוד ואין הכנסה חודשית קבועה ממקום העבודה, הייתה מנוהלת עד לא מזמן על ידי גופים ממשלתיים. כיום, לאחר מהפך שחל בשנים האחרונות בישראל, אחראי כל אזרח לפנסיה האישית שלו, ולכן גם המקצועות הכרוכים בניהול הפנסיה הפכו חשובים יותר.

התהליך הדרוש על מנת להיות יועץ פנסיוני מצריך לא מעט עבודה. יש לעבור הכשרה מתאימה הכוללת בחינות הסמכה ותקופת התמחות, בסופה ישנן בחינות גמר. במאמר זה נתמקד בבחינות ובידע התאורטי הדרוש לכך, ובתקופת ההתמחות והכללים החלים עליה.

לימודים לקראת ייעוץ פנסיוני

על מנת לקבל רישיון בתחום הייעוץ הפנסיוני יש לעבור שתי בחינות חשובות. אחת מהבחינות מוגשת מטעם הממונה על שוק ההון, והיא נקרת בחינת יסודות, והשנייה, בחינה בייעוץ השקעות, מוגשת מטעם הרשות לניירות ערך. לאחר סיום הבחינות בהצלחה יש לעבור התמחות בת שישה חודשים בתחום, בסופה ישנן בחינות גמר הכוללות בחינה בביטוח פנסיוני, המחייבת את הנבחנים לדעת את יסודות הביטוח על בורים.בחינה זו מוגשת מטעם הממונה על שוק ההון.  בחינה נוספת בגמר תקופת ההתמחות נקראת מקצועית א', והיא מוגשת מטעם הרשות לניירות ערך. על מנת לעבור את הבחינות בהצלחה, שכן רק כ-58 אחוזים עוברים בהצלחה את מקצועית א', יש להיות בקיאים בנושאים כגון כלכלת מיקרו ומאקרו, סטטיסטיקה, חשבונאות, ועוד. לקורסי ההכנה לבחינות ישנן דרישות קדם, ורף קבלה, אשר עולה משנה לשנה. לכן, אין להקל ראש בבחינות ובידע והמאמץ הדרושים על מנת לקבל רישיון בתחום. זהו מקצוע חשוב, והדרישות לכך בהתאם.

תקופת ההתמחות

תקופת ההתמחות אורכת שישה חודשים וכוללת ניסיון מעשי המיישם את הידע התאורטי שנרכש. יחד עם זאת, בזמן תקופת ההתמחות חל אזור חמור על המתמחה, אשר עדיין לא הוסמך רשמית על ידי קבלת רישיון, לעסוק בתחום הייעוץ הפנסיוני. כלומר, מעבר להתמחות הנערכת אצל גורם מוסמך, אין על המתמחה לעסוק במקצועות הייעוץ הפנסיוני. על מנת להתחיל בהתמחות יש להציג כתב התחייבות הכולל את תאריך תחילת ההתמחות ואת הגורם אשר יעביר אותה, ולהחתים כתב זה בידי עורך דין. בסופה של תקופת ההתמחות ישנן בחינות גמר פנסיוני, אשר רק במידה והמתמחה עבר אותן בהצלחה יזכה לרישיון ייעוץ פסיוני ויוכל לעסוק בתחום. כאמור, הבחינות מוגשות מטעם הממונה על שוק ההון והרשות לניירות ערך, והן נקראות בהתאמה- בחינה בביטוח פנסיוני, ומקצועית א'.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144851 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144840 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147844 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144887 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144889 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144979 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148393 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא יעוץ פנסיוני

מאת: yoni romיעוץ פנסיוני25/06/182098 צפיות
מלגזה נחשבת לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר איתה אנחנו יכולים לעבוד. זהו כלי רכב המהווה כלי עבודה חשוב ביותר.

מאת: articlestbdיעוץ פנסיוני20/08/172775 צפיות
מה המרכיבים העיקריים של כל עסק ולמה צריך לשמור על כולם.

מאת: שלום כהןיעוץ פנסיוני22/11/161624 צפיות
הבחירה באם להיענות להצעת משרד האוצר לנתב חלק מהכנסתכם השנתית להשקעה בקופת גמל להשקעה תישען מן הסתם במידה רבה על רמת הכדאיות הכלכלית בצעד זה. באופן לא מפתיע אותה רמת כדאיות כלכלית מושפעת באופן ניכר מקיומן או אי קיומן...

מאת: אבי דוידייעוץ פנסיוני20/09/161674 צפיות
מתי כדאי לבצע איתור כספים על שמי ומהם אותם חשבונות אבודים.

מאת: עשהאל דרייריעוץ פנסיוני07/08/161784 צפיות
הערכת משרד האוצר: 2.2 מיליארדי שקלים נמצאים בקופות הקטנות של חברות הגמל וממשיכים להניב להן רווחים רבים ללא מאמץ. כדאי לכם לפדות את כספכם כי אם לא תעשו זאת בקרוב תחויבו במס. הפעולה הקטנה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. לפני זמן מסוים משרד האוצר בדק ומצא ששלושה מיליונים של חשבונות קטנים ולא פעילים, השייכים לאנשים שמסיבות שונות לא פדו אותם, נמצאים בקופות הגמל.

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142837 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: ליאוריעוץ פנסיוני10/06/144642 צפיות
לקראת פרישה לפנסיה, יש לבדוק דברים שונים אשר קשורים ליכולת לשמור על רמת החיים הנוכחית, בתקופה שלאחר הפנסיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica